تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان

فهرست مطالب

حتماً تابه‌حال دغدغه تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان را داشته‌اید و با خراب شدن لباسشویی، با انبوهی از لباس‌های کثیف مواجه شده‌اید؛ اما آیا می‌دانید با شناخت قطعات این وسیله کاربردی و آشنایی با شیوه رفع ایرادات آن چقدر می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؟

بله درست متوجه شدید، صرفه‌جویی! در برخی مواقع، مشکل پیش آمده برای دستگاه آن‌قدر تخصصی نیست که خودتان نتوانید آن را رفع کنید. پس اگر می‌خواهید که خودتان دست به کار شوید، با ما در مقاله تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان همراه شوید.

قطعات ماشین لباسشویی در اصفهان

در صورت علاقه‌مندی به یادگیری تعمیرات لباسشویی در اصفهان، در مرحله اول باید با قطعات آن آشنا شوید. شاید در نگاه اول تصور کنید که ماشین لباسشویی سیستم پیچیده‌ای دارد و شناخت قطعات آن کار سختی به نظر برسد؛ اما در واقع این گونه نیست.

چه بخواهید خودتان تعمیر لباسشویی را انجام بدهید یا آن را به یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان بسپارید، آشنایی با این قطعات می‌تواند مفید باشد. مهم‌ترین قطعات این دستگاه به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شوند.

قطعات ماشین لباسشویی در اصفهان

 

 

میکروسوئیچ

میکروسوئیچ را به عنوان یک قفل امنیتی تصور کنید که از باز شدن درب دستگاه در زمان کار کردن جلوگیری می‌کند؛ با این توضیح، نقش مهمی را برای دور کردن خطر از کودکان ایفا می‌کند. این قطعه، برق را به شیر الکتریکی دستگاه می‌رساند و آب ماشین لباسشویی تأمین می‌گردد.

اگر از یک مدل جدید ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد دستگاه شما به قفل مغناطیسی هم مجهز است. این ویژگی باعث می‌شود تا وقتی درب به طور کامل بسته می‌شود، کلید میکروسوئیچ بسته شده و دستگاه شروع به کار می‌کند.

قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ۱۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ تومان است.

میکروسوئیچ

 

 

لامپ هشدار

لامپ هشدار یا چراغ روشن/خاموش لباسشویی در مدل‌های قدیمی مشاهده می‌شود؛ بنابراین اگر مدل لباسشویی شما جدید است، به جای این قطعه با نمایشگر سروکار دارید. این قطعه نشان‌دهنده وجود برق در دستگاه و روشن بودن آن است.

وقتی لامپ خبر روشن می‌شود، فرمان تایمر را به قطعات دیگر می‌رساند و عملیات بعدی دستگاه انجام می‌شود. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان از ۵۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

شیر برقی

ورود آب به داخل ماشین لباسشویی از طریق شیر برقی و رله‌های مغناطیسی انجام می‌شود. وقتی برق به بوبین شیر برقی متصل می‌شود، مغناطیس به وجود آمده در آن منجر به جذب اهرم فلزی و جدا شدن لاستیک سر اهرم از منفذ شیطانک می‌گردد.

آب از مسیر ورود به دستگاه در داخل شیر برقی به سمت جاپودری حرکت می‌کند و تا قطع شدن برق سیم‌پیچ متوقف نمی‌شود؛ اما وقتی برق قطع می‌شود، منفذ وسط شیطانک مسدود شده آب در پشت شیر برقی متوقف می‌گردد.

ذکر این نکته ضروری است که فشار آب در ماشین لباسشویی بر اساس استانداردهای لازم تنظیم می‌شود و همواره باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی در اصفهان بررسی شود. قیمت شیر برقی برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ۵۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان است.

ترموستات

احتمالاً نام ترموستات را در تعمیر لوازم خانگی در اصفهان شنیده باشید؛ زیرا این قطعه در بسیاری از دستگاه‌ها استفاده می‌شود. جریان مصرفی هیتر لباسشویی تا حدی زیاد است و در صورت قطع و وصل شدن مکرر، سطح کنتاکت‌ها را تضعیف کرده منجر به اتصال آن‌ها به همدیگر می‌شود.

اگر تایمر خراب شود و به دنبال آن دمای آب بالا برود، مشکلاتی برای دستگاه ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی از ترموستات استفاده می‌کنند تا فاز پس از گذشتن از ترموستات به هیتر برسد.

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده هر گونه خرابی در ترموستات باید آن را به یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نشان بدهید؛ زیرا عملکرد آن از حساسیت زیادی برخوردار است. هزینه تهیه این قطعه در بازار ۱۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ تومان است.

ترموستات

 

 

هیدروستات

تنظیم آب مخزن دستگاه برعهده هیدروستات است؛ زمانی که آب به حد مجاز تعیین شده برسد، هیدروستات آب‌گیری ماشین را متوقف می‌کند. این قطعه ۳ کنتاکت دارد که یکی از آن‌ها به صورت مشترک و دو کنتاکت دیگر غیر مشترک هستند. در حالت عادی یکی از کنتاکت‌های غیر مشترک به کنتاکت مشترک متصل است.

قیمت این قطعه در نمایندگی لباسشویی در اصفهان از ۱۵۰۰۰۰ تومان آغاز می‌شود و ارتباط مستقیمی با مدل و برند ماشین لباسشویی دارد.

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه که با نام واتر پمپ هم شناخته می‌شود، وظیفه تخلیه آب دستگاه از طریق شیلنگ مخصوص را برعهده دارد. برای شکل‌گیری میدان مغناطیسی اصلی و ایجاد ولتاژ القایی در حلقه‌های اتصال کوتاه مسی باید سیم پیچ به برق متصل باشد. به این ترتیب جریان جاری شده و میدان مغناطیسی جدید پدیدار می‌شود.

روتور دستگاه تحت تأثیر این دو میدان مغناطیسی به گردش درمی‌آید و مرحله تخلیه آب آغاز می‌شود. پس زمانی که متوجه شدید که شستشوی لباس‌ها به خوبی انجام نشده، احتمالاً مشکل از پمپ تخلیه است و آب کثیف به طور کامل تخلیه نشده است.

اگر تخصص کافی را در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ندارید، تعمیر این قطعه را به تعمیرکار ماشین لباسشویی واگذار کنید. قیمت خرید پمپ تخلیه لباسشویی ۵۰۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان است.

هیتر (المنت)

همان طور که از نام هیتر می‌توانید حدس بزنید، وظیفه گرم کردن آب در دستگاه برعهده این قطعه است. المنت در قسمت زیرین مخزن اصلی لباسشویی قرار دارد و نقش مهمی را در عملکرد لباسشویی ایفا می‌کند. آب‌بندی المنت با استفاده از یک لاستیک فشرده میان دو صفحه انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که هرگز نباید المنت را در زمانی که دستگاه فاقد آب است، قرار دهید. هزینه تهیه این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ۲۰۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰ تومان است.

هیتر (المنت)

 

 

موتور

موتور در ماشین‌های لباسشویی به منظور حرکت لباس‌ها و خشک کردن نسبی آن‌ها تعبیه می‌شود. موتورها معمولاً به صورت ۲سرعته تولید می‌شوند و دارای دو دور متفاوت در شستن و خشک کردن لباس‌ها هستند. دور تند موتور برای آب‌گیری لباس‌ها است و سرعتی در حدود ۸۰۰ دور در دقیقه دارد.

بهتر است بدانید که در حالت کلی یک موتور آسنکرون ۲ عدد سیم پیچ اصلی و کمکی دارد. قیمت خرید این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ۳۰۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰۰ تومان است.

تایمر

تایمر یکی از قطعات مهم در اجرای برنامه شستشو لباسشویی به شمار می‌رود و از دو قطعه جعبه اتصالات و موتور تایمر تشکیل شده است. موتور تایمر با برق ۲۲۰ ولتی کار می‌کند و میدان مغناطیسی برای چرخش چرخ‌دنده‌ها و شافت را فراهم می‌کند.

به علاوه، در جعبه اتصالات همه فیش‌های متصل شده به تایمر به وسیله یک توپ در حال چرخش درگیر می‌شوند. البته این توضیحات مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر لباسشویی است و مدل‌های جدید از برد الکترونیکی برای فرمان دادن به قطعات مختلف استفاده می‌کنند.

اگر تاکنون برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان و تعویض تایمر مراجعه کرده باشید، حتماً می‌دانید که قیمت حدودی این قطعه بسته به مدل لباسشویی ۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ تومان است.

تایمر

 

 

تسمه

متصل کردن موتور به دیگ شستشو لباسشویی وظیفه تسمه است؛ این اتصال منجر به چرخیدن این قطعه در حین شستشو می‌شود. در واقع تسمه، انرژی سیستم را منتقل می‌کند. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ۲۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ تومان است.

کاسه نمد

این قطعه در واقع یک نوع واشر آهنی پلاستیک دار است که از نشت آب به بیرون در زمان آب‌بندی جلوگیری می‌کند. کاسه نمد کنار بلبرینگ و پولی بزرگ و روی شفت قرار می‌گیرد. هزینه خرید این قطعه ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ تومان است.

لاستیک دور درب

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، فضای خالی موجود در بین دستگاه و درب را پر می‌کند. این لاستیک از ایجاد سروصدا و لرزش در زمانی که لباس‌ها شسته و خشک می‌شوند، جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین این لاستیک مانع از نشت آب به بیرون و آسیب به شیشه درب می‌شود.

با این اوصاف می‌توانید اهمیت این قطعه را در ماشین‌های لباسشویی درک کنید. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان بین ۱۹۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.

لاستیک دور درب

 

 

پولی

پولی یک قطعه از لباسشویی است که مسئولیت انتقال نیرو میان محرک و متحرک را برعهده دارد؛ همچنین دارای قابلیت تغییر سرعت دستگاه نیز هست. پولی کوچک و پولی بزرگ از انواع این قطعه با کاربردهای متفاوت هستند. قیمت پولی از ۲۵۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

از زمانی که شروع به مطالعه این مقاله کرده‌اید تا به اینجای کار شاید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت صرف کرده باشید؛ پس لازم است تا کمی خستگی در کنید، چون به اصل قضیه رسیده‌ایم.

آشنایی با مشکلات رایج ماشین لباسشویی، بخش مهمی از مقاله است که پیش‌تر به شما وعده داده بودیم؛ پس بعد از اندکی استراحت دوباره با ما همراه شوید و مطالب بعدی را از دست ندهید!

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

احتمالاً یادگیری تعمیر ماشین لباسشویی در منزل شما را به مطالعه این بخش از مقاله ترغیب کرده است. هدف شما از شناخت رایج‌ترین مشکلات لباسشویی هر چه باشد، به شما کمک می‌کنیم تا رفع آن‌ها را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید. مشکلات رایج برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

 

 

مشکل آب‌گیری ماشین لباسشویی

ممکن است با این مشکل در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان مواجه شده باشید که تایمر لباسشویی حرکت کرده و لامپ هشدار نیز روشن شده باشد، اما عمل آب‌گیری انجام نشود. این مشکل به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و برای حل آن می‌توانید روش‌های گوناگونی را امتحان کنید.

شیر آب ورودی لباسشویی

شیر آب ماشین لباسشویی باید کاملاً باز و آب در شیر و شلنگ جریان داشته باشد. برای بررسی سالم بودن شیر آب دستگاه، ابتدا باید شلنگ‌ها را از شیر آب جدا کنید؛ با باز گذاشتن شیر آب می‌توانید متوجه شوید که آیا آب از شیر خارج می‌شود یا خیر.

شیر برقی لباسشویی

وظیفه ورود آب به ماشین برعهده شیر برقی یا همان شیر الکتریکی است. خرابی این شیر یکی از مشکلاتی است که در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان با آن مواجه می‌شوید. برای چک کردن شیر برقی باید از اتصال برق به آن اطمینان حاصل کنید.

سپس باید عملکرد بوبین را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب وارد لباسشویی می‌شود. اگر برق را به شیر برقی وصل کردید و آب وارد دستگاه نشد، لازم است تا شیر برقی را تعویض کنید. اگر در تعویض این قطعه مهارت ندارید، می‌توانید به یک کارگاه تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

شیر برقی لباسشویی

 

 

فیلتر ورودی لباسشویی

این فیلتر که به شیر برقی دستگاه متصل می‌شود، نقش مهمی را در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ایفا می‌کند. احتمالاً می‌دانید که کار این فیلتر، جلوگیری از ورود آشغال، رسوبات اضافی و ذرات ناشی از خوردگی لوله‌های آب به داخل دستگاه است.

تمیز بودن این فیلتر از اهمیت زیادی در عملکرد آن برخوردار است. برای تمیز کردن فیلتر ابتدا شلنگ‌های ورودی را باز کرده و پس از بیرون کشیدن فیلتر، آن را به خوبی تمیز کنید.

کثیف بودن جاپودری لباسشویی

مقصد بعدی آب بعد از عبور از شیر برقی، جاپودری است. جالب است بدانید که این آب مانند دوش حمام عمل می‌کند و به صورت اسپری خارج می‌شود؛ بنابراین اگر سوراخ‌های آن مسدود شوند، فشار آب در داخل جاپودری کم و در برخی مواقع آب قطع می‌شود.

برای برطرف کردن این مشکل نیازی به سرویس کار ماشین لباسشویی در اصفهان ندارید و خودتان می‌توانید با خارج کردن جاپودری و تمیز کردن آن، مشکل را رفع کنید. به این ترتیب نیازی به کمک گرفتن از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نخواهید داشت.

کثیف بودن جاپودری لباسشویی

 

 

شلنگ‌های ورودی لباسشویی

شلنگ‌های ورودی آب یکی دیگر از عوامل مهم در بروز مشکل برای آب‌گیری دستگاه به شمار می‌روند؛ بنابراین باید از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای این کار ابتدا ماشین لباسشویی را به جلو بکشید و شلنگ‌های آن را بررسی کنید. این شلنگ‌ها باید فاقد پیچ خوردگی و هر گونه سوراخ باشند.

کار نکردن لباسشویی با وجود روشن شدن چراغ

در صورتی که با این مشکل روبرو شدید، ممکن است ایراد از موتور تایمر باشد. سیم‌های موتور را از تایمر باز کنید و به طور مستقیم به برق بزنید؛ اگر در این حالت هم کار نکرد، باید آن را عوض کنید. بهتر است در صورت نداشتن تخصص کافی این کار را به تعمیرکار تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان بسپارید.

خرابی چرخ دنده‌ها هم یکی دیگر از علل بروز این ایراد در لباسشویی است. این خرابی باعث می‌شود تا حرکت موتور به محور تایمر منتقل نشود؛ بنابراین باید چرخ‌دنده‌ها را تعویض کنید.

نشتی آب ماشین لباسشویی

اگر در زمان تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان با نشتی آب مواجه شدید، باید علت اصلی را پیدا کنید؛ زیرا علل مختلفی می‌توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند. در ادامه با چند علت مهم در رابطه با نشتی آب ماشین لباسشویی و شیوه رفع آن‌ها آشنا می‌شوید.

نشتی آب ماشین لباسشویی

 

 

سوراخ بودن مخزن

برای حل این مشکل ابتدا مخزن را بررسی کنید. در صورتی که متوجه شدید که مخزن دستگاه سوراخ است، هر چه سریع‌تر باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. اگر مهارت لازم را برای این کار ندارید، از یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان کمک بگیرید.

سوراخ بودن لاستیک دور درب

معمولاً بعد از هر بار شستشو، مقداری آب در قسمت پایین لاستیک جمع می‌شود. املاح موجود در این آب سبب خوردگی و سوراخ شدن لاستیک می‌شود. اگر سوراخ‌های ریزی مشاهده کردید، لاستیک را آپارات کرده و ۱۸۰ درجه بچرخانید تا قسمتی که آپارات شده در بالا قرار بگیرد.

اگر این روش را امتحان کردید و مشکل رفع نشد، با مشورت یک تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان آن را تعویض کنید.

اتصال نادرست شلنگ ورودی به شیر برقی

در این مورد لازم است تا اتصال بین شلنگ ورودی و شیر الکتریکی بررسی و در صورت مشاهده هر گونه اشکال نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.

خرابی کاسه نمد

اگر کاسه نمد معیوب باشد، آب از پشت مخزن زیر یاتاقان به بیرون می‌ریزد. در این حالت ابتدا ماشین را خاموش کرده و آب آن را تخلیه کنید. سپس پولی بزرگ و تسمه را باز کنید و محور بلبرینگ و کاسه نمد را خارج کنید.

در صورتی که در این مرحله از تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان، خرابی کاسه نمد را مشاهده کردید، بهتر است آن را تعویض نمایید.

خرابی کاسه نمد

 

 

سوراخ بودن لوله خرطومی مخزن به پمپ

در برخی از موارد اگر مشکل حاد نباشد، می‌توانید مشکل را رفع کنید؛ در غیر این صورت لوله خرطومی مخزن به پمپ باید تعویض شود.

خارج شدن آب از پمپ

در بسیاری از مواقع، خرابی کاسه نمد منجر به بروز این مشکل می‌شود؛ بنابراین علاوه بر بررسی پمپ باید کاسه نمد را هم چک کنید. در صورت خرابی هر کدام از این قطعات باید تعویض شوند. می‌توانید برای تعویض این قطعات از تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان کمک بگیرید.

خرابی لوله لاستیکی رابط محفظه جاپودری

نحوه متصل شدن لوله لاستیکی رابط محفظه جاپودری به مخزن دستگاه مهم است؛ اگر در اتصال این دو اشکالی وجود داشت، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

سوراخ بودن شلنگ خروجی

سوراخ بودن شیلنگ خروجی از مشکلات عمده تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان است. برای رفع این مشکل لازم است تا شیلنگ خروجی عوض شود.

توقف عملیات شستشو بعد از آب‌گیری لباسشویی

گاهی پیش می‌آید که مرحله آب‌گیری لباسشویی انجام شده، اما مراحل بعدی متوقف می‌شوند و ماشین کار نمی‌کند. احتمالاتی که برای بروز این مشکل می‌توانید بررسی کنید، شامل موارد زیر می‌شوند.

خرابی هیدروستات

در صورتی که پلاتین‌ها به موتور تایمر متصل نباشند، هیدروستات دچار مشکل شده است. در این وضعیت باید در لوله ورودی هیدروستات بدمید تا عملکرد پلاتین‌های آن مورد بررسی قرار بگیرند. اگر هیدروستات معیوب بود، لازم است تا در زمان تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان تعویض شود.

خرابی موتور

ممکن است موتور ماشین خراب باشد یا ایراد از چرخ‌دنده‌ها باشد؛ در هر صورت باید این اشکال باید بررسی شود. این بررسی در زمان سرویس ماشین لباسشویی در اصفهان هم اهمیت زیادی دارد.

قطعی سیم رابط هیدروستات و موتور تایمر

اگر در زمان تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان متوجه قطعی سیم رابط میان هیدروستات و موتور تایمر شدید، هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

عدم تخلیه آب کثیف داخل مخزن لباسشویی

در برخی مواقع ممکن است با این مشکل مواجه شده باشید که ماشین کار می‌کند، اما پمپ مربوطه آب کثیف را تخلیه نمی‌کند. دلایل مختلفی منجر به بروز چنین مشکلی می‌شوند که رفع آن‌ها نیاز به تخصص زیادی در این زمینه ندارد؛ این دلایل عبارت‌اند از:

  • تاخوردگی شلنگ خروجی
  • گیرپاچ کردن پمپ آب
  • خراب بودن پلاتین تایمر به پمپ
  • کثیف بودن فیلتر پمپ آب

عدم تخلیه آب کثیف داخل مخزن لباسشویی

 

 

لبریز شدن مخزن لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما دائماً در حال آب‌گیری است و آب مخزن در سطح مشخصی نمی‌ایستد، احتمال دارد که مشکل از هیدروستات یا شلنگ آن باشد. دلایل لبریز شدن مخزن آب ماشین در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان شامل موارد زیر هستند.

خرابی یا تنظیم نبودن هیدروستات

اگر هیدروستات ماشین خراب شده، بهتر است آن را عوض کنید؛ اما گاهی امکان دارد که مشکل از تنظیم نبودن سطح آب در مخزن باشد. برای رفع این ایراد باید با استفاده از پیچی که روی هیدروستات تعبیه شده، سطح آب مخزن را تنظیم کنید.

خرابی شلنگ ورودی به هیدروستات

در صورتی که شلنگ ورودی هیدروستات سوراخ شده باشد، هوای فشرده از آن خارج می‌شود. اگر این قطعه در زمان تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان قابل تعمیر نبود، باید تعویض شود.

گرم نشدن آب درون مخزن

یکی از مشکلات عمده که به احتمال زیاد شما هم با آن مواجه شده‌اید، گرم نشدن آب درون مخزن است. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا آب گرم در شستشوی بهتر مؤثر است. مهم‌ترین دلایلی که برای گرم نشدن آب داخل مخزن باید در نظر داشته باشید، در موارد زیر خلاصه شده‌اند:

  • تنظیم نبودن ترموستات
  • خراب بودن المنت
  • ترموستات معیوب
  • خراب بودن پلاتین تایمر المنت
  • قطعی سیم رابط تایمر المنت

در صورتی که تخصص کافی را در زمینه‌های ذکر شده و برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ندارید، از یک تکنسین کمک بگیرید.

گرم نشدن آب درون مخزن

کار نکردن موتور شستشو لباسشویی بعد از آب‌گیری

اگر ماشین لباسشویی شما مرحله آب‌گیری را به طور کامل انجام می‌دهد، اما موتور شستشو کار نمی‌کند، باید علت اصلی این اشکال را پیدا کنید. دلایلی که برای از کار افتادن موتور شستشو وجود دارند، بیشتر با تعویض قطعه رفع می‌شوند؛ این دلایل عبارت‌اند از:

  • هیدروستات توان راه‌اندازی پلاتین موتور تایمر را ندارد؛ بنابراین باید هیدروستات را تعویض کنید.
  • اگر موتور تایمر خراب است، آن را عوض کنید.
  • در صورت خرابی چرخ‌دنده رابط موتور و چرخ‌دنده اصلی باید آن را تعویض کنید.
  • سیم رابط هیدروستات و موتور تایمر را بررسی و در صورت لزوم عوض کنید.
  • خازن و سیم‌های آن را به طور کامل بررسی کنید.
  • اگر موتور شستشو خراب شده، باید سیم‌پیچی موتور تجدید شود یا به طور کامل تعویض گردد.
  • اگر با خرابی پلاتین‌های تایمر موتور مواجه شدید، صفحه پلاتین‌ها را تعویض کنید.
  • در صورتی که تسمه بسیار سفت است، آن را رگلاژ کنید.

لرزش شدید لباسشویی در حین آب‌کشی

لرزش شدید ماشین از مشکلات آزاردهنده در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان است و باید علت آن پیدا و رفع شود. برای رفع ایرادات در این زمینه یا تعویض قطعات می‌توانید از تعمیرکار متخصص هم کمک بگیرید؛ البته در برخی از مواقع خودتان می‌توانید اقدام به تعمیر کنید.

عوامل لرزش شدید لباسشویی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خرابی تایمر که منجر به قاتى کردن دور تند و کند می‌شود؛ در این مورد باید تایمر یا صفحه پلاتین‌ها را تعویض کنید.
  • خرابی تسمه که باید آن را عوض کنید.
  • باز یا شل شدن پیچ‌های ایمنی که باید آن‌ها را بررسی و محکم ببندید.
  • اگر پمپ آب لباسشویی کار نمی‌کند و تخلیه آب با مشکل مواجه شده، باید اشکال را رفع کنید.
  • خرابی بلبرینگ‌ها و یاتاقان‌ها که باید آن‌ها را تعویض کنید.
  • اگر دستگاه تراز نیست، آن را به وسیله پایه‌ها تنظیم کنید.
  • در صورتی که محور مخزن مخصوص شستشو تاب دارد، باید آن را عوض کنید.

لرزش شدید لباسشویی در حین آب‌کشی

 

 

سروصدای زیاد ماشین لباسشویی

بعد از لرزش، سروصدای لباسشویی می‌تواند آزاردهنده و نشان‌دهنده اشکالات دستگاه باشد. دلایلی که در زمان تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان ممکن است از زبان تعمیرکار بشنوید، شامل موارد زیر می‌شوند؛ بسیاری از قطعات دخیل در این مشکلات باید تعویض شوند و برخی دیگر قابل تعمیر هستند.

  • خرابی یاتاقان محور مخزن
  • شل شدن پولی‌ها
  • خرابی بلبرینگ‌های موتور
  • گیر کردن یک جسم خارجی بین مخزن و چیلک
  • انباشته شدن تعداد زیاد لباس‌ها در مخزن
  • خرابی بلبرینگ‌های نگهدارنده محور مخزن

کار نکردن دور تند لباسشویی برای آب‌کشی

اگر ماشین لباسشویی شما همه عملیات را به درستی انجام می‌دهد و تنها در مرحله آب‌کشی مشکل دارد و دور تند آن کار نمی‌کند، باید علت را جستجو کنید. دلایل کار نکردن دور تند ماشین که بر قیمت تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نیز تأثیر می‌گذارند، عبارت‌اند از:

  • خرابی تایمر یا خازن
  • قطعی سیم رابط خازن و موتور
  • انتخاب کلید حذف دور تند ماشین از قبل
  • سوختن سیم پیچ دور تند

اکنون که با مشکلات عمده ماشین لباسشویی و راه‌حل آن‌ها آشنا شدید، وقت آن رسیده تا با توجه به برند دستگاه خود اقدام کنید؛ زیرا مدل‌های مختلفی از لباسشویی وجود دارند که تعمیر آن‌ها باید با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، انجام شود. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم؛ پس با ما بمانید.

تعمیر مدل‌های لباسشویی در اصفهان

همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، مدل دستگاه در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نقش مهمی دارد. حتماً می‌دانید که برندهای مختلف ایرانی و خارجی در تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کنند و محصولات خود را با قابلیت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌کنند.

بنابراین می‌توانید حدس بزنید که تعرفه تعمیر انواع ماشین لباسشویی در اصفهان نیز تحت تأثیر همین تفاوت‌ها است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا شما را با تعمیر انواع لباسشویی آشنا کنیم تا دید بهتری از برندی که استفاده می‌کنید، داشته باشید.

در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین مدل‌های لباسشویی که در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نقش مهمی دارند، معرفی کرده‌ایم.

تعمیر مدل‌های لباسشویی در اصفهان

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان

حتماً برند ال جی را با انواع لوازم خانگی به یاد می‌آورید و می‌دانید که این برند چقدر محبوبیت دارد. اگر از لباسشویی ال جی استفاده می‌کنید، بهتر است در صورت نداشتن تخصص کافی تعمیر این وسیله را به نمایندگی لباسشویی ال جی در اصفهان واگذار کنید.

به این ترتیب هر وقت در ارتباط با لباسشویی با مشکل روبرو شدید، می‌توانید مشکل را با مراجعه به نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در اصفهان به صورت تخصصی حل کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در اصفهان

 کیفیت لوازم خانگی سامسونگ انکارناپذیر است؛ اما هر وسیله‌ای بعد از استفاده طولانی‌مدت و نادرست ممکن است دچار خرابی شود. نمایندگی لباسشویی سامسونگ در اصفهان با ارائه خدمات پس از فروش، خیال شما را بابت تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان راحت کرده است.

بنابراین هر زمان که لباسشویی شما با مشکل مواجه شود، می‌توانید با شماره تلفن نمایندگی لباسشویی سامسونگ در اصفهان تماس بگیرید و از تکنسین‌های آن‌ها، خدمات تخصصی دریافت کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در اصفهان

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در اصفهان

بوش نامی است که همواره در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان به چشم می‌خورد. نمایندگی ماشین لباسشویی بوش در اصفهان و دیگر شهرها، خدمات مرتبط با سرویس و تعمیر مدل‌های مختلف لباسشویی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید جهت دریافت تخصصی‌ترین خدمات تعمیر با شماره تلفن نمایندگی لباسشویی بوش در اصفهان تماس بگیرید تا خیالتان از کیفیت خدمات ارائه شده راحت باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی دوو در اصفهان

دوو از برندهای برتر در زمینه تولید لوازم خانگی است. نمایندگی لباسشویی دوو در اصفهان گزینه مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان را با بهترین کیفیت دریافت کنند. شماره تلفن نمایندگی لباسشویی دوو در اصفهان راهی آسان برای دریافت این خدمات است.

تعمیر ماشین لباسشویی کندی در اصفهان

برند ایتالیایی کندی از محبوبیت زیادی در میان ایرانیان برخوردار است و نمایندگی لباسشویی کندی در اصفهان در چند شعبه فعالیت دارد. شناخت ساختار لباسشویی کندی می‌تواند برای آشنایی شما با تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان مؤثر باشد؛ زیرا تعداد مصرف‌کنندگان این برند زیاد است.

پس در صورتی که از لباسشویی کندی استفاده می‌کنید، نمایندگی تعمیرات لباسشویی کندی در اصفهان می‌تواند برای حل مشکل دستگاه شما بهترین گزینه باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی حایر در اصفهان

نمایندگی ماشین لباسشویی حایر در اصفهان از نام‌های آشنا در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان به شمار می‌رود؛ زیرا خدمات تخصصی را به شما ارائه می‌دهد. تکنسین‌های نمایندگی لباسشویی حایر در اصفهان می‌توانند در حل مشکلات به وجود آمده برای دستگاه شما بسیار کمک کننده باشند.

تعمیر ماشین لباسشویی حایر در اصفهان

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی ارج در اصفهان

ارج از برندهای باسابقه در زمینه تولید لباسشویی است؛ به همین دلیل در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان اهمیت زیادی دارد. نمایندگی لباسشویی ارج در اصفهان با سابقه طولانی مدت و داشتن تعمیرکاران متخصص، خدمات تعمیر را به شما ارائه می‌دهد.

پس در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل برای لباسشویی ارج می‌توانید با شماره تلفن نمایندگی لباسشویی ارج در اصفهان تماس حاصل کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما در اصفهان

پاکشوما برند ایرانی محبوب در زمینه تولید ماشین لباسشویی است که چند زیرمجموعه نیز دارد. آشنایی با تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان که با برندهای مرتبط با پاکشوما هستند، بسیار مهم است. نمایندگی ماشین لباسشویی پاکشوما در اصفهان تمامی خدمات تعمیر و سرویس را ارائه می‌دهد.

هر زمان که با مشکلات گوناگون لباسشویی پاکشوما مواجه شدید، می‌توانید از طریق تماس با تکنسین‌های نمایندگی لباسشویی پاکشوما در اصفهان نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات اقدام کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی کرال در اصفهان

کرال یکی از چند زیرمجموعه گروه پاکشوما در ایران است و اهمیت زیادی برای تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان دارد. نمایندگی ماشین لباسشویی کرال در اصفهان آماده خدمت‌رسانی به شماست و برای ارائه خدمات خود از تعمیرکاران متخصص بهره می‌برد.

در صورت مشاهده هر گونه مشکل در ماشین لباسشویی خود می‌توانید با شماره تلفن نمایندگی لباسشویی کرال در اصفهان تماس بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در اصفهان

برند اسنوا نیازی به معرفی ندارد و حتماً تابه‌حال نام این برند را بارها شنیده‌اید. نمایندگی ماشین لباسشویی اسنوا در اصفهان و دیگر شهرهای ایران در حال فعالیت است.

بنابراین می‌توانید برای دریافت خدمات تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان از تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات لباسشویی اسنوا در اصفهان کمک بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در اصفهان

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در اصفهان

برند دیگری که در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان می‌درخشد، کنوود است. نمایندگی ماشین لباسشویی کنوود در اصفهان خدمات متنوعی را در زمینه سرویس و تعمیر لباسشویی به شما ارائه می‌دهد.

پس لازم نیست برای تعمیر و سرویس به دنبال تعمیرکار باشید؛ تماس با شماره تلفن نمایندگی لباسشویی کنوود در اصفهان تنها کاری است که باید انجام بدهید.

تعمیر ماشین لباسشویی پارس خزر در اصفهان

همان طور که می‌دانید، پارس خزر سال‌هاست که با محصولات خود در میان مردم شناخته شده است. برای تعمیر لباسشویی پارس خزر در اصفهان بهتر است به تکنسین‌های نمایندگی ماشین لباسشویی پارس خزر در اصفهان اعتماد کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی پارس در اصفهان

بیش از نیم قرن سابقه حاصل فعالیت برند پارس است؛ بنابراین در موضوع تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان باید به این برند توجه کنید. نمایندگی لباسشویی پارس در اصفهان با داشتن سابقه درخشان و تعمیرکاران باتجربه بهترین گزینه برای تعمیر لباسشویی به شمار می‌رود.

تعمیر ماشین لباسشویی هاردستون در اصفهان

اگر از لباسشویی هاردستون استفاده می‌کنید، می‌توانید نمایندگی ماشین لباسشویی هاردستون در اصفهان را جهت تعمیر و سرویس انتخاب کنید. نمایندگی تعمیرات لباسشویی هاردستون  در اصفهان به شما اطمینان می‌دهد که خدمات دریافتی کیفیت بالایی را دارند.

تعمیر ماشین لباسشویی هاردستون در اصفهان

 

 

تعمیر ماشین لباسشویی میدیا در اصفهان

شاید نام برند میدیا را کمتر از برندهای دیگر شنیده باشید؛ اما بهتر است بدانید که این برند سابقه طولانی در تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان دارد. با این وجود، دریافت خدمات تعمیر و سرویس از نمایندگی ماشین لباسشویی میدیا در اصفهان می‌تواند کمک شایانی برای رفع مشکلات باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی هایسنس در اصفهان

نمایندگی ماشین لباسشویی هایسنس در اصفهان تمامی خدمات مرتبط با تعمیر و سرویس را به شما ارائه می‌دهد. به این ترتیب در صورت استفاده از برند هایسنس، خیال شما در رابطه با کیفیت خدمات دریافتی راحت می‌شود.

تعمیر ماشین لباسشویی هوور در اصفهان

هوور یک نام نسبتاً جدید در حوزه تولید ماشین لباسشویی است که در شهرهای مختلف نمایندگی دارد. نمایندگی لباسشویی هوور در اصفهان هم یکی از این نمایندگی‌ها است که می‌توانید بهترین خدمات را از تکنسین‌های آن بخواهید.

تعمیر ماشین لباسشویی وایت هاوس در اصفهان

استحکام بدنه و کیفیت محصولات وایت هاوس از خصوصیات بارز لوازم خانگی تولیدی این برند است. شما می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکل به نمایندگی ماشین لباسشویی وایت هاوس در اصفهان مراجعه و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی وایت هاوس در اصفهان

 

 

قیمت تعمیرات لباسشویی در اصفهان

همان طور که می‌دانید، هزینه از فاکتورهای مهم در تعمیرات لوازم خانگی است. تعرفه‌های تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان با توجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شوند. برند، مدل، نوع خرابی و … در تعیین قیمت تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان نقش دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

قیمت تعمیر انواع لباسشویی در اصفهان به طور خلاصه در جدول زیر آمده است.

نصب ماشین لباسشویی ۳۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان
سرویس ماشین لباسشویی ۲۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ تومان
تعویض لاستیک دور درب ۳۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه ۳۵۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض المنت ۳۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض تایمر ۳۰۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض هیدروستات ۳۰۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض کمک فنر ۳۲۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شیر برقی ۲۹۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض بلبرینگ ۹۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ ۳۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض موتور ۴۰۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض سه نظام ۹۵۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض دیگ ۷۰۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شیشه ۳۸۰۰۰۰ تا ۶۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض جک ۳۵۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض خرطومی دیگ ۱۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض درب ۴۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شفت ۶۵۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

  1. چرا لباسشویی نمی‌چرخد؟

حجم بالای لباس‌ها می‌تواند دلیل اصلی نچرخیدن ماشین لباسشویی باشد. در این حالت از حجم لباس‌ها کم کنید؛ اگر باز هم لباسشویی شما نمی‌چرخد، با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

  1. چگونه شلنگ تخلیه مسدود شده لباسشویی را تمیز کنیم؟

شلنگ تخلیه را از دستگاه جدا کنید و داخل آن را به خوبی تمیز کنید. در صورت مسدود شدن این شلنگ می‌توانید از یک سیخ یا میله استفاده کنید تا آب بتواند به راحتی از آن پایین برود.

  1. چرا لباس‌ها بعد از شستشو بوی بدی دارند؟

شستشو با دمای پایین و استفاده از مواد شوینده بیولوژیکی از دلایل بوی بد لباس‌ها بعد از شستشو هستند. برای رفع این مشکل لازم است تا یک بار شستشوی گرم و بدون لباس را انجام دهید. همچنین همیشه بعد از هر بار شستشو، درب ماشین را باز بگذارید تا هوا بخورد.

  1. چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود؟

خرابی قفل درب و عدم تخلیه آب از دلایل باز نشدن درب ماشین هستند.

  1. چرا ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود؟

روشن نشدن لباسشویی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد؛ عدم اتصال جریان برق و خرابی سوئیچ درب از رایج‌ترین این دلایل هستند.

سؤالات متداول

شارینو

آیا قصد دارید تا سایت خود را راه‌اندازی کنید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ تیم شارینو به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، بهترین سایت را داشته باشید. خدمات ما در این زمینه شامل: طراحی سایت، سئو وب‌سایت و تولید محتوا برای سایت شماست. پس وقت را تلف نکنید!

اگر به دنبال بهترین پزشک زنان در اصفهان می‌گردید یا می‌خواهید به اطلاعات همه بیمارستان‌های اصفهان دسترسی داشته باشید، توصیه می‌شود تا مقالات مرتبط را در سایت شارینو مطالعه کنید.

اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران است که مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران به شمار می‌رود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقالات کافه‌های اصفهان و معرفی اماکن دیدنی اصفهان را در وب‌سایت ما بخوانید.

نکته آخر اینکه در صورت علاقه‌مندی به مقالات آموزشی می‌توانید مقالات تعمیر پکیج در اصفهان، تعمیر یخچال در اصفهان، تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر مبل در اصفهان و تعمیر آیفون تصویری در اصفهان را مطالعه کنید.

کلام آخر

تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان به دلیل تنوع مدل‌ها و کاربرد زیادی که دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. برندهای ایرانی و خارجی برای به دست آوردن جایگاه بهتر همواره در حال رقابت و ارتقای محصولات خود هستند؛ بنابراین شناخت وسایل کاربردی مانند لباسشویی می‌تواند در رفع مشکلات احتمالی به شما کمک کند.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامعی را در رابطه با قطعات لباسشویی، تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان و هزینه آن در اختیار شما قرار بدهیم. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

کلام آخر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *