نقاش ساختمان در اصفهان

نقاش ساختمان در اصفهان

فهرست مطالب

آیا قصد دارید دکوراسیون جدیدی به منزل خود بدهید؟ شما برای این کار به یک نقاش ساختمان در اصفهان نیاز دارید تا به منزل شما با رنگ‌های جدید و تمیز روحی دوباره ببخشد. نقاش ساختمان یکی از شغل‌های مفید بوده و جزو دسته خدمات است.

نقاش ساختمان چه خدماتی انجام می‌دهد؟ در این مقاله به طور اختصاصی به شرح وظایف نقاش ساختمان در اصفهان، وظایف، ابزار کار و برخی سؤالات پیرامون این حرفه می‌پردازیم.

نقاش ساختمان در اصفهان چه کاری انجام می‌دهد؟

نقاش ساختمان در اصفهان در واقع خدمات رنگ آمیزی نماها و دکوراسیون داخلی مغازه‌ها، رستوران‌ها، نما ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و صنعتی را بر عهده دارد.

بهترین نقاش ساختمان در اصفهان کسی است که با  بهترین ورودی‌ها و مواد موجود در بازار کار خود را انجام می‌دهد و برای ایمنی کار خود استانداردها و مقررات مربوط به مشاغل پرخطر را رعایت می‌کند.

ویژگی‌های بهترین نقاش ساختمان در اصفهان چیست؟

نقاش ساختمان وظیفه دارد با مواد موجود بهترین کار خود را در مدت زمان مشخص تحویل دهد. ضروری است که برای جلب رضایت مشتری طبق سلیقه و درخواست او عمل کند. در ادامه این بخش به خصوصیات متخصص نقاش ساختمان اشاره می‌کنیم. این خصوصیات شامل موارد زیر هستند.

ویژگی‌های بهترین نقاش ساختمان در اصفهان چیست؟

 

 

دارای تخصص لازم برای نقاشی ساختمان

برای ارائه خدمات با کیفیت، جلب رضایت مشتری و اجرای بهترین عملکرد لازم است نقاش ساختمان در اصفهان دوره‌های مربوط به شغل خود را به بهترین نحو گذرانده باشد. در این دوره‌ها اصول تئوری و عملی کار نقاش ساختمان ارائه می‌شود و به این افراد فرصتی برای تمرین داده می‌شود.

به این صورت این افراد فرصت کار عملی را دارند و می‌توانند نمونه کارهای خود را در رزومه کاری ثبت کنند. این افراد پس از پایان دوره گواهی خود را دریافت کرده و می‌توانند با دریافت وام اشتغال زایی ابزار اولیه کار خود را خریداری کرده و وارد بازار کار شوند.

متعهد، منظم و خوش قول

وقتی در حال رنگ کردن منزل، دفتر کار یا شرکت خود هستید، باید تمام وسایل را جا به جا کنید. لازم است روی وسایلی که در اتاق مانده‌اند روکشی قرار بدهید و سپس شروع به کار کنید.

تصور کنید که در چنین شرایطی که فضای خانه شلوغ و نامرتب است. نقاش ساختمان در اصفهان مدام کار را به تعویق بیندازد یا برای مدت کمی کار کند و سپس مابقی آن را به روز دیگری موکول کند. این وضعیت سبب شکایت مشتریان و نارضایتی آن‌ها می‌شود.

به همین دلیل است که تعهد به کار، انجام منظم کار به صورت روزانه و خوش قول بودن جزو ویژگی‌های ضروری برای نقاش ساختمان در اصفهان است. یک استادکار ماهر می‌داند که چگونه کار را مدیریت کند تا مشتریان از هر لحاظ راضی باشند.

صبر و حوصله در انجام کار

یک نقاش ساختمان در اصفهان باید در انجام کار خود صبر و حوصله به خرج بدهد و سلیقه مشتری را در کار خود وارد کند. استادکار برای انجام یک کار شیک و مشتری پسند باید بر اصول ترکیب رنگ و استفاده از ابزارهای کار خود به خوبی اشراف داشته باشد و حتی بتواند در این خصوص به مشتریان مشاوره بدهد تا در نهایت خروجی کار هم رضایت بخش باشد و هم استاندارد.

صبر و حوصله در انجام کار

 

 

 

دارای قرارداد مالی شفاف

یک استادکار حرفه‌ای نقاش ساختمان در اصفهان قبل از شروع پروژه خود در مورد مسائل مالی صحبت کرده و حدود آن را برای مشتری مشخص می‌کند. همچنین لازم است در این قرار داد اصول و بندهایی که دو طرف از یکدیگر انتظار دارند ذکر شود. به این صورت نه مشکلی پیش خواهد آمد و نه مشتری ناراضی خواهد بود.

دارای سابقه کار بالای ۵ سال

افرادی که بیشتر از ۵ سال در حرفه نقاشی ساختمان فعالیت کرده‌اند فرصت این را داشته‌اند که بتوانند تمام نکات، چالش‌ها و اصول کار را بیاموزند و به اصطلاح در این حرفه استخوان بترکانند. این افراد پروژه‌های زیادی را انجام داده و به خوبی بر کار خود مسلط هستند.

به همین دلیل توصیه می‌شود برای نقاشی ساختمان خود از استادکارهای ماهر دعوت کنید تا منزل یا مکان مورد نظر شما را رنگ کنند. شما با این تصمیم ریسک کار خود را کاهش می‌دهید و خروجی دلپذیرتری نیز تحویل می‌گیرید.

دارای نمونه کارهای فراوان و با کیفیت

حتماً قبل از عقد قرار داد و شروع کار از نقاش ساختمان در اصفهان بخواهید نمونه کارهای قبلی خود را به شما نشان بدهد. شما با مشاهده این نمونه کارها و ترکیب رنگ‌های استفاده شده می‌توانید میزان کیفیت کار استاد نقاش ساختمان در اصفهان را با سایر نقاش‌ها بسنجید و سپس برای دعوت از او جهت نقاشی ساختمان خود اقدام کنید.

انواع نقاشی ساختمان در اصفهان

نه تنها به دلایل زیبایی شناختی، بلکه برای محافظت از دیوارهای خانه نیز ضروری است که نمای آن را به درستی رنگ آمیزی کنید. رنگی که برای دیوارهای خانه خود انتخاب می‌کنید از دیوار در برابر عوامل جوی مانند آفتاب، باران، آلودگی یا گردوغبار به طور مداوم مراقبت کرده و مانع آسیب دیدن آن می‌شود.

به همین دلیل، مهم است که به طور دوره‌ای رنگ نما ساختمان را قبل از شروع خراب شدن در اثر این عوامل جوی تجدید کنید. متغیرهایی مانند نوع خانه شما، مواد پشتیبانی یا آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید مستقیماً بر ویژگی‌هایی که رنگ ایده آل برای نمای شما باید داشته باشد، تأثیر می‌گذارد.

دو نوع نقاشی ساختمان وجود دارد که برای رنگ کردن و ترمیم دیوارهای خانه استفاده می‌شود:

  • نقاشی نما و دیوارهای بیرونی ساختمان
  • نقاشی داخل خانه و دیوارهای داخلی آن

۶ نوع رنگ برای نما و دیوارهای بیرونی ساختمان وجود دارد که نقاش ساختمان در اصفهان با توجه به ترکیب و کاربرد از آن‌ها استفاده می‌کند. در ادامه به معرفی جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

انواع نقاشی ساختمان در اصفهان

 

 

 

رنگ نما اکریلیک

این رنگ نمای بیرونی بر پایه آب بوده و بسته به کیفیت فرمولاسیون محصول دارای ماندگاری ۱ تا ۳ سال و یا ۵ تا ۱۰ سال با گارانتی سازنده خواهد بود.  اکریلیک رنگ‌هایی برای نما هستند که به دلیل کاربرد آسان خود محبوب بوده و بیشترین استفاده را دارند.

رنگ رزین سیلیکونی خارجی یا پوشش‌های سیلیکونی مبتنی بر آب

این رنگ به طور ویژه برای آب و هوای مرطوب تولید می‌شود و  بزرگ‌ترین مزیت آن ایجاد یک لایه ریز متخلخل بر روی نما است. این رنگ از جذب آب باران توسط دیوار یا نما جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن رطوبت موجود در نما را نیز از بین می‌برد.

این نوع رنگ نما پر مصرف برای محافظت در برابر رطوبت روی یک تکیه گاه سالم یا بدون آسیب شناسی جدی است. علاوه بر این، پوشش‌های سیلیکونی را می‌توان به صورت بی رنگ نیز در بازار یافت.

این نوع رنگ‌ها بر روی تکیه‌گاه‌هایی مانند دیوارهای آجری، سنگی و بتنی استفاده می‌شوند که تنها مزیت آن دفع رطوبت و آب و جلوگیری از تشکیل قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌ها است.

نقاشی نمای سیلو کسان

این یک رنگ نما برای آب و هوای بسیار مرطوب است و تا ۱۵ سال ماندگاری دارد. سیلوکسان جزو انواع  با کیفیتی هستند که برای محافظت در برابر آسیب‌شناسی‌های جدی ناشی از رطوبت استفاده می‌شوند. رنگ سیلوکسان حاوی ذرات دفع کننده آب و رنگ‌های ضد کپک است.

علاوه بر این، این نوع رنگ بیرونی در زیر باران خود تمیز شونده، تنفس پذیر و بادوام است. اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می‌کنید، این نوع رنگ نما بهترین گزینه برای شما است.

پوشش الاستومری، رنگ الاستیک

یک نقاش ساختمان در اصفهان می‌داند که پوشش الاستومری یا رنگ الاستیک نوعی رنگ بیرونی بوده که دارای خاصیت ارتجاعی است. اگر می‌خواهید یک دیوار از خانه خود را ضدآب کرده یا بپوشانید، این نوع رنگ را انتخاب کنید.

رنگ الاستومری یا رنگ الاستیک تخلخل‌ها و ترک‌های تا ۱ میلی‌متر را می‌پوشاند و علاوه بر محافظت از خانه در برابر رطوبت ناشی از آب باران برای گچ، بتن یا آجر نیز مناسب است. قبل از استفاده از این نوع رنگ از فیکس کننده اکریلیک استفاده کنید.

پوشش الاستومری، رنگ الاستیک

 

 

رنگ آمیزی نمای سیلیکات یا پوشش سیلیکات

این نوع جزو رنگ‌های بیرونی است که در صورت داشتن دیوار برای ترمیم که حاوی رطوبت باقیمانده و چسبیده است باید از آنها استفاده کنید. این نوع رنگ سرشار از سیلیکات پتاسیم است که باعث می‌شود با واکنش شیمیایی به سطوح معدنی مانند آجر، بتن و گچ بچسبد.

این رنگ به طور گسترده در ملات‌ها و به ویژه در ساختمان‌های قدیمی مانند هتل‌های نمادین یا کلیساها که ممکن است حاوی رطوبت در دیوار باشند استفاده می‌شود.

رنگ بیرونی پلیولیت

ویژگی این نوع رنگ نما این است که حاوی رزین‌های اکریلیک بوده و ضمانت ماندگاری تا ۱۲ سال را دارد. علاوه بر این، رنگ بیرونی پلیولیت محصولی با چسبندگی و مقاومت بسیار خوب است؛ بنابراین نیازی به پرایمر یا زیر سازی قبلی ندارد.  این رنگ برای نمای بیرونی شنی یا نماهایی در شرایط نامناسب و در آب و هوای بسیار خشک و شدید بسیار مناسب بوده و توصیه می‌شود.

برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

هر نقاش ساختمان در اصفهان باید هنگام رنگ و نوسازی ساختمان به مواردی دقت کند که در ادامه توضیح داده‌ایم.

برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

 

 

 

در صورتی که ساختمان دارای نمای نوساز یا وضعیت نامناسبی داشته باشد

در صورتی که پروژه شما یک ساختمان جدید باشد، باید از تمیز و خشک بودن دیوارها اطمینان حاصل کنید؛ زیرا مطمئناً به دلیل کارهای انجام شده قبلی بر روی آن، ذرات گردوغبار بیشتری نسبت به حالت معمول دارد. علاوه بر این، شما باید رنگ نمایی را انتخاب کنید که ویژگی اساسی آن پوشش باشد.

برعکس، اگر نما در وضعیت نامناسبی باشد؛ قبل از استفاده از رنگ نما باید دیوار را تعمیر کنید. این کار برای پوشاندن ترک‌ها و شکاف‌های احتمالی است. نقاش ساختمان در اصفهان توصیه می‌کند هنگامی که نما برای رنگ آمیزی مناسب است، از رنگ نما هیدروپلیولیت استفاده کنید؛ زیرا این نوع رنگ مناسب‌ترین محصول برای نماهای آسیب دیده است.

به آب و هوای منطقه زندگی دقت کنید

بسیار مهم است که در هنگام خرید رنگ برای نمای ساختمان مورد نظر خود به آب و هوای کلی منطقه زندگی‌تان توجه کنید. اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می‌کنید، توصیه می‌شود به دنبال رنگ ضد آب باشید که حاوی مواد نگهدارنده ضد کپک باشد. در حالی که اگر آب و هوای غالب در منطقه زندگی شما هوا خشک و آفتابی است، باید به دنبال رنگ مقاوم در برابر UVA باشید.

رنگ باید دارای چسبندگی باشد

اگر رنگ نما چسبندگی بالایی به دیوار و سطح تکیه گاه داشته باشد، از یک طرف از ترک خوردن آن جلوگیری شده و از طرف دیگر نقاش ساختمان در اصفهان مجبور به گذاشتن لایه قبلی یا آستر نیست.

به سطح پوشش و عملکرد رنگ دقت کنید

وقتی رنگی که انتخاب می‌کنید، دارای سطح بالای پوشش و عملکرد استاندارد باشد، دیگر لازم نیست نقاش ساختمان در اصفهان در رنگ آمیزی بیرونی به تکیه گاه یا دیوار لایه‌های بیشتر رنگ بدهد؛ بنابراین با انتخاب درست در زمان و مقدار رنگ مورد نظر به طور قابل توجهی صرفه جویی می‌کنید.

گاهی اوقات، این نوع رنگ که دارای عملکرد بهتر و پوشش بالا است نسبت به سایر رنگ‌ها قیمت بیشتری دارد؛ اما هنگامی که رنگ را روی پایه بمالید و در کار و مواد صرفه جویی کنید متوجه می‌شوید که خرید این رنگ کاملاً ارزشش را دارد.

قبل از رنگ آمیزی نمای خود را آماده کنید

گاهی اوقات نماها ممکن است دچار آسیب‌های مختلفی شوند که نقاش ساختمان در اصفهان باید قبل از شروع رنگ آمیزی آن‌ها را اصلاح کند. برخی لکه‌ها ممکن است در سطح دیوار یا نماها به دلایل زیادی ظاهر شوند. نقاش ساختمان در اصفهان قبل از شروع کار به شما در از بین بردن آن‌ها کمک می‌کند.

اگر برعکس، نمای شما از هیچ گونه آسیبی رنج نمی‌برد؛ اما دارای نقص و ترک‌های ناشی از سایش یا فرسایش است؛ باید قبل از رنگ نما روی آنها ملات بمالید تا پوشیده شوند و سپس اقدام به رنگ کردن دیوارها کنید. در نهایت و به عنوان توصیه آخر شما باید قبل از اعمال رنگ بیرونی، سطح نما ساختمان را تمیز و خشک کنید.

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان

پس از انتخاب مناسب‌ترین رنگ نما برای خانه خود، باید برای گرفتن نتیجه مطلوب مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. توصیه می‌شود این کار را به یک نقاش ساختمان در اصفهان بسپارید.

  • قسمت‌هایی از پنجره‌ها، درها یا کفی که نمی‌خواهید رنگ کنید را با روزنامه بپوشانید.
  • قبل از شروع به کار دیواری که می‌خواهید رنگ کنید را تعمیر کنید.
  • تمیز کردن و صیقل دادن دیوار مورد نظر از مراحل ابتدایی کار بوده و جهت آماده سازی انجام می‌شود.

در نهایت باید هوا برای اجرای رنگ نما معتدل باشد. این بدان معنی است که روز باید بدون باران، گرمای بیش از حد یا باد باشد؛ زیرا آب و هوای بارانی یا خشک می‌تواند لایه سطحی رنگ را دچار ترک کند؛ بنابراین در تابستان بهتر است در اوایل یا اواخر روز که دما معتدل‌تر می‌شود، رنگ آمیزی کنید.

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

 

 

نقاشی داخل خانه و دیوارهای داخلی آن

در این قسمت به توضیح ویژگی‌های نقاشی دیوارهای داخلی خانه و تکنیک‌های آن می‌پردازیم. قبل از رنگ آمیزی دیوارهای داخل خانه، باید آماده سازی اولیه را انجام دهید. برای انجام این کار، لازم است از مناطقی که نیازی به رنگ آمیزی ندارند محافظت شود. این مناطق شامل کلید، پریز، چارچوب در و غیره هستند.

پس از این مرحله نقاش ساختمان در اصفهان به هنگام اجرای دکوراسیون داخلی، به نقاشی دیوار در مکان‌هایی می‌پردازد که دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است.

این‌ها نقاطی مانند گوشه‌های دیوار، گوشه‌های کمد و سقف هستند. از بسیاری جهات، رنگ آمیزی داخلی دیوارهای خانه شبیه به رنگ آمیزی نما است؛ اما برخی تفاوت‌های فنی نیز میان این دو وجود دارد.

شما باید قبل از شروع کار، مطمئن شوید که رنگ بر روی سطوحی که برای رنگ آمیزی در نظر گرفته نشده‌اند؛ مانند تخته‌های کف، تزئینات پنجره‌ها، چارچوب درها، کلیدها . پریزهای برق قرار نگیرد.

در آماده سازی برای رنگ آمیزی دیوارهای داخل اتاق، راحت‌ترین کار استفاده از نوار ماسک بوده که یک نوار کاغذی خود چسب است. نقاش ساختمان در اصفهان آنها را روی تمام عناصر ذکر شده می‌چسباند و همچنین به کمک نوار ماسک مرزهای نقاشی روی سقف را مشخص می‌کند. شما می‌توانید پس از رنگ آمیزی، نوار چسب را به راحتی جدا کنید.

همچنین توصیه می‌شود قبل از شروع رنگ آمیزی کف محیط مورد نظر را با روزنامه به عرض ۱ متر بپوشانید تا از پاشیده شدن رنگ روی آن جلوگیری کنید. در صورت وجود طاقچه، آنها نیز باید پوشیده شوند. پس از این کار شما باید رنگ را برای رنگ آمیزی داخلی دیوارها رقیق کنید.

به توصیه نقاش ساختمان در اصفهان شما معمولاً باید ۲ تا ۳ لایه درست کنید. برای لایه اول یا به عبارتی لایه پایین‌تر، رنگ را می‌توان به صورت رقیق‌تر از بقیه لایه‌ها درست کرد. نسبت‌ها و حلال‌ها روی قوطی رنگ مشخص شده است. رنگ پراکنده آب معمولاً با آب بیش از ۵ تا ۱۰ درصد یا ۱: ۹ رقیق می‌شود.

رنگ آمیزی قسمت‌هایی از دیوار که دسترسی به آن‌ها سخت است

مرحله بعدی رنگ آمیزی مناطق باریک و دشوار است. شما باید ابتدا کار خود را با این قسمت‌ها شروع کنید. این قسمت‌ها شامل گوشه‌ها، اتصالات دیوار و سقف، نواحی مجاور پنجره‌ها و درها و نواحی قرنیزها است. برای رنگ آمیزی آنها، از یک برس نوک تیز گرد دستی استفاده کنید. با کمک آن، می‌توانید نوارهایی به عرض ۸-۱۰ سانتی متر ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید؛ مانند یک نقاش ساختمان در اصفهان کار کنید باید با قلم مو با دقت کار کنید. ابتدا کمی رنگ بردارید و قلم مو را روی لبه ظرف فشار دهید تا اضافی رنگ گرفته شود. هنگام اعمال رنگ روی دیوار، باید فشار دست خود را تنظیم کنید.

اگر خیلی محکم فشار دهید، رنگ از قلم مو خارج شده و رگه‌هایی رو دیوار ایجاد می‌شود؛ اما خود رنگ نازک خواهد بود. اگر به آرامی فشار دهید، رنگ در یک لایه ناهموار و یک نوار باریک قرار می‌گیرد؛ بنابراین با قرار دادن قلم مو روی دیوار، ابتدا باید کمی فشار دهید و با تمام شدن رنگ، فشار دست خود را افزایش دهید.

رنگ آمیزی قسمت‌هایی از دیوار که دسترسی به آن‌ها سخت است

 

 

نقاشی اولیه دیوار داخلی

نقاش ساختمان در اصفهان پس از رنگ آمیزی تمام مناطق دشوار، رنگ کردن قسمت‌های اصلی خانه را شروع می‌کند. معمولاً برای این کار از غلتک رنگ استفاده می‌کنند. استفاده از آن راحت بوده و هنگام غوطه‌ورشدن در رنگ، تمام منافذ خود را پر می‌کند؛ سپس، تحت فشار، غلتک به تدریج رنگ را آزاد می‌کند.

با این حال، نقاش ساختمان در اصفهان می‌داند که نباید بیش از حد رنگ بردارد؛ در غیر این صورت رنگ به صورت لک روی دیوار ظاهر می‌شود. برای راحتی  استفاده از یک مجموعه رنگ روی غلتک، آن را در یک سینی رنگ بریزید.

نقاش ساختمان در اصفهان برای رنگ آمیزی دیوارهای داخل خانه، غلتک را در سینی پایین آورده و برای آغشته شدن یکنواخت به رنگ روی آن غلت می‌دهد. رنگ آمیزی دیوار از بالا به پایین انجام شده و رنگ را در ضربات عرضی یا W شکل اعمال می‌کند؛ سپس در جهت افقی یا عمودی سایه می‌اندازد.

نقاش ساختمان در اصفهان در نتیجه رعایت این نکات رنگ آمیزی یکنواخت‌تری به دست خواهد آورد. اگر فوراً خطوط افقی یا عمودی ایجاد کنید، ممکن است بعضی از قسمت‌ها رنگ نشده باقی بمانند. همچنین مرز بین ضربه‌ها با خشک شدن رنگ قابل توجه خواهد بود.

نقاش ساختمان در اصفهان تمام دیوارها را به یکباره رنگ نمی‌کند؛ بلکه به طور متوالی به رنگ کردن هر قسمت را از بالا به پایین می‌پردازد و عرض هر قسمت را ۱.۵ تا ۲ متر در نظر می‌گیرد.

راحت‌تر است که دیوارهای داخل اتاق را با کمک یک دستیار رنگ آمیزی کنید یا با نقاش ساختمان روزمزد در اصفهان هماهنگ کنید. به این ترتیب یک نفر رنگ را اعمال می‌کند و نفر دوم بعد از آن سایه می‌زند. روی گچ، سایه زدن به صورت عمودی راحت‌تر است. دقت کنید که هنگام رنگ آمیزی دیوارهای چوبی، سایه زدن در امتداد جهت الیاف انجام می‌شود.

 

 

“در مورد سینک توکار اخوان بیشتر بخوانید”

 

 

اگر سطح بزرگی برای رنگ آمیزی دارید، می‌توانید به جای غلتک از قلم مو استفاده کنید. با کمک قلم مو، راحت‌تر می‌توانید مناطق بزرگ را رنگ آمیزی کنید. با این حال، هنوز هم بهتر است رنگ را پس از استفاده با یک برس با غلتک سایه بزنید.

هنگام نقاشی، فراموش نکنید که هرازگاهی چند قدم از دیوار فاصله بگیرید و سطح را از زاویه‌ای متفاوت بررسی کنید. اگر همیشه فقط از یک نقطه به آن نگاه کنید، نمی‌توانید نقص‌های قابل توجهی را که پس از خشک شدن رنگ ظاهر می‌شوند ببینید.

وقتی از جهات مختلف به قسمتی که رنگ کرده‌اید نگاه کنید، تمام قسمت‌های رنگ نشده، ضربه‌های ناهموار و سایر ایرادات نظر شما را جلب می‌کند و برای اصلاح آن‌ها دیر نخواهد بود. پس از اعمال لایه اول، باید اجازه دهید رنگ خشک شود. به طور متوسط، خشک شدن هر لایه ۴ ساعت طول می‌کشد.

توجه کنید که هر نوع رنگ ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ بنابراین بهتر است زمان مورد نیاز برای خشک شدن را روی قوطی رنگ بررسی کنید. تولید کنندگان همیشه چنین اطلاعاتی را در اختیار مشتریان می‌گذارند. پس از اتمام رنگ آمیزی و خشک شدن تمام لایه‌ها، نوار ماسک را بردارید و در صورت لزوم با یک برس نازک محل اتصال لایه‌ها را رنگ کنید.

هزینه نقاشی ساختمان در اصفهان چقدر است؟

افراد زیادی می‌خواهند دکوراسیون داخل یا خارج خانه خود را تغییر دهند و آن را مرتب کنند. اگر خودتان وقت یا تخصص لازم برای این کار را ندارید، بهتر است با یک نقاش ساختمان در اصفهان صحبت کنید. در ادامه لیست قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان را مشاهده می‌کنید.

این جدول به منظور سهولت کار شما برای پیدا کردن قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان تهیه شده است. اعدادی که در این جدول مشاهده می‌کنید بر اساس قیمت اتحادیه نقاشی ساختمان ۱۴۰۲ جمع‌آوری ‌شده‌اند.

خدمات هزینه
نقاشی ساختمان با رنگ روغنی هر متر مربع ۴۰ تا ۵۶ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ روغنی روی رنگ به ازای هر متر مربع ۲۳ تا ۳۸ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ روغنی روی گچ به ازای هر متر مربع با مواد ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ روغنی روی گچ به ازای هر متر مربع بدون مواد ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک روی رنگ به ازای هر متر مربع با مواد ۳۵ تا ۴۱ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک روی رنگ به ازای هر متر مربع بدون مواد ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان
نقاشی ساختمان با رنگ گچ روی رنگ به ازای هر متر مربع با مواد ۳۹ تا ۵۰ هزار تومان
قیمت ضد زنگ به همراه تمیز کاری هر متر مربع ۲۵ تا ۴۳ هزار تومان
هر متر مربع کنیتکس ۳۴ تا ۴۵ هزار تومان
نقاشی ساختمان با اجرای بلکا هر متر مربع ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان
قیمت رنگ آمیزی سطح چوبی توافقی
قیمت رنگ آمیزی سطح آهنی توافقی
رنگ آمیزی نرده‌های راه پله با رنگ روغنی توافقی
نقاشی ساختمان با مولتی کالر به همراه مواد هر متر مربع ۴۲ تا ۵۶ هزار تومان
قیمت خرده کاری و ترمیم توافقی
نقاشی ساختمان با رنگ آکرلیک روی رنگ به ازای هر متر مربع با مواد ۳۵ تا ۴۳ هزار تومان

هزینه نقاشی ساختمان در اصفهان چقدر است؟

مصالح مورد نیاز برای نقاشی ساختمان چیست؟

یک نقاش ساختمان در اصفهان برای رنگ آمیزی و نقاشی به چه ابزارها و مصالحی نیاز دارد؟ ما لیستی از وسایل و مصالح نقاشی ساختمان که مورد نیاز نقاش ساختمان در اصفهان است تهیه کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

برس کوچک

برای رنگ آمیزی تمام مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است؛ مانند نزدیک پنجره، نزدیک در و غیره.

قلم مو بزرگ

برای رنگ آمیزی بیرون و داخل گوشه‌ها یا سطوح بزرگ به کار می‌رود.

فیلم ماسک 

از فیلم ماسک برای پوشش کف، مبلمان و بقیه اثاثیه با هدف محافظت از آنها در برابر آلودگی رنگ استفاده می‌شود. هزینه فیلم کم است و پس از اتمام کار در مدت زمان کمی می‌توانید محیط خانه را تمیز کنید.

مصالح مورد نیاز برای نقاشی ساختمان چیست؟

 

 

نوارهای کاغذی، باریک و پهن 

از نوار کاغذی برای چسباندن فیلم به اثاثیه و چسباندن تزئینات پنجره و در، سوکت‌ها، لامپ‌ها و تمام عناصری که می‌توانید به طور تصادفی هنگام رنگ آمیزی رنگ کنید، استفاده می‌شود. آنها همچنین هنگام رنگ آمیزی دیوارها و سقف‌ها در رنگ‌های مختلف برای جدا کردن یک رنگ از رنگ دیگر به کار می‌روند.

کاردک‌های باریک و پهن 

از کاردک می‌توان برای زدن بتونه به محل براده‌ها و ترک‌های روی دیوارها یا پاک کردن رنگ پوسته شده از دیوار استفاده کرد؛ همچنین هنگام تمیز کردن نهایی برای خراش دادن رنگ خشک شده به کار می‌رود.

یک سوهان مثلثی و یک سوهان با بریدگی برای غلتک 

این وسیله برای از بین بردن رنگ پوسته شده از دیوار و باقی مانده رنگ از کف، آستانه پنجره و جاهای دیگر مفید است. برای این کار می‌توانید از یک کاردک باریک نیز استفاده کنید.

سطل پلاستیکی

نقاش ساختمان در اصفهان برای تهیه بتونه و گچ با هدف پر کردن حفره‌ها و شکاف‌های دیوارها یا تهیه محلول آب با مواد شوینده برای شستشوی دیوارها به سطل نیاز دارد.

سینی 

برای برداشتن یکنواخت رنگ روی غلتک طراحی شده و استفاده از آن بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر از رنده نصب شده روی سطل است.

غلتک 

با کمک آن می‌توانید به سرعت، به راحتی و به طور مساوی سطوح بزرگ دیوارها را رنگ کنید.

غلتک 

 

 

 

پیچ گوشتی 

برای باز و بسته کردن کلید و پریزها مورد نیاز است.

همزن رنگ 

هر رنگ باید قبل از استفاده کاملاً مخلوط شود که با یک همزن رنگ می‌توانید این کار را انجام دهید.

تفنگ سیلیکونی 

قبل از رنگ آمیزی مجدد اتاق، تمام شکاف‌های زشت در نزدیکی قرنیزها و چارچوب درها را می‌توان به وسیله آن با توده اکریلیک پر کرد.

توری سنباده، کاغذ سنباده، قلم توری سنباده یا اسفنج ساینده 

قبل از رنگ آمیزی مجدد محل، اغلب لازم است که تمام برجستگی‌ها و شکاف‌های دیوارها را با پرکننده پر کنید، پس از اعمال آنها به دیوار و خشک شدن، باید آنها را با یک توری یا کاغذ سنباده یا اسفنج ساینده سمباده بزنید.

مته و  میکسر بتونه 

بتونه‌های شلی که برای پر کردن بی‌نظمی‌ها و دیوارهای تراز استفاده می‌شود باید قبل از استفاده کاملاً با آب مخلوط شوند؛ ساده‌ترین و بهترین راه برای انجام این کار استفاده از مته و میکسر بتونه است.

نردبان رنگ 

می‌توانید از نردبان آلومینیوم که سبک‌تر و گران‌تر است یا نوع فولادی آن که سنگین‌تر و ارزان‌تر به فروش می‌رسد استفاده کنید.

 چرا ساختمان‌ها را نقاشی می‌کنند؟

اغلب ما هزینه‌های زیادی متحمل شده و با صرف زمان و پول ساختمان خود را نقاشی می‌کنیم. کاربرد نقاشی ساختمان چیست که با زحمت، پول و زمان درصدد انجام آن هستیم؟ دلیل‌های انجام این کار را در ادامه مطالعه کنید:

  • جهت تنوع و زیبایی
  • تمیز شدن دیوارهای کثیف به دلیل آلودگی هوا یا تجمع چربی
  • ترمیم ترک‌ها و رنگ‌های خشک شده روی دیوار
  • تعویض رنگ‌های محیط جهت تطابق بیشتر با وسایل و دکوراسیون جدید
  • بهتر شدن نور اتاق‌ها و تطابق با فعالیتی که در آن محیط انجام می‌شود.
  • برجسته کردن مزایا و پنهان کردن کاستی‌های ساختمان
  • با هدف محافظت دیوارها و نما از اثرات منفی بارش، نور خورشید و تغییرات دما

 چرا ساختمان‌ها را نقاشی می‌کنند؟

 

 

انواع مدل‌های نقاشی ساختمان

سبک‌ها و مدل‌های نقاشی زیادی وجود دارد که شما با پیروی از آن‌ها می‌توانید خانه خود را رنگ کنید و به آن رنگ و بویی جدید و متفاوت بدهید. در ادامه سه نوع از این سبک‌ها را بررسی می‌کنیم.

نقاشی ساختمان به سبک مینیمال

در سبک مینیمال نقاش ساختمان در اصفهان فقط از یک یا دو رنگ خنثی مانند کرم و طوسی یا سفید برای رنگ آمیزی اتاق‌ها استفاده می‌کند. به این ترتیب و با استفاده از نورپردازی و فضاهای خالی سبک جدیدی به نام مینیمال در خانه شما به وجود می‌آید.

نقاشی ساختمان به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک شما در انتخاب رنگ آزاد هستید و می‌توانید بیشتر از یک یا دو رنگ انتخاب کنید. بهتر است رنگ‌هایی ساده، گرم و روشن انتخاب کنید که در تقابل با مبلمان و سایر وسایل شما نباشند و در عوض با رنگ‌هایی که انتخاب کرده‌اید هارمونی ایجاد کنید. برای ایجاد آرامش در خانه از رنگ‌هایی که در طبیعت موجود هستند؛ مانند کرم و خاکستری استفاده کنید.

نقاشی ساختمان به سبک مدرن

برای رنگ آمیزی ساختمان به سبک مدرن می‌توانید از رنگ آمیزی متالیک بهره ببرید که فضای بسیار لوکس و مدرنی به منزل شما می‌دهد. اگر به نقاش ساختمان در اصفهان در این خصوص توضیح بدهید، او این رنگ را به زیبایی روی دیوارهای اتاق شما می‌نشاند. در این سبک رنگ آمیزی تنها برخی از دیوارها رنگ می‌شوند.

رنگ‌های اکریلیک و متالیک به طور کامل به هر سطحی می‌چسبند و به سرعت نیز خشک می‌شوند. علاوه بر این در برابر آب و اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. از دیگر مزایای استفاده از این رنگ‌ها در نقاشی ساختمان این است که ترکیبات سازگار با محیط زیست دارند که برای تزئین اتاق کودکان ایده آل است.

نقاشی ساختمان به سبک مدرن

 

 

 

نقاشی ساختمان با تکنیک تک رنگ

در این تکنیک نقاش ساختمان در اصفهان سعی می‌کند دکور اجرا شده در یک پالت محدود از یک رنگ و درجه بندی آن، بدون سایه های روشن و اشباع شده را به مشتری تحویل دهد.

از آن برای ایجاد ترکیب بندی، الگوهای زینتی و تصاویر طرح فریب استفاده می‌شود که به صورت بصری منطقه اتاق را گسترش می‌دهد و سبب می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر به نظر بیاید.

برای نقاشی دیواری به سبک تک رنگ از ترکیبات اکریلیک روغنی یا مات استفاده می‌شود که دوام نقاشی را تضمین می‌کند. این سبک نقاشی برای فضاهای اداری، اتاق کنفرانس و حتی پذیرایی و نشیمن مناسب است.

بهترین نقاش ساختمان در اصفهان

بخشیدن حال و هوایی جدید به منزل خود با کمک یک نقاش ساختمان در اصفهان اصلاً کار سختی نیست. شما با بهترین نقاش ساختمان در اصفهان تنها به اندازه یک تماس تلفنی فاصله دارید. البته باید توجه داشته باشید که کار هر نقاشی عالی نیست و به دلیل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، باید بهترین فرد را انتخاب کنید.

اگر به دنبال شماره نقاش ساختمان در اصفهان هستید، باید تعداد زیادی از آن‌ها را بشناسید تا بتوانید بهترین نقاش ساختمان در اصفهان را انتخاب کنید. این کار تنها از طریق آشنایی با نقاشان ساختمان اصفهان امکان پذیر است.

مشورت با دوستان و آشنایان نیز در پیدا کردن بهترین نقاش ساختمان اصفهان به شما کمک زیادی می‌کند؛ زیرا تجربه دیگران در بسیاری از موارد کمک کننده است.

بهترین نقاش ساختمان در اصفهان

 

 

 

سؤالات متداول

  1. قیمت نقاشی ساختمان در اصفهان با رنگ روغنی چقدر است؟

قیمت این کار با استفاده از رنگ روغنی برای هر متر مربع ۴۱ تا ۵۵ هزار تومان است.

  1. بهتر است در رنگ آمیزی منزل از چه رنگ‌هایی استفاده شود؟

این مورد بستگی به سلیقه و نظر شما دارد. به طور کلی رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر نشان داده و با وسایل دیگر هماهنگ می‌شوند و به این دلیل توصیه می‌شوند.

  1. رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان چند روز طول می‌کشد؟

به طور کلی برای رنگ آمیزی یک واحد ۱۰۰ متری ۴ تا ۱ هفته زمان لازم است.

شارینو

در شهر اصفهان خدمات زیادی مانند تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان، تعمیر آیفون تصویری در اصفهان، تعمیر شومینه در اصفهان، تعمیر چرخ گوشت در اصفهان، تعمیر قهوه ساز در اصفهان و کفسابی در اصفهان انجام می‌شود.

همه این خدمات به طور واضح در سایت شارینو برای شما توضیح داده شده‌اند که با خواندن مقالات آن اطلاعات زیادی به دست خواهید آورد.

علاوه بر این مقالات سایت شارینو با فراهم کردن مطالبی در خصوص مسائل پزشکی مانند پزشک تغذیه در اصفهان، فیزیوتراپی در اصفهان، بیمارستان‌های اصفهان، پزشکان قلب و عروق در اصفهان و پزشک مغز و اعصاب در اصفهان به شما در پیدا کردن اطلاعات پزشکی و دسترسی به پزشکان کمک کرده است.

در این سایت مفید شما می‌توانید مطالبی نیز در خصوص مراکز تفریحی اصفهان، رستوران‌های اصفهان و کافه های اصفهان پیدا کنید که با هدف مفید بودن آن‌ها به معرفی این مراکز پرداخته شده است. با سرزدن به سایت شارینو به راحتی لیستی از این مراکز تهیه کنید و در شهر اصفهان به تفریح و گشت و گذار بپردازید.

 

سخن پایانی

نقاشی ساختمان یکی از روش‌های نوسازی و ترمیم منزل است که با بهره گیری از تکنیک‌های مختلف و ایجاد انواع سبک‌ها می‌تواند حال و هوایی جدید در خانه شما پدیدار کند. برای رنگ آمیزی منزل خود بهتر است با یک نقاش ساختمان در اصفهان تماس بگیرید. این افراد با سابقه کاری و تجربه بالا و آگاهی از تکنیک‌های رنگ آمیزی می‌توانند طبق سلیقه شما نقاشی ساختمان را انجام دهند.

در این مطلب به مطالب زیادی در خصوص نقاشی ساختمان پرداخته شده است که با مطالعه آن می‌توانید دانش خود را در این زمینه بالا ببرید. همچنین موارد مهم در زمان پیدا کردن نقاشان ساختمان توضیح داده شدند تا بتوانید بهترین نقاش ساختمان در اصفهان را برای رنگ آمیزی منزل خود انتخاب کنید.

۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *