قالیشویی در همدان

قالیشویی در همدان

امروزه فرش یکی از با ارزش‌ترین لوازم هر خانه‌ای محسوب می‌‌شود و بر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل بسیار تأثیرگذار است. با توجه به اهمیت زیبایی و سالم بودن فرش برای شهروندان همدانی، قالیشویی در همدان یکی از مهم‌ترین مشاغل این شهر و از نیاز‌های اصلی عموم مردم به شمار می‌آید. در این مطلب به معرفی بهترین قاقالیشویی در همدان و دیگر اطلاعات مهم در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قالیشویی در همدان

 

 

 

ویدیو : قالیشویی همدان

 

 

 

مهم‌ترین نکات نگهداری فرش ماشینی

پیش از توضیح موارد مهم در زمینه قالیشویی در همدان، لازم دیدیم به موضوع بسیار مهمی‌ اشاره کنیم که اگر به آن توجه شود تأثیر بسیار زیادی بر عمر و ماندگاری فرش خواهد داشت. نگهداری فرش ماشینی از خرید آن آغاز شده و تا پایان عمر فرش ادامه پیدا میابد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین نکات نگهداری و مراقبتی فرش ماشینی خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین نکات نگهداری فرش ماشینی

 

نکات پهن کردن فرش

سطحی که فرش را روی آن پهن می‌کنید تأثیر بسیار زیادی بر عمر و ماندگاری فرش شما دارد. سطحی که فرش بر روی آن قرار می‌گیرد باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • سطح موردنظر باید صاف، خشک و بدون هیچ‌گونه گردوغباری باشد.
  • سطح زیر فرش نباید گچی، خاکی یا آهکی باشد؛ زیرا تأثیر نامطلوبی روی رنگ فرش خواهد داشت.
  • زیر فرش نباید موکت و یا فرش دیگری پهن شود.
  • وسایل سنگین و نوک‌تیز از قبیل پایه مبل و صندلی نباید مستقیماً در تماس با فرش باشند.
  • از تابش مستقیم نور خورشید مستقیم به فرش جلوگیری شود؛ زیرا به‌تدریج سبب کاهش کیفیت رنگ‌ها و تاروپود فرش می‌‌شود.
  • فرش ماشینی را پس از مدتی سروته کنید تا از همه بخش‌های آن به طور یکنواخت استفاده شود.
  • طول و عرض فرش باید به‌اندازه یا کمتر از ابعاد محل قرارگیری آن باشد.
  • فرش‌های ماشینی روی کف‌های سرامیکی منازل حرکت می‌کنند؛ به‌منظور جلوگیری از این موضوع پس از ترمز فرش استفاده کنید.
  • هرازگاهی جای فرش قسمت نشیمن خانه را با فرش پذیرایی مهمان عوض کنید.
  • اگر فرش در فضای پررفت‌وآمد قرار دارد سالی یک‌بار آن را به‌صورت ۱۸۰ درجه بچرخانید. این‌گونه کل فرش به‌مرورزمان به شکل یکسان ساییده می‌‌شود و ظاهر زیبای فرش حفظ می‌‌شود.

نکات پهن کردن فرش

 

نکات جارو کردن فرش

جارو کردن فرش ماشینی یکی از اقدامات بسیار رایج در تمیز کردن منازل است که باید با رعایت اصول نگهداری فرش انجام شود تا میزان ساییدگی سطح فرش کاهش یابد. بهترین وسیله برای تمیز کردن گردوغبار در فرش استفاده از جاروبرقی است. اما در استفاده از جاروبرقی نیز لازم است به نکاتی توجه کنید:

  • با توجه به میزان رفت‌وآمد روی فرش حداقل دو هفته یک‌بار فرش را جارو بکشید.
  • حتماً جاروبرقی را در جهت خواب فرش بکشید.
  • برای جذب گردوخاک به شکل مؤثرتر می‌توانید از جاروبرقی‌هایی با برس ضربه زننده استفاده کنید.
  • استفاده از جاروی برقی در جهت‌‌های مختلف فرش به نامنظم درآمدن نخ خواب فرش و ظاهر نامرتب فرش منجر می‌‌شود.
  • استفاده از جاروی دستی برای جارو کردن فرش ماشینی اقدام مناسبی نیست و به‌مرورزمان سبب سایش سطوح فرش می‌شود. مقداری از گردوخاک را نیز به داخل فرش و پرز‌های آن منتقل می‌کند.

نکات جارو کردن فرش

 

نکات گردگیری فرش

یکی از راه‌های نگهداری و مراقبت از فرش گردگیری اصولی آن است. همین مرحله به نظر آسان نیز باید با رعایت کردن نکات مهمی‌ انجام شود وگرنه سبب آسیب و فرسودگی فرش خواهد شد. این نکات عبارت‌اند از:

  • گردگیری فرش‌‌های ماشینی را بهتر است در هوای آزاد، روی یک طناب ضخیم و محکم انجام شود.
  • به‌هیچ‌وجه نباید از عصا یا چوب برای ضربه زدن به فرش ماشینی استفاده کنید.

نکات گردگیری فرش

 

نکات رفع لکه در فرش

در صورت ریختن هر مایعی روی فرش لازم است به‌سرعت نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. این موضوع از اهمیت بسیاری در نگهداری فرش برخوردار است. یکی از نکات مهم در نگهداری فرش ماشینی که سبب تسهیل کار قالیشویی در همدان و کیفیت بیشتر شستشوی فرش می‌‌شود؛ همین پاک‌سازی سریع لکه است.

لکه‌هایی از قبیل لکه چای و روغن یا آدامس اگر تمیز نشوند بعد از شستن فرش تثبیت خواهند شد. لازم است پیش از برطرف نمودن لکه موردنظر ثبات رنگ‌‌ها را آزمایش کنید. اگر هیچ رنگی پس نداد باید قسمت‌های لکه‌دار را با استفاده از روش‌‌های مخصوص و مواد شوینده تمیز کنید. معمولاً شرکت‌‌های فعال در زمینه قالیشویی در همدان این دقت را در شستشوی فرش‌ ندارند.

نکات رفع لکه در فرش

 

تأثیر رطوبت در نگهداری فرش

یکی از نکات مهم‌ترین نکات نگهداری فرش ماشینی که به افزایش عمر مفید فرش کمک می‌کند؛ دوری از رطوبت است. پس نکات زیر را همواره به خاطر بسپارید:

  • زمانی که فرش خیس می‌‌شود باید آن را سریعاً خشک کنید؛ زیرا رسیدن رطوبت به تاروپود فرش سبب پوسیدگی آن می‌‌شود.
  • فرش را به‌هیچ‌وجه در محیط‌‌های مرطوب قرار ندهید. رطوبت به‌عنوان دشمن اصلی فرش محسوب می‌‌شود. در تاروپود فرش معمولاً پنبه یا جوت وجود دارد که در فضای مرطوب دچار پوسیدگی می‌‌شود.
  • گلدان‌های خانه را روی فرش یا کنار آن قرار ندهید. این موضوع در بیشتر موارد سبب پوسیدگی فرش به‌وسیله آب‌‌های اضافی پای گلدان می‌‌شود.

تأثیر رطوبت در نگهداری فرش

 

خدمات شرکت‌های قالیشویی در همدان

لیست خدمات مراکز قالیشویی در همدان به شرح زیر است:

  • شستشوی انواع فرش: ماشینی، دستباف، گلیم فرش، گل‌ابریشم، جاجیم، آکریلیک، پلی‌استر، شگی، کناره، قالیچه و غیره
  • اعلا شویی فرش
  • ترمیم و رفوگری
  • ترمیم ریشه و شیرازه
  • پرداخت و موگیری
  • موکت‌شویی
  • شستشوی پرده
  • شستشوی پشتی
  • شستشوی مبلمان در محل
  • شستشوی خوشخواب

خدمات شرکت‌های قالیشویی در همدان

 

اعلا شویی فرش در همدان

اعلا شویی یکی از خدمات رایج شرکت‌های قالیشویی در همدان است که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت. در روند اعلا شویی آثاری همچون لکه‌دار شدن فرش براثر عوامل خارجی، تغییر و جابه‌جایی رنگ به نواحی اطراف (که ممکن است هنگام شست‌وشو و تماس با مایعات ایجاد شده باشد) و سایر موارد از طریق رنگ‌برداری و لکه‌گیری به طور کامل از بین می‌رود.

شستشوی فرش‌ با استفاده از شامپوهای شستشوی صنعتی، لکه بری، رنگ‌برداری و رفوگری ازجمله خدمات تخصصی‌ این سرویس هستند. لازم به ذکر است عملیات اعلا شویی فرش از سایر خدمات قالی‌شویی قیمت بالاتری دارد.

اعلا شویی فرش در همدان

 

قالی‌شویی اتوماتیک

یک قالی‌شویی تمام‌اتوماتیک در همدان می‌تواند با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و امکانات روز دنیا در این زمینه در کمترین زمان فرش شما را سالم و تمیز تحویل دهد.

در شستشوی اتوماتیک، به دلیل استفاده از مواد شوینده استاندارد و عدم دخالت کارکنان، دقت کار را بسیار بالا می‌رود و همین موضوع امکان آسیب احتمالی را از بین می‌برد؛ مگر آنکه فرش کهنه یا پوسیده باشد که در این صورت نکات لازم به اطلاع مشتری می‌رسد و با رضایت او، به شستشوی فرش اقدام می‌‌شود.

قالی‌شویی اتوماتیک

 

ویژگی‌های یک قالی‌شویی خوب در همدان

در ادامه مطلب جهت انتخاب بهترین قالیشویی در همدان و کسب بهترین نتیجه در زمینه شستشوی فرش به معرفی ویژگی‌های مهم یک قالی‌شویی باکیفیت و معتبر خواهیم پرداخت تا بتوانید با آگاهی از این موارد بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی‌های یک قالی‌شویی خوب در همدان

 

شستشوی جداگانه فرش‌های دستباف و ماشینی

در مراکز معتبر قالیشویی در همدان فرش‌های دستباف و ماشینی را از یکدیگر جدا کرده و به‌صورت جداگانه و به روش مخصوص خود شستشو می‌دهند. به دلیل متفاوت بودن نوع الیاف و رنگ‌آمیزی فرش‌های دستباف، امکان پس دادن رنگ وجود دارد به همین منظور از روش‌های مخصوصی برای شستشوی انواع فرش استفاده می‌‌شود تا فرش موردنظر بدون هیچ‌گونه آسیبی به مشتری تحویل داده شود.

شستشوی جداگانه فرش‌های دستباف و ماشینی

 

سرعت بالا

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین بهترین قالیشویی در همدان، سرعت بالا در ارائه خدمات است. به‌طورکلی یک قالی‌شویی خوب باید پس از گذشت حدود ۴۸ ساعت فرش را به‌صورت لوله و کاور شده به مشتری تحویل دهد.

سرعت بالا

 

پرسنل ماهر

استفاده از کارشناسان متبحر و مجرب در حوزه شستشوی فرش، به‌منظور بررسی رنگ و جنس الیاف موضوع بسیار مهمی‌ در این زمینه است

شستشوی اسلامی‌

یکی از مهم‌ترین عواملی که در شستشوی فرش و موکت در شرکت‌های قالیشویی در همدان حائز اهمیت است؛ شستشوی فرش به‌صورت اسلامی‌ و با استفاده از آب کر است؛ بنابراین یک قالیشویی در همدان باید در شستشوی انواع فرش، از آب کر و یا آب پاکیزه چاه استفاده کند. به این وسیله در مصرف آب شهری نیز صرفه‌جویی می‌‌شود.

شستشوی اسلامی‌

 

قیمت مناسب خدمات

شرکت‌های قالیشویی در همدان باید انواع خدمات قالی‌شویی را با قیمتی مناسب و منصفانه در اختیار شهروندان همدانی قرار دهند و با فاکتور‌هایی که در این زمینه موردتوجه قرار می‌گیرد بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنند.

شماره تماس قالیشویی در همدان

 

تعهد و نظم قالی‌شویی

از دیگر ویژگی‌های مهمی‌ که باید در انتخاب شرکت قالیشویی در همدان به آن توجه کنید؛ تعهد و نظم قالی‌شویی موردنظر است. یک قالی‌شویی باکیفیت در همدان باید فرش را به همان گونه که تحویل گرفته است کاملاً سالم و البته تمیز و پاکیزه به مشتری تحویل دهد. با پرس‌وجو از مشتریان قالی‌شویی موردنظر می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

تعهد و نظم قالی‌شویی

 

عوامل مؤثر بر قیمت قالیشویی در همدان

 یکی از دغدغه‌های مهم افراد در مراجعه به قالیشویی در همدان، موضوع هزینه‌های قالی‌شویی است که به فاکتور‌های مختلفی نیز بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

نوع فرش

نوع و جنس فرش مهم‌ترین عاملی است که بر نرخ قالی‌شویی تأثیرگذار است. فرش‌‌هایی که تراکم بافت ریزتری دارند و متراکم‌تر هستند در قالی‌شویی باید با دقت بیشتری شسته شوند. همچنین شستشوی فرش ماشینی نسبت به فرش دست‌بافت به زمان کمتری نیاز دارد؛ زیرا شستشوی فرش دست‌بافت نیازمند دقت فراوانی است.

نوع فرش

 

ابعاد فرش

دومین عامل مؤثر بر نرخ قالیشویی در همدان، ابعاد و اندازه فرش است. نرخ اتحادیه قالی‌شویی همدان همواره بر اساس هر یک مترمربع فرش محاسبه می‌‌شود. مثلاً برای محاسبه شستشوی یک فرش ۶ متری باید قیمت موردنظر در ۶ ضرب شود؛ درنتیجه هرقدر اندازه‌ فرش بزرگ‌تر باشد قیمت شستشوی آن نیز بیشتر خواهد بود.

ابعاد فرش

 

تعمیرات فرش

اگر فرش موردنظر به پرز گیری، ریشه بافی، ریشه‌ زنی، شیرازه دوزی، چرم‌دوزی، دارکشی، ترمیم سوختگی و پارگی، رفوگری و غیره نیاز داشته باشد؛ لازم است مشتری هزینه بیشتری به‌منظور انجام این خدمات بپردازد.

تعمیرات فرش

 

مواد شوینده مصرفی

برخی از شرکت‌های قالیشویی در همدان با به کار بردن شوینده‌‌های ارزان و نامناسب هزینه پایین‌تری از مشتری دریافت می‌کنند. اما این موضوع سبب آسیب جدی به بافت فرش می‌‌شود و خسارت‌‌های جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

 

 حمل‌ونقل

هزینه‌ حمل فرش‌ها به قالی‌شویی و سپس حمل آن از قالی‌شویی به منزل مشتری از عوامل مؤثر بر قیمت شستشوی قالی در همدان است. البته برخی از قالی‌شویی‌ها هزینه حمل‌ونقل را دریافت نمی‌‌کنند؛ بنابراین برای محاسبه دقیق هزینه باید از قالی‌شویی موردنظر سؤال کنید.

بر اساس نرخ تعیین‌شده توسط اتحادیه قالیشویی در همدان لیست قیمت شستشوی انواع فرش و موکت به شرح زیر است:

قیمت شستشوی فرش ماشینی (مترمربع): ۱۶۰۰۰ الی ۲۱۰۰۰

قیمت شستشوی فرش دستباف (مترمربع): ۳۴۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰۰ تومان

قیمت اعلا شویی فرش ماشینی (مترمربع): ۲۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ تومان

قیمت شستشوی فرش ۱۲ متری: ۲۲۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ تومان

قیمت شستشوی قالیچه و کناره: ۳۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰ تومان

قیمت شستشوی موکت معمولی (مترمربع): ۱۲۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ تومان

شستشوی موکت پرزدار و برجسته (مترمربع): ۱۳۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰ تومان

شستشوی فرش‌های کهنه و عتیقه (مترمربع): ۱۵۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰۰ تومان

 قیمت لکه‌برداری (مترمربع): ۱۷۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ تومان

کرایه حمل‌ونقل فرش: ۳۵۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰ تومان

هزینه بسته‌بندی: ۱۰۰۰۰ تومان

 حمل‌ونقل

 

لیست قالیشویی در همدان

در ادامه به معرفی لیست بهترین قالیشویی در همدان به همراه اطلاعات آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین نتیجه را در حوزه قالیشویی در همدان کسب کنید.

قالی‌شویی اقبال

آدرس: همدان، جاده ملایر، اول کوی سنگستان

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۳۸۹۹

قالی‌شویی منظم

آدرس: همدان، جاده ملایر، سه‌راهی سنگستان

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۶۸۴۰

قالی‌شویی شفاف

آدرس: همدان، فلکه امام حسین، انتهای بلوار الغدیر

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۷۴۷۸۴۴

قالی‌شویی عدالت

آدرس: همدان، جاده کرمانشاه، چهارراه میدان بار، اول شهرک صادقیه

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۲۶۶۵۵

قالی‌شویی خلیج‌فارس

آدرس: همدان، بلوار الغدیر

شماره تلفن: ۰۹۱۸۷۰۰۴۹۰۰

لیست قالیشویی در همدان

 

قالی‌شویی هگمتانه همدان

آدرس: همدان، شهرک صادقیه، کوچه همت

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۴۶۷۱۶

قالی‌شویی ارم

آدرس: میدان رسالت، انتهای شهرک امیرکبیر

شماره تلفن: ۰۹۱۸۸۶۱۱۶۷۳۳- ۰۸۱۳۲۷۲۷۱۳۶

قالی‌شویی روژان

آدرس: همدان، بلوار بسیج، روبروی گمرک

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۴۴۹۶۱

لیست قالیشویی در همدان

 

قالی‌شویی اکباتان عباس جوشقانیان 

آدرس: همدان، بالاتر از میدان بیمه، جاده ذره مراد بیک، جنب برج تندیس

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۳۸۰۵۰

قالی‌شویی پورمرادی

آدرس: همدان، خیابان کشاورز، مقابل پمپ‌بنزین، داخل کوچه

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۶۶۴۶۹۳

قالی‌شویی بابایی

آدرس: همدان، جاده ملایر، سه‌راهی سنگستان قالی‌شویی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۶۸۴۰

قالی‌شویی قاسمی‌‌

آدرس: همدان، بلوار بهشت، چلوکبابی بابک

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۶۶۰۱۵۰

قالی‌شویی مرادی

آدرس: همدان، دوراهی آبشینه، نبش سنگ‌کوبی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۲۵۲۸۰

قالی‌شویی صابری

آدرس: همدان، چهارراه بابک، کوچه جنب جایگاه سوخت پردیسان، انتهای کوچه، درب آخر

شماره تلفن: ۰۹۹۱۴۴۷۱۶۲۵

قالی‌شویی زاگرس

آدرس: همدان نرسیده به پل آبشینه، پشت تالار وزرا

شماره تلفن: ۰۹۱۸۷۱۰۰۵۵۸

قالی‌شویی ایران‌زمین

آدرس: همدان، چهارراه میدان بار، بلوار آیت‌الله نجفی کوی صادقیه

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۴۶۸۰۸

قالی‌شویی اکباتان عباس جوشقانیان 

 

بهترین و مجرب‌ترین تعمیرکاران لوازم‌خانگی را می‌توانید در مطالب سایت شارینو با موضوعات تعمیر لباسشویی در همدان، تعمیر آیفون تصویری در همدان، تعمیر پکیج در همدان، تعمیر مبل در همدان پیدا کرده و از بهترین خدمات این حوزه بهره‌مند شوید.

با تیم متخصص شارینو می‌توانید در زمینه‌هایی همچون طراحی لوگو، تولید محتوا، طراحی تیزر و غیره به‌خوبی بدرخشید و با استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی مؤثر مخاطبان خود را جذب کنید.

اگر قصد جابه‌جایی و اسباب‌کشی را دارید؛ جهت یافتن بهترین باربری‌های شهر همدان پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مطالب باربری در همدان ارائه‌شده توسط سایت شارینو استفاده کنید و از خدمات بهترین‌های این حوزه بهره‌مند شوید.

دانشگاه بوعلی یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های ایران است که از رتبه علمی‌ بسیار خوب، اساتید مجرب و امکانات ویژه‌ای برخوردار است. جهت آشنایی بیشتر با این دانشگاه می‌توانید به مطالب دانشگاه بوعلی همدان در سایت شارینو مراجعه کنید.

اگر قصد استفاده از خدمات درمانی و پزشکی در همدان را دارید؛ لازم است با بیمارستان‌های این شهر آشنا باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مطالب سایت شارینو در زمینه معرفی بیمارستان‌های همدان استفاده نمایید.

با توجه به اهمیت تغذیه در سلامتی جسمی‌ و ظاهر افراد مراجعه به پزشک تغذیه از دغدغه‌های مهم عموم مردم به شمار می‌آید. اسامی‌ بهترین پزشکان تغذیه همدان را می‌توانید در مطالب سایت شارینو با موضوع پزشک تغذیه در همدان بیابید.

آتلیه های همدان
دوربین مداربسته در همدان
رادیولوژی در همدان

 

 

کلام آخر

یکی از اصلی‌ترین وسایل تمامی‌ خانه‌‌های ایرانی فرش است که از نقش بسیار مهمی‌ در زیبایی منازل برخوردار است. فرش‌ها به علت تماس مستمر با زندگی روزمره انسان‌ها و آلودگی با گذر زمان نیاز دارند در زمان لازم شستشو داده و تمیز شوند. قالیشویی در همدان یکی از نیاز‌های اصلی شهروندان همدانی است که در این مقاله بهترین مراکز این حوزه ویژگی‌های آن‌ها و دیگر موارد مهم را معرفی کردیم.

کلام آخر

 

۲۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *