تولید محتوا در سنندج

تولید محتوا در سنندج


گزارش سال ۲۰۲۱ Hootsuite نشان می‌دهد که کاربران به‌ طور میانگین ۷ ساعت از روز خود را در اینترنت و محتوای درون آن می‌چرخند. همین موضوع اهمیت اینترنت و دنیای دیجیتال را در دنیای امروز نشان می‌دهد. دنیای اینترنت و محتوا دنیایی مملو از فرصت‌ها است. تولید محتوا راهی برای استفاده از این فرصت و جلب نظر این کاربران است. کسب‌و‌کارهای سنندج می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از خدمات تولید محتوا در سنندج به رشد کسب‌وکار خود کمک کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی تولید محتوا در سنندج، اهمیت آن در دنیای کسب‌وکار و چگونگی استفاده از آن در کسب‌وکار خودبپردازیم.

 

مقاله پیشنهادی:

بهترین پزشکان قلب و عروق سنندج +آدرس و شماره مطب

 

تولید محتوا چیست؟

شاید بهتر باشد قبل از ادامه بحثمان به تعریف تولید محتوا بپردازیم. تولید محتوا یعنی: فرآیند توسعه و ایجاد اطلاعات با استفاده از یک یا چند قالب رسانه‌ای (متن، ویدئو، تصویر، صدا و…) برای مخاطبان در زمینه‌های مختلف. در واقع تولید محتوا یک مرحله از بازاریابی مبتنی بر محتوا است.

تولید محتوا در سنندج چه انواعی دارد؟

همان طور که در تعریف تولید محتوا نیز اشاره شد، محتوا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. در ادامه به تفکیک، به توضیح درباره هر کدام از انواع روش‌های تولید محتوا در سنندج می‌پردازیم:

·        محتوای متنی

محتوای متنی رایج‌ترین نوع محتوا است و همان طور که از اسمش هم پیداست، به محتوایی گفته می‌شود که فرمت متنی داشته باشد. خود محتوای متنی نیز می‌تواند شامل انواع مختلفی چون محتوای وبلاگ، معرفی محصول، پست مهمان، صفحه درباره ما وب‌سایت، خط‌مشی و قوانین‌ و مقررات، نقشه راه وبسایت، سؤالات متداول و… باشد.

مقاله پیشنهادی:

معرفی نویسندگان سنندجی

 

·        محتوای بصری

محتوای بصری هم همچون محتوای متنی انواع مختلفی دارد. محتوای عکسی، ویدئویی، اینفوگرافیک، موشن گرافیک و… نیز می‌تواند از انواع مختلف تولید محتوای بصری باشد. محتواهای بصری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، تیک‌تاک، تلگرام، فیسبوک و… کاربرد دارند؛ اما می‌توان آن‌ها را در میانه‌ی محتواهای متنی نیز قرار داد.

·        محتوای صوتی

شاید اولین نوع محتوایی که با شنیدن کلمه محتوای صوتی به ذهنتان بیاید، محتوای رادیویی باشد. محتوای رادیویی از قدیمی‌ترین محتواهای صوتی است. اما امروزه انواع دیگری از محتواهای صوتی چون پادکست و کتاب‌های صوتی پدید آمده‌اند که بسیار نیز محبوب هستند.

اهمیت تولید محتوا  برای کسب‌وکارها

«محتوا پادشاه است»؛ این جمله بیل گیتس درباره اهمیت محتوا است. آمار و ارقام نیز در راستای اثبات همین موضوع هستند. بر اساس آمار، شرکت‌هایی که در فضای دیجیتال فعال هستند و همواره وبلاگ خود را به ‌روز نگه می‌دارند، مشتریانشان ۶۷ درصد بیشتر از سایر کسب‌وکارها با آن‌ها تعامل ایجاد می‌کنند.

تولید محتوا در سنندج

تولید محتوا در سنندج

بیایید کمی بیشتر به دلایل اهمیت این موضوع برای کسب‌وکارها و چرای استفاده از تولید محتوا در سنندج بپردازیم:

  • محتوا برای شما درآمد می‌آورد.
  • مشتری‌های بیشتری را به سمت شما می‌کشاند.
  • اعتماد مشتریان شما را جلب می‌کند.
  • در عین حالی که کم‌ هزینه است، سود و بازدهی زیادی برایتان دارد.
  • مشتریان شما را به مشتریان وفادار (بالقوه) تبدیل می‌کند.
  • در برندینگ شما تاثیرگذار است و افراد بیشتری را از وجود برند شما آگاه می‌کند.
  • اطلاعات مخاطبین شما را بالا می‌برد و در نتیجه تجربه خوبی از شما در ذهنشان ثبت می‌شود.
  • قابلیت آنالیز و تحلیل آمار محتوا به شما در تعیین استراتژی‌های کسب‌وکارتان کمک می‌کند.
  • قابلیت بازتولید دارد؛ به‌گونه‌های مختلفی می‌توانید از یک محتوایی که تولید کرده‌اید استفاده کنید.
  • از مشتریان خود می‌توانید اطلاعات بگیرید.

 

مقاله پیشنهادی:

لباس کردی مردانه و زنانه از قدیم تا به امروز و انواع آن-بیش از ۱۰ مدل لباس

 

مراحل تولید محتوا برای کسب‌وکار

حالا که با انواع محتوا در سنندج آشنا شدیم و به اهمیت آن در کسب‌وکار پی بردیم، وقت آن رسیده که از مراحل تولید محتوا برای کسب‌وکار خود آگاه شویم.

قدم اول: از پرسونای مخاطبین خود آگاه باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید که با چه افرادی روبه‌رو هستید و به ‌خوبی آن‌ها را بشناسید. درباره مخاطبین خود تحقیق کنید. سعی کنید به علایقشان پی ببرید. نیازهایشان را کشف کنید. ببینید چه نوع محتوایی برای مخاطبین شما مناسب است. به‌ دنبال پاسخی برای سؤالاتشان باشید و همواره از آن‌ها نظرخواهی کنید. خود مشتریانتان می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما در این خصوص باشند. خلاصه که خوب وقت بگذارید و به‌ خوبی درباره تولید محتوا در سنندج تحقیق کنید؛ تا همین قدم‌های اولتان را محکم بردارید و کسب‌وکار خود را به‌وسیله‌ی آجرهای آگاهی بنا کنید.

تولید محتوا در سنندج

تولید محتوا در سنندج

قدم دوم: از رقبایتان غافل نشوید.

پس از اینکه اطلاعات خوبی از مخاطبین خود به دست آوردید، نوبت به رقبا می‌رسد. با بررسی رقبا و مخاطبینشان نیز می‌توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید. همواره محتوای رقبای خود را چک کنید و نقاط ضعف و قوتشان را پیدا کنید. سعی کنید در کنار اینکه از نقاط قوت آن‌ها برخوردار هستید، نقاط ضعفشان را نیز پوشش دهید و تبدیل به برگ برنده خود کنید.

قدم سوم: تقویم محتوایی خود را تدوین کنید.

بعد از اینکه همه اطلاعات خود را در کنار هم جمع کردید، نوبت به آن می‌رسد که در مورد محتوای خود تصمیم‌گیری کنید. هدف خود را مشخص کنید و موضوعات مورد نظرتان را انتخاب کنید. آن‌ها را خوب بررسی کنید و سپس برای اقدامات مورد نیاز برنامه‌ریزی کنید.

مقاله پیشنهادی:

تعمیر آیفون تصویری در سنندج – تعمیرات بیش از ۱۰ مدل آیفون

 

قدم چهارم: به کیفیت محتوای خود توجه کافی داشته باشید.

کیفیت محتوا بیش از هر چیزی در این فرآیند اهمیت دارد. در صورتی که محتوایی که تولید کرده‌اید کیفیت لازم را نداشته باشد تمام زحماتی که در این راستا کشیده به هدر می‌رود. بر اساس اصول جلو بروید و کمیت را فدای کیفیت نکنید. برای وقتی که مخاطبینتان برای محتوای تولیدی شما می‌گذارند ارزش قائل شوید و با محتوای بی‌کیفیت آن‌ها را از خود نرانید.

قدم پنجم: محتواهای منتشر شده را بازنگری کنید.

محتواهای خود را رها نکنید. حالا با استفاده از آمار و ارقامی که در دست دارید و همچنین بازخوردهایی که گرفته‌اید، می‌توانید اشکالات کار خود را بیابید و بر روی آن‌ها کار کنید. اکثر افراد این مرحله را دست‌کم می‌گیرند، در صورتی که اگر اهمیت آن از سایر مراحل بیشتر نباشد، کم‌تر نیز نیست و باید واقعاً برای آن وقت گذاشت.

مقاله پیشنهادی:

بهترین مرکز لیزر در سنندج – شماره تماس و آدرس + قیمت ۱۴۰۱

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به شما یک دید کلی درباره تولید محتوا در سنندج بدهیم و شما را تا حدودی با این دنیا آشنا کنیم. دنیای تولید محتوا دنیای بزرگی است و نمی‌توان همه موضوعات مربوط به آن را در یک مقاله گنجاند. برای آشنایی بیشتر با این دنیای بزرگ، منتظر مطالب بعدی ما در این حوزه باشید.

شما نیز می‌توانید جهت ارتقای سئو و تولید محتوای سایت‌ها و کانال‌های اجتماعی خود را به دست تیم شارینو بسپارید. شرکت شارینو واقع در سنندج شرکت استارت آپ در زمینه طراحی انواع سایت، اپلیکیشن و سئو سازی سایت شما با برخورداری از نویسندگان باتجربه و ماهر به اسول سئو محتوای به روز و یونیکی را برای شما تولید خواهند کرد.

 سایر خدمات شارینو:😊

طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن

سئو در سنندج

تولید محتوا

پشتیبانی اینستاگرام

طراحی و ساخت تیزر

طراحی پوستر

طراحی لوگو

 

نویسندگان سنندجی

پزشک تغذیه در سنندج

پاساژ بانتا آبیدر

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *