فیزیوتراپی در یزد

فیزیوتراپی در یزد

فهرست مطالب

فیزیوتراپی در یزد یکی از حوزه درمانی بسیار مهم است که به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای مدت‌های طولانی دچار درد‌های عضلانی باشید یا در اثر کهولت سن، جراحی، تصادف یا آسیب‌های ورزشی دچار ناتوانی‌های حرکتی شده باشید.

در این شرایط کمک گرفتن از بهترین فیزیوتراپیست در یزد می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار بوده و به شما در بهبود ناتوانی‌های حرکتی و تسکین درد‌های عضلانی کمک کند. اگر دوست دارید بیشتر در مورد این حوزه درمانی و روش‌های مورداستفاده در آن بدانید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

فیزیوتراپی در یزد

 

 

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یا فیزیک‌درمانی یکی از شاخه‌های علوم اصلی توان‌بخشی است که در زمینه درمان یا پیشگیری از بسیاری مشکلات به بیماران کمک می‌کند. هدف اصلی مراکز فیزیوتراپی در یزد افزایش دامنه حرکتی، بهبود عملکرد، بهبود راه رفتن، افزایش قدرت عضلانی و انعطاف عضلات و درنهایت کمک به افزایش سطح سلامتی افراد است.

درواقع هر چیزی که به حوزه حرکت انسان‌ مربوط می‌شود در حیطه فعالیت فیزیوتراپی در یزد قرار دارد. متخصصان فیزیوتراپی در کلینیک به تحریک عضلات و بخش‌های مختلف بدن و تسکین درد آن‌ها با استفاده از گرما، سرما، ماساژ، الکتریسیته و غیره می‌پردازند. از رایج‌ترین خدمات فیزیوتراپی در یزد می‌توان به فیزیوتراپی دست، فیزیوتراپی پا، فیزیوتراپی گردن، فیزیوتراپی کمر و غیره اشاره کرد.

پزشکی که در زمینه فیزیوتراپی فعالیت می‌کند فیزیوتراپیست نام دارد و وظیفه او بهبود مشکلات بیماران با آگاهی از علم آناتومی‌ و فیزیولوژی و طرح یک برنامه درمانی به‌منظور درمان مؤثر کلیه اختلالاتی است که در تخصص فیزیوتراپی قرار دارند.

متخصص فیزیوتراپی در یزد نه تنها به بهبود جنبه‌های فیزیکی سلامت شما، بلکه به حفظ سلامت عاطفی و روحی شما نیز می‌پردازند و در تمام مراحل درمانی شامل پیشگیری، آموزش و درمان و توان‌بخشی در کنار شما هستند.

فیزیوتراپیست‌ها باید انسان‌هایی صبور و باحوصله باشند و با درک شرایط بیمار و دلسوزی به درمان بپردازند. این افراد باید از توان جسمی‌ بالایی برخوردار بوده و بتوانند هر یک از تمرینات فیزیوتراپی را برای افراد مختلف با وزن‌های متفاوت به‌خوبی اجرا کنند.

پس از مراجعه بیمار به مرکز فیزیوتراپی در یزد، دکتر فیزیوتراپی در یزد در ابتدا به صحبت با بیمار و تشخیص نیاز او می‌پردازد و سپس بر اساس نتایج به دست آمده، با استفاده از روش‌های زیر نسبت به درمان اقدام می‌کند:

  • تمرینات ورزشی
  • انجام درمان‌‌های دستی توسط پزشک
  • به‌کارگیری دستگاه‌های تخصصی فیزیوتراپی در یزد
  • ماساژ درمانی
  • آب‌درمانی
  • دست‌کاری مفاصل
  • کشش عضلات
  • آموزش برخی از فعالیت‌ها مانند راه رفتن و دویدن
  • سایر موارد

فیزیوتراپی در یزد برای درمان چه بیماری‌‌هایی نقش دارد؟

نیاز به خدمات فیزیوتراپی در یزد تنها پس از حوادث ناگوار، جراحی، تصادف یا بعد از افزایش سن وجود ندارد؛ بلکه این حوزه پزشکی می‌تواند در بسیاری از حیطه‌ها بهبود بیماران مختلف کمک کند. در ادامه شما را با کاربرد‌های فیزیوتراپی در یزد در زمینه بیماری‌های مختلف آشنا خواهیم کرد. فیزیوتراپی در یزد برای بیماران زیر کاربرد دارد:

فیزیوتراپی در یزد برای درمان چه بیماری‌‌هایی نقش دارد؟

 

 

 

بیماران ارتوپدی

یکی از مهم‌ترین خدماتی که توسط متخصصان فیزیوتراپی در یزد ارائه می‌شود؛ جلسات درمانی برای بیماران ارتوپدی است که با مشکلاتی همچون ناتوانی‌های عضلانی و اسکلتی، مشکلات کمر، گردن، دست، پا، ستون فقرات و غیره روبرو هستند.

در مراکز فیزیوتراپی یزد برای بهبود بیماران ارتوپدی از تمرینات ورزشی، دستگاه‌های تحریک عضلانی و غیره استفاده می‌شود.

بیماران مغز و اعصاب

بیماری‌هایی از قبیل پارکینسون، ام اس، سکته مغزی، ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و غیره به دلیل اینکه سیستم حرکتی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند در حوزه فعالیت متخصص فیزیوتراپی در یزد قرار دارند.

بیماران قلبی و تنفسی

یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت مرکز توان‌بخشی و فیزیوتراپی یزد، فیزیوتراپی برای بیماری‌‌های تنفسی و قلبی است؛ زیرا ابتلا به این دسته از بیماری‌ها عملکرد فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ظرفیت دستگاه تنفسی و قلبی آن‌ها را با کاهش روبرو می‌کند.

فیزیوتراپی ریه یکی از رایج‌ترین انواع خدمات فیزیوتراپی در یزد است که در آن پزشک متخصص با استفاده از تکنیک‌های درمانی به حذف ترشحات و بهبود کارایی تنفسی می‌پردازد. از این روش برای بیماری‌هایی همچون عفونت قفسه سینه، فیبروز سیستیک، برونشکتازی و غیره استفاده می‌شود.

متخصصان فیزیوتراپی در یزد تلاش می‌کنند با انجام مؤثر جلسات درمانی به اهداف زیر دست پیدا کنند:

  • بهبود ظرفیت ریه‌های بیمار
  • تقویت عضلات تنفسی
  • بهبود وضعیت تنفسی بیمار
  • افزایش توان قلبی

بیماران قلبی و تنفسی

 

 

 

بیماران روماتیسمی‌

دسته بعدی از بیمارانی که فیزیوتراپی در یزد می‌تواند برای آن‌ها خیلی مفید و مؤثر باشد؛ بیماران دچار مشکلات روماتیسمی‌ است. بیماری‌‌های روماتیسمی‌ نوعی از بیماری‌های خود ایمنی هستند که مفاصل بدن را تحت تأثیر قرار داده و به طور مستقیم در کاهش دامنه حرکتی فرد و ایجاد درد‌های استخوانی و مفصلی مؤثرند.

بیماران پوستی

شرکت در جلسات فیزیوتراپی در یزد برای بهبود برخی بیماری‌‌های پوستی که حرکت بیمار را محدود می‌‌کنند نظیر بیماری اسکلرودرمی‌ می‌تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد.

فیزیوتراپی کف لگن

مشکلات کف لگن به دسته‌ای از اختلالات عضلانی گفته می‌شود که در آن ناتوانی در شل کردن صحیح عضلات درنهایت به ایراد در دفع ادرار و مدفوع منجر می‌شود. افراد ممکن است به دلیل آسیب‌های حاصل از زایمان طبیعی، ضربه لگن، چاقی، جراحی لگن، آسیب عصبی و غیره به فیزیوتراپی لگن در یزد نیاز پیدا کنند.

در بهترین مراکز فیزیوتراپی در یزد، پزشک متخصص پس از معاینه کامل لگن بیمار، یک برنامه درمانی را متناسب با نوع اختلال لگن اجرا می‌کند.

بیماران سوختگی

از دیگر بیماری‌‌هایی که فیزیوتراپی در یزد می‌‌تواند روی آن‌ تأثیر بگذارد؛ می‌توان به بیماران سوختگی اشاره کرد. در بیمارانی که دچار سوختگی می‌شوند؛ هم پوست بیمار آسیب می‌‌بیند و هم امکان دارد وضعیت بافت نرم به‌شدت دچار تغییر شود. علاوه بر این اسکار یا گوشت اضافه که در اثر سوختگی به وجود می‌آید؛ می‌تواند سبب محدودیت حرکت مفاصل شود.

بیمارانی که دچار مشکلات سوختگی می‌‌شوند حتماً به شرکت در جلسات یک فیزیوتراپی خوب در یزد نیاز خواهند داشت.

فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی کودکان در یزد دسته دیگری از فعالیت‌های علم فیزیوتراپی است که بهبود وضعیت کودکانی که با مشکلات مادرزادی متولد می‌شوند و یا دوران نوزادی دچار بیماری‌ها و اختلالات مختلف می‌شوند می‌پردازد. فیزیوتراپی کودکان در رفع مشکلات زیر کاربرد دارد:

  • مشکلات عصبی شامل آسیب به سر و فلج مغزی
  • اختلالات مادرزادی نظیر اسپینا بیفیدا و نقص عضو
  • بیماری‌های متابولیک و سندرم‌های ژنتیکی
  • تأخیر رشد
  • مشکلات هماهنگی بدن کودک
  • مشکلات راه رفتن کودک
  • صدمات حاد همچون شکستگی
  • درد‌های عضلانی مکرر
  • سایر موارد

فیزیوتراپی کودکان

 

 

 

جلسات فیزیوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

پزشک فیزیوتراپی در یزد متناسب با نوع مشکلات بیمار، میزان پیشرفت درمان و عوامل دیگر مدت‌زمان جلسات را تعیین می‌کند و این موضوع برای بیماران مختلف متغیر است.

مدت‌زمان فیزیوتراپی بیماران نورولوژیک

در بیماران نورولوژیک مدت‌زمان جلسه فیزیوتراپی طولانی‌تر از سایر بیماران است و دلیل آن‌هم این است که این بیماران با مشکلات حرکتی شدیدتری روبرو هستند و خیلی زود خسته می‌شوند؛ پس برای بهبود و درمان آن‌ها به زمان بیشتری نیاز است.

مدت‌زمان جلسات توان‌بخشی بیماران نورولوژیک در کلینیک‌های فیزیوتراپی در یزد، بین ۱ ساعت تا ۲ ساعت و نیم است.

مدت‌زمان فیزیوتراپی بیماران ارتوپدی

بیمارانی که با مشکلات ساده‌تری همچون مشکلات کمردرد، گردن درد، شکستگی و غیره مواجه هستند؛ به زمان کمتری برای فیزیوتراپی نیاز دارند و پزشک فیزیوتراپی در یزد مدت‌زمان جلسه درمانی آن‌ها را بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و نیم در نظر می‌گیرد.

اگر در نسخه فرد نیاز به مگنت تراپی، درای نیدلینگ و لیزر درمانی ذکر شده باشد، مدت‌زمان جلسه فیزیوتراپی افزایش خواهد یافت.

تعداد جلسات فیزیوتراپی در یزد

تعداد جلسات نیز مانند زمان موردنیاز برای جلسات فیزیوتراپی، طبق تشخیص پزشک تعیین می‌شود و برای کلیه مراجعین کلینیک فیزیوتراپی در یزد یکسان نیست. معمولاً پزشک فیزیوتراپی در یزد جلسات درمانی تا ۱۰ جلسه توصیه می‌کند و اگر در پایان جلسات بیمار بهبود کافی پیدا نکرده و نیاز به درمان طولانی‌تری باشد؛ تعداد جلسات را افزایش می‌دهد.

البته برای بیمارانی که در جلسات درمانی آن‌ها از شاک ویو استفاده می‌شود یا مشکل خیلی جدی ندارند؛ ممکن است پزشک متخصص تنها ۵ جلسه فیزیوتراپی را در نظر بگیرید. حداکثر تعداد جلسات فیزیوتراپی در یزد ۲۰ الی ۳۰ جلسه است که طبق نظر پزشک برای بیمارانی با مشکلات جدی انجام می‌شود.

تعداد جلسات فیزیوتراپی در یزد

 

 

 

فیزیوتراپی در منزل یزد

جالب است بدانید امروزه می‌توانید جلسات فیزیوتراپی را در خانه خود برگزار کرده و به‌راحتی به پزشک دسترسی داشته باشید. فیزیوتراپی در منزل یزد یکی از رایج‌ترین خدماتی است که بیمارانی که با مشکلات حاد حرکتی یا کهولت سن روبرو هستند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. شاید برایتان سؤال باشد که فیزیوتراپی در منزل چگونه و با چه تجهیزاتی انجام می‌شود؟

در این باره باید بگوییم در این نوع از خدمات فیزیوتراپی در یزد، برخی از دستگاه‌های قابل‌حمل فیزیوتراپی همچون اولتراسوند، لیزر پرتوان، فارادیک، دستگاه جریان‌ تنس، fes و غیره توسط فیزیوتراپیست به‌منظور درمان به خانه شما منتقل می‌شوند.

از مزایای فیزیوتراپی در منزل یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سادگی دسترسی به پزشک

امروزه در اغلب شهر‌ها، به دلیل ترافیک شدید و همه روزه مجبور هستیم برای مراجعه به پزشک، ساعت‌های طولانی را در راه بگذرانیم و این موضوع برای برخی از بیماران با شرایط حاد بسیار طاقت‌فرسا است؛ اما با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می‌توان این مشکل را حل کرد.

ایمنی بیشتر بیمار

بیمارانی که دچار محدودیت‌های حرکتی  هستند ممکن است در اثر حرکت و جابه‌جایی دچار خطرات احتمالی شوند و آسیب ببینند؛ اما با حمل دستگاه‌های فیزیوتراپی به منزل، دیگر لازم نیست خانواده بیمار نگران این موضوع باشند و به‌راحتی بیمار موردنظر تحت درمان متخصص فیزیوتراپی در یزد قرار می‌گیرد.

ایمنی بیشتر بیمار

 

 

 

استفاده از خدمات خصوصی

مزیت دیگری که برای خدمات فیزیوتراپی در منزل مطرح است؛ برگزاری جلسات فیزیوتراپی به‌صورت خصوصی است. در مراکز تخصصی فیزیوتراپی در یزد به‌صورت هم‌زمان به چند بیمار رسیدگی می‌شود؛ اما در منزل این خدمات به شکل خصوصی انجام‌ شده و تمرکز و دقت فیزیوتراپیست تنها برای درمان یک بیمار به کار می‌رود. در نهایت این موضوع سبب افزایش بازدهی جلسات و تسریع روند بهبودی بیمار خواهد شد.

نظارت بیشتر خانواده

 زمانی که متخصص فیزیوتراپی در یزد، در منزل شما نسبت به برگزاری جلسات اقدام می‌کند؛ اطرافیان شما می‌توانند به طور کامل در جریان معالجات قرار گرفته و از مراحل درمان شما و مراقبت‌های موردنیاز آگاه شوند. این موضوع قوت قلبی برای بیمار خواهد بود و به حفظ روحیه او کمک خواهد کرد.

مادران باردار

همه ما می‌دانیم که پروسه بارداری سبب تغییر وضعیت اغلب قسمت‌های بدن مادر شده و مشکلات بسیاری در برخی خانم‌ها ایجاد می‌کند. پزشک فیزیوتراپی در یزد می‌تواند در زمینه بارداری به مادران آموزش‌های لازم بارداری و زایمان را ارائه دهد و به افزایش سلامت و ایمنی جنین و مادر کمک کند.

فیزیوتراپیست در این شرایط ورزش‌های مناسب و ایمنی را برای مادر تجویز می‌کند که سبب درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی و بهبود کیفیت زایمان می‌شود.

مادران باردار

 

 

 

انواع فیزیوتراپی در یزد

امروزه با پیشرفت روزافزون علم پزشکی و تکنولوژی، فیزیوتراپیست‌‌ها می‌توانند با توجه به نوع مشکلات بیمار از روش‌‌های مختلفی برای بهبود وضعیت بیماران استفاده کنند. انواع فیزیوتراپی که توسط متخصصان فیزیوتراپی در یزد ارائه می‌شود می‌تواند به تقویت، آرام کردن و بهبود عضلات و سایر دستگاه‌های بدن بیمار کمک کند. رایج‌ترین متد‌های درمانی فیزیوتراپی در یزد عبارت‌اند از:

منوال تراپی در یزد

منوال تراپی یا استفاده از تکنیک‌های دستی از مهم‌ترین روش فیزیوتراپی است که در آن با استفاده از تکنیک‌های مختلف به کاهش مشکلات عضلانی و مفصلی و کاهش التهاب می‌پردازند. درمان دستی در فیزیوتراپی می‌تواند ۴ اثر بر روی بدن بیمار داشته باشد:

اثر فیزیولوژیکی روی عصب: در این حالت منوال تراپی توسط دکتر فیزیوتراپی در یزد سبب اثر بازدارندگی در ریشه‌های عصبی نخاع بیمار شده و درد را تسکین می‌دهد.

اثر مکانیکی: این تأثیر مربوط به از بین رفتن چسبندگی یا بافت اضافی که بعد جراحی‌ها یا شکستگی‌ها ایجاد می‌شود است.

اثر شیمیایی: به تأثیر روی ترشح مواد تسکین‌دهنده درد اشاره دارد.

 اثر روانی: مربوط به ایجاد حال خوب و خوشایندی بیمار از ماساژ است.

منوال تراپی در یزد

 

 

 

سرما درمانی یا کمپرس یخ

یکی دیگر از متد‌های درمانی رایج که در بهترین کلینیک‌های فیزیوتراپی در یزد مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ استفاده از کمپرس یخ یا متد سرما درمانی است. کمپرس یخ به‌عنوان یک ماده ژله‌ای منجمد توسط فیزیوتراپیست‌ به‌منظور درمان بخش‌های دردناک و ملتهب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این سرمای ایجادشده روی عضله، پوست و بافت بدن بیمار اثرات سودمندی دارد؛ زیرا پایین آمدن دمای بافت به انقباض رگ‌‌های خونی، محدودسازی جریان خون و کاهش میزان التهاب منجر می‌شود و درنهایت درد بیمار کاهش میابد.

البته استفاده طولانی‌مدت از این متد درمانی می‌تواند مخرب باشد و به پوست و بافت شما آسیب بزند. به طور متوسط این روش برای ۱ تا ۳ دقیقه توصیه می‌شود.

امواج فراصوت

یکی از دستگاه‌هایی که در کلینیک فیزیوتراپی در یزد استفاده می‌شود دستگاه فراصوت است. این دستگاه‌ها شبیه به دستگاه‌‌های سونوگرافی هستند و توسط فیزیوتراپیست‌‌ها برای درمان‌های مختلف استفاده می‌شوند. امواج صوتی که از این دستگاه‌ها تولید می‌شود؛ به عروق و بافت اطراف منتقل شده و با نفوذ به عضلات، موجب گرم شدن بافت یا عضله موردنظر می‌‌شود.

 علاوه بر این موضوع سبب شل شدن بافت و درمان گرفتگی عضلات و اسپاسم می‌شود. علاوه بر این افزایش جریان خون، گشاد شدن عروق و بهبود روند التیام را نیز به دنبال دارد.

 همچنین پزشک متخصص می‌‌تواند فرکانس این امواج را به گونه‌ای تنظیم نماید که سبب کاهش درد در نواحی موردنظر شود. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در استفاده از این دستگاه باید احتیاط شود؛ زیرا گشاد شدن و گرم شدن عروق به بهبودی عملکرد بافت عضله کمک خاصی نمی‌کند.

امواج فراصوت

 

 

 

کیسه آب گرم

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که متخصصان فیزیوتراپی در یزد برای بهبود وضعیت عضلات بیماران از آن استفاده می‌کنند؛ حرارت ناشی از کیسه آب گرم است. معمولاً فیزیوتراپیست‌های یزد کیسه‌ آب گرم را در چند لایه حوله می‌‌پیچند و سپس آن را روی محلی که نیازمند درمان است، قرار می‌دهند.

با تماس غیر مستقیم کیسه آب گرم با ناحیه موردنظر، ماهیچه‌‌های منقبض شده شل می‌‌شوند و درنهایت بافت‌ها نیز از حالت انقباض درمی‌آیند. این موضوع در کاهش درد حاصل از اسپاسم یا تنش عضلانی بسیار تأثیرگذار است.

علاوه بر این کیسه آب گرم با گشاد کردن رگ‌های خونی، سبب افزایش گردش خون در ناحیه موردنظر می‌شود. افرادی که به اسپاسم یا آرتروز مفصلی، کشیدگی عضلانی و غیره دچار هستند می‌توانند نتایج بسیار خوبی از این روش دریافت کنند.

الکتروتراپی با تنس

الکتروتراپی با تنس یکی از مهم‌ترین روش‌های فیزیوتراپی در یزد است. تنس با باتری مخصوص کار می‌‌کند و با انتقال جریان الکتریکی به کاهش درد در نواحی مختلف کمک می‌کند. در این روش الکترود‌های این دستگاه روی ناحیه موردنظر قرار می‌گیرند و با روشن شدن دستگاه، جریان الکتریکی به وسیله الکترود‌ها منتقل می‌شود.

به هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است احساس سوزن‌سوزن شدن در پوست و عضلات زیرین خود داشته باشید. این دستگاه سیگنال عصبی درد که از ناحیه آسیب‌دیده به اعصاب ارسال می‌شود را مختل کرده و با این کار بیمار درد کمتری را احساس می‌کند.

الکتروتراپی با تنس

 

 

 

تحریک الکتریکی

در این روش، متخصص فیزیوتراپی با استفاده از جریان الکتریکی به انقباض یک عضله یا گروهی از عضلات می‌پردازد. پزشک با قرار دادن الکترود‌ها روی پوست بخش‌های مختلف بدن می‌‌تواند رشته‌‌های عضلانی که مناسب هستند را به کار بگیرد.

انقباض عضله موردنظر از طریق تحریک الکتریکی عصبی که توسط دستگاه استیمولاتور ایجاد می‌شود به بهبود انقباض عضله موردنظر کمک می‌کند.

یونتوفورزیس نوع دیگری از تحریک الکتریکی است که فیزیوتراپیست می‌تواند از آن استفاده کند. در این روش، از جریان الکتریسیته با هدف منتقل کردن دارو به درون عضلات، پوست، تاندون‌‌ها یا رباط‌‌های مورد آسیب بیمار استفاده می‌شود. در اغلب موارد یونتوفورزیس به‌منظور اهداف ضد التهابی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نو درمانی

در تکنیک نوردرمانی با استفاده از لیزر و دیود‌های ساطع ‌کننده، به بهبود پروسه ترمیم در بافت‌‌های آسیب‌دیده می‌پردازند. بهترین متخصص فیزیوتراپی در یزد در این روش لیزر‌هایی با طول موج معین را به بافت‌‌های آسیب‌دیده شما ساطع می‌کند و از این طریق به تسریع فرایند‌های سلولی و ترمیم سلول‌های شما کمک می‌کند.

دستگاه‌‌های پروتز و ارتوز

در برخی موارد آسیب‌های وارد شده به بیماران به گونه‌ای است که لازم است برای حرکت بهتر و روان‌تر از دستگاه ارتوز یا پروتز استفاده شود. در این زمینه دکتر فیزیوتراپی در یزد به شما یاد می‌دهد چطور از یک عضو مصنوعی استفاده کنید و به‌خوبی حرکت نمایید. به طور کلی ممکن است فیزیوتراپیست شما به‌منظور حرکت بهتر دستگاه‌های کمکی زیر را برای شما تجویز نماید:

  • واکر‌های استاندارد و چرخ‌دار
  • عصای چهارگانه
  • صندلی‌های چرخ‌دار
  • عصای استاندارد
  • عصای زیر سادی و زیر بغلی

این دستگاه‌‌ها می‌‌توانند به راحت‌تر راه رفتن شما بسیار کمک کرده و در برخی موارد سبب بازگشت توان عضلات شما شوند.

فواید فیزیوتراپی چیست؟

گرچه مزایای شرکت در جلسات فیزیوتراپی در یزد بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما تصمیم گرفتیم در این مطلب به طور کامل و دقیق شما را با فواید درمان‌های فیزیوتراپی آشنا کنیم. این مزایا عبارت‌اند از:

فواید فیزیوتراپی چیست؟

 

 

 

تسکین درد

 اگر از درد‌های مکرر عضلانی و اسکلتی خسته شده‌اید، بهترین کار استفاده از خدمات فیزیوتراپی است. در فیزیوتراپی با استفاده از روش‌های تحریک الکتریکی، فراصوتی، حرارت و غیره به کاهش درد و افزایش توان مفاصل و ماهیچه‌ها می‌پردازند که این موضوع سبب پیشگیری از بازگشت درد نیز می‌شود.

بهبود حرکت

 اگر با مشکلاتی در حرکت کردن، راه رفتن و ایستادن روبرو هستید، فیزیوتراپی به شما کمک می‌کند تا توانایی جسمی‌ خود را در اموری همچون راه رفتن و حرکت کردن مجدداً به دست بیاورید.

جلوگیری از عمل‌های جراحی

 جالب است بدانید برخی از مشکلات و جراحت‌ها را می‌توان بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با جلسات فیزیوتراپی بهبود بخشید و آن‌ها را درمان کرد. البته فیزیوتراپی بعد از جراحی نیز مزیت ‌خاص خود را دارد و سبب بهبود یافتن سریع جراحت بیمار می‌شود.

جلوگیری از عمل‌های جراحی

 

 

 

حفظ تعادل بدن

یکی از مشکلات شایعی که افراد به خاطر آن به فیزیوتراپیست در یزد مراجعه می‌کنند؛ عدم تعادل بدن و احتمال افتادن فرد و آسیب‌دیدگی ناشی از آن است. اگر این موضوع توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود، در فرایند درمان بیمار حرکات و تمرینات ورزشی متناسب با شرایط او قرار داده می‌شود. این تمرینات خطر از دست دادن تعادل فرد را کاهش داده و سبب پایین آمدن احتمال افتادن وی می‌شود.

درمان سریع‌تر آسیب‌های ورزشی

از شایع‌ترین علل مراجعه به فیزیوتراپی می‌توان به آسیب‌های حاصل از ورزش اشاره کرد. لازم است بدانید شرایط فیزیکی انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است و هر فردی باید متناسب با شرایط جسمانی و توان خود به فعالیت‌های ورزشی بپردازد تا دچار آسیب‌های کمتری شود.

 متخصصین فیزیوتراپی در یزد کاملاً به این موضوع آگاه هستند که فعالیت‌های ورزشی مختلف چه آسیب‌هایی به بدن افراد وارد می‌کنند و به همین دلیل بهترین حرکات ورزشی و تمرینی را برای هر شخص مشخص می‌سازند.

رفع مشکلات بعد از سکته مغزی

 سکته مغزی از عوارض متعددی برخوردار است که از این موارد می‌توان به از دست دادن قدرت و کارکرد طبیعی جسم بیمار اشاره کرد. عوارض سکته مغزی به کمک فیزیوتراپی در یزد قابل کنترل است و می‌توان تأثیر آن‌ها را بر حرکات و زندگی بیمار کاهش داد.

رفع مشکلات ناشی از افزایش سن

یکی از شایع‌ترین عوارضی که کهولت سن به دنبال دارد؛ پوکی استخوان است. این بیماری ارتوپدی در مراکز فیزیوتراپی یزد قابل کنترل و پیشگیری است و متخصصان می‌توانند با افزایش تحرک فرد مسن مدت‌زمان بیشتری او را از این بیماری دور کنند.

رفع مشکلات ناشی از افزایش سن

 

 

 

بهبود مشکلات حرکتی کودکان

از مهم‌ترین فواید فیزیوتراپی می‌توان به تأثیر آن در بهبود و درمان بسیاری عارضه‌های حرکتی و عضلانی در کودکان اشاره کرد.

کمک به درمان بیماری‌های قلبی و تنفسی

بسیاری از بیمارانی که دچار حمله قلبی می‌شوند می‌توانند از توان‌بخشی و فیزیوتراپی به‌منظور بهبود عملکرد جسمی‌ خود استفاده کنند.

کنترل دیابت

اگر دچار بیماری دیابت نوع ۲ هستید، فیزیوتراپی در یزد می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. تمرینات و ورزش‌هایی که فیزیوتراپ برای بیمار در نظر می‌گیرید؛ نقش بسیار کلیدی در تنظیم قند خون افراد مبتلا به دیابت دارند. همچنین این تمرینات با کنترل وزن بیمار به کنترل دیابت کمک می‌کنند.

عدم اعتیاد به دارو‌های مسکن

در بسیاری موارد افراد در اثر بیماری‌‌ها و مشکلات مختلف یا عمل‌های جراحی متحمل درد زیادی هستند و از این رو برای آن‌ها دارو‌های مسکن قوی تجویز می‌شود؛ اما امروزه متخصصان معتقدند باید اعتیاد بیماران را به مصرف این دارو‌ها کاهش داد و یکی از راهکار‌های این موضوع فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی به‌منظور کاهش خطر وابستگی به دارو‌های مسکن جایگزین بسیار مناسبی است و امروزه جزو بهترین روش‌ها در سراسر جهان معرفی می‌شود.

دستگاه‌های مورداستفاده در فیزیوتراپی یزد

پیشرفت تکنولوژی و اهمیت حوزه فیزیوتراپی و کاربرد‌های آن در بهبود بیماران سبب شده است امروزه دستگاه‌های بسیار متنوعی در زمینه پزشکی قابل استفاده باشند و به درمان بیماران کمک کنند. رایج‌ترین دستگاه‌هایی که در مراکز فیزیوتراپی در یزد استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

دستگاه تکار  RF

کاربرد اصلی دستگاه تکار تولید گرمای عمقی در داخل بافت است و به این صورت که یک جریان متناوب توسط دو الکترود روی سطح پوست بیمار ایجاد می‌شود. این گرما به افزایش خون‌رسانی و افزایش اکسیژن و مواد غذایی بافت کمک کرده و درنهایت سبب افزایش متابولیسم سلول‌ها، سریع‌تر شدن روند ترمیم بافت و تسکین درد خواهد شد. از مهم‌ترین کاربردهای این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درمان درد‌های عضلانی
  • تسکین درد‌هایی مربوط به آرتروز و مفاصل
  • درمان پارگی و کشیدگی عضلات
  • بهبود گرفتگی عضلات
  • رفع چین و چروک‌های ناشی از شل شدن پوست
  • افزایش انعطاف‌پذیری بافت ویژه ورزشکاران

دستگاه‌های مورداستفاده در فیزیوتراپی یزد

 

 

 

دستگاه دیپ اوسیلیشن (Deep Oscillation)

دستگاه دیپ اوسیلیشن یک دستگاه فوق حرفه‌ای در زمینه فیزیوتراپی در یزد است که توانایی درمان گرفتگی عضلات را به‌صورت عمقی در بافت دارد. این دستگاه از قدرت نفوذ تا عمق ۸ سانتی‌متری درون بافت برخوردار است که در هیچ‌یک از دستگاه‌های لیزر پرتوان نیز یافت نمی‌شود.

با استفاده از این دستگاه حرفه‌ای می‌توان امور زیر را بهترین نحو انجام داد:

  • تخلیه مایع بین بافتی
  • درمان گرفتگی عضلات
  • کاهش تورم
  • درمان گرفتگی‌های نقطه‌ای
  • بهبود زخم‌های دیابتی

دستگاه مگنت فیزیوتراپی

دستگاه مگنت یکی از دستگاه‌های بسیار مفید فیزیوتراپی در یزد است که در زمینه کاهش درد تأثیر بسزایی دارد. این دستگاه با بهره‌گیری از امواج الکترومغناطیسی در موارد زیر کاربرد دارد:

  • درمان بیماری میگرن
  • بهبود مشکلات سینوزیت
  • بهبود شکستگی و جوش خوردن استخوان
  • درمان درد‌های مفصلی و عضلانی
  • تنظیم کردن جریان خون و متابولیسم سلول‌ها
  • بهبود درد‌های سیاتیک

دستگاه مگنت فیزیوتراپی

 

 

 

دستگاه الکتروتراپی

این دستگاه جزو معمول‌ترین دستگاه‌های مورداستفاده در مراکز فیزیوتراپی یزد است و اغلب افراد آن را با نام برق‌درمانی می‌شناسند. در این دستگاه با استفاده از جریان الکتریکی، موج‌های ضربه‌ای و کوچکی به عضلات و اعصاب بیمار منتقل می‌شود و درنهایت با این تحریکات، مشکلات ایجادشده درمان می‌شود. از کاربرد‌های این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • بهبود درد
  • تقویت عضلات بیمار
  • ایجاد جریان‌های عمقی یا سطحی روی عضلات
  • آسان کردن جذب دارو‌های سطحی

تحریک الکتریکی

دستگاه تحریک الکتریکی یکی دیگر از تجهیزات فیزیوتراپی است که در حوزه بهبود رشد ماهیچه‌ها و جلوگیری از آتروفی عضلانی که در اثر تصادفات جدی و آسیب‌دیدگی شدید ایجاد می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 یک متخصص فیزیوتراپی خوب در یزد از دستگاه تحریک الکتریکی دستگاه در راستای افزایش قدرت عضلاتی که دچار آسیب شده‌اند استفاده می‌کند و به بیمار کمک می‌کند تا توانایی عملکردی خود را مجدداً به دست بیاورد.

تحریک الکتریکی

 

 

 

دستگاه اولتراسوند

پزشک فیزیوتراپی در یزد با استفاده از امواج فراصوت ایجادشده توسط این دستگاه در اعماق بافت بهبود درد‌های بیمار و افزایش گردش خون در آن قسمت کمک می‌کند. دستگاه اولتراسوند در اغلب فیزیوتراپی‌های یزد کاربرد دارد و در موارد این‌چنینی مورداستفاده قرار می‌گیرد:

  • افزایش میزان انعطاف‌پذیری بافت
  • کنترل التهاب
  • تسکین درد
  • درمان بیماری فاشیا پلانتر
  • درمان شانه یخ‌زده

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر با توان ۵۰۰ میلی وات از دیگر از دستگاه‌هایی است که در بهترین فیزیوتراپی‌های یزد مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه جزو دستگاه‌های لیزر کم توان به شمار می‌آید و به‌منظور تحریک سلولی درون بافت مناسب است. از کاربرد‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ترمیم بافت‌های عضلانی
  • کاهش درد
  • کنترل التهاب

دستگاه ایزوکینتیک

امروزه در زمینه فیزیوتراپی در یزد دستگاه ایزوکینتیک به‌عنوان یک روش منحصربه‌فرد به‌منظور بهبود بیمارانی است که در اثر تصادف و استراحت طولانی دچار کاهش حجم عضلات خود شده‌اند. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که با ایجاد مقاومت به هنگام تمرینات کششی سبب بهبود انعطاف‌پذیری عضلات بیمار می‌شود.

دستگاه تردمیل

تردمیل یکی از دستگاه‌های ورزشی کلاسیک است که در اغلب مراکز توان‌بخشی و فیزیوتراپی یزد یافت می‌شود. تردمیل برای بهبود وضعیت به بیمارانی که دچار مشکلاتی همچون کاهش قدرت عضلات و هماهنگی اعضا هستند بسیار ضروری است.

 تنظیمات موجود در این دستگاه سبب می‌شود بیمار متحمل فشار زیاد نشود و به تسریع روند بهبود او کمک کند. این دستگاه از تجهیزات توان‌بخشی و فیزیوتراپی متعددی برخوردار است که بسیار کاربردی هستند.

دستگاه تردمیل

 

 

 

اقدامات بعد از جلسات فیزیوتراپی

برخی از اقداماتی که بیماران باید بعد از جلسات درمانی به آن‌ها توجه کنند؛ سبب افزایش بازدهی جلسات و تسریع روند بهبود شخص می‌شود و علاوه بر این از عوارض جزئی فیزیوتراپی می‌کاهد. این اقدامات عبارت‌اند از:

 آب زیادی بنوشید

بعد از جلسات فیزیوتراپی در یزد آب زیادی مصرف کنید. معمولاً دکتر فیزیوتراپی در یزد بعد از درمان‌‌های مبتنی بر ورزش نظیر کلاس ورزشی یا آب‌درمانی، به‌منظور کمک به بازیابی هیدراتاسیون بدن و همچنین کاهش دادن زمان درمان مصرف آب را توصیه می‌کند.

به توصیه‌های پزشک توجه کنید

در صورتی که متخصص فیزیوتراپی در یزد برای شما اقدامات خاصی در نظر گرفته است که باید بعد از پایان جلسات رعایت کنید؛ حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید و بدانید سهل‌انگاری می‌تواند روند درمانی شما را مختل کرده و طولانی‌تر کند.

مخصوصاً اگر لازم است تمرین‌هایی را در منزل انجام دهید، حتماً به آن‌ها توجه نمایید و طبق آموزش پزشک به نحوه صحیح آن‌ها را انجام دهید.

به توصیه‌های پزشک توجه کنید

 

 

 

به درد‌های غیر طبیعی توجه کنید

احساس کمی‌ درد بعد از جلسات فیزیوتراپی موضوع طبیعی است که در ادامه به راه‌های تسکین آن اشاره خواهیم کرد؛ اما در صورتی که درد شما شدیدتر از حد انتظار است لازم است حتماً پزشک خود را مطلع کنید. درد‌های طبیعی بعد از فیزیوتراپی تا ۲۴ الی ۴۸ است بهبود میابند؛ اما برای تسکین سریع آن‌ها می‌توانید از یخ روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده نمایید.

 البته به‌منظور جلوگیری از تحریک عضلات، نباید به طور مستقیم یخ را روی پوست قرار دهید؛ بلکه لازم است یخ را در یک کیسه پلاستیکی که دارای پوشش پارچه‌ای است، قرار دهید و سپس تا حداکثر ۲۵ دقیقه روی ناحیه موردنظر نگه دارید.

 از دیگر اقدامات لازم برای بعد از جلسه فیزیوتراپی می‌توان به استراحت کافی و استفاده از کیسه آب گرم و سرد اشاره کرد.

هزینه خدمات فیزیوتراپی در یزد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران و خانواده‌های آن‌ها در زمینه مراجعه به فیزیوتراپی، بحث هزینه‌ها و تعرفه خدمات است. هزینه جلسات فیزیوتراپی با توجه به نوع خدمات انجام‌شده، مدت‌زمان جلسه، دولتی یا آزاد بودن مرکز انجام می‌شود. به‌منظور آشنایی بیشتر با هزینه هریک از خدمات می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.

خدمات هزینه (تومان) توضیحات
لیزر پر توان ۱۸۴۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
لیزر کم توان ۵۳۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
نوروفیدبک ۲۵۳۰۰۰ هر جلسه
دیاترمی‌ ۴۰۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
شاک ویو ۲۱۶۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
اسکن استاتیک کف پا ۱۰۰۰۰۰ هر جلسه
درمان‌های دستی ۳۶۰۰۰ هر جلسه
آموزش بیوفیدبک ۲۰۰۰۰۰ هر جلسه
CPM ۵۳۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
آب‌درمانی ۱۵۲۰۰۰ هر جلسه ۲۰ دقیقه‌ای
ماساژ ۳۶۰۰۰ هر جلسه
اسکن دینامیک و سه‌بعدی کف پا ۱۲۰۰۰۰ هر جلسه
تیپینگ ۷۹۰۰۰ هر جلسه برای هر ناحیه
درای نیدلینگ ۴۷۰۰۰ هر جلسه
مگنت ۱۲۰۰۰۰ هر جلسه
درای نیدلینگ همراه با تحریک الکتریکی ۵۹۰۰۰ هر جلسه
فیزیوتراپی در منزل برای یک ناحیه ۴۷۰۰۰۰ هر جلسه
فیزیوتراپی در منزل برای ۲ ناحیه ۵۶۰۰۰۰ هر جلسه
فیزیوتراپی در منزل برای ۳ ناحیه ۷۴۰۰۰۰ هر جلسه
فیزیوتراپی در منزل برای ۴ ناحیه ۴۲۵۰۰۰ هر جلسه

لیست فیزیوتراپی‌های یزد

به‌منظور آشنایی بیشتر شما با بهترین مراکز فیزیوتراپی در یزد در ادامه به ارائه لیست کاملی از مراکز توان‌بخشی و فیزیوتراپی در یزد خواهیم پرداخت تا شما بتوانید در کمترین زمان از خدمات متخصصان این حوزه برای بهبود مشکلات خود بهره‌مند شوید.

ردیف نام مرکز آدرس شماره تلفن
۱ فیزیوتراپی شفا یزد، بلوار صدوقی، مقابل سپاه پاسداران، پلاک ۳۳ ۰۳۵۳۷۲۵۱۰۵۶
۲ فیزیوتراپی حنان یزد، میدان امام حسین به‌سوی میدان مهدیه، کوچه سوم ۰۳۵۳۶۲۹۵۹۳۱
۳ کلینیک فیزیوتراپی شاهی یزد، خیابان امام خمینی، کنار بانک ملت ۰۹۲۷۴۴۷۸۰۸۳
۴ کلینیک فیزیوتراپی ایرانشهر یزد، خیابان شهید رجایی، کنار فروشگاه مسلم ۰۳۵۳۶۲۶۷۰۶۹
۵ فیزیوتراپی صاحب‌الزمان یزد یزد، درمانگاه فرهنگیان واقع در سه‌راه شحنه ۰۳۵۳۱۸۲۲۲۴۶
۶ کلینیک فیزیوتراپی شریعتی یزد، میدان عالم، ابتدای بلوار حسابی، کنار کافی‌نت نسل مهر ۰۳۵۳۸۲۱۹۵۸۲
۷ کلینیک فیزیوتراپی خاکزاد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، روبروی حسینیه حجت ۰۳۵۳۶۲۳۲۹۱۱
۸ فیزیوتراپی نوین یزد، اول خیابان مطهری، کوچه شهید بکایی ۰۹۱۳۱۵۷۶۰۵۱
۹ فیزیوتراپی موسوی یزد، بین میدان حر و میدان ولایت، کوچه رز ۰۳۵۳۷۲۳۳۴۳۰
۱۰ فیزیوتراپی صدرا یزد، میدان شهید باهنر، کوچه امیرالمؤمنین، کوچه ۴ ۰۳۵۳۷۲۶۷۷۶۹
۱۱ فیزیوتراپی خاتم‌الانبیا یزد، خیابان شهید چمران، کوچه اول ۰۳۵۳۶۲۳۷۵۷۵
۱۲ توان‌بخشی سینا یزد، خیابان آیت الله کاشانی، مقابل هلال احمر، کوچه ۴۳ ۰۳۵۳۶۲۳۴۷۶۳
۱۳ فیزیوتراپی فاتحی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه حنا ۰۳۵۳۶۲۷۵۰۲۳
۱۴ فیزیوتراپی مهرآئین یزد، بلوار پاک نژاد، کوچه بیمارستان سوختگی، کوچه نور، پلاک ۷ ۰۳۵۳۵۲۶۰۵۰۴
۱۵ فیزیوتراپی نگاه نو یزد، بلوار دولت آباد، کوچه دهم ۰۳۵۳۵۲۴۹۳۶۹

سؤالات متداول

۱. آیا قبل از فیزیوتراپی به تصویربرداری با اشعه ایکس یا ام آر آی نیاز است؟

در تمامی‌ موارد انجام این دو مورد ضروری نیست و طبق نظر پزشک متخصص به‌منظور تشخیص بهتر برای برخی بیماران توصیه می‌شود.

۲. مزایای ماساژ درمانی چیست؟

تکنیک ماساژ درمانی از مزایای بسیار مهمی‌ همچون تسهیل حرکت عضلات، کاهش انقباضات، شل شدن عضلات، ترمیم بافت‌های غیر انقباضی، رفع التهاب و غیره برخوردار است.

۳. اولتراسوند تراپی برای چه بیمارانی استفاده می‌شود؟

اولتراسوند تراپی برای بیمارانی که با مشکلاتی همچون تورم کیسه مفصلی، رگ به رگ شدن رباط، آرتروز، التهاب مفصلی، التهاب تاندون‌ها، شانه یخ‌زده و غیره روبرو هستند به کار می‌رود.

۴. مدت‌زمان جلسات فیزیوتراپی چند دقیقه است؟

تعیین مدت‌زمان جلسه درمانی توسط فیزیوتراپیست با توجه به پیشرفت بیمار انجام می‌شود؛ اما به طور متوسط زمان هر جلسه فیزیوتراپی بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه است.

شارینو

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر حوزه‌های درمانی در شهر یزد می‌توانید از مطالبی همچون پزشک ارتوپد در یزد، پزشک پوست و مو و زیبایی، در یزد سونوگرافی در یزد، رادیولوژی در یزد، پزشک ماما در یزد  و غیره استفاده نمایید.

یکی از اهداف ارزشمند وب‌سایت شارینو دسترسی راحت کاربران به خدمات عمومی‌ همچون تعمیرات لوازم‌خانگی است و در این راستا شما می‌توانید از مقالاتی نظیر تعمیر آبگرمکن در یزد، تعمیر فن کویل در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد، تعمیر ماشین لباسشویی در یزد استفاده کنید.

اگر به دنبال یافتن بهترین و مجرب‌ترین آموزشگاه‌های هنری و فنی شهر یزد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مطالب آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد، آموزشگاه فنی در یزد و غیره بزنید.

اگر قصد دارید از خدمات نورپردازی در ساختمان خود بهترین نحو ممکن استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور شناخت بهترین مراکز نورپردازی یزد به مقاله روشنایی و نورپردازی در یزد مراجعه کنید.

امداد خودرو و مکانیک سیار از مهم‌ترین خدمات حوزه امدادرسانی خودرو هستند که به‌منظور آشنایی بیشتر با مراکز ارائه‌دهنده این خدمات در یزد می‌توانید به مطالب امداد خودرو یزد و مکانیک سیار در یزد مراجعه نمایید.

سخن پایانی

اگر با مشکلاتی از قبیل درد، از دست دادن دامنه حرکتی یا کاهش قدرت در اندام‌های مختلف روبرو هستید، شرکت در جلسات فیزیوتراپی در یزد می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد. فیزیوتراپیست با استفاده از تکنیک‌ها و دستگاه‌های خاص به درمان مشکلات حرکتی پرداخته و از آسیب‌های جدی پیشگیری می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم به کلیه مواردی که لازم است پیش از مراجعه به مراکز فیزیوتراپی در یزد بدانید بپردازیم. لطفاً دیدگاه خود را در مورد این مطلب با شما در میان بگذارید. از همراهی شما سپاس گذاریم.

۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *