آدرس آزمایشگاه در یزد

آزمایشگاه های یزد

آیا بهترین آزمایشگاه های یزد را می‌شناسید؟ آزمایش‌های پزشکی یکی از مهم‌ترین شیوه‌های پزشکان برای تشخیص بیماری‌ها هستند و بعد انجام آزمایش نتیجه به پزشک معالج ارجاع داده می‌شود؛ اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که حتماً باید به یک آزمایشگاه خوب و مجرب برای آزمایشات خود مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید به منظور بررسی وضعیت سلامت خود چکاپ کامل انجام دهید یا پزشک برای شما آزمایشاتی تجویز کرده است، لازم است معروف‌ترین و مجرب‌ترین آزمایشگاه های یزد را بشناسید.

به همین منظور از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی آزمایشگاه های یزد اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنیم.

آزمایشگاه های یزد

 

خدمات آزمایشگاه های یزد

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی یزد در زمینه طیف گسترده‌ای از آزمایشات پزشکی فعالیت می‌کنند که بهتر است پیش از اقدام در این زمینه با برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آزمایش‌های پزشکی آشنا باشید. در ادامه مطلب درمورد آزمایش‌های مختلفی که ممکن است پزشک برای شما تجویز کند صحبت خواهیم کرد.

آزمایش خون

 

از متداول‌ترین خدمات آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در یزد می‌توان به آزمایش خون یا شمارش سلول‌های خونی اشاره کرد. این آزمایش از اصلی‌ترین بخش‌های چکاپ کامل بدن است و برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های بسیاری کاربرد دارد.

 از کاربرد‌های آزمایش خون می‌توان به تعیین وضعیت سلامتی بدن، کم خونی، سرطان خون، عفونت، مالاریا، ارزیابی وضعیت تغذیه‌ای و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در این آزمایش انواع و تعداد سلول‌های خونی از جمله پلاکت‌ها، گلبول‌های سفید و قرمز مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرند.

لازم است بدانید برای این آزمایش نیازی نیست ناشتا باشید و این تست با استفاده از نمونه خونی که به شکل وریدی از شما گرفته می‌شود صورت می‌گیرد.

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در یزد

 

آزمایش ادرار

شما می‌توانید برای انجام آزمایشات دیگری همچون آزمایش ادرار نیز به آزمایشگاه های یزد مراجعه کنید. در این تست نمونه ادرار شما که کاملاً تمیز و استریل است مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای این کار لازم است ابتدای ادرار خود را خارج کرده و از بخش‌های میانی نمونه جمع‌آوری کنید و داخل ظرف آزمایشگاه بریزید.

برای انجام این آزمایش نیازی به ناشتایی چند ساعته نیست. متخصصان آزمایشگاه توصیه می‌کنند این آزمایش در اوایل ساعات صبح انجام شود؛ زیرا در این حالت نمونه ادرار غلظت بیشتری دارد و درنتیجه برای تست مناسب‌تر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از آزمایشگاه‌های طبی یزد تنها در ساعات اولیه صبح نمونه گیری می‌کنند.

لازم است بدانید برای چکاپ کامل نیز لازم است یک نمونه ادرار تهیه کرده و در اختیار آزمایشگاه قرار دهید. آزمایش ادرار به منظور بررسی بیماری‌هایی نظیر اختلالات کلیوی، دیابت، عفونت ادراری و غیره کاربرد دارد و هریک از ما در طول زندگی برای یکبار هم که شده این تست را انجام داده‌ایم.

در این آزمایش متخصصان آزمایشگاه رنگ ادرار، درجه اسیدیته، وجود خون، قند، پروتئین، گلبول‌های سفید، گلبول‌های قرمز، باکتری‌ها، نیتریت و دیگر اجزای موجود در ادرار را بررسی می‌کنند.

آزمایش ادرار در یزد

 

آزمایش قند خون

آزمایش قند خون از دیگر تست‌هایی که در آزمایشگاه های یزد انجام می‌شود. در این آزمایش متخصصان به اندازه‌گیری میزان قند خون یا گلوکز خون می‌پردازند. این آزمایش به منظور غربالگری دیابت و بررسی سیر این بیماری صورت می‌گیرد. برای انجام این آزمایش نمونه خون وریدی از شما دریافت شده و میزان قند خون اندازه‌گیری می‌شود.

در روند انجام این آزمایش، در ابتدا قند خون شما زمانی که ناشتا هستید اندازه گرفته می‌شود و در قدم بعدی باید محلولی حاوی ۷۵ گرم قند را بنوشید. درنهایت ۲ ساعت بعد از مصرف محلول قندی، بار دیگر میزان قند خون شما بررسی می‌شود. این آزمایش جزو آزمایش‌هایی است که برای انجام آن باید ناشتا باشید.

بهتر است شب قبل از انجام آزمایش یک شام سبک در حد صبحانه میل کرده و از ساعت ۱۲ شب به بعدی چیزی به جز آب مصرف نکنید.

آزمایش قند خون در یزد

 

آزمایش چربی خون

آزمایشگاه های یزد برای تعیین خطر ابتلا به سکته مغزی، سکته قلبی، بیماری‌های قلبی و دیگر موارد از تست چربی خون استفاده می‌کنند. آزمایش چربی خون آزمایشی است که باید به شکل منظم آن را انجام دهید. مصرف زیاد فست و فود و غذا‌های چرب سبب بروز چربی خون در اغلب افراد می‌شود.

هنگامی‌ که چربی به داخل رگ‌ها رسوب کند، سبب بروز سکته و گرفتگی رگ‌ها می‌شود. در این شرایط پزشکان در بسیاری موارد توصیه می‌کنند یک آزمایش خون کامل شامل آزمایش قند خون و چربی خون بدهید. در آزمایش چربی خون میزان کلسترول، لیپوپروتئین کم چگال لیپوپروتئین پرچگال و تری گلیسیرید خون بررسی می‌شوند.

اگر پزشک این آزمایش را برای شما تجویز کرده است، باید از ۸ الی ۱۲ ساعت قبل به جز آب چیزی میل نکرده و ناشتا باشید. علاوه بر این مصرف یک شام سبک و عدم مصرف مواد غذایی بعد از ۱۲ شب نیز از موضوعاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

آزمایش تیروئید

آزمایش تیروئید از دیگر آزمایش‌هایی است که در آزمایشگاه های یزد انجام می‌شود و به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تیروئید کاربرد دارد. افراد مبتلا به بیماری تیروئید معمولاً کاهش یا افزایش وزن ناگهانی تجربه می‌کنند و در برخی موارد شدید ممکن است غده تیروئید که در قسمت گلو قرار دارد بسیار بزرگ شود.

از این آزمایش برای بررسی اختلالات مربوط به غده تیروئید همچون گواتر، هیپرتیروئیدی، هیپوتیروئیدی، ندول تیروئیدی و غیره در آزمایشگاه های یزد استفاده می‌شود. متخصصان در این تست میزان هورمون تحریک کننده تیروئیدی (TSH) و هورمون‌های تیروئیدی (T3 و T4) که از غده تیروئید ترشح می‌شوند را بررسی می‌کنند.

این آزمایش از طریق نمونه خون وریدی و بدون نیاز به ناشتایی انجام می‌شود و در نوزادان نمونه خون از پاشنه پا کودک گرفته می‌شود.

خدمات آزمایشگاه های یزد

 

آزمایش مدفوع

از دیگر آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه های یزد می‌توان به تست مدفوع اشاره کرد. در این آزمایش، مدفوع فرد از نظر شکل، رنگ، چربی، فیبر، گلبول سفید، باکتری، ویروس، قارچ، انگل، عفونت و خون مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این آزمایش لازم است مدفوع خود را در ظرف مخصوص جمع کرده و حواستان باشد که با ادرار یا آب ترکیب نشود.

اگر در ظرفی که آزمایشگاه های یزد برای نمونه مدفوع به شما داده‌اند، مایع وجود دارد، اصلاً آن را دور نریزید تا با مدفوع مخلوط شود. بعد از جمع‌آوری نمونه لازم است آن را تا حداکثر یک ساعت بعد در اختیار آزمایشگاه قرار دهید.

در برخی موارد ممکن است نمونه مدفوع نوزاد از طریق یک سواب از راست روده او جمع‌آوری شود. برای انجام آزمایش مدفوع در یزد نیازی به ناشتایی نیست.

آزمایش ژنتیک

آزمایش ژنتیک یکی از تخصصی‌ترین خدمات در آزمایشگاه های یزد است که در آن متخصص آزمایشگاه به استخراج یک نمونه از DNA موجود در خون فرد می‌پردازد و آن را از لحاظ تغییرات و جهش‌های ژنتیکی بررسی می‌کند.

البته علاوه بر بررسی نمونه خون باید شجره نامه خانوادگی فرد از نظر وجود بیماری‌های مختلف ژنتیکی نیز بررسی شود. بیماری‌های ارثی بسیاری هستند که به کمک آزمایشات ژنتیک تشخیص داده می‌شوند.

آزمایشگاه ژنتیک در یزد برای تشخیص بیماری‌های زیر از این آزمایش استفاده می‌کند:

    • هموفیلی
    • آتروفی عضلانی نخاع
    • فیبروز کیستیک
    • بیماری کلیه پلی‌کیستیک
    • کم خونی سلول داسی‌شکل

علاوه بر این، این نوع آزمایش در آزمایشگاه های یزد برای بررسی اینکه فردی از یک نوع ژن خاص برخوردار است نیز کاربرد دارد. این آزمایش در بسیاری موارد سبب تشخیص زودهنگام بسیاری بیماری‌هایی که ریشه ژنتیکی دارند می‌شود.

برای مثال اگر خواهر یا برادرتان به بیماری ژنتیکی نظیر ‌هانتینگتون مبتلا شده باشد، می‌توانید به کمک این آزمایش احتمال وجود این بیماری در بدن خودتان را بررسی کنید. معمولاً پزشکان در موارد زیر آزمایش ژنتیک تجویز می‌کنند:

    • مشاوره پیش از ازدواج
    • مرگ جنین بعد از تولد به‌صورت بی‌دلیل
    • مرده زایی
    • سقف مکرر جنین
    • نازایی
    • ناباروری
    • سرطان‌های ارثی و ناقل بودن یکی از افراد خانواده

آزمایش سرطان خون

در صورت وجود سرطان در یکی از اعضای خانواده، لازم است طبق صلاحدید پزشک بقیه خانواده در آزمایشگاه های یزد تست سرطان خون بدهند. به کمک این آزمایش می‌توان به تشخیص برخی سرطان‌ها یا بررسی احتمال ابتلا به نوع خاصی از انواع سرطان پرداخت.

آزمایشات سرطان خون شامل تست‌هایی همچون تست CBC یا شمارش سلول‌های خونی، آزمایشات شیمی‌ خون، تست انعقاد خون، بیوپسی یا نمونه برداری از مغز استخوان، سیتوشیمی‌، ایمونوفنوتیپینگ، فلوسیتومتری، ایمونوهیستوشیمی‌ و موارد دیگر هستند.

آزمایشگاه های یزد تست سرطان خون

 

آزمایش کشت خون

در آزمایشگاه های یزد از این نوع آزمایش به منظور بررسی وجود عفونت سیستمیک در خون بیمار استفاده می‌شود. اگر علائم عفونت باکتریایی همچون خستگی و تب و لرز با دیگر بیماری‌هایی نظیر عفونت پوستی، ذات‌الریه، عفونت ادراری، اسهال و غیره همراه باشند، پزشک آزمایش کشت خون برای بیمار تجویز می‌کند.

در آزمایشگاه های یزد برای انجام این آزمایش یک نمونه خون وریدی از شما گرفته می‌شود و برای کاهش خطا در آزمایش، پوست محل نمونه گیری به کمک محلول آنتی سپتیک ضدعفونی می‌شود. از طرف دیگر برای افزایش دقت آزمایش، چند نمونه خون از بخش‌های مختلف بدن گرفته می‌شود. در برخی موارد نیز این کار در فواصل زمانی مختلف صورت می‌گیرد.

آزمایش کشت خون در یزد

 

آزمایش کشت زخم

از دیگر آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه های یزد انجام می‌شوند می‌توان به تست کشت زخم اشاره کرد. در صورتی که پزشک معالج به آلودگی یک زخم توسط میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا همچون باکتری شک کند، آزمایش کشت زخم انجام می‌شود. به همین منظور به کمک یک سواب استریل از ترشحات زخم موردنظر نمونه برداری می‌شود.

اگر نیاز باشد از بخش‌های عمیق زخم و بافت‌های درونی، با استفاده چاقوی جراحی یا سرنگ نیز نمونه گرفته می‌شود. این آزمایش به پزشک کمک می‌کند تا بررسی کند که زخم بیمار به کدام نوع باکتری‌ آلوده شده است. درنتیجه، بعد از تشخیص از آنتی‌بیوتیک مناسب برای ترمیم زخم استفاده می‌شود.

نمونه برداری از مغز استخوان یا بیوپسی

آزمایش بیوپسی مغز استخوان آزمایشی است که به جهت بررسی نوع، تعداد و سطح بلوغ سلول‌های خونی در مغز، تشخیص و کنترل بدخیمی‌ هماتولوژیک، تشخیص علت تب‌های ناشناخته و ارزیابی ساختار فیبری مغز استخوان در بیمارانی با نقص ایمنی کاربرد دارد.

نمونه برداری از استخوان ران یا جناغ انجام می‌شود و برای انجام آن لازم است حتماً ناشتا باشید. در آزمایشگاه های یزد نمونه مغز استخوان از لحاظ تعداد، شکل ظاهری و انواع مختلف سلول‌های خونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قبل از انجام آزمایش بیوپسی لازم است با پزشک معالج خود درمورد هرگونه حساسیت دارویی، دارو‌هایی که مصرف می‌کنید به‌ویژه آسپرین یا دارو‌های رقیق کننده خون، بارداری، مشکلات خونریزی و غیره صحبت کنید.

تست آلرژی

اگر جزو افرادی هستید که در فصل‌های مختلف یا با مصرف برخی مواد غذایی دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوید، احتمالاً پزشک برای شما تست آلرژی تجویز می‌کند. این تست در آزمایشگاه های یزد برای شناسایی آلرژن‌های خاص و غربالگری آلرژی‌های مختلف انجام می‌شود. در این آزمایش متخصصان به اندازه‌گیری ایمونوگلوبولین می‌پردازند. ایمونوگلوبولین E نوعی پروتئین است که به‌عنوان قسمتی از دستگاه ایمنی بدن فعالیت می‌کند.

به طور طبیعی مقدار این پروتئین در خون انسان کم است؛ اما اگر دچار واکنش‌های آلرژیک شوید، مقدار آن افزایش پیدا می‌کند. برای تست آلرژی در آزمایشگاه های یزد نمونه خون وریدی از شما تهیه می‌شود و برای آن لازم نیست ناشتا باشید.

در انواع دیگر تست آلرژی پزشکان آزمایشگاه های یزد مقداری از ماده حساسیت‌زا با غلظت کم یا دارویی که ممکن است فرد به آن حساسیت داشته باشد استفاده می‌کنند. به این صورت که اندکی از ماده حساسیت‌زا یا دارو را به زیر پوست تزریق می‌کنند که بعد از آن پوست به اندازه یک عدس ورم می‌کند.

سپس با خودکار اطراف قسمتی که تزریق در آن انجام شده است را مشخص می‌کنند تا در صورت ایجاد هرگونه تغییر، تورم یا قرمزی بتوانند محل موردنظر را تشخیص دهند. در این روش متخصصان می‌توانند بعد از گذشت ۱۵ دقیقه نتیجه آزمایش را مشاهده و بررسی کنند.

تست آلرژی در آزمایشگاه های یزد

 

تست آنتی بادی

تست آنتی بادی از دیگر انواع آزمایشات ارائه شده در آزمایشگاه های یزد است که به کمک آن وجود یا عدم وجود یک نوع آنتی بادی خاص یا مقدار آن را اندازه‌گیری می‌کنند. لازم است بدانید آنتی بادی‌ها از بخش‌های مهم سیستم ایمنی بدن ما هستند و به محافظت از بدن در برابر سموم، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌پردازند.

آنتی بادی‌ها از جنس پروتئین بوده و از انواع مختلفی برخوردار هستند. آزمایش آنتی بادی برای تشخیص اینکه فرد در معرض عوامل عفونی و خارجی قرار گرفته است یا نه و همچنین تشخیص میزان ایمنی بدن، بیماری‌های خودایمنی، واکنش در مقابل انتقال خون، پس زدن اعضای پیوندی، بررسی روند بیماری‌های خود ایمنی و عفونت انجام می‌شود.

آزمایش کبد

آزمایش عملکرد کبد آزمایشی است که در آزمایشگاه های یزد برای کنترل و غربالگری بیماری‌های مربوط به کبد انجام می‌شود. زمانی که کبد ما دچار آسیب می‌شود، آنزیم‌های موجود در سلول‌های کبدی به داخل خون ر‌ها می‌شوند.

درواقع به دلیل آسیب‌های وارده به کبد عملکرد سلول‌های آن کاهش یافته و درنتیجه مقدار پروتئین‌های تولید شده توسط کبد نیز در خون بیمار کاهش پیدا می‌کنند. در این شرایط می‌توان با اندازه‌گیری سطح این پروتئین‌ها و آنزیم‌ها عملکرد کبد را مورد بررسی قرار داد.

به کمک آزمایش عملکرد کبد در آزمایشگاه های یزد می‌توان بیماری‌هایی همچون هپاتیت، سیروز کبدی، هموکروماتوز، زردی، بیماری ویلسون و بیماری‌های کبدی حاصل از مصرف الکل را تشخیص داد. برای انجام این تست لازم نیست ناشتا باشید و نمونه خون وریدی بدهید.

آزمایش کبد در یزد

 

آزمایش کلیه

آزمایشات عملکرد کلیه از دیگر تست‌هایی هستند که در آزمایشگاه های یزد انجام می‌شوند. از این آزمایشات برای بررسی سلامت و عملکرد کلیه، تشخیص سنگ کلیه، غربالگری بیماری‌های کلیوی، غربالگری افرادی که در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی قرار دارند و موارد دیگر استفاده می‌شود.

پنل عملکرد کلیه نیاز به ناشتایی دارد و لازم است از ۸ الی ۱۲ ساعت قبل از انجام تست چیزی نخورده باشید و سپس نمونه خون بدهید. در آزمایشات مربوط به کلیه سطح موادی همچون فسفر، کلسیم، مواد دفعی کلیه، الکترولیت‌ها، پروتئین و گلوکز خون اندازه‌گیری می‌شود تا وضعیت سلامت کلیه‌ها مشخص شود.

از دیگر بخش‌های بررسی عملکرد کلیه می‌توان به بررسی ۲۴ ساعته ادرار، بررسی میزان فیلتراسیون گلومرولی، آنالیز ادرار، کشت ادرار و غیره اشاره کرد. اگر نتایج غیر طبیعی در این آزمایشات مشاهده شود، ممکن است به تصویربرداری از کلیه یا بیوپسی کلیه نیز نیاز باشد.

آزمایش روماتیسم

آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی از دیگر بیماری‌های رایج امروزی است که جزو اختلالات خود ایمنی شناخته می‌شود. به‌مرورزمان این بیماری سبب تخریب مفاصل بدن بیمار می‌شود. در آزمایشگاه یزد آزمایش‌های بسیاری در قالب آزمایش روماتیسم برای تشخیص این بیماری انجام می‌شود. از این آزمایش‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • آزمایش فاکتور روماتوئیدی
    • آزمایش کلسیم
    • آزمایش آلکالین فسفاتاز
    • آزمایش سرعت رسوب گلبول قرمز
    • آزمایش اسیداوریک
    • موارد دیگر

برای انجام آزمایش‌های روماتیسم نیازی به ناشتایی نیست. علاوه بر این تصویربرداری‌هایی همچون عکس اشعه ایکس از مفاصل درگیر می‌تواند به تشخیص بیماری روماتیسم بسیار کمک کند. برای انجام این آزمایش حتماً به بهترین آزمایشگاه‌های شهر یزد مراجعه کنید.

آزمایش ایدز (HIV)

اچ آی وی از انواع بیماری‌های مقاربتی است که از طریق رابطه جنسی میان افراد منتقل می‌شود. ازآنجایی که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی درباره این بیماری پیشگیری و تشخیص زود هنگام است.

برای تشخیص ایدز از مراجعین نمونه خون وریدی گرفته می‌شود و برای انجام آن نیازی به ناشتایی نیست. از آزمایش‌هایی که برای تشخیص بیماری ایدز انجام می‌شوند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • تشخیص آنتی بادی همانند الایزا
    • وسترن‌بلات
    • تست آنتی ژن اچ آی وی
    • پی‌سی‌آر (PCR)
    • کشت ویروس

آزمایش ایدز در یزد

 

آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر از مهم‌ترین آزمایش‌های زنانه است که در آزمایشگاه های یزد صورت می‌گیرد. این آزمایش برای بررسی ناهنجاری‌های د‌هانه رحم که می‌توانند سبب ایجاد عفونت یا سرطان رحم شوند به کار می‌رود. زنانی که در سنین ۲۱ الی ۵۶ سال قرار دارند و از لحاظ جنسی فعال هستند، باید هر ۳ سال یکبار این تست را انجام دهند.

البته لازم به ذکر است طول این دوره در زنان می‌تواند مختلف باشد و با توجه به بیماری‌های زمینه‌ای، نتایج پاپ اسمیر قبلی و سابقه خانوادگی ممکن است دکتر برای هر خانمی‌ به‌گونه‌ای متفاوت تست پاپ اسمیر تجویز کند. درنتیجه لازم است برای انجام این تست با پزشک زنان مشورت کنید.

خانم‌هایی که کمتر از ۲۱ سال سن دارند یا سن آن‌ها بالای ۶۵ سال است باید در صورت مشاهده علائمی‌ همچون ترشحات غیر طبیعی، خونریزی واژن، خونریزی بین دوره‌های عادت ماهیانه، خونریزی یا درد بعد از برقراری رابطه جنسی و موارد دیگر به پزشک مراجعه کرده و این تست را انجام دهند.

در این تست فرد متخصص از سلول‌های بخش گردن رحم نمونه برداری می‌کند. نتایج تست پاپ اسمیر در زمان عادت ماهیانه ممکن است مختل شوند و به همین دلیل این تست در دوره پریودی انجام نمی‌شود. برای انجام این تست ابزاری به نام اسپکولوم که شبیه به یک قیف باریک است وارد واژن شده و آن را باز می‌کند.

سپس به کمک سواب کاردک یا برس نمونه برداری از رحم انجام شده و نمونه به یک ظرف حاوی مواد نگهدارنده منتقل می‌شود. به کمک آزمایش پاپ اسمیر انواع عفونت باکتریایی، قارچی و ویروسی توسط پزشک تشخیص داده می‌شوند.

آزمایش اچ پی وی (HPV)

مردان و زنانی که از لحاظ جنسی فعال هستند یا با بیش از یک شریک جنسی رابطه دارند، لازم است از نظر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات مقاربتی همواره بررسی شوند. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV از انواع مختلفی برخوردار است و برخی از آن‌ها سبب بروز سرطان د‌هانه رحم در خانم‌ها می‌شوند.

به همین دلیل توصیه می‌شود زنان در سنین ۲۱ الی ۳۰ سال بعد از آغاز فعالیت جنسی هر ۳ سال یکبار آزمایش اچ پی وی بدهند تا از نظر ابتلا به سرطان د‌هانه رحم مورد بررسی قرار گیرند. زنان در سنین ۳۰ الی ۶۵ سالگی نیز لازم است هر ۵ سال یکبار به انجام این آزمایش اقدام کنند.

در این آزمایش پزشک اسپکولوم را وارد واژن کرده و با کمک سواب از د‌هانه رحم نمونه برداری می‌کند. این آزمایش تنها وجود ویروس اچ پی وی را نشان می‌دهد و وجود سلول‌های غیر طبیعی، سرطانی و بدخیم رحم از طریق این آزمایش قابل تشخیص نیست. به همین علت پزشکان انجام هم‌زمان تست پاپ اسمیر و تست اچ پی وی را پیشنهاد می‌کنند.

آزمایش بارداری

از دیگر خدمات آزمایشگاه های یزد می‌توان به تست بارداری اشاره کرد. آزمایش بارداری از هیجان‌انگیزترین اتفاقات زندگی خانم‌ها است که می‌تواند به شکل خانگی یا آزمایشگاهی انجام شود. بسیاری خانم‌ها برای بررسی وضعیت بارداری خود از بیبی چک استفاده می‌کنند؛ اما برای اطمینان کامل از این موضوع لازم است تست بارداری انجام شود.

شما می‌توانید در این زمینه دو نوع آزمایش خون یا ادرار را انجام دهید که برای آن‌ها نیازی به ناشتا بودن نیست. سؤال رایج بسیاری از خانم‌ها درمورد تست بارداری این است که بهترین زمان انجام این آزمایش چیست؟ در این باره باید بگوییم اگر عادت ماهیانه منظمی‌ دارید و حالا یک هفته از آن گذشته است، می‌توانید از آزمایش بارداری استفاده کنید.

در غیر این صورت لازم است برای انجام تست ۱ الی ۲ هفته بعد از رابطه جنسی اقدام کنید. چنانچه آزمایش بارداری در آزمایشگاه های یزد در روز‌های ابتدای عادت ماهیانه انجام شود، ممکن است نتیجه درستی دریافت نشود. پرسش بعدی این است که آزمایش بارداری در چه زمانی از روز باید انجام شود؟ شما می‌توانید در هر ساعتی از روز این تست را انجام دهید.

آزمایش ازدواج

آزمایش ازدواج یا غربالگری سلامت پیش از ازدواج، از تست‌هایی است که لازم است زوجین قبل از عقد آن را انجام دهند. آزمایشگاه های یزد در این آزمایش به بررسی بیماری‌هایی نظیر هپاتیت، کم خونی و تالاسمی‌ می‌پردازند. علاوه بر این مشکلات ژنتیکی در ازدواج‌های فامیلی نیز در این آزمایش مشخص شده و پیشگیری می‌شوند.

این آزمایش عضو جدایی ناپذیر از برنامه‌های تشکیل خانواده به شمار می‌آید؛ اما برخی همچنان دیدگاه منفی نسبت به انجام این آزمایش دارند. در این باره باید بگوییم آزمایشات پیش از ازدواج از بروز مشکلات متعددی در آینده جلوگیری می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از عدم وجود بیماری‌ها و مشکلات وارد زندگی مشترک شوید. مزایای اصلی این آزمایش عبارت‌اند از:

    • افزایش احتمال باروری به‌وسیله برنامه‌های درمانی مناسب
    • برنامه‌ریزی برای اقداماتی همچون لقاح مصنوعی پیش از ازدواج
    • ارزیابی میزان آمادگی زوجین برای فرزندآوری
    • شناسایی بیماری‌ها و مشکلات احتمالی زوجین

آزمایش‌های قبل ازدواج شامل آزمایش اعتیاد، خون، معاینه مربوط به توانایی فرزندآوری و ارزیابی سلامت عمومی‌ هستند. در آزمایش خون مواردی همچون بیماری‌های مقاربتی، سیفلیس، هپاتیت، ایدز و بیماری‌های ارثی همچون تالاسمی‌ و غیره بررسی شده و تشخیص گروه خونی نیز انجام می‌شود.

جواب این آزمایش در همان روز یا حداقل ۳ روز کاری ارائه می‌شود و اصلاً نیازی به ناشتا بودن زوجین نیست.

آزمایش‌های قبل ازدواج شامل آزمایش اعتیاد، خون، معاینه مربوط به توانایی فرزندآوری و ارزیابی سلامت عمومی‌

 

ویژگی‌های بهترین آزمایشگاه های یزد

پیدا کردن یک آزمایشگاه خوب و مجرب می‌تواند در روند درمانی شما و تشخیص صحیح بیماری‌ها بسیار تأثیرگذار باشد؛ بنابراین، لازم است ویژگی‌های بهترین آزمایشگاه یزد را بشناسید و بتوانید در بین آزمایشگاه‌ها یک مرکز استاندارد و حرفه‌ای پیدا کنید تا خیالتان از بابت درستی نتیجه آزمایشات راحت باشد. در ادامه درمورد مشخصات آزمایشگاه های یزد صحبت خواهیم کرد.

درستی نتایج آزمایش‌ها

اصلی‌ترین ویژگی آزمایشگاه های یزد میزان دقت و درستی نتایج آزمایشات پزشکی است. در واقع زمانی می‌توان یک آزمایشگاه را به‌عنوان بهترین آزمایشگاه در نظر گرفت که از کادر مجرب و متخصص و امکانات پیشرفته و مدرن برای تفسیر آزمایشات استفاده کند.

استفاده از نیرو‌های متخصص و کاربلد تأثیر بسیاری روی دقت جواب آزمایشات دارد و لازم است آزمایشگاه های یزد علاوه بر داشتن امکانات پیشرفته به بهره‌گیری از دانش بهترین متخصصان این حوزه نیز توجه داشته باشند.

علاوه بر این آزمایشگاه های یزد باید قادر به انجام طیف گسترده‌ای از آزمایشات پزشکی باشند تا مراجعین بتوانند کلیه آزمایشات موردنیاز خود را در همان مرکز انجام دهند. شما می‌توانید از طریق مشورت با پزشک معالج خود آزمایشگاه‌هایی که از نظر پزشکان خطای انسانی ندارند و آزمایشات را به‌درستی تفسیر می‌کنند پیدا کنید.

نحوه برخورد پرسنل آزمایشگاه

از دیگر مشخصات بهترین و مجرب‌ترین آزمایشگاه های یزد می‌توان به نحو برخورد متخصصان و کارکنان آزمایشگاه اشاره کرد. شاید این طور به نظر برسد که تنها دقت آزمایشگاه و جواب دقیق آزمایشات مهم است؛ اما همه ما دوست داریم زمانی که برای اولین بار وارد یک آزمایشگاه می‌شویم، پرسنل آزمایشگاه به‌خوبی از ما استقبال کرده و ما را راهنمایی کنند.

درواقع اولین موضوعی که در مراجعه به آزمایشگاه های یزد با آن مواجه می‌شویم نحوه برخورد پرسنل آزمایشگاه است. تعیین زمان دقیق تحویل آزمایش، راهنمایی درست بیمار و برخورد مناسب و محترمانه از وظایف اصلی کادر آزمایشگاه است که تأثیر بسیار زیادی روی رضایت مراجعین دارد.

این موضوع در زمانی که کودکان به آزمایشگاه های یزد مراجعه می‌کنند اهمیتی دوچندان دارد؛ زیرا معمولاً کودکان از آزمایشگاه و آمپول می‌ترسند. به همین خاطر پرسنل آزمایشگاه باید بتوانند با کودک صحبت کرده و در بهترین حالت آزمایش او را انجام دهند. در این زمینه رفتار خوب پرسنل می‌تواند از دغدغه‌های والدین تا حد زیادی بکاهد.

محیط داخلی آزمایشگاه

فضای داخلی آزمایشگاه‌های استان یزد باید به‌گونه‌ای باشد که در اولین ورود به آن احساس آرامش به شما منتقل شود. بسیاری از افرادی که به آزمایشگاه های یزد مراجعه می‌کنند از استرس و اضطراب زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل ایجاد یک مکان آرام برای انجام آزمایشات می‌تواند روی روحیات افراد تأثیرگذار باشد.

درواقع یک آزمایشگاه خوب و مجرب سعی می‌کند فضای مناسبی برای انتظار بیماران و انجام آزمایشات فراهم کند. درنظرگرفتن کتاب‌ها و مجلات مختلف، صندلی‌های کافی، دستگاه‌های نوبت‌دهی و غیره از کار‌هایی هستند که در آزمایشگاه های یزد برای کاهش استرس مراجعین انجام می‌شوند.

همچنین رعایت بهداشت و نظافت محیط نیز از نکات بسیار مهمی‌ است که باید در آزمایشگاه‌ها به آن توجه شود. اگر قصد انتخاب یک آزمایشگاه خوب و مناسب را دارید، حتماً به نکاتی که گفته شد توجه کنید.

سرعت مناسب ارائه نتایج آزمایش

آزمایشگاه های یزد علاوه بر اینکه باید از دقت بالایی در جواب آزمایش‌ها برخوردار باشند باید بتوانند زمان جواب‌دهی به مراجعین را کاهش داده و نتایج آزمایشات را در کم‌ترین زمان ممکن در اختیار آن‌ها قرار دهند. بهترین آزمایشگاه شبانه‌روزی یزد همواره سعی می‌کند سرعت ارائه خدمات را افزایش دهد؛ زیرا به نقش بسیار مهم آزمایشات در تشخیص زود هنگام بیماری‌ها آگاه است.

امروزه اغلب آزمایشگاه‌ها با بهره‌گیری از کادر مجرب و تجهیزات تخصصی سعی می‌کنند به بهترین نحو آزمایشات را تفسیر کرده و جواب آن‌ها را در کم‌ترین زمان ارائه دهند. در برخی از آزمایشگاه های یزد می‌توانید جواب آزمایش خود را به شکل آنلاین دریافت کنید.

موقعیت مکانی آزمایشگاه

معمولاً در شهر‌های کوچک و کم‌جمعیت، آزمایشگاه‌ها در نزدیکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار دارند؛ اما در شهر‌های بزرگ این موضوع قدری متفاوت است و شما می‌توانید در نقاط مختلف شهر آزمایشگاه‌های طبی بسیاری پیدا کنید.

به دلیل ترافیک زیاد شهر‌های بزرگ اغلب افراد ترجیح می‌دهند به آزمایشگاهی که در نزدیکی مطب پزشک یا محل زندگی‌شان قرار دارد مراجعه کنند؛ بنابراین، موقعیت مکانی آزمایشگاه در شرایطی که دسترسی به آزمایشگاه زمان‌بر است اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. پس به هنگام انتخاب آزمایشگاه های یزد حتماً به این موضوع توجه داشته باشید.

تعرفه خدمات آزمایشگاهی در یزد

آیا از هزینه چکاپ کامل یا آزمایشات تیروئیدی خبر دارید؟ پیش از مراجعه به آزمایشگاه های یزد بهتر است از قیمت حدودی آزمایش‌های مختلف پزشکی خبر داشته باشید. تعرفه آزمایشات پزشکی تحت تأثیر پارامتر‌های مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه با آن‌ها اشنا خواهید شد.

نوع آزمایش

اولین موردی که هزینه آزمایش در آزمایشگاه های یزد را تعیین می‌کند نوع آزمایشی است که پزشک برای شما تجویز کرده است. برخی از آزمایشات پزشکی بسیار تخصصی بوده و لازم است کادر آزمایشگاه ساعت‌ها روی آن کار کنند تا به شکل صحیح نتیجه آزمایش مشخص شود.

به طور مثال هزینه آزمایشات مربوط به سلامت جنسی از آزمایش ادرار، خون یا تیروئید بیشتر است. پس حتماً در محاسبه تعرفه خدمات آزمایشگاه های یزد به این موضوع توجه کنید.

نوع بیمه

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت آزمایش‌های آزمایشگاه های یزد می‌توان به نوع بیمه‌ای که از آن استفاده می‌کنید اشاره کرد. مثلاً اگر از بیمه تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح خدمات درمانی و بیمه‌های مکمل استفاده کنید، هزینه آزمایشات شما کاهش پیدا می‌کند.

با داشتن بیمه تنها مقدار کمی‌ از هزینه آزمایش را می‌پردازید و پرداخت مابقی آن بر عهده بیمه‌های طرف قرارداد با آزمایشگاه های یزد قرار دارد.

نوع آزمایشگاه

اینکه شما از چه آزمایشگاهی خدمات دریافت می‌کنید نیز روی هزینه آزمایش‌های انجام شده تأثیرگذار است. معمولاً با مراجعه به آزمایشگاه‌های دولتی یزد که با بیمه‌های مختلف قرارداد دارند می‌توانید به نسبت آزمایشگاه‌های خصوصی یزد هزینه کمتری بپردازید.

علاوه بر این برخی آزمایشگاه های یزد در حوزه‌های تخصصی پزشکی فعالیت دارند و از پرسنل مجرب و دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کنند. در این صورت قیمت خدمات این آزمایشگاه‌ها بیشتر می‌شود؛ اما از صحت نتیجه آزمایش خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

تعداد آزمایش‌ها

طبیعی است که هرچقدر تعداد آزمایش‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است بیشتر باشد، هزینه‌ای که لازم است برای دریافت نتیجه آزمایشات خود به آزمایشگاه های یزد بپردازید بیشتر می‌شود. مثلاً هزینه چکاپ کامل بانوان که شامل تعداد زیادی از آزمایش مختلف است از هزینه آزمایش تیروئید یا ادرار به تنهایی بیشتر است.

به منظور آگاهی از تعرفه آزمایشات پزشکی می‌توانید از جدول زیر که شامل قیمت خدمات آزمایشگاه های یزد است استفاده کنید.

نوع آزمایش قیمت
آزمایشات مربوط به دوران بارداری از ۷۵۰۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش غربالگری جنین (سه‌ماهه اول) ۳۵۰۰۰۰ تومان
آزمایش غربالگری جنین (سه‌ماهه دوم) ۹۳۰۰۰۰ تومان
آزمایشات پیش از بارداری ۷۲۰۰۰۰ الی ۲۲۰۰۰۰۰ تومان
آزمایشات مربوط به چکاپ آقایان ۳۰۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان
آزمایشات مربوط به چکاپ بانوان ۳۱۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان
آزمایشات مربوط به چکاپ سالمندان ۳۵۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
آزمایشات چکاپ نوزادان ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
آزمایشات چکاپ کودک یک‌ساله از ۶۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش چکاپ ورزشکاران ۱۱۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش چکاپ سلامت جنسی آقایان ۱۹۰۰۰۰۰ الی ۲۳۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش چکاپ سلامت جنسی بانوان ۱۸۰۰۰۰۰ الی ۲۳۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش خون ۷۰۰۰۰۰ تومان
آزمایش تیروئید از ۳۰۰۰۰۰ تومان

برای شناخت دقیق‌ قیمت آزمایش‌هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است بهتر است با شماره تماس آزمایشگاه های یزد تماس حاصل کرده و سؤالات خود را بپرسید.

لیست آزمایشگاه های یزد

در شهر یزد آزمایشگاه‌های بسیاری فعالیت دارند که همه روزه به ارائه خدمات مختلف و انجام آزمایش‌های پزشکی می‌پردازند. اگر قصد انجام آزمایش و چکاپ دارید، لازم است بهترین آزمایشگاه های یزد را بشناسید. در ادامه مطلب لیست کاملی از آزمایشگاه های یزد به همراه شماره تماس و آدرس آزمایشگاه های یزد را مشاهده خواهید کرد.

نام آزمایشگاه آدرس شماره تماس
آزمایشگاه مرکزی یزد یزد، بلوار آیت الله طالقانی ۷۲۴۶۶۶۵
آزمایشگاه دکتر گودرزیان یزد یزد، چهارراه ۲۲ بهمن، اول بلوار دولت آباد، مجتمع تجاری پردیس، واقع در کوچه قائم ۰۳۵۳۵۲۶۷۲۵۲
آزمایشگاه پارس یزد یزد، بلوار آیت الله طالقانی، مقابل بانک تجارت ۰۳۵۳۶۲۷۲۰۹۰
آزمایشگاه بوعلی یزد یزد، خیابان آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، کنار ساختمان پزشکان رازی ۰۳۵۳۷۲۵۹۰۹۱
آزمایشگاه نور یزد یزد، واقع در بلوار منتظر قائم، کوچه شهید نصیری، دومین ساختمان سمت چپ ۰۳۵۳۶۲۹۳۶۶۶
آزمایشگاه ایران یزد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، ۱۰۰ متر بعد از کوچه بهمن، کوچه موج ۰۳۵۳۶۲۴۳۳۳۱
آزمایشگاه سینا یزد یزد، بلوار آیت الله طالقانی، اول کوچه شهید هدایتی ۰۳۵۳۷۲۵۸۸۵۰
آزمایشگاه پاستور یزد یزد، واقع در میدان مهدیه، اول خیابان آیت الله طالقانی، کوچه ۱ ۰۳۵۳۶۲۲۹۰۵۳
آزمایشگاه مهر یزد یزد، واقع در میدان آزادی، بلوار آیت الله طالقانی، مقابل بانک ملی، بن بست نظری ۰۳۵۳۷۲۵۳۹۳۷
آزمایشگاه لقمان یزد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان حسینعلی گل ۰۳۵۳۸۲۷۵۳۸۵
آزمایشگاه صدرا یزد یزد، بلوار جمهوری، نزدیک کوچه قائم ۰۳۵۳۵۲۵۰۶۲۵
آزمایشگاه ژنتیک امام علی یزد یزد، واقع در بلوار نواب صفوی، کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع)، کلینیک ژنتیک آوین ۰۳۵۳۶۲۰۹۹۷۴
آزمایشگاه تشخیص اعتیاد یزد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه شهدای مکتب امام ۰۳۵۳۶۲۸۲۰۷۱
آزمایشگاه فاطمه الزهرا یزد، واقع در بلوار ۵۲ متری امام شهر، درمانگاه فاطمه الزهرا ۰۳۵۳۵۲۵۰۴۰۰
آزمایشگاه حکیم یزد، واقع در محله اکبر آباد، خیابان یکم منتظر قائم ۰۳۵۳۶۲۸۸۰۰۳
آزمایشگاه کسرا یزد، واقع در محله صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، مقابل بازارچه اطلسی ۰۳۵۳۸۲۶۱۰۶۰
آزمایشگاه میلاد یزد، میدان باهنر، کوچه برخوردار ۰۳۵۳۷۲۶۸۳۸۰
آزمایشگاه نوین یزد، خیابان آیت الله طالقانی، واقع در کوچه ۲۱ ۰۳۵۳۶۲۷۰۴۵۲
آزمایشگاه دکتر پهلوان زاده یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار ۰۳۵۳۶۲۲۳۵۹۷
آزمایشگاه بهار یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار پاساژ شهاب، کوچه قریشی ۰۳۵۳۶۲۹۶۲۰۰
آزمایشگاه دی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار پمپ بنزین، کوچه معظمی ۰۳۵۳۶۲۸۵۰۵۲
آزمایشگاه دکتر خبازیان یزد، بلوار شهید دشتی، مقابل بوستان ناجی، طبقه پایینی بانک انصار ۰۳۵۳۸۳۸۰۹۹۰
آزمایشگاه دکتر مقیمی یزد، میدان اطلسی، خیابان شهید قندی، مقابل سینما تک، مجتمع پارسا ۰۳۵۳۸۲۵۴۹۴۷
آزمایشگاه دانش یزد، واقع در میدان خاتمی، اول خیابان مهدی، ساختمان پزشکان مهدی ۰۳۵۳۶۲۳۵۹۴۹
آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل یزد، واقع در میدان مهدیه، اول بلوار امام جعفر صادق (ع) ۰۳۵۳۶۲۹۸۱۰۰
آزمایشگاه ولیعصر یزد، واقع در میدان همافر ۷۲۶۱۵۴۱
آزمایشگاه هدف یزد، واقع در میدان مهدیه، اول بلوار شهید بهشتی، کوچه وامق ۰۳۵۳۷۲۶۷۲۷۶

سؤالات متداول

۱. آیا برای آزمایش ازدواج باید ناشتا باشیم؟

خیر این آزمایش اصلاً نیازی به ناشتایی ندارد.

۲ آزمایش چکاپ کامل شامل چه مواردی است؟

ادرار، مدفوع، خون، دستگاه گوارش، مغز استخوان، مایع نخاعی، کبد، مخاط پوست و غیره

۳. مدت زمان ناشتایی برای آزمایش چقدر است؟

مدت زمان ناشتایی برای هریک از آزمایشات متفاوت است؛ اما بهتر است ۸ الی ۱۲ ساعت قبل چیزی مصرف نکرده باشید.

۴. قیمت آزمایش تیروئید چقدر است؟

قیمت آزمایش‌های مربوط به غده تیروئید در آزمایشگاه های یزد حدوداً ۳۰۰۰۰۰ تومان است.

 

شارینو

اگر می‌خواهید در حوزه درمانی دیگر از بهترین خدمات پزشکی بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنم حتماً سری به مطالب وبلاگ شارینو با موضوعاتی همچون پزشک تغذیه در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، سونوگرافی در یزد، رادیولوژی در یزد، پزشک زنان در یزد و غیره بزنید.

اگر قصد نصب و اجرای سقف کاذب برای منزل خود دارید، باید بدانید لازم است حتماً از بهترین متخصصان این حوزه کمک بگیرید تا سقف کاذب ساختمان شما به بهترین و زیبا‌ترین شکل ممکن اجرا شود. به این منظور توصیه می‌کنیم پیش از اقدام در این زمینه به مطلب نصب سقف کاذب در یزد مراجعه کنید.

قفل‌های برقی از بهترین و ایمن‌ترین قفل‌های ساختمان هستند که امروزه با داشتن قابلیت کنترل از راه دور می‌توان امنیت هر ساختمانی را حتی زمانی که در آن حضور نداریم تأمین کنیم. اگر می‌خواهید درمورد انواع قفل برقی بیشتر بدانید، می‌توانید به مطلب نصب قفل برقی در یزد مراجعه کنیم.

اگر قصد نوسازی با بازسازی خانه خود را دارید؛ اما نمی‌دانید که باید چه مصالح و کالا‌هایی خریداری کنید و چه کار‌هایی انجام دهید، اصلاً لازم نیست نگران باشید؛ زیرا کلینیک‌های ساختمانی می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. اگر نمی‌دانید کلینیک ساختمانی چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد، می‌توانید به مطلب کلینیک ساختمانی در یزد مراجعه کنید.

در برخی موارد نیاز است به منظور انتقال بیماران به بیمارستان‌ها یا شهر‌های اطراف از آمبولانس‌های خصوصی کمک بگیرید. در این شرایط باید سعی کنیم بهترین مراکز را انتخاب کرده و ایمنی بیمار را تأمین کنیم.

اگر می‌خواهید درمورد خدمات آمبولانس‌های خصوصی در یزد اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ شارینو و مقاله آمبولانس در یزد مراجعه کنید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید و می‌خواهید یک تغییر اساسی و زیبا در معماری ساختمان خود ایجاد کنید، مطالعه مطالبی همچون روشنایی و نورپردازی در یزد، کناف کار در یزد، نقاش ساختمان در یزد و غیره می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

شهر زیبا و تاریخی یزد از گذشته‌های دور تابه‌حال پذیرای گردشگران بسیاری از تمام نقاط دنیا است که برای دیدن شگفتی‌های این شهر خشتی به آن سفر می‌کنند.

اگر شما هم قصد سفر به یزد و بازدید از دیدنی‌های آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به منظور شناخت بیشتر این شهر به مطالبی نظیر مراکز تفریحی یزد، مراکز خرید یزد، رستوران‌ های یزد و سایر موارد سر بزنید.

سخن پایانی

برای هریک از ما پیش آمده است زمانی که برای درمان مشکلات و بیماری‌های خود به پزشک مراجعه می‌کنیم، متخصص به منظور تشخیص دقیق علت بیماری و آگاهی از وضعیت بدن، آزمایش‌های مختلفی برای ما تجویز کند. در این شرایط لازم است به بهترین آزمایشگاه در یزد مراجعه کنیم تا آزمایشات موردنظر با دقت و حساسیت بالایی صورت گرفته و بررسی شوند.

نتایج آزمایش‌های پزشکی نقش بسیار پررنگی در روند درمان دارند و لازم است آن‌ها را به متخصصان مجرب و آزمایشگاه‌های حرفه‌ای بسپاریم تا خیالمان از بابت صحت آزمایش راحت باشد. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد آزمایشگاه های یزد و خدمات آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *