آشنایی با خدمات شرکت آسانسور در سمنان

فهرست مطالب

آیا شما هم در جستجوی ماهرترین شرکت آسانسور در سمنان برای جابه‌جایی ایمن در ساختمان خود هستید؟ این شرکت‌ها با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود به‌ عنوان یک پیشرو در صنعت آسانسور تلاش می‌کنند تا نیازهای مشتریان خود را به ‌صورت جامع و کامل برآورده کنند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرکت آسانسور در سمنان و خدمات متنوعی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، بیشتر آشنا شوید.

انواع آسانسور بر اساس ساختمان

شرکت آسانسور در سمنان در طراحی آسانسور به عواملی مانند ارتفاع ساختمان، نوع ساختمان، مکان قرارگیری آسانسور، نوع استفاده و مکانیسم چاهک توجه می‌کند. در اینجا آسانسورها را بر اساس نوع ساختمان به ۶ گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌کنیم.

شرکت آسانسور در سمنان

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسورهای بیمارستانی نیز به دودسته آسانسورهای تخت بر و آسانسورهای برانکار تقسیم می‌شوند. آسانسورهای تخت بر برای جابه‌جایی بیمارانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند.

در این آسانسورها حرکت باید نرم و آهسته باشد. همچنین مصرف برق آنها بسیار کم بوده و حتی در صورت قطع برق هم می‌توان با استفاده از برق جایگزین از آنها استفاده کرد.

در مقابل، اندازه آسانسورهای برانکار کوچک‌تر از آسانسورهای تخت بر است و باتوجه‌به موتورخانه می‌توانند از نوع هیدرولیک یا کششی باشند. هدف شرکت آسانسور در سمنان از طراحی این نوع آسانسورها حمل‌ونقل افراد بیمار، تیم پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان است.

آسانسورهای مسکونی

آسانسورهای مسکونی از نظر اندازه نسبت به سایر آسانسورها کوچک‌تر هستند. این نوع آسانسورها برای حمل‌ونقل ساکنین ساختمان‌های چندطبقه استفاده می‌شوند. آنها قابلیت نصب در داخل و یا خارج ساختمان را دارند و می‌توان از آسانسورهای با مکانیزم شیشه‌ای، الکتریکی، هیدرولیکی یا کابلی در آنها استفاده کرد.

آسانسورهای بالابرنده در مسیر پله‌ها

 شرکت آسانسور در سمنان از این نوع آسانسور برای افرادی که به دلیل مشکلات فیزیکی نمی‌توانند از پله‌ها بالا روند استفاده می‌کند. این نوع آسانسورها از ریل‌های خاصی استفاده می‌کنند که در مسیر پله‌ها قرار دارند و قادرند افراد را به‌صورت مستقیم، صاف و یا خمیده در مسیر جابه‌جا کند.

آسانسورهای ویلچر بر عمودی

زمانی که در داخل ساختمان فضای کافی برای نصب آسانسور معمولی نباشد،  شرکت آسانسور در سمنان از آسانسورهای این نوع استفاده می‌کند. این آسانسورها می‌توانند به‌گونه‌ای طراحی شوند که دارای دو ورودی در دو قسمت مختلف کابین باشند.

آسانسورهای باری کوچک

 شرکت آسانسور در سمنان از این نوع آسانسورها برای حمل اشیا استفاده می‌کند که به طور عمومی در کنار دیوار نصب می‌شوند. آسانسورهای باری شامل یک قاب قابل‌حرکت در چاله آسانسور هستند که با استفاده از کابل و ریل، کابین کوچک حرکت می‌کند.

آسانسورهای مخصوص کشاورزی

 بسیاری از افراد برای حمل‌ونقل محصولات کشاورزی تازه برداشت شده از آسانسورهای مخصوص کشاورزی استفاده قرار می‌کنند که معمولاً برای انتقال محصولات سنگین به سمت انبار و سیلو استفاده می‌شوند. این آسانسورها با استفاده از زنجیر یا تسمه قادر به حرکت در جهت افقی، عمودی یا شیب‌دار هستند.

 اگر آسانسورهای کشاورزی حرکت افقی یا شیب‌دار داشته باشند به آنها آسانسورهای تخلیه بار گریزازمرکز نیز گفته می‌شوند. این نوع آسانسورها توسط نیروی گریزازمرکز کنترل می‌شوند و سرعت کمی دارند.

انواع آسانسور از نظر مکانیزم داخلی

 شرکت آسانسور در سمنان از نظر مکانیزم داخلی آسانسورها را به چندین نوع تقسیم می‌کند که شامل موارد زیر می‌شوند.

انواع آسانسور

آسانسورهای هیدرولیک

 شرکت آسانسور در سمنان در ساختمان‌هایی که دارای ۲ تا ۸ طبقه هستند از این نوع آسانسورها استفاده می‌کند. آسانسورهای هیدرولیکی دارای یک پیستون هستند و در قسمت پایین کابین آسانسور قرار دارند. حداکثر سرعت این نوع آسانسورها ۲۰۰ فوت در دقیقه است.

 برای عملکرد این آسانسورها به موتورخانه در نزدیک‌ترین نقطه چاله آسانسور نیاز است. در بازار آسانسورهای هیدرولیک به دو نوع با چاله و بدون چاله عرضه می‌شوند.

آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی برای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط و بلند استفاده می‌شوند. این آسانسورها با استفاده از طنابی که به یک چرخ متصل شده و در بالای چاله آسانسور قرار دارد، حرکت می‌کنند. در مقایسه با آسانسورهای هیدرولیکی آسانسورهای کششی سرعت بیشتری دارند.

 همچنین استفاده از وزنه تعادل در آسانسورهای کششی باعث بهبود کارایی آن‌ها می‌شود. انواع آسانسورهای کششی شامل آسانسورهای کششی گیربکس دار، آسانسورهای کششی گیر لس و آسانسورهای بدون موتورخانه هستند.

آسانسورهای شیشه‌ای

 بهتر است بدانید که عملکرد آسانسور شیشه‌ای از طریق تغییر فشار هوا در بخش بالا و پایین کابین آسانسور است؛ بنابراین با استفاده از قوانین فیزیک، هوا درون محفظه کابین تحریک می‌شود و به حرکت می‌آید؛  به همین دلیل توربین‌های خلأ کابین، آسانسور آن را به سمت بالا می‌برند.

 در همین حال با کاهش تدریجی فشار هوا آسانسور به طور پیوسته به سمت پایین حرکت می‌کند. ازاین‌رو شرکت آسانسور در سمنان از این نوع آسانسورها برای ساختمان‌های مدرن که محیط‌های کوچکی دارند، استفاده می‌کند.

آسانسورهای هیبریدی Niftylift

آسانسورهای هیبریدی دارای ترکیبی از مزایای سیستم آسانسورهای کششی و هیدرولیکی هستند. با استفاده از سیستم کششی، آسانسورهای هیبریدی قادر به طی‌کردن ارتفاعات بیشتری هستند.

 آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به منبع قدرتی مانند برق، باتری، موتور دیزل و یا موتور هیبریدی دارند. در این نوع آسانسورها در قسمت بالا، جک مکانیکی قرقره‌ای قرار دارد و با حرکت پیستون، جک قرقره هم حرکت می‌کند. کابین آسانسور توسط سیم‌بکسل‌هایی که با مغزی فولاد از قرقره ساخته شده است، حرکت می‌کند.

باتوجه‌به وجود سیستم هیدرولیکی در آسانسورهای هیبریدی این آسانسورها قادر به تحمل وزن بیشتری هستند؛ اما سرعت آن‌ها مانند آسانسورهای هیدرولیکی کم می‌شود.

آسانسورهای مغناطیسی LSM

  شرکت آسانسور در سمنان از آسانسورهای مغناطیسی که  یک نوع آسانسور صنعتی مطمئن و پیشرفته با سیستم ال اس ام هستند، استفاده میکند. این سیستم وزنه تعادل، فریم، ریل‌ها، سیم‌بکسل و تجهیزات نگهدارنده را دارد و از تکنولوژی مغناطیس برای حرکت کابین استفاده می‌کند.

سیستم مغناطیسی آسانسور ال اس ام دارای موتوری با کارایی مطمئن، ضریب ایمنی بالا و سازگاری با محیط‌زیست و شرایط مطلوب است. این نوع آسانسور قادر است بارهای سنگین و تجهیزات نظامی تا ۲۰٫۰۰۰ کیلوگرم را انتقال دهد.

در سیستم آسانسور مغناطیسی LSM   موتور به ریل‌های راهنما و تجهیزات متصل می‌شود که بر دیوار چاه آسانسور نصب شده‌اند و با مغناطیس دائم تعامل دارند. با رسیدن جریان برق به استاتور موتور، میدان مغناطیسی قوی ایجاد می‌شود.

 میدان مغناطیسی در نقاط خاصی قطع می‌شود و با جریان القایی از طریق سیم‌پیچ‌های استاتور که همان کابین آسانسور است، شروع به حرکت می‌کند. کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می‌کند و توسط یک سیستم هوشمند شتاب سرعت و توقف را کنترل  می‌کند.

با دستور توقف و فعال‌شدن ترمز، آسانسور به‌صورت بسیار آرام، بدون ارتعاش و خیلی بی‌صدا متوقف می‌شود. این سیستم به‌صورت بسیار مطمئن و دقیق عمل می‌کند و احتمال خطا و آسیب رساندن را به حداقل می‌رساند.

قطعات آسانسور در سمنان

قطعات آسانسور در سمنان

قطعات آسانسور شامل مجموعه‌ای از قطعات الکترومکانیکی، مکانیکی و الکترونیکی است که در فرایند عملکرد و حرکت آسانسور نقش دارند. در زیر به برخی از قطعات اصلی آسانسور کششی و هیدرولیک اشاره می‌کنیم.

مجموعه‌ای از قطعات آسانسور هیدرولیک عبارت‌اند از:

  • پاور یونیت
  • کاراسلینگ
  • سیلندر
  • پیستون
  • صفحات نگهدارنده
  • محفظه روغن
  • موتور و پمپ هیدرولیکی
  • ریل
  • سر بکسل
  • دیکتاتور
  • سیم‌بکسل
  • شالتر
  • شستی طبقه
  • شستی کابین
  • فن کامپیوتری
  • کفشک هیدرولیک
  • لقمه چدنی

این قطعات مورداستفاده در آسانسور هیدرولیک هستند و برای عملکرد صحیح و ایمن این سیستم لازم است. همچنین توجه داشته باشید که تعداد و نوع قطعات ممکن است وابسته به مدل و طراحی خاص هر تغییر کند.

مجموعه‌ای از قطعات آسانسور کششی عبارت‌اند از:

  • شاسی موتور
  • تابلو فرمان
  • تابلو برق سه‌فاز
  • فلکه هرزگرد
  • گاورنر
  • فلکه بالای گاورنر
  • فلکه پائین گاورنر به همراه وزنه
  • تراولینگ کابل
  • کابین
  • یوک کابین
  • جعبه رویزیون
  • زنجیر جبران
  • ریل راهنما
  • شالتر
  • براکت
  • لقمه
  • روغندان
  • پاراشوت
  • وزنه تعادل
  • سیم‌بکسل
  • کفشک
  • قلاب سر بکسل

در آسانسورها برخی از قطعات کاملاً مشابه هستند و عملکرد یکسانی در آنها وجود دارند. این قطعات شامل موارد زیر می‌شوند.

فلکه هرزگرد در آسانسور

برای بهبود عملکرد و ایمنی سیستم آسانسورها، تمام پارامترهای فلکه هرزگرد باید با موتور آسانسور هماهنگی داشته باشند. این پارامترها شامل قطر فلکه هرزگرد، تعداد و نوع شیارهای فلکه هرزگرد هستند.

با هماهنگی صحیح این پارامترها عملکرد موتور آسانسور بهبود می‌یابد و خطراتی که ممکن است با عدم هماهنگی به وجود آید، کاهش می‌یابد؛ بنابراین شرکت آسانسور در سمنان به نصب فلکه هرزگرد و هماهنگی موتور آسانسور با این قطعه توجه ویژه‌ای دارد.

دیکتاتور آسانسور

 دیکتاتور آسانسور دو وظیفه مهم دارد. اولاً وظیفه آن جلوگیری از کوبیده شدن درب به کابین است.دیکتاتور آسانسور باید طوری طراحی شده باشد که در صورت برخورد درب با کابین آسانسور از واردشدن آسیب به هر دو اجزای درب و کابین جلوگیری کند.

ثانیاً دیکتاتور آسانسور مسئولیت روان بسته‌شدن درب را نیز بر عهده دارد. این بدان معنی است که درب آسانسور باید به طور صحیح و به طور هم‌زمان باز و بسته شود. این امر از هر گونه حادثه‌ای مانند سقوط ناگهانی درب در طول حرکت آسانسور جلوگیری می‌کند.

الکترو سیگنال

 شرکت آسانسور در سمنان برای اطمینان از توقف آسانسور در مکان مناسب در طبقات  از دو سنسور جدید استفاده می‌کند که به‌جای سنسورهای ثابت قبلی قرار می‌گیرند. عملکرد این سنسورها بر اساس شناسایی مشکلات صورت می‌گیرد و سیگنال‌ها با استفاده از یک کابل، مشکلات را به جعبه‌فرمان انتقال می‌دهند.

 این سنسورها توانایی دارند مکان مستقیم قطعه‌ی آسانسور را تشخیص دهند و همچنین می‌توانند در صورت لزوم، تنظیمات اصلاحی را اعمال کنند.

گاورنر آسانسور

 شرکت آسانسور در سمنان از گاورنر برای کنترل حرکت آسانسور استفاده می‌کند. درصورتی‌که سرعت حرکت آسانسور بیش از حد مجاز افزایش یابد، ترمز ایمنی توسط این قطعه فعال می‌شود. گاورنر در نزدیکی فلکه کشش و در بالای چاه آسانسور نصب می‌شود.

مگنت درب آسانسور

شرکت آسانسور در سمنان سیستم اهرمی برای باز کردن درب آسانسور را نصب می‌کند. این سیستم شامل یک مگنت است که بر روی کابین نصب می‌شود. وقتی مگنت با فشار از طریق اهرم و سیم‌پیچ مغناطیسی تماس برقرار می‌کند قفل درب باز می‌شود.

کفشک آسانسور

آسانسورها دارای کفشک‌های غلتکی و کفشک‌های لغزشی  هستند. این قطعات در هر دو طرف بالا و پایین آسانسور بر روی کادر وزنه به‌منظور دستیابی به تعادل و یوک نصب می‌شوند.

برکت ریل آسانسور

دیواره‌های چاهک آسانسور توسط براکت‌ها به ریل متصل می‌شوند. به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات، فاصله نصب براکت‌ها باید به‌گونه‌ای تعیین شود که در زمان ترمز اضطراری هیچ مشکلی برای آسانسور ایجاد نشود.

انکودر آسانسور

انکودر یک نوع حسگر است که به محور چرخ، چرخ‌دنده یا موتور متصل می‌شود.

لقمه‌ی ریل آسانسور

قطعاتی که براکت‌ها را به ریل‌ها متصل می‌کنند، لقمه ریل نامیده می‌شوند. برای اتصال ریل‌ها به سازه فلزی از براکت‌ها و لقمه‌ها در چاه آسانسور استفاده می‌شود.

قلاب سر بکسل

قلاب سیم‌بکسل در واقع یک وسیله است که برای اتصال سیم‌بکسل‌ها به چهارچوب یوک و چهارچوب وزنه به کار می‌رود. این وسیله یک اتصال ساده؛ اما کارآمد برقرار می‌کند و باعث تعادل و استحکام کامل در سیستم می‌شود.

شرکت آسانسور در سمنان این قلاب را به‌دقت طراحی می‌کند تا اتصال سیم‌بکسل‌ها به چهارچوب‌ها به‌صورت محکم باشد. با استفاده از قلاب سر بکسل می‌توانید سیم‌بکسل‌ها را به‌راحتی و در هر زمانی تغییر دهید.

نصب آسانسور در سمنان چگونه است؟

نصب آسانسور در سمنان یکی از نیازهای حیاتی در ساختمان‌های چندطبقه است که امکان دستیابی آسان و سریع به طبقات را فراهم می‌کند. عدم نصب و راه‌اندازی آسانسور در این ساختمان‌ها نه‌تنها موجب سختی در حرکت و انتقال افراد و اشیا می‌شود بلکه می‌تواند باعث کاهش ارزش و قیمت ساختمان‌ها گردد.

  نصب آسانسور برای هر طبقه از ساختمان وابسته به تعداد کل طبقات و جزئیات فنی مانند نصب آهن‌کشی و ریل کشی دارد. همچنین مکان در نصب آسانسور نیز یکی دیگر از عوامل مهم در راه‌اندازی آن است که باید به آن توجه بسیاری شود.

خدمات شرکت آسانسور در سمنان

خدمات شرکت آسانسور در سمنان

شرکت آسانسور در سمنان خدمات متنوعی در زمینه نصب، تعمیر و نگهداری آسانسورها ارائه می‌دهد. برخی از خدماتی که این شرکت می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، شامل موارد زیر می‌شوند.

 نقشه راه‌اندازی آسانسور در سمنان

شرکت آسانسور در سمنان ارائه‌دهنده خدمات متنوع در زمینه نصب و راه‌اندازی آسانسورها است. برای نصب آسانسور ابتدا نیاز است تعداد، نوع و ظرفیت آسانسور مشخص شود.

 همچنین جانمایی آسانسور باید به‌گونه‌ای باشد که در مرکز حرکتی و ترافیکی ساختمان قرار نگیرد. همچنین بهتر است بدانید که استفاده از حرکت و جابه‌جایی کمتر برای دسترسی به آسانسور در نقاط مختلف ساختمان از موضوعات مهم در راه‌اندازی آسانسور است.

محل نصب آسانسور در سمنان

 شرکت آسانسور در سمنان تعیین محل نصب آسانسور را به عوامل متعددی مانند  قوانین و مجوزات شهرداری، فضای موجود در ساختمان و همچنین رضایت همسایگان ربط می‌دهد. در آپارتمان‌های قدیمی که چاهک آسانسور ندارند معمولاً بهتر است آسانسور در وسط راه‌پله نصب شود.

 این انتخاب به این دلیل مناسب است که این فضا جزء مشاعات ساختمان بوده و برای نصب آسانسور نیاز به خرید زمین جدید نیست. همچنین در مواردی که فضای لازم در وسط چشم راه‌پله وجود ندارد، می‌توان آسانسور را در حیاط یا فضای بیرونی نصب کرد؛ اما باید به این نکته توجه کنید که نصب آسانسور در فضای بیرونی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

نصب ریل آسانسور در سمنان

جهت حرکت صحیح کابین و وزنه آسانسور نیاز به یک سیستم داریم که قاب وزنه و کابین را به طور مناسب در مسیر تعیین شده چاهک جابه‌جا کند. همچنین برای هدایت و راهنمایی حرکت عمودی کابین و وزنه، تعادل لازم است تا نوسانات افقی کابین به دلیل نیروهای جانبی وزنه خارج از مرکز کنترل نشود.

  نصب ریل کابین و محاسبات مربوط به آن از وظیفه‌های ضروری شرکت آسانسور در سمنان است. راه‌اندازی ریل‌ها با کمک پشت‌بند به یکدیگر روی می‌دهد. این ریل‌ها به دیوار از طریق براکت‌های محکمی نصب می‌شوند.

 برای اطمینان از اتصال یکنواخت و دقیق ریل‌ها شرکت آسانسور در سمنان از ریل‌های شیاری یک صوت استفاده می‌کند. نصب ریل‌ها و آهن‌کشی از مراحل اساسی بهترین شرکت آسانسور در سمنان است که باید بر اساس قوانین و استانداردهای شهرداری انجام شود.

بهتر است بدانید که هر ریل دارای مشخصات فنی ویژه‌ای است که ابعاد فیزیکی و سایر پارامترهای آن را مشخص می‌کند. در نصب ریل‌های آسانسور باید به موارد زیر توجه کنید:

  • برای نصب ریل‌های آسانسور باید از ریل‌های که دارای جنس فولاد ساختمانی ST-37   هستند،استفاده شود . همچنین سطح ریل باید صیقلی، بدون تاب و انحنا باشد.
  • ریل T5 به‌عنوان ریل راهنمای وزنه تعادل در آسانسور استفاده می‌شود. از ریل T9 برای آسانسورهایی با ۵ تا ۱۰ توقف و ریل T16 برای آسانسورهای با بیش از ۱۰ توقف استفاده می‌شود.
  • شرکت آسانسور در سمنان باید هنگام نصب ریل آسانسور به مشخصات کاتالوگ توجه کند و از تنش کششی ریل بین ۳۷۰ الی ۵۲۰ نیوتن بر میلیمتر مربع اطمینان حاصل کند. این تنش کششی نشان‌دهنده قدرت و مقاومت ریل در برابر نیروهای کششی است.

نصب آسانسور و کف‌سازی در سمنان

برای آماده‌سازی کف چاه آسانسور قبل از راه‌اندازی و نصب لازم است کف با استفاده از لایه بتن مگر و لایه بتن‌آرمه پوشیده شود. همچنین باید توجه داشت که ارتفاع لازم از کف چاهک در اولین توقف آسانسور حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر باشد.

  برای اجرای سکوهای ضربه‌گیر آسانسور و همچنین به‌عنوان محل جان‌پناه شرکت آسانسور در سمنان این ارتفاع در راه‌اندازی آسانسور را انتخاب می‌کند.

آهن‌کشی آسانسور در سمنان

 شرکت آسانسور در سمنان برای نصب ریل‌های کابین در سازه فلزی چاهک آسانسور ابتدا به آهن‌کشی به‌صورت تخصصی می‌پردازد. سپس براکت‌های موردنیاز برای نصب آسانسور را قرار می‌دهد. در مراحل آهن‌کشی نقشه‌ها، طراحی‌ها، گواهی‌های لازم برای اجرای آهن‌آلات ضدزنگ در نظر گرفته می‌شود.

 شرکت آسانسور در سمنان برای اجرای صحیح آهن‌کشی آسانسور اقدامات زیر را انجام می‌دهد:

  • تهیه نقشه‌های اجرایی با جزئیات آهن‌کشی آسانسور
  • تهیه چک‌لیستی از آهن‌آلات و ابزارهای موردنیاز برای انجام کار
  • نصب داربست مناسب جهت اجرای صحیح آهن‌کشی آسانسور
  • انجام آهن‌کشی تحت نظارت نماینده فنی شرکت فروشنده یا دستگاه نظارت ساختمان

اجرای آسانسور و حائل چاهک در سمنان

 شرکت آسانسور در سمنان در فرایند نصب آسانسور برای تفکیک سه طرف چاه آسانسور از محیط اطراف از قطعات یا دیوارهای جداکننده استفاده می‌کند. علاوه بر این، سطح داخلی این جداکننده‌ها نیز باید به طور صاف و باکیفیت مناسبی آماده شده باشند.

 برای ایجاد حائل در اجرای آسانسور می‌توان از موادی مانند ورق‌های فلزی، پانل‌های گچی و قطعات شیشه با قیمت‌های متفاوت استفاده کرد. همچنین حائل‌های جداکننده از کف تمام‌شده و در ابتدای مسیر آسانسور تا اتاقک موتورخانه روی پشت‌بام نصب می‌شوند.

نصب آسانسور و اجرای موتورخانه در سمنان

مراحل اجرای اتاقک موتورخانه آسانسور بر اساس استاندارد ۶۳۰۳-۱   در شرکت آسانسور در سمنان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • در نصب آسانسور فاصله کف تمام‌شده، آخرین توقف تا زیر سقف اتاقک موتورخانه باید کمتر از ۶ متر باشد.
  • اتاقک موتورخانه باید دارای دری با عرض ورودی حداقل ۹۰ سانتیمتر و ارتفاع ۲ متر باشد.این درب باید به سمت بیرون موتورخانه باز شود و دارای قفلی باشد که از داخل آن با دست باز شده و همچنین از بیرون با کلید باز شود.
  • حداقل معبر برای عبور از کنار تجهیزات ثابت و در حال چرخش موتورخانه باید ۴۰ سانتیمتر در نصب و راه‌اندازی آسانسور در نظر گرفته شود.
  • قلاب فلزی سقف موتورخانه باید قابلیت تحمل حداقل وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم را داشته باشد.
  • تهویه موتورخانه آسانسور باید به نحو احسنت فراهم شود به‌طوری‌که فضای موتورخانه همواره دمای بین ۵ الی ۴۰ درجه سانتیگراد داشته باشد؛ بنابراین این موتورخانه در فصول گرم از تهویه و هواکش و در فصول سرد از بخاری‌برقی استفاده می‌شود.
  • برای جلوگیری از سقوط اجسام خارجی به داخل چاهک لازم است در اطراف کلیه کف موتورخانه‌ها در زمان نصب آسانسور لبه‌هایی با ارتفاع ۵۰ میلی‌متر ایجاد شود.

نصب آسانسور و کابل‌کشی در سمنان

نصب کابل‌کشی و تعمیر آسانسور در سمنان از اهمیت زیادی در راه‌اندازی آسانسور برخوردار است. این فرایند شامل نصب کابل، برق، سه‌فاز از محل کنتور تا موتورخانه و نصب سیم Earth  است . نصب مدار فرمان شامل سه بخش مدار قدرت (۳۸۰) ولت، مدار فرمان (۹۰ تا ۲۲۰) ولت و مدار فرمان ولتاژ پایین بین (۵ ولت تا ۳۰ ولت) است.

مدار ۳۸۰ ولت وظیفه حرکت‌دادن موتور را در نصب و راه‌اندازی آسانسور برعهده دارد. مدار ۹۰ تا ۲۲۰ ولت وظیفه فعال‌کردن چراغ‌های داخل کابین، فن داخل کابین، سیستم درب بازکن اتوماتیک، کمان درب بازکن، ترمز آسانسور و سایر تجهیزات را برعهده دارد.

نصب مدار ۵ تا ۳۰ ولت، مدار اصلی را تشکیل می‌دهد که شامل سیم‌کشی، مدارهای شناسایی، شستی‌های داخل کابین، شستی‌های طبقات آسانسور، مدار اعلان طبقات صوتی و یا تصویری، سیستم‌های ایمنی و سایر تجهیزات مربوطه است. شرکت آسانسور در سمنان برای عملکرد صحیح آسانسور از مدارهای با ولتاژ پایین استفاده می‌کند.

نصب کابین آسانسور در سمنان

نصب آسانسور و کف‌سازی در سمنان

 شرکت آسانسور در سمنان برای نصب آسانسور تمرکز خود را بر روی راه‌اندازی درب لولایی طبقات و کابین آسانسور قرار می‌دهد. البته نوع درب اتوماتیک و کابین آسانسور بستگی به نظر طراح و مالک ساختمان دارد و ممکن است در طرح‌های مختلف نصب شوند.

بهتر است بدانید که باتوجه‌به انواع و متریال‌های مختلف آسانسور هزینه خرید و نصب قطعات آسانسور در این مرحله بسیار متغیر است.

نصب آسانسور و سقف چاهک

بعد از پایان اتصال درب لولایی اتوماتیک و ریل در فرایند نصب آسانسور و دریافت تأییدیه مربوطه از سوی شهرداری بر اساس قوانین و مقررات لازم است در محل نصب ریل‌های آسانسور به اجرای قالب‌گذاری آرماتوربندی و بتن‌ریزی سقف چاهک اقدام شود.

لیستی از شرکت‌های نصب آسانسور در سمنان

در جدول زیر مشخصاتی از نصب شرکت آسانسور در سمنان را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید علاوه مراجعه به این شرکت‌ها با شماره تماس استادکار آسانسور در سمنان نیز تماس بگیرید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

ردیف نام شرکت آدرس شماره تماس
۱ شرکت ماهان گستر عرش سمنان، بلوار ولی‌عصر، مجتمع بعثت، طبقه پنجم، واحد ۲۳ ۰۲۳۳۳۳۳۶۲۸۵
۲ شرکت کیمیا صنعت فراز سمنان، میدان نماز، جنب کوچه نصر، طبقه اول ۰۲۳۳۳۳۶۱۱۲۸۴
۳ شرکت سورین سمنان، شهرک تعاون، بلوار ورزش، پلاک ۵۹ ۰۲۳۳۳۴۴۸۷۸۱
۴ شرکت امین سمنان، شهرک گستان، خیابان ۱۸ متری طبیعت، طبقه زیرین املاک نگارستان ۰۲۳۳۳۴۵۷۴۱۷
۵ شرکت بالا پرواز فومر سمنان، بلوار استقلال، بعد از خیابان بیست و دوم ۰۲۳۳۳۴۵۷۴۱۷
۶ شرکت سما صعود ایرانیان سمنان، میدان مشاهیر، خیابان یاسر، آپارتمان ۳، طبقه سوم ۰۲۳۳۳۳۲۸۹۴۴

شارینو

اگر شما هم به دنبال کسب مهارت در تعمیر وسایل گرمایشی خانگی خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مقالات تعمیر پکیج در سمنان و تعمیر بخاری در سمنان سری بزنید و اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

همان‌طور که می‌دانید دورازذهن نیست که علاوه بر خرابی وسایل منزل، خودرو شما نیز نیاز به تعمیر داشته باشد. شما می‌توانید با خواندن مقالات مربوط به امدادخودرو در سمنان و مکانیک سیار در سمنان به راه‌حل‌ها و روش‌های تعمیر خودروتان آگاهی پیدا کنید.

در دنیای امروزه داشتن اطلاعات قوی و آموزنده می‌تواند به شما کمک کند که به سود بسیاری کسب کنید؛ بنابراین با مراجعه به مقالات مفید ما در زمینه طراحی سایت در سمنان، ادمین اینستاگرام در سمنان و سئو سایت در سمنان می‌توانید به پیشرفت و رشد شغلی دست پیدا کنید.

 شما می‌توانند برای کسب اطلاعاتی مانند نکات مهم در تأسیس شرکت، راهنمایی درمورد پژوهش‌های متنوع، مدیریت منابع و… به مقالات شرکت فنی مهندسی در سمنان و ثبت شرکت در سمنان مراجعه کنید و بهترین تصمیم‌ها را در این زمینه بگیرید.

شما می‌توانید آرامش و شادی خود را در کافههای سمنان، رستورانهای سمنان و همچنین مراکز تفریحی سمنان تجربه کنید.

اگر به دنبال راهکارهای مناسب برای زیبایی، مراقبت و بهبود پوست و موی خود هستید با خواندن مقالات مربوط به مراکز لیزر در سمنان و کاشت مو در سمنان می‌توانید اطلاعات مفید و ارزشمندی به دست آورید.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله گل ‌فروشی در سمنان و یادگیری نکات مربوط به انتخاب گل، انواع گل‌ها، رنگ‌های آنها و گونه‌هایشان هدیه‌ای منحصربه‌فرد را برای عزیزانتان خریداری و آنها را خوشحال کنید.

سخن پایانی

شرکت آسانسور در سمنان همانند سایر شرکت‌های فنی مهندسی نقش مهمی در بخش صنعت و سرویس‌دهی دارد. آسانسورها یکی از اجزای اساسی ساختمان‌ها محسوب می‌شوند و تأمین حرکت عمودی، راحتی و ایمنی افراد را در ساختمان‌ها فراهم می‌کنند.

 به‌این‌ترتیب شرکت آسانسور در سمنان نه‌تنها به تسهیل و راحتی افراد کمک می‌کند؛ بلکه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و استانداردهای بین‌المللی به ارتقای کیفیت زندگی افراد در ساختمان‌ها و جامعه کمک می‌کند.

سؤالات متداول

۱ . تقسیم بندی آسانسور بر اساس نوع ساختمان چگونه است؟

آسانسورهای بیمارستانی، آسانسورهای کشاورزی، آسانسورهای مسکونی و…

۲ . شرکت آسانسور در سمنان از چه قطعاتی در راه‌اندازی آسانسور استفاده می‌کند؟

فلکه هرزگرد، دیکتاتور، گاورنر، برکت ریل، مگنت درب و…

۳ . نصب مدار فرمان در کابل‌کشی و راه‌اندازی آسانسورها شامل چه بخش‌های است؟

نصب مدار فرمان شامل سه بخش مدار قدرت (۳۸۰) ولت، مدار فرمان (۹۰ تا ۲۲۰) ولت و مدار فرمان ولتاژ پایین بین (۵ ولت تا ۳۰ ولت) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *