شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

تغذیه از جوانب مختلفی بر زندگی روزمره انسان تأثیر می‌گذارد. به میزانی که هر فرد، بر تغذیه خود در طول روز اهمیت می‌دهد، مشکلات سلامتی و به دنبال آن دیگر طبعاتی که به همراه دارد، کاهش می‌یابد. در ادامه ی این مقاله ی شارینو علاوه‌ بر آشنایی بیش‌تر با اهمیت این موضوع، به معرفی پزشک تغذیه در سنندج پرداخته شده‌ است.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

مقالات پیشنهادی:

بهترین پزشک زنان در سنندج سال ۱۴۰۱+ادرس پزشک زن

چرا تغذیه مهم است؟

همان ‌طور که می‌دانید از بعد جسمی، تغذیه یکی از مهم‌ترین نیازهایی است که همیشه در طول تاریخ، افراد به دنبال رفع آن بوده‌اند. البته با گسترش دانش در این حوزه و تجربیاتی که مشاهده شده است، دریافته‌اند که تغذیه نه تنها بر جسم بلکه بر سلامت روان و از نظر روحی نیز تأثیر گذاری به‌ خصوصی روی افراد دارد.

امروزه به دلیل تغییر سبک نحوه زندگی در جامعه، افزایش روند ماشینی ‌شدن زندگی افراد و به ‌ویژه وجود عادت‌های غذایی ناسالم در تغذیه نوجوانان و جوانان، مشکلات تغذیه‌ای بسیاری را ایجاد کرده‌ است. این در حالی است که اکثر افراد به این موضوع و اثرات آن آگاه نیستند. بنابراین قبل از ایجاد هرگونه مشکل و بیماری، بهتر است اقداماتی در جهت این موضوع صورت گیرد تا این‌ که سبک زندگی سالمی در زندگی فرد ایجاد شود.

هر فردی در یک بازه زمانی ممکن است با مشکلاتی در تغذیه خود مواجه شود که سلامتی جسمانی وی را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین افرادی که به حساسیت این موضوع آگاه هستند یا تمایل دارند که به نوعی اقداماتی را برای پیشگری از بروز این مشکلات انجام دهند؛ می‌توانند رژیم غذایی خود را بر اساس توصیه‌های پزشکان تغذیه، تغییر دهند.

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

 

بهترین پزشکان قلب و عروق سنندج +آدرس و شماره مطب

 

شاید تأثیر این جمله فقط با خواندن آن حس نشود، اما با وجود یک برنامه غذایی سالم، متناسب با بدن و شرایط زندگی هر شخص و به طبع با رعایت مداوم آن، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌شود و احساس خوشایندی در زمینه تهیه و خوردن غذا نیز به ‌وجود می‌آید.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 تأثیرات تغذیه بر زندگی افراد

قشرهای خاصی از افراد جامعه مانند ورزشکاران و یا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، تغذیه و رژیم غذایی مخصوص به خود را دارند. تمام انسان‌ها حتی در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشند، با رعایت و توجه به تغذیه خود، می‌توانند نقش مهمی در سلامت زندگی و به‌ ویژه در سال‌های سالمندی خود، ایفا ‌کنند.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 

مقالات پیشنهادی:

کلینیک‌‌های دندان پزشکی در سنندج

 

وجود تغذیه مناسب در زندگی، عوامل زیر را به‌ همراه دارد:

  • افزایش طول عمر
  • جلوگیری از بیماری‌های عصبی و روانی و در پی آن کاهش استرس
  • بهبود خلق ­و خو و حذف عادات بد غذایی
  • کاهش ابتلا به انواع بیماری‌های گوارشی و پیری زودرس، متعادل سازی وزن
  • افزایش و بهبود توانایی اندام‌های بدن و ذهن

با توجه به عواملی که در بالا بیان شد، ممکن است برخی از افراد در ماه‌های ابتدایی که تصمیم به رعایت تغذیه‌ای سالم گرفته‌اند و آن را تغییر داده‌اند، رضایت مطلوبی نداشته باشند و باعث دلسردی آنان شود. اما این نکته را باید در نظر داشت که نتایج این تغییر، در بلند مدت خود را نشان می‌دهد. بنابراین مداومت و صبر از معیارهای مهمی است که در این راه باید در پیش گرفته شود.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 

مقالات پیشنهادی:

لیست بیمارستان های سنندج در سال ۱۴۰۱+ادرس و شماره تماس

چرا باید به پزشک تغذیه مراجعه کرد؟

یک عادت تغذیه‌ای سالم و کامل باید معیارهای تنوع، تعادل و تناسب را دربرگیرد. بدن انسان برای دستیابی به سلامت کامل باید تمام گروه‌های غذایی اعم از مواد معدنی، ویتامین و پروتئین را دریافت کند. بنابراین تغذیه سالم به معنای حذف هیچ کدام از مواد مغذی ضروری نیست و باید شاخصه کامل بودن در هر کدام از مواد مورد نیاز بدن، رعایت شود. در غیر این ‌صورت در عوض کسب سلامتی، باعث مشکلات تغذیه‌ای و چه بسا سوء تغذیه می‌شود.

ممکن است برخی افراد پس از مطالعه و آگاهی از اهمیت تغذیه و نقش آن بر سلامتی، تصمیم داشته باشند برای خود، یک رژیم و عادت غذایی، بر اساس مطالب موجود در اینترنت یا توصیه‌های نزدیکان، تعریف کنند. اما با وجود پایبندی مداوم به برنامه‌ای که خودشان در نظر گرفته‌اند، مشکلاتی از نظر سلامتی برای آن‌ها پیش بیاید. در این‌جا می‌توان به اهمیت مراجعه به یک متخصص و پزشک تغذیه پی برد.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

اراده فرد بر دست ‌یابی به نتیجه مطلوب، بسیار تأثیرگذار است. افراد متخصصی که در زمینه تغذیه مشاوره می‌دهند و در مراکز مشاوره نیز مشغول هستند، معمولاً به صورت دوره‌ای در یکسری بازه زمانی‌هایی که مشخص می‌کنند، عملکرد فرد را ارزیابی می‌کنند. این خود عاملی است برای این‌که افراد این روند را جدی‌تر بگیرند و هرچند به اجبار، اما باعث ایجاد آن اراده و تداوم در فرد می‌شود.

 

مقالات پیشنهادی:

بهترین روانشناس‌های سنندج را با ما بشناسید

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

 

پزشک تغذیه بر اساس برخی معیارها و با توجه به نیازی که برای اصلاح مشکلات تغذیه‌ای در هر مراجعه‌کننده وجود دارد، عادات غذایی را برای او تغییر می‌دهد. اما این تغییر در ابتدا به‌گونه‌ای نیست که در عادات تغذیه‌ای که فرد قبل از آن داشته است، شوک بزرگی ایجاد کند و باعث دلزدگی از این موضوع شود. معیارهایی که در نظر گرفته می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • ویژگی‌ها و توانایی جسمانی
  • وجود بیماری‌هایی خاص مانند: دیابت، سرطان، فشارخون و کبد چرب
  • میزان اضافه وزن یا لاغری بیش از حد
  • فقط برای تناسب اندام و زیبایی و ثابت نگه‌داشتن وزن
  • سن مراجعه‌کننده (کودک، جوان؛ بزرگسال، سالمند)
  • بارداری و شیردهی در مادران
پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

با مطالعه مطالب ذکر شده، به اهمیت تغذیه در سلامت جسم و روح و چرایی مراجعه به پزشک‌های تغذیه، پی برده‌اید. در ادامه لیستی جامع به‌عنوان معرفی پزشک‌های تغذیه در سنندج، آورده شده است. در صورتی که تصمیم به اصلاح تغذیه خود دارید، با توجه به معیارهایی که برای انتخاب پزشک خود در نظر دارید، می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، از مشاوره و راهنمایی آنان بهره‌مند شوید و زیر نظر آنان تغذیه خود را اصلاح کنید.

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

معرفی پزشک‌های تغذیه در سنندج

  • دکتر نازیلا درویشی (متخصص تغذیه و رژیم درمانی)

آدرس: خیابان شهید تعریف، ساختمان پزشکان ژیوار، طبقه ۵

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۳۷۴۴۳

  • دکتر علیرضا مؤمنی (متخصص تغذیه و مشاوره رژیم بزرگسالان)

آدرس: خیابان شهید تعریف (تاج)، ساختمان ژیوار ۲، طبقه اول

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۲۸۸۰۰

  • دکتر زاهد مفاخری (دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی)

آدرس: خیابان پاسداران، خیابان ششم بهمن، جنب پاساژ شاهو

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۲۴۵۹۰

 

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

معرفی مشاوران تغذیه در سنندج

  • مشاور تغذیه مسعود امینی

آدرس: جنب داروخانه دکتر عندلیبی، ساختمان مدیکا

تلفن:  ۰۸۷۳۳۲۴۷۶۳۸

  • مشاور تغذیه مصیب محمدی

آدرس: خیابان پاسداران، روبروی مجتمع صدف، طبقه سوم

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۴۵۵۹۶

  • زانیار محمد زاده

آدرس: خیابان تعریف، ساختمان فردوس، طبقه۲، واحد ۸

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۸۴۳۶۹

  • شیرین هدایت کردستانی

آدرس: خیابان مولوی، کوی طلوع، معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۳۰۵۴۱

  • اسعد بطی

آدرس: خیابان پاسداران، کوچه یغموری، ساختمان یسنا

تلفن: ۰۸۷۳۲۸۴۵۲۲

  • محمدصالح هژیر

آدرس: بلوار شبلی، روبروی قنادی بهران، ساختمان پزشکان

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۸۲۰۹۶

 

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

کلینیک مشاوره تغذیه

  • کلینیک تناسب اندام سپیدار

آدرس: خیابان کشاورز، روبه‌روی پارک سپیدار

تلفن: ۰۸۷۳۳۲۸۸۵۲۶

  • کلینیک نچرال ( سارا شریعتی- آقای باهنران، مشاور ارشد تغذیه )

آدرس: تکیه­وچمن

تلفن: ۰۸۷۳۳۶۱۵۶۹۳

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

کار اصلی پزشک تغذیه در سنندج، درمان بیماری‌هایی است که با تغذیه درمانی در ارتباط هستند؛ این بیماری‌ها می‌توانند خفیف تا حاد باشند. بیماری‌های مزمنی مانند: دیابت، سرطان، فشار خون بالا و سوء تغذیه نیاز به یک رژیم غذایی مناسب دارند؛ این راهکارها توسط پزشک تغذیه تجویز می‌شوند. تعدادی از بیماری‌هایی که پزشک تغذیه قادر به درمان آن‌هاست در ادامه آورده شده‌اند.

حساسیت غذایی

آلرژی به مواد غذایی خاص یکی از شایع‌ترین حساسیت‌هایی است که بدن شما را درگیر می‌کند. واکنش بدن به این مواد غذایی باید مدیریت شود؛ شیوه صحیح مدیریت این حساسیت برعهده پزشک تغذیه است. ممکن است شما مجبور شوید تا تعدادی از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

حذف برخی از مواد غذایی از رژیم شما باعث می‌شود تا با کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها مواجه شوید؛ به همین دلیل یک پزشک تغذیه در سنندج باید مواد غذایی دیگری را در رژیم غذایی شما جایگزین کند تا کمبود این مواد در بدن شما جبران شود.

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

التهاب روده

التهاب روده ممکن است که روده بزرگ یا تنها بخشی از دستگاه گوارش را درگیر کند. این التهاب با علائمی مانند: درد شکم، تب و لرز، خستگی، کاهش وزن و اسهال مکرر بروز می‌کند؛ گاهی اسهال همراه با خونریزی یا چرک است که در این حالت التهاب روده را حادتر می‌کند.

در برخی از موارد، التهاب روده به مفاصل و چشم‌ها سرایت می‌کند و امکان عود کردن این بیماری نیز وجود دارد. حذف یک سری از مواد غذایی و داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار دارو به روند بهبود کمک زیادی می‌کند؛ پزشک تغذیه در سنندج نقش مهمی در روند درمان این بیماری خواهد داشت.

 

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 

رفلاکس معده

شاید شما یا یکی از نزدیکانتان با مشکل رفلاکس معده مواجه شده باشید. وقتی اسید معده به مری باز می‌گردد، اصطلاحاً به آن رفلاکس معده می‌گویند. این بیماری به خودی خود حاد نیست؛ اما اگر به آن توجه نشود، ممکن است به تنگ شدن مری بینجامد و مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

پزشک تغذیه در سنندج، مصرف مواد غذایی را که منجر به افزایش اسید معده می‌شوند، کاهش می‌دهد و در عوض مواد غذایی دیگری را جایگزین آن‌ها می‌کند.

بیماری کرون

بیماری کرون به طور مستقیم با التهاب روده در ارتباط است و دستگاه گوارش را ملتهب می‌کند. درد شکم و اسهال از علائم مهم این بیماری به شمار می‌روند. در بسیاری از موارد، التهاب به وجود آمده منجر به ایجاد زخم در روده می‌شود و ممکن است که هر قسمت از دستگاه گوارش را درگیر کند.

تغذیه در کنار مصرف دارو، نقش مهمی را در درمان این بیماری ایفا می‌کند. برنامه غذایی بیماران مبتلا به کرون باید سرشار از پروتئین و پرکالری باشد. به همین دلیل مشورت با یک پزشک تغذیه در سنندج از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیماری سلیاک

بیماری سلیاک به کمبود گلوتن (نوعی پروتئین) در بدن گفته می‌شود؛ این نوع پروتئین در دانه‌های جو، گندم و چاودار یافت می‌شود. در صورتی که افراد مبتلا به سلیاک، غذاهای حاوی گلوتن مصرف کنند، به روده کوچک آن‌ها آسیب وارد شده و منجر به پوکی استخوان یا کم‌خونی می‌شود.

وقتی به پزشک تغذیه در سنندج مراجعه می‌کنید، یک رژیم غذایی حاوی گوشت، میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، مرغ، تخم مرغ و آجیل را دریافت خواهید کرد. تعادل در وزن هم یکی دیگر از مواردی است که در روند بهبود این بیماری تأثیر زیادی دارد.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 

سندروم روده تحریک‌پذیر

این اختلال در روده با علائمی مانند: نفخ، درد شکم، یبوست یا اسهال همراه است و تا آخر عمر فرد با او می‌ماند. تغذیه سالم و تمرینات ورزشی می‌توانند در کنترل و کاهش علائم این بیماری مؤثر باشند. پزشک تغذیه در سنندج کنترل رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

کاهش مصرف الکل، کافئین، غذاهای چرب، لبنیات، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و میوه‌ها و همچنین افزایش غذاهای فیبردار به شما کمک می‌کند تا این بیماری را کنترل کنید.

دیابت

بالا رفتن قند خون و در نتیجه آن، کاهش تولید انسولین توسط لوزالمعده به یک تغذیه مناسب جهت کنترل نیاز دارد. پزشک تغذیه با حذف یا کاهش مصرف برخی از مواد غذایی از آسیب‌های مختلفی مانند: سکته مغزی، بیماری‌های کلیوی، عفونت لثه، بیماری قلبی و عروقی و… جلوگیری می‌کند.

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

سرطان

رژیم غذایی می‌تواند تا حد زیادی از بروز یا پیشرفت انواع سرطان‌ها جلوگیری کند. پزشک تغذیه در سنندج می‌تواند با دادن یک رژیم غذایی مناسب و مطابق با نوع سرطان، به کنترل آن کمک زیادی بکند و فرد را از خطر مرگ نجات بدهد.

بیماری‌های قلبی و عروقی

فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب و تجمع پلاکت در شریان‌ها از جمله شایع‌ترین این بیماری‌ها هستند که در صورت بی‌توجهی می‌توانند منجر به حمله قلبی، نارسایی قلبی، آنوریسم، سکته مغزی و حتی مرگ شوند. بهتر است بدانید که تغذیه سالم و وزن مناسب در کنترل این بیماری‌ها نقش مهمی دارد.

پزشک تغذیه مصرف چربی اشباع شده، تری گلیسیرید، کلسترول و سدیم را محدود کرده و به جای آن مصرف بیشتر میوه و سبزیجات را توصیه می‌کند.

بیماری‌های کلیوی

این بیماری سبب می‌شود تا خون فیلتر نشود و بدن را با مشکلاتی مانند: ضعیف شدن استخوان‌ها، کمبود آهن، افزایش پتاسیم و کلسیم در خون و نارسایی کلیه درگیر کند. پزشک تغذیه در سنندج با راهکارهای تغذیه‌ای به شما کمک می‌کند تا این بیماری‌ها را کنترل و روند درمان آن‌ها تسریع کنید.

چاقی و لاغری

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصور می‌کنند تنها با کاهش یا افزایش کالری دریافتی می‌توانند به وزن دلخواهشان برسند؛ اما در واقع این‌گونه نیست. چاقی و لاغری هر دو به یک اندازه و به شیوه‌های مختلف سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهند و باید درمان شوند. تغذیه سالم بهترین روش برای درمان این دو به همراه ورزش است.

اختلالات اشتها

پرخوری، بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی از اختلالات مربوط به اشتها هستند که برای درمان آن‌ها باید به یک پزشک تغذیه در سنندج مراجعه کنید. در صورتی که حداقل یک بار در هفته بی‌اشتهایی یا پرخوری را تجربه می‌کنید، باید به فکر رفع مشکل خود باشید تا از عوارض مختلف این مشکلات در امان باشید و مشکل شما حادتر نشود.

دکتر تغذیه با تنظیم یک برنامه غذایی متناسب با مشکل شما، سعی در رفع آن دارد؛ پس راهکارهایی که ارائه می‌دهد را با دقت هرچه‌تمام‌تر دنبال کنید.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

 

سخن پایانی

همان‌گونه که بحث تغذیه برای همه اهمیت زیادی دارد؛ توجه به سلامت جسم و روان نیز مهم است. بدون شک این دو موضوع بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند. بنابراین در مرحله اول باید به‌ دنبال ایجاد عادت غذایی سالم، متناسب با توان و ویژگی‌های بدن و کامل، بود.

با توجه به اهمیت سلامتی برای هر شخصی، رژیم غذایی هر فردی باید به ‌طور تخصصی ایجاد شود. بنابراین با مراجعه به پزشک تغذیه و به ‌کارگیری راهنمایی و مشاوره آنان در زمینه‌ای که به تشخیص آنان برای بدن نیاز است، می‌توان عادت غذایی سالمی را در زندگی ایجاد کرد. در نتیجه آن، مزایای زیادی را برای سلامت روح و جسم هر شخصی در پی دارد.

پزشک تغذیه در سنندج

پزشک تغذیه در سنندج

مقالات پیشنهادی:

معرفی کتاب فروشی های سنندج از قدیمی ترین تا به روزترین ها

 

سایر خدمات شارینو:😊

طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن

سئو در سنندج

تولید محتوا

پشتیبانی اینستاگرام

طراحی و ساخت تیزر

طراحی پوستر

طراحی لوگو

 

 

طراحی لوگو در سنندج

طراحی سایت در سنندج

سالن های زیبایی سنندج

 

 

 

شماره تماس مطب دکتر تغذیه در سنندج

۲۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *