قالیشویی در تبریز

آیا شما هم به دنبال قالیشویی در تبریز هستید؟ در سال‌های اخیر قالیشویی‌ها جایگزین روش‌های سنتی شستشو قالی توسط افراد در خانه شده‌اند؛ بنابراین انتخاب یک قالیشویی باکیفیت در تبریز جهت شستشو درست و حفاظت از قالی‌های شما بسیار مهم است.

ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های یک قالیشویی باکیفیت، انواع روش‌های قالیشویی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورداستفاده در قالی‌شویی‌های تبریز پرداختیم تا بتوانید اطلاعات لازم جهت شستشو مناسب فرش‌های خود را به دست آورید.

با این اطلاعات شما می‌توانید بهترین قالیشویی در تبریز را انتخاب و از آسیب به فرش‌های خود جلوگیری کنید؛ پس با ما همراه باشید.

راه‌های تشخیص یک قالیشویی خوب در تبریز

یکی از نکات مهم در نگهداری فرش، شستشو درست آن است. اگر فرش‌های شما مطابق اصول استاندارد شسته نشوند، باعث ازبین‌رفتن بافت آن‌ها می‌شوند. اگر شما هم به دنبال باکیفیت‌ترین آدرس قالیشویی در تبریز هستید، قالیشویی موردنظر شما باید نکات زیر را در نظر گرفته باشد:

  • استفاده از متخصصین مجرب و ماهر در شستشو انواع فرش ماشینی و دستبافت
  • انجام حرفه قالیشویی زیر نظر اتحادیه با قیمت مناسب و هماهنگ با نرخ اتحادیه
  • ارائه خدماتی مثل: لکه‌گیری فرش، ترمیم ریشه فرش، رفع بیدزدگی، مبل‌شویی و موکت
  • استفاده از دستگاه‌های پیشرفته
  • بالابودن کیفیت شستشو و استفاده از مواد شوینده باکیفیت
  • تحویل به‌موقع فرش به مشتری
  • دارای جواز کسب از اتحادیه قالیشویان
  • ارائه فاکتور رسید و دردسترس‌بودن خدمت موردنظر

انواع روش‌های قالیشویی در تبریز

برای شستن فرش در قالیشویی، روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر شما هم به دنبال قالیشویی ارزان در تبریز هستید، بهتر است قبل از آن با روش‌های شستشو قالی آشنا شوید تا در زمان تماس با شماره‌تلفن قالیشویی در تبریز، انتخاب درست‌تری داشته باشید و نوع شستشو قالی خود را انتخاب کنید.

استفاده از شامپو فرش در قالیشویی

در گذشته استفاده از شامپو فرش جزو رایج‌ترین روش‌ها در قالیشویی بوده است. این روش برای شستشو موکت و بعضی از فرش‌‌هایی که وزن بالایی دارند، انتخابی مناسب است. هنگام استفاده از شامپو فرش، شفافیت و وضوح فرش نیز تغییر می‌کند. استفاده از این روش، مقدار زیادی کف ایجاد می‌کند که باعث می‌شود خشک‌کردن قالی به تأخیر بیفتد.

برخی از افراد به علت آبکشی نشدن قالی و موکت در این روش، آن را روش درستی نمی‌دانند. در استفاده از شامپو فرش امکان چسبندگی در قالی وجود دارد. معایب این روش باعث شده تا صاحبان فرش‌ها در استفاده از شامپو فرش، مردد باشند.

استفاده از آب جوش در قالیشویی

نام دیگر این روش بخارشویی است. در روش بخارشویی، افراد ماهر قالیشویی در تبریز آب جوش را با فشار بالا روی قالی‌ها می‌ریزند تا تمام آلودگی‌های موجود روی فرش را از بین ببرند. در روش بخارشویی، قبل از هر چیز مواد شوینده را روی فرش می‌ریزند و سپس عمل شستشو را انجام می‌دهند.

شستشو در این روش به دستگاه مخصوص نیاز دارد؛ سپس نوبت به خشک‌شدن فرش می‌رسد و از طریق اتاق‌هایی انجام می‌شود که دمای مناسب برای خشک‌کردن را دارند. پس از پایان خشک‌کردن، فرش‌ها به مشتری تحویل داده می‌شوند.

استفاده از روش کپسوله‌کردن در قالیشویی

کپسوله‌کردن به کمک شوینده‌های مصنوعی انجام می‌شود. ابتدا مواد شوینده را روی فرش می‌ریزند؛ سپس آن را خشک می‌کنند. گردوخاک روی فرش، باعث تبدیل مواد شوینده به پودر می‌شود و پودر ایجاد شده را روی کل فرش پخش می‌کنند. توجه کنید که این پودر فقط با جاروبرقی از بین می‌رود.

از مزایای این روش در قالیشویی در تبریز به حداقل رسیدن میزان مصرف آب است و همین باعث سریع خشک‌شدن فرش‌ها نیز می‌شود؛ درنتیجه قالی‌ها سریع‌تر به دست مشتری نیز می‌رسند. در این روش پسماند کمی روی فرش باقی می‌ماند؛ به همین دلیل جزو روش‌هایی است که بسیار موردپسند و محبوب است.

استفاده از روش خشک‌شویی

روش خشک‌شویی جزو محبوب‌ترین روش‌ها است که صنعت شستشو فرش را دچار تغییرات زیادی کرده است. یکی از مزایای این روش این است که برای همه فرش‌ها و با هر قیمتی می‌توان از آن استفاده کرد و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

شست‌وشوی سطحی فرش‌ها در قالیشویی

این روش تنها برای شستشو سطح فرش است که توسط ماشین‌های مکانیکی در قالیشویی انجام می‌شود. در این ماشین‌های مکانیکی از پد چرخشی استفاده می‌شوند که دارای مواد شوینده‌ای هستند که به تمیزی فرش کمک می‌کنند.

از مزایای این روش می‌توان به مصرف حجم کم آب اشاره کرد. از این روش در قالیشویی در تبریز برای مکان‌هایی که موکت و فرش زیادی دارند، پیشنهاد می‌شود.

قالیشویی به روش اتوماتیک

در روش اتوماتیک، فرش به‌وسیله کارگر به دستگاه وارد می‌شود. این دستگاه که از زمین فاصله دارد، فرش را به‌وسیله برس‌های بزرگ می‌شوید. روش قالیشویی تمام‌اتوماتیک در تبریز، هم به لحاظ اقتصادی و هم از نظر کاهش زمان شستشو برای واحدهای قالیشویی به‌صرفه‌تر است.

در روش که به دو شیوه صفحه‌ای و دیسکی و به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می‌شود، قالی را بر روی تسمه‌ای بزرگ قرار می‌دهند و قالی روی آن حرکت می‌کند. تمام مراحل شستشو فرش مثل: شلاق‌زنی و فرچه‌زنی به‌صورت اتوماتیک و با استفاده از مواد شوینده مخصوص و آب شسته می‌شوند.

در مرحله بعد در قالیشویی در تبریز، قالی به‌صورت لوله درآمده و در دستگاه آبگیری قرار می‌گیرد تا آب از همه منافذ آن خارج شود؛ سپس قالی توسط دستگاه خشک‌کن، خشک می‌شود و به‌وسیله کارگر در هوای آزاد قرار می‌گیرد. در برخی از قالیشویی‌ها، از دستگاه پرزگیر برای گرفتن پرز قالی استفاده می‌شود.

شستشو درجه یک یا اعلاشویی

اعلاشویی برای همه فرش‌ها انجام نمی‌شود. این روش در قالیشویی در تبریز بیشتر برای فرش‌های رنگ روشن، دستبافت و یا خیلی کثیف استفاده می‌شود که در آن فرش‌ها دو بار و با شامپو مخصوص شسته می‌شوند. اعلاشویی معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • تثبیت رنگ: برای قالی‌های دستبافت از این روش استفاده می‌شود تا رنگ قالی تغییر نکند و تثبیت شود.
  • سفیدشویی: در قالی‌های با رنگ سفید و روش معمولاً از مواد مخصوص فرش‌های روشن برای شستشو استفاده می‌شود.
  • لکه‌برداری: اگر قالی شما دارای لکه قهوه، چای، خون، لاک ناخن و… است، می‌توانید از قالی‌شویی درخواست لکه‌برداری کنید. آن‌ها بعد از دو بار شستشو با مواد مخصوص لکه را پاک می‌کنند.

دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز قالیشویی در تبریز

دستگاه‌های قالیشویی خوب در تبریز با استفاده از ترکیبات شیمیایی و تکنولوژی‌های مختلف، لکه و کثیفی‌های الیاف فرش را جدا کرده و موجب پاکیزگی آن‌‌ها می‌شوند. در ادامه به معرفی دستگاه‎‌ها و تجهیزات برای قالیشویی می‌پردازیم.

دستگاه قالیشویی

یک دستگاه حرفه‌ای برای تمیزکردن و شستشو فرش‌ها است که به‌صورت تخصصی طراحی شده‌اند تا بهترین نتیجه را در بازیابی زیبایی فرش‌های شما ارائه دهند.

دستگاه قالیشویی در تبریز، مرکزی‌ترین قسمت قالیشویی است که باتوجه‌به اندازه و نوع فرش‌ها انتخاب می‌شود. دستگاه قالیشویی خوب تبریز شامل: یک پمپ برای محلول شوینده، یک مخزن آب، موتور و برس‌های چرخان است.

دستگاه آبگیر فرش

دستگاه آبگیر فرش جزو تجهیزات مهم قالی‌شویی باکیفیت در تبریز است که برای جداسازی رطوبت و آب اضافی از فرش استفاده می‌شود. این کار به افزایش سرعت خشک‌شدن قالی کمک می‌کند؛ همچنین باعث جلوگیری از پوسیده‌شدن فرش‌ها می‌شود. دستگاه آبگیر قالیشویی در تبریز به دو شکل مختلف تولید می‌شود:

  • دستگاه آبگیر فرش قابل‌حمل: مناسب برای قالیشویی‌هایی است که فضای کم و قابلیت حمل‌ونقل دارند. این دستگاه دارای یک صندلی کوچک است و با استفاده از باطری یا برق قابل‌حمل، کار می‌کند.
  • دستگاه آبگیر فرش صنعتی: مناسب برای قالیشویی‌هایی با فضای تجاری مناسب و بزرگ است. این دستگاه دارای یک سری صندلی و کاسه بزرگ است که آب را از فرش جمع‌آوری می‌کند؛ همچنین با داشتن سیستم خنک‌کننده از گرمای تولیدشده در طول عملیات آبگیری جلوگیری می‌کند.

دستگاه خشک‌کن

از دستگاه خشک‌کن برای خشک‌کردن فرش‌ها بعد از شستشو استفاده می‌شود. دستگاه خشک‌کن قالیشویی در تبریز دارای یک فن و یک موتور است که هوای گرم را از قالی‌ها عبور داده و آن‌ها را خشک می‌کند.

دستگاه بخارشویی

از دستگاه بخارشویی برای شستن قالی‌ها با استفاده از بخار آب استفاده می‌شود. بخار آب عمیقاً در قالی‌ها نفوذ کرده و آلودگی را از الیاف قالی جدا می‌کند؛ پس از آن عمل خشک‌کردن فرش انجام می‌شود.

جاروبرقی

جاروبرقی از جمله وسایل قالیشویی در تبریز است که برای جمع‌آوری خاک، ذرات معلق در هوا و زباله‌های روی فرش استفاده می‌شود و باید دارای فیلترهای مؤثر و قدرت جذب بالا باشد.

مواد شوینده

مواد شوینده شامل: پودرها، شامپوها و محلول‌های خاصی هستند که برای هر نوع فرشی از مواد شوینده خاص آن فرش استفاده می‌شود. برای ازبین‌بردن باکتری‌های ممکن در فرش‌ها نیز از محلول‌های ضدباکتری استفاده می‌شوند.

لوازم جانبی

لوازم جانبی از جمله تجهیزات اولیه یک قالیشویی است که شامل برس‌های دستی، دستمال‌های پاک‌کننده، پارچه‌های پاک‌کننده، وسایل جمع‌آوری آب و… هستند و برای انجام این کار استفاده می‌شوند.

قیمت قالیشویی در تبریز

هزینه شستشو قالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که می‌خواهند فرش‌های خود را به قالیشویی بدهند. دقت کنید که نرخ قالیشویی برای فرش‌های ماشینی با دستباف متفاوت است.

عوامل مؤثر بر قیمت شستشوی قالی در تبریز شامل: نوع فرش، اندازه فرش، تعمیرات فرش، نوع دستگاه شستشو و حمل‌ونقل فرش هستند. در جدول زیر هزینه‌های قالیشویی در تبریز طبق مصوبه سال ۱۴۰۳ در اتحادیه قالیشویی برای هرکدام از خدمات قالیشویی و به‌ازای هر مترمربع بیان شده‌اند.

شرح خدمات قیمت (تومان)
حداقل هزینه سرویس قالیشویی (دستبافت) ۶۰۰۰۰۰-۷۰۰۰۰۰
فرش ماشینی معمولی ۳۵۰۰۰-۴۵۰۰۰
فرش دستبافت معمولی ۶۰۰۰۰-۸۰۰۰۰
حداقل هزینه سرویس قالیشویی (دستبافت) ۶۰۰۰۰۰-۷۰۰۰۰۰
فرش دستبافت گل‌ابریشم ۱۲۰۰۰۰-۱۸۰۰۰۰
موکت معمولی یا موکت گل برجسته ۲۰۰۰۰-۳۰۰۰۰
هزینه حمل‌ونقل ۱۰۰۰۰۰
هزینه کاور و بسته‌بندی ۲۰۰۰۰
حداقل هزینه سرویس قالیشویی (ماشینی) ۴۵۰۰۰۰-۵۰۰۰۰۰
فرش ماشینی گل‌ابریشم ۴۰۰۰۰-۵۰۰۰۰
فرش دستبافت روشن اعلا، کاشان؛ اردکان (اعلاشویی) توافقی
لکه بری و تعمیرات توافقی
شستشوی قالیچه و کناره توافقی

شارینو

اگر لوازم‌خانگی شما دچار آسیب یا خرابی شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم مقالات شارینو در مورد تعمیر ماشین لباسشویی در تبریز، تعمیر ماشین ظرفشویی در تبریز و تعمیر جاروبرقی در تبریز را مطالعه کنید تا با شناخت مشکلات آن‌ها در صورت بروز هرگونه مشکل اولیه نسبت به برطرف‌کردن آن‌ها اقدام کنید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به زیبایی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید یک تغییر اساسی در ظاهر خود ایجاد کنید، می‌توانید مقاله شارینو در مورد سالن‌های زیبایی تبریز را مطالعه کنید. در مقاله مرکز لیزر در تبریز نیز اطلاعات لازم جهت لیزر موهای زائد به شما داده می‌شود تا برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

مبل ‌شویی در تبریز تمام اطلاعات لازم جهت شستشو باکیفیت مبل و قالی را خدمت شما ارائه می‌دهد تا بتوانید بهترین قالیشویی تبریز و مبل‌شویی باکیفیت را بر اساس نوع فرش و قالی خود انتخاب کنید؛ همچنین شما می‌توانید در صورت تماس با باربری در تبریز از خدمات لازم جهت حمل اثاثیه منزل خود بهره‌مند شوید.

آموزشگاه زبان در تبریز، آموزشگاه موسیقی در تبریز و آموزشگاه فنی در تبریز از جمله مراکزی هستند که با داشتن کادری مجرب و متخصص به شما در یادگیری مهارت‌های جدید در تبریز کمک می‌کنند.

اگر به دنبال بهبود سلامت روان خود هستید، با مطالعه مقاله روانشناس در تبریز می‌توانید اطلاعات لازم جهت شناسایی هرگونه اختلال روانشناسی را به دست آورید تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود به یک روانشناس مراجعه کنید.

اگر شما هم در ایام تعطیل سال در جاده‌های منتهی به تبریز در راه مانده‌اید با مطالعه مطالب مربوط به مکانیک سیار در تبریز، یدک کش در تبریز و امداد خودرو تبریز می‌توانید از سریع‌ترین امداد جاده‌ای در تبریز بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

آیا فرش‌های شما کثیف شده و نیاز به شستشو دارند؟ امروزه قالیشویی در تبریز با استفاده از تجهیزات و تکنیک‌های مدرن، جایگزین روش‌های سنتی شستشو در خانه شده‌اند. مراکز قالیشویی تبریز با امکانات پیشرفته و تیم مجرب تمام خدمات لازم بر اساس نیازهای شما را در زمینه شستن قالی، خدمت شما ارائه می‌دهند.

ما در این مقاله ویژگی‌های یک قالیشویی استاندارد، روش‌های شستن قالی و انواع تجهیزات مورداستفاده در مراکز قالیشویی تبریز را بررسی کردیم تا بتوانید با شناخت این موارد بهترین و باکیفیت‌ترین قالیشویی تبریز را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. از روش اعلاشویی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از این روش برای موارد تثبیت رنگ، سفیدشویی و لکه‌برداری استفاده می‌شوند.

۲. در قالیشویی‌های تبریز از چه موادی برای شستشوی فرش استفاده می‌شوند؟

پودرها، شامپوها و محلول‌های خاص برای ازبین‌بردن باکتری

۳. هزینه شستشو فرش دستبافت معمولی چقدر است؟

به‌ازای هر مترمربع ۶۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ تومان است.

۴. هزینه شستشو فرش ماشینی معمولی چقدر است؟

به‌ازای هر مترمربع ۳۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ تومان است.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *