مکانیک سیار در شیراز

مکانیک سیار در شیراز یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه خودرو است که می‌تواند در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شهر شیراز باشد. به احتمال زیاد برای شما هم اتفاق افتاده که قصد داشته باشید بدون مراجعه به تعمیرگاه و اتلاف وقت، از بهترین خدمات تعمیر و سرویس خودرو در شیراز بهره‌مند شوید.

در این موقع بهترین گزینه برای شما تماس با شماره مکانیک سیار در شیراز است. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا شمارا به طور کامل با خدمات مکانیک سیار بیرون شهری در شیراز آشنا کنیم.

مزایای مکانیک سیار در شیراز

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید برای تعمیر ماشین به تعمیرگاه مراجعه نکنیم و از خدمات مکانیک سیار در شیراز کمک بگیریم؟ استفاده از خدمات مکانیک سیار شبانه روزی در شیراز برای رانندگان مزایای زیادی به دنبال دارد. در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات مکانیک در محل شیراز را برای شما بیان می‌کنیم.

عدم جابه‌جایی ماشین

بعضی اوقات ماشین شما به دلیل نقص فنی که دارد قادر به حرکت نیست در این مواقع نگرانی به خود راه ندهید؛ زیرا بهترین مکانیک سیار در شیراز همیشه در کنار شما بوده و در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده به خدمت‌رسانی به شما مردم عزیز است.

صرفه‌جویی در زمان

از مهم‌ترین مزایای کمک گرفتن از تعمیرکار مکانیک سیار در شیراز به هنگام بروز نقص فنی در موتور ماشین می‌توان به صرفه‌جویی در وقت اشاره کرد. این موضوع با توجه با مشغله بالای افراد در زندگی بسیار حائز اهمیت است و می‌توان گفت مکانیک سیار در شیراز به یکی از پرطرف‌دارترین خدمات حوزه تعمیرات خودرو شیراز تبدیل شده است.

تعمیرکار مکانیک سیار در شیراز

قیمت مناسب

تعمیرات مکانیک سیار در شیراز بدون مراجعه به تعمیرگاه و در محل انجام می‌شود، این خدمات هزینه بسیار مناسبی برای شما دارند. قیمت مناسب این مراکز باعث شده است بسیاری از رانندگان به هنگام بروز نقص فنی در ماشین، به سراغ مکانیک سیار ماشین در شیراز بروند.

رایج‌ترین مشکلات خودرو

در دنیای امروز با توجه به اهمیت رفت‌وآمد و استفاده زیاد از خودروهای شخصی، ممکن است که خودرو شما در اثر عوامل مختلف دچار نقص شده و به خدمات مکانیک سیار در شیراز نیاز پیدا کند. این موضوع کاملاً مشخص است که اگر مشکل خودرو شما برطرف نشود، به‌مرورزمان بدتر شده و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می‌شوید.

آشنا شدن با انواع مشکلات خودرو موجب می‌شود که شما بتوانید در بیشتر موارد مشکلات جزئی ماشین خود را رفع کرده و هزینه‌ها را کاهش دهید. علاوه بر این آشنا شدن با این موضوع به شما کمک می‌کند هنگام بروز نقص فنی خودرو بتوانید تا حدودی مشکل را شناخته و اگر لازم بود در اسرع وقت از مکانیک سیار ماشین شیراز کمک بگیرید.

در ادامه مقاله بیشتر در مورد شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین شما پیش بیاید صحبت خواهیم کرد.

جوش آوردن خودرو

لازم است که با مشکل جوش آوردن ماشین آشنایی کامل پیدا کنید تا بدانید در این زمان چه کارهایی را نباید انجام داد؛ زیرا ممکن است انجام دادن تعدادی از اقدامات در هنگام جوش آوردن خطرات زیادی را به وجود آورد یا به ماشین شما آسیب جدی برساند.

جوش آوردن خودرو

ماشین را متوقف کنید

در هنگام حرکت ماشین اگر رادیاتور جوش آورد آن را متوقف کنید؛ زیرا حرکت کردن و گاز دادن باعث افزایش دمای خودرو می‌شود. دنده سنگین نیز فشار زیادی به ماشین شما می‌آورد؛ پس نباید این تصور را داشته باشید که سرعت پایین برای ماشین شما هیچ ضرری ندارد. در این مواقع اگر قادر بودید خودرو خود را به اولین محل پارک رسانده و از مکانیک سیار در شیراز کمک بگیرید.

درپوش رادیاتور ماشین را باز نکنید

هنگام جوش آوردن ماشین دمای موتور بسیار بالا می‌رود و آب درون رادیاتور به حد انفجار می‌‌رسد. باز کردن در پوش باعث آزاد شدن دمای درون رادیاتور به صورت ناگهانی می‌شود؛ درنتیجه باید مراقب دست و صورت خود باشید استفاده کردن از یک پارچه بزرگ می‌تواند راهکار خوبی باشد.

 خودرو خود را خاموش نکنید

افرادی که تجربه کمی در رانندگی دارند در هنگام جوش آوردن ماشین بلافاصله آن را خاموش می‌کنند؛ اما این کار به موتور خودرو آسیب جدی وارد می‌کند؛ زیرا زمانی که ماشین خاموش  می‌شود باعث توقف حرکت آب در رادیاتور شده و این کار روند خنک شدن موتور را کند می‌کند.

این حرکت جدای از اینکه باعث متوقف شدن ناگهانی خودرو شما می‌شود، خسارت مالی سنگینی را نیز روی دستان شما باقی می‌گذارد.

روی موتور ماشین آب نریزید

برخلاف اینکه آب ریختن روی رادیاتور می‌تواند حرکت مثبتی باشد؛ آب ریختن روی موتور منجر به خسارت‌های جبران‌ناپذیری به ماشین شما می‌شود. تغییر ناگهانی دما و انقباض پوسته می‌تواند باعث ترک خوردن موتور ماشین شود.

اگر با روند کاری سیستم‌های خودرو آشنایی کامل ندارید و نمی‌توانید این مشکل را به طور کامل برطرف کنید، لازم است حتماً با مکانیک سیار در شیراز تماس گرفته و از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. اصلاً نباید نسبت به این مشکلات سهل‌انگاری کنید؛ زیرا می‌تواند باعث خسارت‌های سنگینی شود.

مکانیک سیار در شیراز

استارت نخوردن خودرو

اکثر رانندگان حداقل برای یک بار در سابقه رانندگی خود با این مشکل روبه‌رو شده‌اند. استارت نخوردن ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل را در فصل‌های سرد سال بیشتر تجربه می‌کنیم. نقص فنی در باطری، استارت، سوئیچ و دینام ۴ علت اصلی استارت نخوردن خودرو است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

باطری

زمانی که به ماشین استارت می‌زنیم، ولی روشن نمی‌شود اولین چیزی که به ذهن بیشتر رانندگان خطور می‌کند، باطری ماشین است. باطری ماشین مانند تمام قطعات دیگر دارای تاریخ انقضا است و معمولاً بعد از دو سال باید تعویض شود.

به این نکته توجه کنید که اگر باتری ماشین خراب باشد، اتومبیل روشن نمی‌شود؛ اما به هیچ وجه خودسرانه اقدام به تعویض باتری نکنید و حتماً از خدمات مکانیک سیار شیراز استفاده کرده تا مشکل خود را به راحتی برطرف کنید.

استارت

استارت زدن موجب می‌شود که  برق از طریق باتری به سر استارت برسد، در نهایت باعث حرکت خودرو می‌شود. اگر این قطعه خراب شود فرایند برق‌رسانی به استارت انجام نمی‌شود و در نهایت ماشین شما کار نمی‌کند.

خدمات مکانیک سیار شیراز

دینام

این قطعه وظیفه عملیات شارژ باتری را بر عهده دارد. اگر در زمان شارژ شدن باطری اختلالی در دینام ایجاد شود، به اصطلاح باتری خالی می‌کند و در نهایت باعث روشن نشدن خودرو می‌شود.

در هنگام مواجه با این مشکل در صورت نداشتن راهکار می‌توانید از خدمات مکانیک سیار شیراز استفاده کنید تا بتوانید مشکل خود را به راحتی حل کرده و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید.

سوئیچ

برای استارت زدن به ماشین به سوئیچ نیاز مبرم دارید. در حالت بسته بودن سوئیچ که تکلیف مشخص است؛ ولی زمانی که سوئیچ باز است این قطعه به اجزای موتور، برق رسانده و در نهایت باعث استارت زدن خودرو می‌شود. اگر مغذی سوئیچ یا سیم‌کشی دچار نقص فنی شود ماشین شما روشن نمی‌شود.

حتماً برای برطرف کردن این مشکل با تکنسین مکانیک سیار در شیراز تماس بگیرید تا تعمیرکار به سرعت در محل حاضر شده و به رفع مشکل شما بپردازد.

اگر بعد از بازکردن سوئیچ هیچ علامتی مشاهده نشد، قبل از هر اقدامی فیوز‌های ماشین را بررسی کنید. در صورت سالم بودن سیم‌کشی سوئیچ مغذی و سوکت‌ها تنها گزینه باقی‌مانده باطری ماشین است؛ به احتمال خیلی زیاد مدار باتری قطع شده باشد.

زمانی سوئیچ ماشین شما باز است؛ ولی بعد از استارت زدن برق قطع شد، به احتمال خیلی زیاد باتری ماشین ضعیف شده است که شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از خدمات متخصص مکانیک سیار شیراز استفاده کنید.

اگر برای بررسی کردن باطری هیچ ابزاری در دسترس نداشتید، می‌توانید با یک تکه سیم قطب‌های باتری را به هم متصل کنید، ‌یکی از قطب‌ها باید حتماً جرقه قوی داشته باشد؛ در غیر این صورت باتری خراب شده است.

روشن نشدن خودرو

یکی از بدترین کابوس‌های ممکن برای یک راننده می‌تواند روشن نشدن خودرو باشد. به‌ویژه در مواقعی که افراد نیاز جدی به استفاده از ماشین دارند. در ادامه ۴ دلیل اصلی روشن نشدن خودرو را به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

روشن نشدن خودرو

نرسیدن سوخت به موتور

همه ما به این موضوع آگاهی داریم که هر وسیله نقلیه‌ای برای روشن شدن به سوخت نیاز مبرم دارد. اگر ماشین شما روشن نمی‌شود ممکن است مربوط به عدم سوخت‌رسانی درست به موتور باشد. همچنین گاهی ممکن است به دلیل کثیف بودن فیلتر بنزین باشد.

پیشنهاد می‌کنیم نهایتاً هر ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر یک بار فیلتر بنزین را با نمونه نو تعویض کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

نرسیدن هوا به موتور

وجود هوا برای تبدیل سوخت به انرژی بسیار حیاتی است؛ بنابراین هرگونه عاملی که منجر به نرسیدن هوا به درون باتری شود می‌تواند علتی برای روشن نشدن خودرو شما باشد.

همچنین در صورت مسدود بودن مسیر خروجی دود اگزوز، عملیات تنفس موتور با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود و در صورت مواجه با این مشکل‌ می‌توانید از خدمات مکانیک سیار در شیراز استفاده کنید.

خرابی سیستم برق رسانی

ماشین‌ها برای حرکت کردن علاوه بر سوخت و هوا به برق نیز جهت روشن شدن نیاز زیادی دارند. به‌ویژه سیستم جرقه زنی که وظیفه انفجار مخلوط سوخت و هوای درون سیلندر را برعهده دارد، انرژی مورد نیاز خودش را از طریق الکتریسیته تأمین می‌کند.

از مهم‌ترین دلایل عدم برق رسانی مناسب می‌توان به خرابی دینام، ‌ عدم شارژ باتری، خرابی باطری. بخش‌های مختلف الکتریکی ماشین اشاره کرد. در صورت نشناختن عیب نقصی خودرو می‌توانید از تجربه مکانیک سیار در شیراز استفاده کنید.

نقص در کارکرد موتور

نقص فنی در کارکرد موتور نیز می‌تواند از دلایل روشن نشدن ماشین باشد. مشکلات اصلی موتور شامل خراب بودن پمپ روغن، ‌ وجود ناخالصی و براده در مسیر روغن،  افزایش دمای پیش از حد، فعال شدن کلید اینرسی و یخ زدگی موتور می‌شود.

این مشکلات یک موضوع تخصصی بوده که بهتر است برای رفع آن‌ها با شماره تماس مکانیک سیار در شیراز تماس حاصل کرده و از خدمات مکانیک سیار ایران خودرو در شیراز و مکانیک سیار سایپا در شیراز بهره‌مند شوید.

خوابیدن باتری خودرو

به احتمال زیاد تا الان برای شما پیش آمده باشد که در حین رانندگی ماشین خاموش شود. به طور معمول  اول بنزین را چک می‌کنید و می‌بینید که باک شما خالی نیست. پس ممکن است چه اتفاقی افتاده باشد؟ روشن نشدن ماشین می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد.

اگر با این مشکل آشنایی ندارید می‌توانید از تجربه کاری مکانیک سیار در شیراز استفاده کنید؛ ولی معمولاً مشخص‌ترین دلیل آن خوابیدن باتری است.

۷ دلیل خالی شدن باتری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • روشن گذاشتن بیش از حد چراغ جلوی ماشین
  • برق دزدی ماشین
  • پوسیده یا شل شدن اتصالات باتری
  • سرد یا گرم شدن بیش از حد هوای بیرون
  • مشکل داشتن دینام ماشین
  • مسافرت زیاد
  • به پایان رسیدن عمر باتری

از دیگر علائم روشن نشدن ماشین می‌توان به باتری خوابیده اشاره کرد؛ با این حال نشانه‌های دیگری وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها بفهمید باتری ماشین مشکل پیدا کرده است یا نه! مانند شنیده شدن صدایی همچون کلیک کردن در زمان روشن بودن ماشین، ضعیف شدن موتور، خاموش شدن چراغ و ایرادات سیستم الکتریکی ماشین منجر به خوابیدن باتری می‌شود.

برای پیشگیری از خالی شدن باتری از مسافرت‌های کوتاه رانندگی بپرهیزید، خودروهای الکتریکی را در حالت شارژ رها نکنید و حتماً ماشین را بعد از روشن و خاموش کردن چک کنید. برای روشن کردن باتری ماشین می‌توانید چند راهکار ساده را انجام دهید؛ مانند استفاده از باتری سالم ماشین‌های دیگر و جامپ استارتر قابل حمل.

برای رفع این مشکل اگر توانایی دست به آچار شدن را دارید می‌توانید با باطری به باطری کردن و هل دادن ماشین آن را روشن کنید؛ در غیر این صورت لازم نیست که نگران باشید؛ زیرا بهترین مراکز مکانیک سیار در شیراز در کنار شما هستند تا در کمترین زمان نقص فنی ماشین شما را برطرف کنند.

خوابیدن باتری خودرو

پاره شدن تسمه تایم

وظیفه هماهنگ کردن قطعات خودرو به عهده تسمه تایم است و این قطعه به شما اطمینان می‌دهد که همه چیز موتور طبق زمان‌بندی درست پیش می‌رود که این موضوع برای ایمنی شما بسیار ضروری است. در ادامه ۵ مورد از علائم خرابی تسمه موتور را برای شما بازگو می‌کنیم.

مشکل در استارت زدن

اگر تسمه تایم ماشین شما فرسوده شده باشد در روند راه‌اندازی موتور و سرعت استارت زدن تأثیر مستقیم می‌گذارد؛ در نتیجه کشیدگی تسمه تایم موجب ناهماهنگی بین قطعات ماشین می‌شود. اگر با مشکل استارت زدن خودرو روبه‌رو شده‌اید، می‌توانید برای رفع نقص فنی از خدمات مکانیک سیار در شیراز استفاده کنید.

ظاهر تسمه تایم

یکی دیگر از نشانه‌های خراب بودن تسمه تایم ظاهر آن است. اگر ترک‌های کوچک یا هر نشانه دیگری از ساییدگی در این قطعه مشاهده کردید، باید در اولین فرصت اقدام به تعویض کنید.

کاهش قدرت ماشین

از نشانه‌های دیگر خرابی تسمه تایم می‌توان به کش آمدن آن اشاره کرد که منجر به کاهش قدرت خودرو شما می‌شود؛ علاوه بر آن در صورت اقدام نکردن به تعویض این قطعه ممکن است بادامک، ‌پیستون و سایر اجزا به هم برخورد کنند و خسارت زیادی را به جای بگزارند.

کاهش قدرت ماشین

از دیگر نشانه‌های خرابی تسمه تایم می‌توان به نشت کردن روغن، لرزش ماشین، روشن شدن چراغ چک و گرم شدن بیش از حد موتور اشاره کرد. در صورت خرابی تسمه تایم و آشنا نبودن با نحوه تعویض آن می‌توانید از تجربه مکانیک سیار در شیراز استفاده کنید.

مهم‌ترین علل خرابی تسمه تایم عبارت‌اند از:

تغییرات دما

جنس این قطعه از لاستیک است و تغییرات دما موجب ترک خوردن و کشیدگی آن می‌شود. نگه داشتن خودرو در پارکینگ به کاهش تغییرات دمای موتور کمک زیادی می‌کند.

نشت روغن

نشت روغن در موتور تسمه تایم را از جای خودش خارج کرده و باعث جداشدن کامل این قطعه می‌شود. اگر متوجه نشتی روغن در موتور شدید بلافاصله آن مشکل را بر طرف کنید.

نشت آب

اگر آب خارج شده از موتور با ضد یخ قاطى شود، تأثیر بدی روی تسمه تایم می‌گذارد.  در صورت مواجه با این مشکل از تکنسین مکانیک سیار شیراز کمک بگیرید تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

خشکی آب و هوا

تسمه تایم‌ها در مناطق گرم و خشک دوام کمتری دارند؛ زیرا این آب و هوا باعث شکستن و ترک خوردن این قطعه می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل هر ۹۰ هزار کیلومتر یک بار این قطعه را تعویض کنید.

کهنگی تسمه تایم

تسمه تایم در صورت کارنکردن زیاد فرسوده می‌شود و ویژگی‌های خودش را از دست می‌دهد. امروزه دندانه‌های تسمه تایم منحنی هستند و این موضوع باعث دیر خراب شدن آن‌ها می‌شود.

تسمه تایم ماشین

خوابیدن ماشین در پارکینگ

اگر ماشین شما زمان زیادی کار نکند تسمه تایم به‌مرورزمان سفت و در نتیجه شکننده می‌شود.

زمان تعویض تسمه تایم در دفترچه راهنمای آن تعیین شده است و بهتر است که بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اگر با خرابی این قطعه مواجه شدید و نتوانستید آن را تعویض کنید، می‌توانید در اسرع وقت از مکانیک سیار در شیراز کمک بگیرید.

لرزش فرمان خودرو

از دیگر مشکلاتی که رانندگان ممکن است با آن دسته و پنجه نرم کنند لرزیدن فرمان ماشین در حین حرکت است؛ اما علت اصلی این مشکل چیست؟ این سؤال ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد. لرزش فرمان دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

تنظیم نبودن لاستیک

یکی از مهم‌ترین دلایل لرزیدن فرمان ماشین می‌تواند به علت تنظیم نبودن لاستیک شما باشد که در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر لرزیدن فرمان را به وضوح مشاهده می‌کنید. این ضربات در سرعت‌های کم و زیاد باعث کاهش طول عمر لاستیک می‌شوند.

کم باد بودن لاستیک‌های ماشین

از دیگر دلایل لرزیدن فرمان می‌توان به کم باد بودن لاستیک ماشین اشاره کرد که این موضوع بسیار حادثه ساز است. جدا از این مشکلات کم باد بودن احتمال ترکیدگی لاستیک خودرو را افزایش می‌دهد.

لاستیک خودرو

فرسودگی اجزای فرمان

فرمان ماشین نیز مانند سایر قطعات دیگر به‌مرورزمان فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اگر در حین دور زدن فرمان خودروی شما شروع به لرزیدن کرد ممکن است که تای رادها خراب شده باشند. در صورت مواجه شدن به این مشکل می‌توانید برای رهایی از آن از خدمات مکانیک سیار در شیراز کمک بگیرید.

خرابی پلوس خودرو

در بیشتر مواقع دلیل اصلی لرزیدن فرمان می‌تواند به علت نقص فنی در پلوس خودرو باشد. زمانی که این قطعه با مشکل روبه‌رو شود در سرعت متوسط شروع به لرزیدن و با افزایش سرعت لرزش کاهش پیدا می‌کند. در صورت رسیدگی نکردن به این مشکل ممکن است خودروی شما به صورت ناگهانی توقف کند.

خراب بودن این قطعه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند ایمنی راننده و مسافران خودرو را تحت‌تأثیر قرار بدهد؛ پس بلافاصله بعد از مشاهده لرزش فرمان، ماشین را متوقف کرده و با بهترین مکانیک سیار در شیراز تماس بگیرید.

مصرف سوخت بالا

یکی دیگر از مشکلات خودرو مصرف سوخت غیر استاندارد است که سبب هزینه‌های اضافی می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از راهنمایی مکانیک سیار در شیراز بهره‌مند شوید.

 برای برطرف کردن این مشکل لازم است اقدامات زیرا به صورت اصولی انجام دهید:

  • در صورت نازک شدن سوزن ژیگلور به تعویض آن اقدام کرده و حتماً آن را به خوبی تنظیم کنید.
  • اگر صافی هوا جرم گرفته بود، ‌آن را تمیز کرده یا در صورت لزوم صافی جدیدی را جایگزین کنید.
  • میزان پاشش انژکتور را حتماً چک کنید.
  • دیاگ تنظیم موتور را انجام دهید.
  • مشکل نشتی دادن بنزین را در اولین فرصت حل کنید.
  • بیش از حد توان خودرو از آن استفاده نکنید.

اگر قادر به انجام دادن کارهای ذکر شده نبودید ‌نیاز به نگران بودن نیست، شما می‌توانید با استفاده از خدمات مکانیک سیار در شیراز در کمترین زمان و بدون مراجعه به تعمیرگاه مشکل خود را برطرف کنید.

دود غیر طبیعی اگزوز

دیدن دودهای غیر طبیعی از اگزوز می‌تواند به علت نقص فنی در ماشین شما باشد؛ بنابراین با رسیدگی به این مسئله می‌توانید به کاهش هزینه تعمیرات و سوخت ماشین کمک زیادی کنید. در ادامه انواع دودهای اگزوز و علت‌های آن‌ها را به صورت نکته‌ای بیان می‌کنیم.

خدمات مکانیک سیار در شیراز

دود آبی

خارج شدن این دود می‌تواند به علت کار کردن زیاد ماشین باشد. اگر با گاز دادن دود متوقف شد ایراد از سوپاپ ماشین است؛ در غیر این صورت اشکال از رینگ پیستون نیز می‌تواند باشد. زمانی که این رنگ از دود را مشاهده کردید؛ یعنی قطعات داخلی ماشین به شدت آسیب دیده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

دود سفید

مشاهده کردن دود سفید در فصل‌های سرد سال در واقع همان بخار آبی است که بر اثر تغییر دما در موتور به وجود آمده است و هیچ جای نگرانی ندارد؛ ولی اگر این دود به طور مستمر از اگزوز خارج شد به احتمال زیاد مشکلی در موتور ماشین رخ داده است.

خروج دود سیاه اگزوز

دیدن این رنگ از دود می‌تواند به علت سوخت‌رسانی بیش از اندازه، نشتی در انژکتور، ‌کیپ شدن فیلتر یا مسیر هوای ورودی باشد. در صورت کیپ شدن مسیر هوای ورودی باید فیلتر را در اولین فرصت تعویض کنید.

معمولاً برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار مجرب کمک گرفت. به این منظور می‌توانید از خدمات شبانه روزی خودرو شیراز استفاده کرده و با کمک مکانیک در محل شیراز مشکل را در کمترین زمان بر طرف کنید.

مشکلات ترمز ماشین

از دیگر مشکلات ماشین که بعضی از رانندگان به خاطر آن از خدمات شبانه روزی خودرو در شیراز استفاده می‌کنند، می‌توان به نقص فنی در ترمز اشاره کرد. ترمز خودرو نیز مانند سایر قطعات ماشین بعد از مدتی دچار فرسودگی و نیاز به رسیدگی دارد.

هنگامی که ترمز می‌گیریم تمام قطعات دال ترمز و اهرم‌بندی، بوستر ترمز، روغن ترمز و مخزن آن، شیلنگ خلأ، لوله‌های انتقال روغن ترمز به چرخ‎‎‌ها، لنت‌های ترمز و… با یکدیگر درگیر می‌شوند و در صورت مشکل در کارکرد یکی از آن‌ها سبب بروز حادثه‌ای ناگوار می‌شود.

نشانه‌های خرابی ترمز ماشین شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ایجاد صدایی مانند جیغ، ضربه و… در هنگامی که ترمز می‌گیرید.
  • در هنگام ترمز گرفتن، ماشین به یک سمت کشیده می‌شود.
  • وقتی پدال ترمز بیش از حد استاندارد سفت شده و پایین می‌رود.
  • ترمز ماشین با کوچک‌ترین عکس‌العمل واکنش نشان می‌دهد.
  • چراغ ترمز در صفحه کیلومتر روشن می‌شود.

خدمات مکانیک سیار در شیراز شامل چه مواردی است؟

یکی از سؤالات رایجی که می‌تواند ذهن هر شخص راننده‌ای را درگیر خودش کند این است که مکانیک سیار در شیراز در چه زمینه‌هایی می‌تواند به ما راهنمایی و کمک کند؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که خدمات مکانیک سیار در شیراز بسیار متنوع است و طیف وسیعی از نقص‌های فنی انواع ماشین‌ها را پوشش می‌دهد.

تنوع بالای خدمات باعث شده که رانندگان در هر زمانی بتوانند روی کمک مکانیک سیار در شیراز حساب باز کنند. در ادامه شمارا با مهم‌ترین خدمات مکانیک سیار بیرون شهری در شیراز آشنا خواهیم کرد.

خدمات مکانیک سیار در شیراز

پنچرگیری و تنظیم باد خودرو

از مهم‌ترین خدمات مکانیک سیار ماشین سنگین در شیراز می‌توان به تنظیم باد ماشین و پنچرگیری اشاره کرد. زمانی که شما با این مشکل مواجه می‌شوید انتقال دادن خودرو به تعمیرگاه بسیار هزینه بر می‌دارد، بهترین راه‌حل تماس گرفتن با مکانیک سیار در شیراز است.

مراکز مکانیک سیار در شیراز در اولین فرصت خود را به محل رسانده و مشکل خودروی شما را بر طرف می‌کند.

تعویض تسمه تایم، فیوز خودرو و چراغ

تسمه تایم، فیوز و چراغ از قطعات اصلی هر ماشینی محسوب می‌شوند و نقش بسیار مهمی در نحوه کارکرد صحیح خودرو دارند. در صورت خراب شدن هر یک از این قطعات در رانندگی با مشکل روبه‌رو می‌شوید و به کمک مکانیک سیار در شیراز نیاز مبرم پیدا خواهید کرد.

پس در صورت خرابی هر یک از این قطعات در اسرع وقت با مکانیک سیار استان شیراز تماس گرفته و مشکل خود را بیان کنید.

حمل ماشین

بعضی از مواقع در صورت لزوم متخصص مکانیک سیار در شیراز تشخیص می‌دهد که خودروی شما لازم است که جهت تکمیل تعمیرات به تعمیرگاه مراجعه کند یا نه!  در این شرایط در صورت لزوم ماشین‌هایی همچون یدک کش شیراز، جرثقیل‌ شیراز و… با تجهیزات کامل ماشین شما را تا مقصد حمل می‌کنند.

در هنگام حمل خودرو توسط یدک کش نیاز به نگرانی نیست؛ زیرا اگر از بهترین مکانیک سیار در شیراز کمک گرفته باشید، این خدمات به ایمن‌ترین شکل ممکن برای ماشین شما انجام می‌شود.

تعمیر سیستم تصویری و صوتی

سیستم صوتی و تصویری از کاربردی‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده ماشین‌ها محسوب می‌شوند که اغلب برای رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با توجه به اهمیت بسیار بالای این سیستم، مکانیک سیار در شیراز تعمیر سیستم صوتی و تصویری را در لیست خدمات خود قرار داده است.

در صورت خراب شدن سیستم صوتی و تصویری نیاز به نگرانی نیست؛ زیرا مکانیک سیار در شیراز در کنار شما خواهد بود و در اسرع وقت می‌تواند به رفع مشکل شما بپردازد.

تعمیر سیستم تصویری و صوتی

خدمات شیشه دودی ماشین

شیشه دودی یکی از پرطرف‌دارترین خدمات ماشین محسوب می‌شود که امروز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. دودی کردن شیشه ماشین شاید به ظاهر کار ساده‌ای باشد؛ اما در حقیقت انجام دادن این کار به تجربه و البته صبر بسیار بالایی نیاز دارد تا نتیجه کار یکنواخت و با کیفیت بالایی باشد.

مکانیک سیار ۲۴ ساعته در شیراز این سرویس را در کمترین زمان و با در نظر گرفتن قانون و کلیه مشخصات انتظامی ارائه می‌دهد.

ریمپ انواع ماشین

ریمپ ماشین از دیگر خدمات مکانیک سیار در شیراز محسوب می‌شود که به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد. باتوجه‌به اینکه امروزه امکانات و وسایل انسان‌ها به سوی هوشمند شدن حرکت می‌کنند، مسلماً کامپیوتر ماشین نیز از این قاعده جدا نیست و به‌وسیله نرم‌افزار و برنامه نویسی کنترل می‌شود.

مکانیک سیار خودرو در شیراز با استفاده از متخصصان این حوزه به اصلاح نرم‌افزار کامپیوتر و برنامه ماشین شما می‌پردازند. از دیگر خدمات مکانیک سیار در شیراز می‌توانیم موارد زیر را برای شما بازگو کنیم:

  • تعمیرکردن موتور ماشین
  • تعمیر چرخ‌های ماشین با دیفرانسیل
  • تعمیر واترجت
  • تعمیر سیم کشی و مشکلات برق خودرو
  • تعمیر جعبه دهنده و گیربکس

سرویس دوره‌ای خودرو در شیراز

سرویس دوره‌ای یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که به منظور حفظ سلامتی ماشین انجام می‌شود و جزو پرطرف‌دارترین سرویس‌های مکانیک سیار در شیراز به حساب می‌آید. انجام دادن سرویس دوره‌ای خودرو در شیراز می‌تواند از بروز خیلی مشکلات جلوگیری کند.

از مهم‌ترین کارهایی که به هنگام سرویس دوره‌ای خودرو انجام می‌شوند می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • چک کردن روغن موتور ماشین
  • چک کردن سلامت تیغه برف‌پاک‌کن خودرو
  • چک کردن چراغ‌های خودرو
  • چک کردن سالم بودن بوق ماشین
  • چک کردن ضد یخ ماشین
  • بررسی کردن وضعیت باتری خودرو و تعویض آن در صورت لزوم
  • چک کردن کامل مقدار روغن هیدرولیک فرمان ماشین
  • چک کردن تسمه‌های ماشین
  • بررسی فیلتر هوای ماشین
  • بررسی شمع‌های خودرو

به طور کلی اگر می‌خواهید ماشین شما همواره به خوبی کار کند و هنگام بروز مشکل با هزینه زیادی روبه‌رو نشوید، لازم است هر ۲ سال یک بار نسبت به انجام سرویس دوره‌ای توسط مکانیک سیار در شیراز اقدام کنید.

علاوه بر این هزینه سرویس دوره‌ای مکانیک سیار شیراز بسیار مناسب است و برای انواع خودروها در شیراز با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود. پس برای انجام سرویس دوره‌ای ما به شما  بهترین مراکز مکانیک سیار در شیراز پیشنهاد می‌دهیم.

هزینه مکانیک سیار در شیراز

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بهتر است پیش از کمک گرفتن از مکانیک سیار در شیراز از آن اطلاع کافی داشته باشید، قیمت مکانیک سیار در شیراز است. هزینه مکانیک سیار بر اساس عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • تعویض کردن قطعات
  • زمان صرف شده برای تعمیر ماشین
  • میزان مهارت تعمیرکار سیار
  • کیفیت قطعات تعویضی
  • نوع نقص فنی ماشین
  • کیفیت قطعات استفاده شده

هزینه مکانیک سیار در شیراز

در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا لیست کاملی از قیمت تک‌تک خدمات مکانیک سیار در شیراز را در سال ۱۴۰۲ در اختیار شما قرار دهیم.

نوع خدمات قیمت
خدمات جلوبندی خودرو ۶۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعویض دسته موتور خودرو ۳۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض باز و بسته کردن تسمه تایم ۵۰۰۰۰۰  الی ۶۰۰۰۰۰ تومان
تعویض تسمه دینام خودرو ۳۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ بنزین خودروهای ایرانی ۴۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ بنزین خودروهای خارجی ۶۰۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ بنزین خودروهای وانت ایرانی و خارجی ۷۰۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰ تومان
باز و بسته کردن سرسیلندر خودرو ۹۰۰۰۰۰ الی ۱ میلیون تومان
تعویض صفحه کلاج و دیسک خودرو ۹۰۰۰۰۰ الی ۱ میلیون تومان
تعمیر کاربراتور خودرو ۵۰۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰ تومان
تعویض مغذی پمپ بنزین خودروهای ایرانی و خارجی ۵۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ تومان
تعویض سیم کلاج خودرو ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض ترموستات خودرو ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض رادیاتور خودرو ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شمع و وایر خودرو ۲۰۰۰۰۰ هزار الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
خدمات دیاگ و رفع مشکلات خودرو ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر شیشه بالابر خودرو ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعویض تیغه برف‌پاک‌کن خودرو ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
تست باتری به باتری و باتری ۲۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شیلنگ بالای رادیاتور خودرو ۳۰۰۰۰۰ تومان

شارینو

اگر می‌خواهید علاوه بر مکانیک سیار در شیراز با بهترین مراکز امداد خودرو در شیراز آشنا شوید و از خدمات ۲۴ ساعته آن‌ها بهره‌مند شوید، ‌ پیشنهاد می‌دهیم به مقاله امداد خودرو در شیراز سر بزنید.

پیدا کردن یک تعمیرکار لوازم‌خانگی با مهارت بالا کار وقت‌گیر و سختی است. به همین علت ما در مقالات شارینو سعی کردیم اطلاعت مفیدی را در مقالاتی مانند: تعمیر یخچال در شیراز، تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز، تعمیر ماشین ظرفشویی در شیراز، تعمیر پکیج در شیراز، تعمیر مبل در شیراز غیره به شما عزیزان ارائه دهیم.

اگر قصد تعمیر لوازم آشپزخانه خود را به بهترین نحو دارید، پیشنهاد می‌کنیم جهت شناختن بیشتر مجرب‌ترین تعمیرکاران شیراز، ‌ سری به مقالاتی مانند تعمیر چرخ‌ گوشت در شیراز، تعمیر آبمیوه گیری در شیراز، تعمیر مخلوط کن در شیراز، تعمیر هود آشپزخانه در شیراز و… بزنید.

به منظور شناخت کامل مراکز تفریحی و دیدنی شهر شیراز، ‌ می‌توانید به مقالات وبلاگ شارینو با موضوعاتی مانند: مراکز تفریحی شیراز، کافه‌های شیراز، ‌ مراکز تفریحی شیراز و… مراجعه کنید.

در شهر شیراز آژانس‌های هواپیمایی زیادی در حوزه ویزا، سفر، تور و… فعالیت دارند. به جهت شناخت بیشتر این مراکز می‌توانید به مقاله آژانس هواپیمایی در شیراز مراجعه کنید.

در صورتی که قصد نصب دوربین مداربسته در شیراز را دارید، مقاله با همین عنوان در وبلاگ شارینو آماده شده که می‌توانید از آن کمک بگیرید و نصب دوربین مداربسته خود را به صورت اصولی انجام بدهید.

 

سؤالات متداول

۱. آیا مکانیک سیار تعویض قطعات خودرو را در محل انجام می‌دهد؟

بله برای تعویض قطعات خودرو می‌توانید روی کمک متخصصان مکانیک در سیار شیراز حساب باز کنید.

۲. آیا در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توان با مکانیک سیار تماس گرفت؟

بله اغلب مراکز سیار به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات هستند.

۳. آیا درجه تنظیم باد لاستیک ماشین مهم است؟

بله مهم است؛ زیرا تنظیم باد نادرست می‌تواند منجر به اتفاقات ناگواری شود.

 

چکیده

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که در حین رانندگی ماشین شما دچار نقص فنی شده باشد و نتوانسته باشید به راه خودتان ادامه دهید یا وقت کافی برای انتقال ماشین به تعمیرگاه را نداشته باشید.

به طور معمول در این شرایط مکانیک سیار در شیراز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. مراکز مکانیک سیار در شیراز از بهترین تعمیرکاران و پیشرفته‌ترین امکانات برای تعمیر ماشین شما استفاده می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *