سئو سایت در شیراز

سئو سایت در شیراز

چرا سئو سایت در شیراز را برای توسعه کسب و کارم انتخاب کنم؟ آیا روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ از سئو سایت بهتر نیستند؟ اگر شما هم دائماً با خودتان کلنجار می‌روید و نمی‌دانید که آیا بهینه سازی سایت می‌تواند در توسعه تجارت شما مؤثر باشد یا خیر، این مقاله برای شماست!

شاید مطالعه این مقاله یک توفیق اجباری باشد تا شما را به سمت پیشرفتی که همیشه در آرزویش بودید، سوق بدهد. پس این مقاله را از دست ندهید؛ چراکه می‌خواهیم مهم‌ترین نکات را در رابطه با سئو سایت در شیراز برای شما توضیح بدهیم و در انتها یک تیم حرفه‌ای را برای افزایش رنک گوگل سایتتان به شما معرفی کنیم.

سئو سایت چیست؟

SEO یا همان سئو سایت مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است و این عمل که بهینه سازی وب‌سایت نیز نام دارد، سایت شما را به رتبه‌های بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می‌رساند.

سئو سایت در شیراز به عنوان یک استراتژی بازاریابی قابل اعتماد و مقرون به صرفه نیز عمل می‌کند تا به شما کمک کند تا ترافیک مناسبی را به وب سایت خود هدایت کرده همچنین و نرخ تبدیل را افزایش بدهید.

چه فاکتورهایی در سئو تأثیرگذار هستند؟

سئو سایت در شیراز

گوگل به عنوان موتور جستجوی پیشرو، روزانه بیش از ۳.۵ میلیارد جستجو را پردازش می‌کند؛ بنابراین رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل پتانسیل جذب ترافیک قابل توجهی را برای سایت شما فراهم می‌کند؛ به همین دلیل توجه دقیق به فاکتورهای رتبه بندی گوگل ضروری است.

این عوامل همواره با الگوریتم‌های جستجوی گوگل و به طور مداوم تغییر می‌کنند و به تهیه محتوای مرتبط و کاربرپسند کمک می‌کنند. مهم‌ترین عوامل رتبه بندی سایت در رنکینگ گوگل و فاکتورهای مهم سئو سایت در شیراز شامل موارد زیر می‌شوند.

سرعت سایت

این سرعت، مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود را مشخص می‌کند. یک صفحه با بارگذاری سریع می‌تواند به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند؛ بنابراین افزایش سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دریافت خدمات سئو سایت در شیراز است.

به طور منظم بر عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید و از ابزارهای تجزیه و تحلیل سرعت سایت مانند: Google’s PageSpeed Insights و Pingdom Speed Test استفاده کنید تا درکی درست از عملکرد سایت خود به دست آورید.

سازگاری با موبایل

یک طراحی واکنش گرا به طور خودکار عناصر وب سایت را برای تناسب با اندازه‌های مختلف صفحه تنظیم می‌کند و تجربه بهینه‌ای را برای بازدیدکنندگان در دستگاه‌ها فراهم می‌کند. صفحات سایت‌های واکنش‌گرا و سازگار با موبایل منجر به افزایش رتبه سایت شما می‌شوند.

محتوای باکیفیت

اطلاعات مرتبط و واقعی را برای پاسخ به سؤالات خاص ارائه دهید. گوگل طول، ساختار، کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات محتوا را ارزیابی می‌کند. همیشه محتوای باکیفیت سئو شده ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید. این نکته از عناصر کلیدی سئو سایت در شیراز محسوب می‌شود.

بک‌لینک‌ها

بک‌لینک‌ها به عنوان لینک‌های ورودی شناخته می‌شوند و لینک‌هایی هستند که به وب‌سایت شما در سایت‌های دیگر قرار داده می‌شوند و به عنوان شاخصی از اعتبار سایتتان عمل می‌کنند. وقتی یک وب سایت لینک شما را در محتوای خود قرار می‌دهد، سایت شما را به عنوان منبع مرتبط مشخص می‌کند.

صفحات با بک لینک از سایت‌های معتبر می‌توانند در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. همه سئوکارها این نکته را در زمان ارائه خدمات سئو سایت در شیراز مورد توجه قرار می‌دهند.

تجربه کاربر

گوگل، تجربه کاربر را از طریق سیگنال‌های متعدد از جمله نرخ پرش و زمان ماندن در سایت شما اندازه‌گیری می‌کند. هنگامی که بازدیدکنندگان از یک سایت بخصوص بازدید و بلافاصله آن را ترک می‌کنند، گوگل آن سایت را نامربوط در نظر می‌گیرد.

در نتیجه، اگر بازدیدکنندگان برای مدتی در سایت شما بمانند، این موضوع نشان می‌دهد که سایت اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهد و کاربرپسند است. افزایش ورودی از جستجوگران گوگل نیز در این بخش از سئو سایت در شیراز نقش دارد.

امنیت سایت

امنیت سایت شامل تمامی اقدامات لازم برای محافظت از یک وب سایت و بازدیدکنندگان آن در برابر حملات سایبری است؛ بنابراین گوگل وب سایت‌هایی را که با HTTPS ایمن شده‌اند، در اولویت قرار می‌دهد. اگر نتیجه امنیت عامل دیگری است که در موضوع سئو سایت در شیراز مطرح می‌شود.

در همین حال، یک سایت بدون امنیت کافی به عنوان یک وب‌سایت ناامن شناسایی می‌شود و به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را از خود دور می‌کند. از آنجایی که امنیت اولویت اصلی هر کاربر وب است، اضافه کردن گواهینامه SSL به سایت شما ضروری است.

گوگل چگونه سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند؟

سئو سایت در شیراز

وب سایت‌ها در درجه اول بر اساس رقابت بین صفحات وب شما و صفحات دیگر برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می‌شوند. صفحات وب که از بهترین شیوه‌های سئو سایت در شیراز پیروی می‌کنند، از هر صفحه وب دیگری در رقابت برتری دارند و برای آن کلمات کلیدی در رتبه اول قرار می‌گیرند.

موتورهای جستجو از جمله گوگل سه مرحله اساسی را برای رتبه بندی یک وب سایت دنبال می‌کنند. مراحلی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت شما انجام می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند.

مرحله Crawling

موتورهای جستجو دارای ربات‌هایی هستند که یک وب سایت را اسکن می‌کنند و کل محتوای وب سایت را کپی و آن را در فهرست موتور جستجو ذخیره می‌کنند.

مرحله Indexing

نمایه سازی (Indexing) روشی برای افزودن صفحات وب به نتایج جستجوی گوگل است. اگر وب سایت شما در فهرست موتورهای جستجو نباشد، هیچ کس نمی‌تواند وب سایت شما را پیدا کند. این مرحله در سئو سایت در شیراز و تعیین رتبه شما در گوگل اهمیت زیادی دارد.

مرحله Ranking

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می‌کنید، مرتبط‌ترین وب سایت‌ها در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. این نتایج بر اساس عوامل متعددی مانند مکان جغرافیایی کاربر، زبان، تجربه و غیره نمایش داده می‌شوند و بخش مهمی از عناصر کلیدی برای خدمات سئو سایت در شیراز هستند.

عوامل زیادی در رتبه بندی و افزایش رتبه سایت شما وجود دارند که تعامل یک جنبه مهم است. برای مثال، اگر یک کلمه را تایپ کنید، صفحات وب برای این کلمه به صورت اتوماتیک نشان داده می‌شوند؛ زیرا به آن کلمه کلیدی مرتبط هستند.

با این حال، باید مطمئن شوید که زمان بارگذاری صفحه برای کاربران نهایی سریع است. گوگل همچنین فاکتورهای دیگری مانند مدت زمان ماندن شخص در یک وب سایت و نرخ پرش (ترک سایت پس از مشاهده تنها یک صفحه) را در نظر می‌گیرد.

زبان و مکان جغرافیایی نیز نقش حیاتی در رتبه بندی سایت شما دارند. برای مثال، اگر در هند جستجو کنید، نتایج آن با نتایج ایالات متحده متفاوت خواهند بود. این موضوع باید در زمان ارائه خدمات سئو سایت در شیراز در نظر گرفته شود.

این اتفاق به این دلیل است که گوگل ربات‌های مختلفی دارد که در زمان‌های مختلف و در صفحات گوناگون می‌خزند و ایندکس گوگل به ‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. با این حال، نتایج به دست آمده از سرچ کاربر در زمان واقعی همگام سازی نمی‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یکی از مفاهیم مهم در زمینه سئو سایت در شیراز است و به اقداماتی اشاره دارد که نتایج موتورهای جستجو را نقض می‌کنند! استفاده از سئو کلاه سیاه می‌تواند منجر به محروم شدن از موتورهای جستجو یا سایت‌های وابسته شود؛ زیرا با قوانین موتورهای جستجو بخصوص گوگل تناقض دارد.

برخی از تکنیک‌ها یا شیوه‌های سئو کلاه سیاه عبارت‌اند از:

  • استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها
  • دست‌کاری لینک‌ها
  • بارگذاری مقالات یا صفحات فرود سایت با محتوای تکراری

ممکن است موفقیت کوتاه مدتی را با سئو کلاه سیاه تجربه کنید و ترافیک سایت شما به سرعت افزایش یابد؛ اما جریمه‌های گوگل هر روز پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند اثرات مخربی هم بر ترافیک و هم بر رتبه شما داشته باشند؛ پس بهتر است برای سئو سایت در شیراز به سراغ این نوع سئو نروید!

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو سایت در شیراز

سئو کلاه سفید معمولاً به تعدادی از تاکتیک‌های سئو اشاره دارد که با شرایط و ضوابط موتورهای جستجو همخوانی دارند و درست بر خلاف سئو کلاه سیاه عمل می‌کند. این نوع سئو، رتبه بندی جستجو و افزایش آمار بازدید سایت شما را بهبود می‌بخشد و همچنین یکپارچگی وب‌سایتتان را حفظ می‌کند.

برای تمرین سئو کلاه سفید باید به این نکات توجه داشته باشید:

  • ایجاد محتوای غیر کپی و منحصر به فرد
  • وب سایت سازگار با موبایل
  • استفاده از متاتگ‌های مملو از کلمات کلیدی و واضح

انواع سئو سایت در شیراز

اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص در گوگل رتبه بندی کنید، باید سئو را به صورت تخصصی و اصولی اعمال کنید. برای استفاده از خدمات تخصصی سئو در شیراز دو استراتژی وجود دارند:

  • سئو On-page
  • سئو Off-page

سئو On-page

این نوع سئو، فرایند بهینه سازی عناصر یک وب سایت است. هنگام انجام این کار، عوامل خاصی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید. با استفاده از این عناصر می‌توانید همه چیز را به عنوان یک کاربر نهایی کنترل کنید. جنبه‌های مختلف سئو داخلی که در سئو سایت در شیراز هم بسیار مهم هستند، شامل موارد زیر می‌شوند.

تحقیق کلمات کلیدی

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بدانید برای چه کلمات کلیدی را می‌خواهید رتبه بندی کنید. برای این کار باید تحقیق کامل و دقیقی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. در این فرایند، شما کلیدواژه‌های اولیه و ثانویه را انتخاب می‌کنید و متاتگ‌ها و محتوا را حول آنها تولید می‌کنید.

مولفه‌های اولیه برای تحقیق کلمات کلیدی عبارت‌اند از:

  • میزان جستجوی کلمه
  • توجه به رقبا
  • شناخت کاربران

همچنین می‌توانید از ابزارهای بررسی و تحلیل کلمات کلیدی مانند: Google Keyword Planner و Ahrefs برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب کردید، می‌توانید ادامه دهید و بهینه سازی صفحات خود برای آن کلمات را آغاز کنید.

تگ عنوان

تگ عنوان یک عنصر مهم است که خلاصه‌ای از محتوای وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش می‌دهد. این تگ همچنین بر نرخ کلیک تأثیر می‌گذارد و مهم‌ترین عامل سئو درون صفحه است. موتورهای جستجو ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر اول تگ عنوان را نمایش می‌دهند. این موضوع برای سئو سایت در شیراز بسیار مهم است.

توضیحات متا

توضیحات متا شرح مختصری از محتوای یک صفحه وب را نمایش می‌دهد. آنها همچنین در نتایج صفحه موتور جستجو نمایش داده می‌شوند. در مقایسه با تگ عنوان، توضیحات متا به کاربران درک بیشتری از موضوع صفحه وب شما می‌دهد. توضیحات متا نیز بر نرخ کلیک تأثیر می‌گذارد.

ساختار URL

URL مخفف Uniform Resource Locator است. استفاده از URLهای سئو پسند به درک موضوع صفحه وب کمک می‌کنند. ساختار ضعیف URL یک مشکل بزرگ برای سئو سایت در شیراز محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به کسب رتبه‌های پایین‌تر وب سایت شما شود.

تگ‌های سربرگ

تگ‌های هدر یا سربرگ به شناسایی عناوین و زیرعنوان‌های محتوای شما کمک می‌کند. سلسله مراتب تگ‌های هدر از H1 به H6 می‌رود. H1 عنوان اصلی یک صفحه است، تگ H2 زیر عنوان H1 و غیره است. این تگ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا مطالب را بهتر بخوانند و درک کنند.

لینک سازی داخلی سایت

لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که صفحات وب را در وب سایت شما به یکدیگر پیوند می‌دهند. آنها به کاربران اجازه می‌دهند تا در وب سایت حرکت کنند و بیشتر در آن بمانند. همچنین برای افزایش ارزش لینک برای سئو سایت در شیراز مفید هستند.

استفاده از کلمه کلیدی

موتور جستجو یک وب سایت را با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) جستجو می‌کند. NLP به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا و کلمات کلیدی را جستجو کنند و تأثیر مهمی بر خدمات سئو وب‌سایت در شیراز می‌گذارد.

برای مثال، اگر وب سایت شما درباره دیجیتال مارکتینگ است و فقط از کلمه کلیدی «دیجیتال مارکتینگ» در آن استفاده کرده‌اید، پس شانس شما برای رتبه بالای این کلمه کلیدی کم است. اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط مانند: انواع بازاریابی دیجیتال، مهارت در بازاریابی دیجیتال و… برای سئو سایت در شیراز بسیار مهم است.

نقشه سایت

نقشه سایت راهی برای سازماندهی یک وب سایت برای کمک به کاربران و موتورهای جستجو جهت درک ساختار آن است. دو نوع نقشه سایت وجود دارند:

  • نقشه سایت HTML : برای انسان‌ها طراحی شده است.
  • نقشه‌های سایت XML : برای خزنده‌های موتور جستجو طراحی شده است.

سئو Off-page

این نوع سئو، فرایند دیگری را برای بهبود رتبه شما در نتایج موتور جستجو ارائه می‌دهد. همچنین به افزایش فروش از طریق سئو و ایجاد حس اعتبار و اعتماد دامنه کمک می‌کند. از دیگر مزایای این نوع سئو سایت در شیراز می‌توان به افزایش ترافیک، رتبه صفحه و آگاهی از برند اشاره کرد.

لینک سازی خارجی سایت

سئوی خارج از صفحه بیشتر به لینک سازی با الگوریتم‌های گوگل مربوط می‌شود. لینک سازی فرایند به دست آوردن هایپرلینک از وب سایت‌های دیگر به سایت شما است. این ویژگی به عنوان لینک سازی خارجی سایت نیز شناخته می‌شود.

نکته اصلی ایجاد لینک همیشه محتوا است. از دیدگاه سئوی درون صفحه، داشتن محتوای باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد تا آن را برای کلمات کلیدی مرتبط و رتبه بهینه کنید. از یک استراتژی سئوی خارج از صفحه، بهبود محتوا و عملکرد سایت، سایت‌های دیگر را قادر می‌سازد تا به سایت شما لینک دهند.

در اینجا چند استراتژی برای ایجاد لینک خارجی در بحث سئو سایت در شیراز آورده شده‌اند:

  • ایجاد محتوای باکیفیت: اگر محتوای شما درجه یک و بدون کپی باشد، ساختار خوبی داشته باشد و به خوبی خوانده شود، سایت‌های دیگر به سایت شما لینک خواهند داد.
  • تعامل خارج از سایت: زمان زیادی را در وب سایت‌های دیگر مشابه وب سایت خود صرف کنید. می‌توانید سایت‌های دیگری را که محتوای مرتبط دارند، جستجو کنید. همچنین می‌توانید محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید و آنها نیز محتوای خود را با شما به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی و همکاری با وبلاگ‌نویسان به تعامل خارج از سایت برسید.

بایدها و نبایدهای سئو سایت در شیراز

ابزارهای بررسی و تحلیل رتبه سایت به شما کمک می‌کنند تا بدانید که در حال حاضر تا چه اندازه با ایده‌آل‌های خود فاصله دارید و آیا لازم است تا استراتژی خود را تغییر بدهید یا خیر. تعدادی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای سئو سایت در شیراز را برای دستیابی به بهترین نتایج برای شما آماده کرده‌ایم.

بایدهای سئو نبایدهای سئو
تکنیک‌های کلاه سفید را انتخاب کنید. تکنیک‌های کلاه سیاه را انتخاب نکنید.
سعی کنید از سایت‌های مرتبطی که محتوای باکیفیتی دارند، بک لینک بگیرید. از بک لینک سایت‌های غیرمرتبط خودداری کنید.
از کلمات کلیدی در تگ‌های عنوان خود استفاده کنید و یک تگ عنوان منحصر به فرد برای چندین صفحه وب داشته باشید. تگ‌های عنوان یکسان را در چندین صفحه وب کپی نکنید.
برای تجربه کاربری بهتر، محتوای جذاب بنویسید. برای تولید محتوا، سرقت ادبی نکنید.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید و حجم و رقابت برای همه کلمات کلیدی را درک کنید. از کلمات کلیدی با تعداد بالا خودداری کنید.
لینک‌های داخلی به وب سایت خود را به طور مرتب ایجاد کنید. از ساختن بک لینک در کل سایت خودداری کنید.
رتبه بندی محتوای شما زمان می‌برد؛ بنابراین صبور باشید و مدتی صبر کنید. بعد از چند روز که جواب نگرفتید، سریع استراتژی را عوض نکنید.
وب سایت خود را در چندین دستگاه امتحان و کاربرپسند کنید. هنگام راه‌اندازی وب سایت خود برای دسکتاپ، دستگاه‌های تلفن همراه را نادیده نگیرید.

جدیدترین نکات سئو سایت در سال ۲۰۲۳

چشم انداز سئو به طور مداوم با جدیدترین روندهای آن در حال تغییر است. در چند سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در سئو بوده‌ایم و این امکان وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ شاهد تغییرات بیشتری برای استراتژی‌های سئو سایت در شیراز باشیم.

سئو همچنان یک ترفند سازگار است؛ زیرا تغییرات جدید سئو جهت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای مرتبط بودن در رتبه‌بندی جستجو منتشر می‌شود. بدون شک اگر صاحب یک وب سایت هستید و سئو را در سال ۲۰۲۳ آغاز کرده‌اید، موفقیت خود را چندبرابر خواهید کرد.

نکته ۱: بومی سازی سئو

در سال‌های گذشته سئو جستجوهای محلی را در اولویت قرار داده است. این بهینه سازی برای اطمینان از اجرای روان و قابل پیش بینی محتوای آنلاین در یک مکان خاص تعریف می‌شود. بومی سازی محتوا، کلمات کلیدی و حتی بخش‌هایی از سایت به این معنی است که برند شما می‌تواند رقابت موفقیت‌آمیزی با شرکت‌های بین‌المللی داشته باشد.

چه یک وب‌سایت کاملاً محلی داشته باشید یا یک وب‌سایت جهانی، روند بومی‌سازی بر هر کسب‌وکاری تأثیر می‌گذارد و نباید اهمیت آن را برای سئو سایت در شیراز نادیده گرفت.

توجه به بررسی‌های کیفی و نحوه جستجوی افراد برای کسب و کار شما در گوگل بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند مستقیماً بر نرخ تبدیل و میزان درآمد تأثیر بگذارد. علاوه بر آن، وب سایت شما باید نام شهر، ایالت یا کشور شما را نیز درج کند تا گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما از آن غافل نشود.

نکته ۲: تخصص، اقتدار و اعتماد (EAT)

برای بهبود کیفیت محتوای وب سایت خود جهت دستیابی به اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو، باید به اصل EAT عمل کنید. این اصل مفهومی است که گوگل به عنوان بخشی از راهنمای خود هنگام ارزیابی وب سایت‌ها استفاده می‌کند و کسب و کارها باید هنگام توسعه محتوای وب از آن آگاه باشند.

با عمل به اصل EAT در سایت خود و درک نحوه عملکرد آن، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت به‌روزرسانی الگوریتم اصلی از طرف گوگل، به احتمال زیاد سود بیشتری خواهید دید. این موضوع باید توسط متخصصان سئو سایت در شیراز در نظر گرفته شود.

همان‌طور که گوگل سه به‌روزرسانی الگوریتم اصلی را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، EAT یک روند بزرگ در مسیریابی الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی گوگل بود. پس مطمئن شوید که ادعاهای خود را با آمار و حقایق پشتیبانی کنید و پیوندهایی را به منابع معتبر ایجاد کنید.

نکته ۳: سئوی (UX-Driven  و Core Web Vitals)

گوگل به تدریج الگوریتم صفحات وب را در سال ۲۰۲۱ پیاده سازی کرد. این به روز رسانی الگوریتم از چندین سیگنال تجربه کاربر مانند Core Web Vitals تشکیل شده است که اساساً تجربه کلی با صفحه وب را ارزیابی می‌کند.

این امر ابتدا در دستگاه‌های تلفن همراه اعمال و تا پایان مارس ۲۰۲۲ تکمیل شد  و نسخه دسکتاپ به‌روزرسانی پس از آن به اتمام رسید؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که تجربه یک صفحه عامل رتبه بندی مهم‌تری برای وب سایت‌های موبایل و دسکتاپ در بحث سئو سایت در شیراز باشد.

علاوه بر این، می‌توانید از Core Web Vitals برای تعیین رتبه با سیگنال‌های موجود مانند: Intrusive Interstitial، HTTPs، Mobile Friendliness و Safe Browsing استفاده کنید. Core Web Vitals اطلاعاتی را در مورد تجربه کاربر در هر صفحه وب بر اساس معیارهای اصلی در اختیار گوگل قرار می‌دهد.

نکته ۴: هدف کاربر

گوگل علاوه بر توسعه مولفه‌های یادگیری ماشین و به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم جستجوی خود، تعهدش را به بهبود تجربه کاربر نشان داده است. گوگل سال‌ها تلاش خود را انجام داده است؛ زیرا در سال ۲۰۱۵، RankBrain راه‌اندازی شد، پس از آن Mobile-First Indexing در سال ۲۰۱۷ و Neural Matching در ۲۰۱۸ راه‌اندازی شدند.

در نتیجه این تلاش‌ها، گوگل ایندکس کردن موبایل و رتبه‌بندی صفحات وب را برای سئو سایت در شیراز در اولویت قرار می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ و حداقل تا زمانی که نمایه سازی موبایل اول استاندارد شد، تجربه تلفن همراه همچنان اهمیت دارد و اهمیت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

نکته ۵: داده‌های ساخت یافته

در بهینه‌سازی موتورهای جستجو، داده‌های ساختاریافته با گروه‌های متنی خاص سازمان‌دهی و برچسب‌گذاری می‌شوند که موتورهای جستجو می‌توانند به سرعت آن‌ها را درک کنند و نتایج دقیقی را برگردانند. گوگل داده‌های ساختار یافته را از نمودار دانش به نشانه‌گذاری‌های هر سایت تبدیل می‌کند.

استفاده از داده‌های ساخت یافته می‌تواند نرخ کلیک شما (C.T.R) را افزایش دهد و ترافیک اضافی را افزایش دهد. C.T.R بهبود یافته می‌تواند به طور غیرمستقیم رتبه شما را به عنوان یک سیگنال رفتاری کاربر افزایش دهد و تأثیر زیادی بر سئو سایت در شیراز نیز داشته باشد.

از آنجایی که گوگل به تأکید بر شخصی سازی بیش از حد و حل مشکلات و پاسخگویی مستقیم به سؤالات ادامه می‌دهد، پیاده سازی داده‌های ساختاریافته در وب سایت شما، راهی مطمئن جهت آماده شدن برای آینده جستجو محسوب می‌شود.

نکته ۶: جستجوی صوتی

جستجوی صوتی مدتی است که از نظر سئو از رادار خارج شده است؛ دلیل آن نیز تا حدی به خاطر وضعیت تکنولوژی بوده است. از آن زمان، گوگل صفحات نتایج جستجوی خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده که پاسخ‌های کوتاه‌تری را نمایش دهد و عمدتاً از قسمت‌های ویژه و کادر پاسخ استفاده می‌کند.

به گفته گوگل، ۲۷ درصد از کاربران آنلاین در سراسر جهان از جستجوی صوتی در دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. تعداد جستجوهای صوتی در خانه از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ افزایش یافته است؛ زیرا افراد مدت بیشتری را در خانه سپری می‌کردند.

در نتیجه این آمار، هر کسب و کاری که به دنبال بالاترین سطح ترافیک به وب سایت خود است، باید سئوی صوتی را پیاده سازی کند. به همین دلیل به عنوان یک متخصص سئو سایت در شیراز باید این نکته را در نظر داشته باشید.

نکته ۷: سئوی ویدئو

استفاده از ویدئو در وب سایت‌ها از سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. مردم سراسر جهان هر روز یک ساعت و نیم محتوای ویدئویی را تماشا می‌کنند! تنها حدود ۱۵ درصد از بینندگان هستند که بیش از سه ساعت در روز ویدئو تماشا می‌کنند. پس استفاده از ویدئو برای سئو سایت در شیراز بسیار مهم است.

استراتژی سئو شما باید محتوای ویدئویی بهینه را داشته باشد. شما می‌توانید ویدئوی خود را از طریق توضیحات کانال با درج یک نمای کلی کاربرپسند از کانال خود بهینه کنید. علاوه بر این، هنگام بهینه سازی محتوای ویدئوی خود، کلمات کلیدی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

نکته ۸: فرم محتوای طولانی

انتشار محتوای طولانی و مرتبط در وب سایت به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. ایجاد محتوای طولانی که از دستورالعمل‌های EAT پیروی می‌کند و بیش از ۲۰۰۰ کلمه است، می‌تواند رتبه بندی جستجوی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

علاوه بر این، محتوایی که خواننده را درگیر خود نگه می‌دارد، می‌تواند یک استراتژی عالی برای سئو سایت در شیراز در نظر گرفته شود.

نکته ۹: به‌روزرسانی تجربه صفحات گوگل

یکی از بزرگ‌ترین اعلان‌های مربوط به تغییرات سئو که امسال از گوگل منتشر شد، به‌روزرسانی تجربه صفحه است که برای متخصصان سئو سایت در شیراز جالب و کاربردی بود. به‌روزرسانی تجربه صفحه بر اساس چیزی است که گوگل آن را Core Web Vitals می‌نامد و سرعت و قابلیت استفاده یک صفحه وب را اندازه‌گیری می‌کند.

Core Web Vitals به معیارهایی مانند سرعت بارگذاری صفحه، پاسخگویی صفحه، تعامل با کاربران و اینکه آیا محتوا با بارگیری صفحه تغییر می‌کند یا نه، نگاه می‌کند. Core Web Vitals زیرمجموعه Web Vitals را نشان می‌دهد که برای همه صفحات وب قابل اجرا است.

به طور خلاصه، این به‌روزرسانی بر تعهد گوگل به نمایش لینک‌های باکیفیت در نتایج جستجو تأکید می‌کند. هرچه تجربه کاربر از صفحه وب بهتر باشد، احتمال اینکه از الگوریتم جستجو بیشتر شود، افزایش پیدا می‌کند و این موضوع برای سئو سایت در شیراز مهم است.

چگونه برای تغییرات سئو در سال ۲۰۲۴ آماده شویم؟

سئو سایت در شیراز

جهت آمادگی برای تغییرات احتمالی و پیش‌بینی‌نشده سئو سایت در شیراز در سال ۲۰۲۴، باید سرعت بارگذاری صفحه را بهبود بخشید، نرخ پرش را کاهش دهید و تغییرات غیرمنتظره طرح بندی را برای هر صفحه‌ای از وب سایت خود که با این مشکلات مواجه است، حذف کنید.

برای اینکه ببینید که آیا هر یک از اینها بر صفحات وب شما تأثیر می‌گذارند یا خیر، می‌توانید یک حسابرسی وب سایت انجام دهید. پس بهتر است تا درباره مخاطبان خود بیشتر بیاموزید و سپس محتوای فوق‌العاده‌ای ایجاد کنید که مخاطبان شما می‌خواهند مطالعه کنند.

مهارت‌های سئو کار حرفه‌ای در شیراز

سئو سایت در شیراز

اکنون می‌دانیم که سئو سایت در شیراز چیست و چه کاری انجام می‌دهد؛ پس بیایید به مهارت‌هایی که کارفرمایان در یک متخصص سئو یا خدمات سئو جستجو می‌کنند، بپردازیم. اگرچه مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای یک متخصص سئو بسیار گسترده هستند؛ اما هنوز یک سری اصول وجود دارند.

داشتن تفکر انتقادی

درک این نکته مهم است که هر وب سایتی متفاوت است و فاکتورهای رتبه بندی آنها نیز با سایت‌های دیگر فرق می‌کنند. این موضوع بدان معنی است که وقتی یک استراتژی برای یک مشتری کارآمد است، به این معنی نیست که برای همه کار خواهد کرد.

به همین دلیل برای یک متخصص سئو سایت در شیراز ضروری است که مشکلات موجود را در وب‌سایت‌هایی که روی آنها کار می‌کند، پیدا کند. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند که یکی از آنها این است که اشتباهاتی را که وب سایت‌های رقیب مرتکب می‌شوند، شناسایی و آن‌ها را تکرار نکنید.

اگر فرایند رتبه‌بندی بالاتر با سئو را تجزیه و تحلیل کنیم، تنها به این موضوع مربوط می‌شود که بتوانیم سایر وب‌سایت‌هایی را که در حال حاضر در بالاترین رتبه قرار گرفته‌اند، بیش از حد بهینه کنیم.

یک متخصص سئو سایت در شیراز باید یک متفکر انتقادی نیز باشد؛ زیرا این مهارت به او اجازه می‌دهد تا همه مسائل را به طور دقیق بررسی، آنها را با رقبا مقایسه و بهترین راه حل ممکن را برای مقابله با مسائل پیدا کند.

اولویت بندی صحیح

در اجرای یک استراتژی سئو موفق، مهارت‌های اولویت بندی نقش قابل توجهی دارند. این متخصصان باید اهمیت هر قدم و هر تغییری که ایجاد می‌کنند را درک کنند. برای مثال، وقتی در مورد یکی از سخت‌ترین و زمان‌برترین جنبه‌های یک فرایند سئو سایت در شیراز صحبت می‌کنیم، منظورمان لینک بیلدینگ است.

اما در عین حال یکی از عوامل اصلی تعیین کننده رتبه یک سایت نیز همین لینک سازی است. بک لینک به عنوان یک فرایند مؤثر عمل می‌کند. از آنجایی که لینک بیلدینگ سخت است، سئوکار آن را اولویت بندی می‌کند و زمان بیشتری به آن می‌دهد.

از طرف دیگر، ترفندهای ساده محتوایی به زمان یا توجه زیادی نیاز ندارند؛ بنابراین نباید آنها را اولویت بندی کرد. اگر زمان مشکل است، سعی کنید مهارت‌های مدیریت زمان خود را توسعه دهید.

توانایی تحقیق

تحقیق یک مهارت ضروری است که یک متخصص سئو سایت در شیراز باید به آن تسلط داشته باشد؛ زیرا قرار است آن را به طور مکرر انجام دهد. در هر کمپین سئو، تحقیق با تجزیه و تحلیل کلیدواژه اصلی شروع می‌شود.

این تحقیق کلیدواژه پایه محکم و روشنی را فراهم می‌کند که کارشناسان بر اساس آن می‌توانند برنامه‌های استراتژیک را تنظیم کنند؛ اما تحقیقات مورد نیاز برای یک کمپین سئو موفق بسیار بیشتر از این است.

متخصصان سئو سایت در شیراز باید درباره کسب و کار مشتری، رقبا، فناوری، تغییر الگوریتم‌ها و موارد دیگر تحقیق کنند. هرچه در تحقیقات خود کارآمدتر و سریع‌تر باشید، کمپین سئوی شما بهتر می‌شود.

توانایی تحلیل و بررسی

یکی از کارهایی که سئوکاران متخصص باید به صورت منظم انجام بدهند، سنجش میزان موفقیت یک کمپین سئو است. آنها این کار را با کمک تجزیه و تحلیل انجام می‌دهند و اغراق نیست اگر بگوییم که این تجزیه و تحلیل‌ها ستون‌های یک فرایند SEO هستند.

اگر متخصصان سئو سایت در شیراز مهارت‌های تحلیل قوی نداشته باشند، به احتمال زیاد در تعیین موفقیت در زمان مناسب شکست خواهند خورد. کارشناسان سئو ضروری باید توانایی درک و تفسیر اطلاعاتی را که از ابزار های بررسی و تحلیل رفتار کاربر و عملکرد سایت دریافت می‌کنند، داشته باشند.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند در آسان کردن تجزیه و تحلیل به شما کمک کنند؛ اما هنوز به متخصصانی نیاز دارید که دانش کافی داشته باشند. سئوکارها باید این مهارت را داشته باشند؛ زیرا به آنها این امکان را می‌دهد تا بدانند که چگونه از ابزارهای مختلف برای بهبود عملکرد یک سایت استفاده کنند.

کد نویسی پایه

متخصصان سئو سایت در شیراز برای ابداع استراتژی‌های موفق لازم نیست کدنویس‌های حرفه‌ای باشند. این روزها یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) با عملکرد سئو ارائه می‌شود که به این معنی است که می‌توانید با دنبال کردن راهنماها و آموزش‌های ارائه شده توسط CMS، تغییرات سئو وبسایت را ایجاد کنید.

با این حال، اگر کمی با جنبه کدنویسی آشنا باشید و بدانید که چگونه کار می‌کند، کار برای شما آسان‌تر خواهد شد. این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا به کد منبع وب سایت مورد نظر نگاه و ویژگی‌های مرتبط را برای کمپین خود انتخاب کنید.

قدرت تصمیم گیری و انعطاف پذیری

سئو یک محیط همیشه در حال تغییر است و یک متخصص سئو سایت در شیراز باید در حال حرکت تصمیم بگیرد. علاوه بر این، سئو یک فرایند سازگار نیست! آنچه که ثابت است، این است که گوگل در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد می‌کند.

این موضوع به این معنی است که با هر تغییر الگوریتم، این احتمال وجود دارد که استراتژی SEO ناکارآمد شود. به همین دلیل است که متخصصان سئو دارای مهارت‌های تصمیم گیری هستند که به آنها امکان می‌دهد تا فوراً تغییرات لازم را ایجاد کنند.

علاوه بر این، اگر هر یک از استراتژی‌های سئو سایت در شیراز آن‌طور که متخصص می‌خواهد عمل نمی‌کنند، این متخصص باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا استراتژی‌ها را بدون ایجاد اختلال در حرکت کل پروژه تغییر دهد.

سرسختی و فروتنی

سرسختی در واقع یک مهارت نیست؛ اما چیزی است که برای موفقیت نه تنها به عنوان یک متخصص سئو، بلکه به عنوان یک حرفه‌ای نیز به آن نیاز دارید. سئو سایت در شیراز کار آسانی نیست و گاهی اوقات تلاش شما نتیجه درستی را به همراه نخواهد داشت و زمان‌هایی هستند که با انتقاد مشتریان خود مواجه خواهید شد.

سرسختی به شما این توانایی را می‌دهد که به آن لحظات نگاه کنید، ادامه دهید و راه‌حل‌هایی را برای مشکلات مربوط به کار خود بیابید. از طرف دیگر فروتنی باعث می‌شود که بیشتر بیاموزید. برای یک متخصص سئو ضروری است که بداند چه زمانی اشتباه کرده است. او باید اشتباهش را بپذیرد و روی اصلاح آن اشتباهات تمرکز کند.

شارینو

تیم شارینو با ارائه بهترین خدمات سئو سایت در شیراز به دیده شدن هر چه بیشتر شما در صفحات گوگل کمک می‌کند. خدمات سئو تیم شارینو به صورت تخصصی ارائه می‌شوند و شما می‌توانید صفر تا صد طراحی سایت در شیراز، سئو تخصصی و تولید محتوای سئو شده و باکیفیت را از شارینو دریافت کنید.

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با خراب شدن هر یک از وسایل منزلتان، سریع دست به آچار می‌شوید و خودتان وسایل را تعمیر می‌کنید؟ خب سؤال اینجاست که تا چه اندازه مهارت کافی را در این زمینه دارید؟ بد نیست با مهارت بیشتری به سراغ تعمیر وسایل منزلتان بروید تا وضعیت از چیزی که هست، بدتر نشود!

شارینو مقالاتی را در این زمینه برای شما آماده کرده که می‌توانید با مطالعه آن‌ها به مهارت لازم دست پیدا کنید؛ مقالات تعمیر یخچال در شیراز، تعمیر تلویزیون در شیراز، تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز و تعمیر ماشین ظرفشویی در شیراز از این مطالب کاربردی و مفید هستند.

البته برخی از وسایل پیچیدگی کمتری دارند و راحت‌تر می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. با کسب اطلاعات کافی درباره تعمیر جاروبرقی در شیراز و تعمیر آیفون تصویری در شیراز به این هدف دست پیدا خواهید کرد.

اگر مدام از بیکاری گله می‌کنید و به دنبال کسب یک مهارت یا زبان جدید هستید، سری به مقالات آموزشگاه زبان در شیراز، آموزشگاه فنی در شیراز و آموزشگاه موسیقی در شیراز بزنید و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت خود، یک مهارت جدید برای کسب درآمد یاد بگیرید.

خانه تکانی از رسوم ما ایرانی‌ها است و با مشغله‌های امروزی دیگر نمی‌توان مثل سابق به کارها رسیدگی کرد؛ پس چاره چیست؟ خدمات شرکت نظافتی در شیراز در این مواقع به داد شما می‌رسند!

همچنین می‌توانید برای اینکه خیال خود را از تمیزی همه وسایل راحت کنید، خدمات قالیشویی در شیراز و مبل شویی در شیراز را نیز امتحان کنید.

بازدید از شیراز به دلیل جاذبه‌های گردشگری و تاریخی جذابی که دارد، بر همه واجب است! بعد از بازدید از مراکز تفریحی می‌توانید در کافه‌های شیراز یا یکی از بهترین رستوران‌های شیراز استراحت کنید.

 

سخن آخر

سئو سایت چه تأثیری بر میزان فروش و ارائه خدمات من دارد؟ آیا می‌توانم با سئو سایت در شیراز به پیشرفت مورد نظرم برسم؟ در این مقاله سعی کردیم تا به جواب این سؤالات پاسخ بدهیم و شما را با اهمیت و مزایای سئو وب‌سایت آشنا کنیم.

بهینه سازی سایت مراحل و نکات مختلفی دارد که هر متخصص سئو سایت در شیراز باید به آن‌ها تسلط کامل داشته باشد. اگر با هر سؤال دیگری در زمینه سئو وب‌سایت مواجه شدید یا به مشاوره نیاز داشتید، با ما تماس بگیرید و نظرات خود را برایمان کامنت کنید.

 

سؤالات متداول

  1. سئو کلاه سیاه بهتر است یا کلاه سفید؟

سئو کلاه سفید؛ زیرا مطابق با قوانین سئو در موتورهای جستجو عمل می‌کند.

  1. هزینه سئو سایت در شیراز چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه‌های دقیق و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان، با کارشناسان شارینو تماس بگیرید.

  1. در تحقیق کلمات کلیدی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

میزان جستجوی کلمه، توجه به رقبا و شناخت کاربران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *