قالیشویی در اصفهان

قالیشویی در اصفهان

فهرست مطالب

مطمئناً پیدا کردن قالیشویی در اصفهان و دریافت خدمات ایده‌آل به ویژه در روز‌های پایانی سال، می‌تواند به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما تبدیل شود. شاید هم به فکر راه‌اندازی یک قالیشویی باشید؛ در این صورت برای رسیدن به این امر باید کوشش بسیار کنید تا مشتریان، از قالیشویی و خدمات ارائه شده آن راضی باشند.

بدون تردید رضایت مشتری از سلامتی و تمیزی فرش خود تبدیل به یک روش تبلیغاتی مؤثر برای قالیشویی شما می‌شود. طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با قالیشویی در اصفهان و مراحل تأسیس یا تجهیزات، پرداخته شده است. ‌امیدواریم این مطالب در زمان تأسیس قالیشویی، برای شما مفید باشد.

 

قالیشویی‌ها چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

قالیشویی شامل عملیات‌های متعددی است که شامل غبار زدایی، لکه‌گیری، شستن فرش به کمک مواد شوینده و خشک کردن آن می‌شود. منظور از قالیشویی، انجام این فرایند با دست یا دستگاه است. البته در انتخاب روش و شیوه شستشو، باید به متریال تاروپود فرش توجه بسیار کرد.

در گذشته بسیار از مردم قالی و فرش‌های خود را روی پشت بام یا در حیاط خانه، می‌شستند. سپس به همان روش، خشک می‌کردند. آن‌ها برای شستن در این روش، از پودر و آب در کنار فرچه و جارو بهره می‌بردند. بدون تردید با روش شستشو فرش‌ها، زمان و آب بسیاری از بین می‌رفت.

اما امروزه با وجود قالیشویی‌های متعدد و استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه روز دنیا، فرایند شستشو بسیار راحت‌تر شد. همچنین فرش‌ها از وجود هر گونه لکی، دور شده و آب کمتری نیز، در این روش استفاده می‌شود.

روش سنتی فرش و قالیشویی در اصفهان

 

 

 

اهداف قالیشویی در اصفهان

اکنون که به دنبال پیدا کردن قالیشویی در اصفهان هستید یا اگر می‌خواهید قالیشویی خود را راه‌اندازی کنید، باید ابتدا چند هدف را برای خود و کار مد نظر داشته باشید. مطمئناً با وجود این اهداف و تلاش برای رسیدن به آن‌ها، شما به عنوان قالیشویی خوب اصفهان معرفی خواهید شد.

از اصلی‌ترین هدف‌های که باید برای خود در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین نرفتن رنگ فرش
  • نابودی لک‌های مختلف مانند چربی یا شکلات
  • درخشندگی و تمیزی فرش

بدون هر گونه شکی اگر بر اساس این اهداف تعیین شده، فرش‌ها را شسته و به مشتری، تحویل دهید؛ حتماً به عنوان بهترین قالیشویی در اصفهان شناخته می‌شوید.

لیست اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز در قالیشویی

شما برای انجام تک‌تک مراحل مختلف شستشو، باید وسائل و لوازم مختلفی را تهیه کنید. به طور مثال در مرحله خاک‌گیری، نیاز‌مند به دستگاه خاک گیر هستید؛ بنابراین داشتن یک لیست کامل و جامع برای قالیشویی مهم است.

اکنون شما با توجه به این لیست، برای خرید به بازار مراجعه کنید. اما بخش بزرگی از وسائل مورد نیاز قالیشویی در اصفهان، شامل لیست زیر است:

  • خاک گیر دورانی و ضربه‌ای
  • برس دو و تک موتوره
  • دستگاه شلاق زن
  • خشک کن لوله‌ای، غلتکی و دیگی
  • برس سیلندری

مدراک مورد نیاز برای اخذ مجوز قالیشویی در اصفهان

قبل از انجام هر کاری باید مجوز‌های لازم را برای راه‌اندازی کار خود کسب کنید. برای گرفتن این مجوز‌ها نیاز‌مند مدارک خاصی هستید که اصلی‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • عدم سوء پیشینه: برای گرفتن این مدرک، باید به نیروی انتظامی یا پلیس +۱۰ مراجعه کنید.
  • سند یا قرارداد محل کار: برای شروع کار، نیاز‌مند یک زمینی یا مکانی هستید. در زمان گرفتن مجوز باید سند مالکیت یا قول نامه را به صنف قالیشویی در اصفهان تحویل دهید. البته این مکان، باید کاربرد تجاری و اداری داشته باشد.
  • مراجعه به اداره مالیات: در این مرحله به اداره مالیات اصفهان مراجعه می‌کنید تا با تشکیل پرونده و تصفیه حساب، گواهی مالیاتی را دریافت کنید.
  • مدارک شناسایی: منظور از مدارک شناسایی، شناسنامه و کارت ملی است.
  • گواهی گذراندن دوره آموزشی: در صورتی که قصد شروع به کار در زمینه قالیشویی دارید، حتماً با گذراندن دوره‌های آموزشی احکام تجارت گواهی لازمه را کسب کنید.
  • کارت پایان خدمت: در صورتی که مجوز به نام شما یا همسر شما است، باید گواهی کارت پایان خدمت ارائه شود.
  • انتخاب اسم: برای قالیشویی خود، یک اسم زیبا و مناسب انتخاب کنید تا مجوز به آن اسم، صادر شود.
  • تجهیزات: برای راه‌اندازی قالیشویی، باید وسائل و تجهیزات لازم را داشته باشید. البته با توجه به افزایش قیمت‌ها و نوسانات ارز، می‌توانید آن‌ها را از قبل خریداری کنید تا با خیال راحت، به دنبال مجوز‌های لازم برای تأسیس قالیشویی بروید.

مدراک مورد نیاز برای اخذ مجوز قالیشویی در اصفهان

 

 

 

مراحل اخذ مجوز قالیشویی در اصفهان

پس از آماده‌سازی تمام مدارک، اکنون نوبت به انجام فرایند ثبت نام و طی مراحل آن است. برای این کار شما، باید چند کار را انجام دهید که در ادامه به آن‌ها، اشاره شده است.

  • ابتدا وارد سامانه ایرانیان اصناف یا ir می‌شوید تا درخواست رسمی و کتبی برای اتحادیه قالیشویی اصفهان ارسال کنید.
  • پس از تکمیل فرم‌های اداری مرتبط و ارائه مدارک مورد نیاز، بازرس اتحادیه برای دیدن مکان مورد نظر مراجعه می‌کند.
  • پس از بررسی مدارک شما در هیئت مدیره قالیشویی در اصفهان، درخواست شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • پس از تأیید تمام مدارک و قبول درخواست تأسیس قالیشویی، ابتدا پروانه یک‌ساله صادر می‌شود. پس از یک سال می‌توانید برای مدت زمان ۵ یا ۱۰ سال نیز، آن را تمدید کنید.

مدت زمان صدور پروانه کسب، حدود ۱۵ روز است. البته این مدت زمان در صورتی تحقق پیدا می‌کند که شما تمام مدارک و تجهیزات لازم را از قبل آماده کرده باشید.

تکنیک‌های قالیشویی در اصفهان

در صورتی که تصمیم به تأسیس یک قالیشویی در اصفهان گرفتید، باید از تکنیک‌ها و روش‌های شستشو نیز اطلاعات لازم را داشته باشید تا با استفاده از آن‌ها و ارائه بهترین خدمات به مشتریان، مخاطبان جدید‌تری را به سوی قالیشویی خود جذب کنید.

البته قبل از آغاز فرایند شستشو فرش، باید به جنس و متریال آن دقت کنید تا بهترین روش را برای شستن آن انتخاب کنید. مطمئناً در صورت عدم توجه به این مسئله، نه تنها فرش از لک و کثیفی تمییز نمی‌شود. بلکه احتمالاً آسیب‌های به آن به دلیل انتخاب اشتباه روش شستشو، وارد شود.

در نتیجه فرش، ظاهر خود را از دست داده و همچنین از عمر آن نیز، کاسته می‌شود؛ بنابراین با توجه با این مسئله و برای اینکه تبدیل به یکی از بهترین قالیشویی در اصفهان شوید، باید از روش‌های شستشو آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با روش‌های شستشو فرش، پرداخته شده است.

روش سنتی فرش و قالیشویی در اصفهان

یکی از روش‌های رایج شستشو قالیشویی خوب در اصفهان، تکنیک سنتی است که کمتر کسی با آن آشنایی ندارد. روش سنتی قالیشویی در اصفهان برای شستن فرش، همان راهکاری است که در گذشته، مردم برای شستن فرش‌های خود انتخاب می‌کردند.

البته برای انجام این روش سنتی، افراد متخصص دست به کار شده و مواد شوینده انتخاب شده بر اساس فرش را روی فرش می‌ریزند. پس از شستن فرش، با آب پرفشار کف و آلودگی‌ها را پاک می‌کنند. انجام روش سنتی قالیشویی در اصفهان، کار سختی است.

مطمئناً انجام این روش شستشو در خانه، دشوار‌تر خواهد بود. زیرا دما و فشار آب در خانه، کنترل نمی‌شود. در نهایت ایجاد آسیب به فرش، بسیار وجود دارد.

تکنیک‌های قالیشویی در اصفهان

 

 

 

روش نیمه اتوماتیک قالیشویی در اصفهان

قالیشویی با کیفیت در اصفهان با انتخاب روش نیمه اتوماتیک، فرایند شستشو فرش‌ها را به بهترین شکل انجام می‌دهد. شما برای انجام این روش در کنار استفاده از نیرو‌های متخصص، باید از تجهیزات و ابزارآلات نیز بهره ببرید.

البته از تجهیزات ویژه‌ای این روش شستشو، فرچه و لوازم آبگیری هستند که نیرو‌های متخصص قالیشویی در اصفهان در زمان مناسب، از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین استخدام افراد متخصص برای این بخش از قالیشویی شما، لازم است.

روش تمام اتوماتیک قالیشویی در اصفهان

در این روش شستشو فرش قالیشویی با کیفیت در اصفهان، وجود دستگاه‌های پیشرفته روز لازم است؛ بنابراین شما نیز با خرید این دستگاه‌ها و استخدام افراد ماهر که کار با آن‌ها را بلد باشند، فرش‌ها را با بهترین کیفیت شسته و تبدیل به معتبر‌ترین قالیشویی در اصفهان شوید.

روش شستن فرش‌ها در این دستگاه‌ها، این گونه است که ابتدا فرش وارد دستگاه شده و پس از آن خیس می‌شود. سپس به واسطه مواد شوینده و برس‌های مخصوص، فرش از وجود هر لک و کثیفی پاک خواهد شد. در آخرین مرحله برای خشک شدن، فرش لوله شده و پس از اتمام این مرحله، به مشتری تحویل داده می‌شود.

مطمئناً مشتریان شما به دلیل شستن سخت و دشوار، فرش‌های خود را در اختیار شما قرار داده‌اند تا بهترین شکل، تمییز شوند؛ بنابراین با ارائه عالی‌ترین کیفیت، قالیشویی خود را به مشهورترین قالیشویی در اصفهان تبدیل کنید.

مواد شوینده قابل استفاده در قالیشویی‌های اصفهان

انتخاب مواد شوینده در تمیز شدن فرش از لکه‌ها و سالم ماندن تاروپود آن تأثیر بسیار دارد؛ بنابراین در انتخاب مواد شوینده باید دقت بسیار داشته باشید تا آسیبی به فرش مشتری، وارد نشود. برای انتخاب این مواد، حتماً از افراد متخصص قالیشویی اصفهان سؤال بپرسید.

آن‌ها به شما بیان می‌کنند که برای انتخاب دقیق مواد شوینده، باید چند عامل را در نظر بگیرید که این عوامل، عبارت هستند از:

  • میزان کثیفی روی فرش و نوع لک ایجاد شده
  • فرش دستبافت یا ماشینی
  • انتخاب روش برای شستشو و دستگاه

اکنون که این مسائل را به دقت مورد بررسی قرار دادید، انتخاب مواد شوینده جهت استفاده برای شستن فرش قالیشویی اصفهان بسیار آسان می‌شود. در ادامه به بیان توضیحاتی درباره اصلی‌ترین این مواد شوینده، پرداخته شده است.

مواد شوینده قابل استفاده در قالیشویی‌های اصفهان

 

 

 

آب

بدون تردید اصلی‌ترین ماده جهت شستشو فرش با میزان سختی کمتر از ۷، خواهد بود؛ بنابراین شما بیش از هر چیزی برای تأسیس قالیشویی ارزان اصفهان، نیاز‌مند آب برای شستشو هستید. در صورت عدم توجه به این مسئله، فرایند شستشو قالی یا فرش با مشکل مواجه می‌شود.

سود سوز‌آور

یکی دیگر از مواد لازم برای شستشو فرش، مواد سود سوز‌آور است که میزان آن استفاده از آن به عواملی مانند دما، غلظت در کنار زمان بستگی دارد. در صورت عدم توجه به این مسائل و استفاده نامناسب، مطمئناً بافت فرش دچار آسیب جدی می‌شود.

هیدرو سولفیت سدیم

افراد متخصص قالیشویی در اصفهان از این ماده احیاکننده، هنگام انجام فرایند رنگ بری استفاده می‌کنند. یک نکته بسیار مهم در زمان استفاده از این ماده، این است که مدت زمان آبکشی آن بسیار زیاد خواهد بود؛ بنابراین هنگام استفاده از آن در قالیشویی خوب اصفهان، توجه به این نکته ضروری است.

البته نیرو‌های متخصص قالیشویی در شهر  اصفهان جهت خنثی کردن اثر آن روی فرش، حتماً از اسید استیک بهره می‌برند تا باعث ایجاد آسیب یا خرابی در بافت فرش نشود.

مواد اکسید‌کننده

اگر به دنبال افزایش جلا فرش و همچنین فلس زدایی آن هستید، حتماً از اکسید‌کننده استفاده کنید.

اصلی‌ترین نکات هنگام تحویل فرش قالیشویی در اصفهان

اکنون که قالیشویی شما در شهر زیبا اصفهان، به دلیل استفاده از بهترین نیرو‌های متخصص و مواد شوینده شناخته شده است؛ باید در زمان تحویل فرش از مشتریان، چند نکته اساسی و مهم را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به بیان این نکات مهم هنگام تحویل فرش قالیشویی در شهر زیبا اصفهان، اشاره شده است.

انتخاب نوع شستشو

در زمان تحویل فرش، به بافت و نوع آن دقت کنید تا با توجه به آن‌ها، روش شستشو شما دقیق باشد. امروزه با توجه به وجود انواع فرش‌های ماشینی و دستبافت، روش‌های شستشو متفاوتی را قالیشویی در شهر اصفهان انتخاب می‌شوند تا در کنار تمییز کردن فرش، از ایجاد آسیب جلوگیری کنند.

بنابراین روش مناسب با توجه به فرش مشتری انتخاب کرده و هنگام شستن آن نیز، مجدداً چک کنید تا هیچ مشکلی برای فرش، به وجود نیایید.

قیمت شستشویی قالی در اصفهان

قیمت قالیشویی اصفهان با توجه به نوع بافت و فرش، متفاوت است؛ بنابراین با مشخص کردن نوع فرش، قیمت شستشویی قالی اصفهان را برای مشتری مشخص کنید تا در زمان تحویل، با مشکل مواجه نشوید.

متراژ فرش

یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام تحویل فرش و شستن، مشخص کردن متراژ دقیق فرش است. این مسئله بر میزان قیمت قالیشویی در شهر اصفهان، تأثیر مستقیم می‌گذارد.

تاریخ تحویل

یکی دیگر از نکات مهم و مورد توجه قالیشویی  اصفهان، تاریخ و ساعت تحویل فرش‌های شسته شده به مشتری است. مطمئناً اگر فرش نیاز‌مند به رفو مانند دارکشی باشد، فرش مدت زمان بیشتری را باید در قالیشویی بماند تا مراحل رفو انجام شود. سپس فرایند شستشو آن صورت بگیرد.

امضای فاکتور

اکنون که متراژ فرش، نوع بافت، شیوه شستشو و مدت زمان نیاز برای حضور در قالیشویی مشخص شد، آن‌ها را در یک فاکتور ثبت کنید. یک بخش از آن را به مشتری تحویل داده و قسمت دیگر را نزد خود، نگه دارید. پیش از اتمام فرایند قالیشویی با کیفیت در اصفهان و زمان تحویل، دو بخش فاکتور را از لحاظ تاریخ و همچنین مطالب بیان شده در آن تطبیق دهید.

اصلی‌ترین نکات هنگام تحویل فرش قالیشویی در اصفهان

 

 

 

فرایند شستشو فرش دستبافت قالیشویی در اصفهان

هنرمندان و بافندگان بسیاری، روز‌های و سال‌های زیادی را برای بافت فرش دستبافت صرف می‌کنند؛ بنابراین شیوه شستشو آن با فرش ماشینی، متفاوت بوده و در صورت شستشو اشتباه، احتمال ایجاد آسیب روی فرش دستبافت بسیار زیاد خواهد بود.

به طور مثال افراد متخصص قالیشویی تمام اتوماتیک در اصفهان، باید در انتخاب نوع ماده شوینده دقت بسیار کنند. زیرا رنگ‌های به کار رفته در فرش‌های دستبافت، طبیعی یا گیاهی بوده و در صورت انتخاب اشتباه ماده شوینده، احتمال ایجاد واکنش بین آن‌ها بسیار است.

مطمئناً در صورت ایجاد واکنش بین رنگ فرش دستبافت با ماده شوینده، فرش آسیب جبران ناپذیری می‌بیند؛ بنابراین هنگام مواجه شدن با فرش‌های دستبافت، حتماً از نظرات افراد متخصص قالیشویی در اصفهان کمک بگیرید.

آن‌ها بر اساس سال‌ها تجربه و تخصص خود در این زمینه، اطلاعات لازم جهت شستشو این فرش‌ها را به شما می‌دهند. بدون تردید با استفاده از توصیه‌های نیرو‌های متخصص قالیشویی در اصفهان، شستشو فرش‌های دستبافت به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

فرایند شستشو فرش دستبافت قالیشویی در اصفهان

 

 

 

مراحل شستشو فرش دستبافت در قالیشویی‌های اصفهان

فرش‌های دستبافت به دلیل حساسیت بسیار بافت و همچنین رنگ‌های استفاده شده در ساختار آن‌ها، باید با دقت شسته شوند. معمولاً قالیشویی در اصفهان برای شستن این نوع از فرش‌های حساس، مراحلی مختلفی تدوین کرده‌اند که هنگام شستشو، به تک‌تک آن‌ها توجه کنید.

مراحل شستشو فرش دستبافت قالیشویی، به ترتیب باید طی شوند که در ادامه به آن‌ها، پرداخته شده است.

گردگیری اولیه

یکی از مهم‌ترین و اولین کار هنگام شستن فرش دستباف قالیشویی، تمییز کردن سطح آن و گردگیری است. افراد متخصص قالیشویی با استفاده از جاروبرقی، فرش را از وجود هر گردوغباری پاک می‌کنند. انجام این کار، فرایند شستشو فرش را آسان‌تر خواهد کرد.

 همچنین در زمان خیس خوردن، این گردوغبار وارد بافت یا الیاف فرش نمی‌روند.

تست رنگ

دومین مرحله شستشو فرش دستبافت، تست رنگ است. الیاف به کار رفته در این نوع از فرش‌ها، طبیعی یا گیاهی هستند؛ بنابراین در صورت انتخاب اشتباه ماده شوینده، احتمالاً پخش شدن رنگ و آسیب به ظاهر آن بسیار خواهد بود.

برای انجام فرایند تست رنگ افراد متخصص قالیشویی در شهر اصفهان، ابتدا یک دستمال سفید مرطوب انتخاب می‌کنند. سپس با آن روی تمام بخش‌های فرش، دستمال می‌کشند تا از رنگ پس ندادن فرش، مطمئن شوند.

شستشو فرش

در این مرحله روی فرش آب بریزید تا خیس شود. استفاده از آب گرم برای شستن فرش‌های دستبافت در قالیشویی ارزان و با کیفیت اصفهان، ممنوع است؛ زیرا باعث تداخل رنگ‌های فرش در هم شده و در نهایت، آسیب به فرش مشتری می‌شود.

اکنون کمی شامپو فرش روی قالی ریخته و با برس در کنار حوصله، مرحله شستن فرش را شروع کنید. افراد متخصص قالیشویی در شهر زیبا اصفهان مانند شما، هنگام انتخاب برس دقت بسیار دارند؛ زیرا انتخاب اشتباه، نابودی فرش را به همراه دارد.

شستشو فرش

 

 

 

مرحله آبکشی فرش

پس از آنکه متخصصان فرش قالیشویی در شهر اصفهان، فرایند شستشو را تمام کردند؛ زمان آبکشی فرا خواهید رسید. در این مرحله با استفاده از آب تمییز و زلال، فرش را آبکشی می‌کنند تا هیچ نشانی از کف و کثیفی روی فرش باقی نماند.

آبگیری فرش

در مرحله خشک کردن، ابتدا فرش را لوله کنید تا آب اضافه از فرش، خارج شود. سپس آن را در یک فضای باز پهن کرده تا به خوبی خشک شود.

در صورتی که تمام این مراحل را برای شستن فرش‌های دستبافت مشتری به درستی انجام دهید، تبدیل به بهترین قالیشویی در اصفهان خواهید شد.

مواد شوینده مناسب فرش‌های دستبافت

استفاده از مواد شوینده صنعتی مانند شامپو  فرش، برای شستن فرش‌های دستبافت امکان‌پذیر است. البته افراد متخصص قالیشویی در اصفهان پس از انجام فرایند تست رنگ، ماده‌های شوینده صنعتی را استفاده می‌کنند.در حالی که بسیاری از متخصصان قالیشویی در شهر زیبا اصفهان، استفاده از مواد خانگی برای شستن فرش‌های دستبافت را پیشنهاد می‌دهند.

بدون تردید استفاده از شوینده‌های خانگی، آسیب خیلی کمی به فرش دستبافت مشتری ایجاد می‌کند.از اصلی‌ترین مواد شوینده خانگی، می‌توان به ترکیب سرکه و نمک اشاره کرد. برای انجام این کار ۲ پیمانه سرکه را با یک قاشق نمک ترکیب کنید.

سپس چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید تا بوی سرکه، از بین برود. اکنون از این ترکیب برای شستن فرش دستبافت قالیشویی در اصفهان، استفاده کنید.از دیگر ماده شوینده خانگی برای شستن فرش‌های دستبافت، جوش شیرین است.

 برای انجام این کار، جوش شیرین را روی سطح فرش ریخته و حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از جاروبرقی، سطح فرش را جارو کنید.

مواد شوینده مناسب فرش‌های دستبافت

 

 

 

کلیدی‌ترین نکات در شستشو فرش دستبافت

فرش‌های دستبافت بسیار حساس و گران قیمت هستند، بنابراین شما به عنوان یک نیرو متخصص قالیشویی در اصفهان، هنگام شستشو آن باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. از اصلی‌ترین نکات برای شستشو فرش دستبافت قالیشویی در اصفهان، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • انجام فرایند تست رنگ فرش‌های دستبافت قالیشویی، نباید فراموش شود.
  • هنگام شستن فرش‌های دستبافت، نباید از روش‌های شستشو فرش‌های ماشینی استفاده شود.
  • قبل از انجام فرایند شستشو، کاملاً فرش را از جهت پارگی یا خوردگی مورد بررسی قرار دهید. زیرا فرایند شستشو قالیشویی، ممکن است باعث گسترش این پارگی‌ها در فرش دستبافت شود.
  • اصلاً فرایند شستشو فرش دستبافت را به افراد تازه کار ندهید، زیرا تخصص نداشتن آن‌ها باعث خرابی فرش مشتری می‌شود.
  • حتماً به مشتریان قالیشویی، بیان کنید که فرایند شستشو فرش‌های دستبافت هر سال، یک بار باید انجام شود. رعایت این نکته، زیبایی فرش را تضمین می‌کند.
  • پس از تمام شدن فرایند شستشو، از خشک شدن کامل فرش مطمئن شوید. سپس فرش دستبافت را به مشتری تحویل دهید.

فرایند شستشو فرش زیبا ابریشمی

شستشو فرش‌های ابریشمی ماشینی مانند فرش‌های دستبافت، بسیار نیاز‌مند به دقت هستند. زیرا این فرش‌ها از یک ظرافت خاصی در بافت برخوردارند که در صورت عدم توجه به این مسئله هنگام شستشو، از بین خواهد رفت.

همچنین به دلیل استفاده از نخ ابریشم در این مدل فرش، ظاهر زیبا و براقی دارند؛ بنابراین هنگام شستشو آن در قالیشویی در اصفهان، باید از مواد شوینده مناسب استفاده کرد. بدون شک در غیر این صورت، فرش کدر شده و حتی امکان پوسیدگی زود هنگام فرش را به وجود می‌آید.

احتمالاً به دلیل وجود این میزان حساسیت است که صاحبان این فرش‌ها، آن‌ها را برای شستشو به قالیشویی  می‌سپارند. اکنون افراد متخصص قالیشویی با استفاده از تجربه و مهارت، فرایند شستشو آن را انجام می‌دهند.

در صورتی که قالیشویی شما در بین لیست بهترین قالیشویی‌های اصفهان، انتخاب شده است؛ با نهایت دقت و حوصله، فرایند شستشو را انجام دهید تا با ارائه کیفیت عالی شستشو و حفظ سلامت فرش، اسم شما در بین قالیشویی‌های  شهر اصفهان زبانزد شود.

اصلی‌ترین نکات هنگام شستشو فرش ابریشمی ماشینی

شستشو فرش‌های ابریشمی ماشینی بسیار حساس هستند؛ بنابراین باید نکاتی در زمان فرایند شستشو آن‌ها، مورد توجه قرار دهید. در ادامه به بیان اصلی‌ترین نکات شستشو فرش ابریشمی قالیشویی در اصفهان، پرداخته شده است.

مواد شوینده مناسب

در صورتی که قالیشویی خود از موادی مانند آب ژاور یا پودر استفاده می‌کنید، نباید از این موارد برای شستن فرش‌های ماشینی ابریشمی بهره ببرید. زیرا با این روش، باعث نابودی بافت تاروپود فرش می‌شوید. بهترین مواد شوینده جهت شستن فرش‌های ابریشمی ماشینی، شامپو فرش خواهد بود.

خشک کردن در گرم‌خانه

خشک کردن فرش ابریشمی ماشینی در هوای آزاد و قرار دادن آن در معرض خورشید، باعث رنگ پریدگی یا آفتاب سوختگی آن می‌شود. همچنین در فصل‌های سرد سال نیز، باعث کدر شدن رنگ فرش می‌شود؛ بنابراین آن‌ها را در گرم‌خانه قرار دهید تا فرایند خشک شدن فرش، طی شود.

تعیین قیمت شستشوی فرش

شستشو فرش‌های ابریشمی به دلایلی بسیار زیاد، نیاز‌مند دقت و حوصله است؛ بنابراین قیمت قالیشویی در اصفهان این مدل فرش‌ها، گران‌تر از فرش‌های معمولی خواهد بود. در چنین موقعیتی و برای تعیین قیمت، حتماً از کارشناس کمک بگیرید.

اتو کشی فرش

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با فرش‌های ماشینی ابریشمی، اتوکشی آن است. شما با انجام این فرایند در قالیشویی در اصفهان، از چروک شدن یا لوله شدن گوشه‌های فرش جلوگیری می‌کنید.

استفاده از دستگاه ریلی

بدون شک در صورت پارو کشیدن روی فرش ابریشمی، باعث خرابی آن می‌شوید؛ بنابراین از دستگاه ریلی به عنوان یکی مهم‌ترین تجهیزات قالیشویی اتوماتیک در اصفهان بهره ببرید.

تجهیزات مورد استفاده در قالیشویی

امروزه استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته، در قالیشویی‌های اصفهان کاربرد بسیار دارد. به طور حتم با استفاده از این تجهیزات و شستن فرش‌های به صورت اصولی، منجر به زبانزد شدن قالیشویی شما می‌شود. برخی از اصلی‌ترین دستگاه‌های قالیشویی در اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند.

تجهیزات مورد استفاده در قالیشویی

 

 

 

دستگاه آبگیر قالیشویی در اصفهان

مطمئناً خرید این دستگاه در قالیشویی شما، مهم است؛ زیرا به واسطه آن فرش‌ها خیلی زود خشک می‌شوند. دو نوع دستگاه آبگیر لوله‌ای و خشک کن وجود دارد که عملکرد آن‌ها به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خواهد بود.

دستگاه آبگیر دیگی، در شستشو فرش به صورت سنتی و خشک کردن آن مؤثر است. اما با خرید دستگاه آبگیر لوله‌ای، قالیشویی شما مدرن شده و فرایند شستشو فرش‌ها، خیلی سریع‌تر به پایان می‌رسد.

قطار شستشو

در صورتی که مکان قالیشویی شما بزرگ است، حتماً به فکر خرید قطار شستشو باشید. این دستگاه برای شستن فرش‌ها، مناسب بوده و البته به دلیل تعریف شدن فرایند شستشو، کار با آن دستگاه‌های قالیشویی در اصفهان خیلی راحت‌تر خواهد بود.

دستگاه گردگیر

نام دیگر این دستگاه، خاک گیر بوده و بدون تردید با خرید این دستگاه، آلودگی‌های ناشی‌ از گردوغبار به راحتی از روی فرش پاک می‌شوند. این مدل از دستگاه‌های در قالیشویی‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، کاربرد بسیار دارند.

همچنین شما با این دستگاه می‌توانید در کنار فرایند شستشو، آب‌گیری و جمع کردن فرش را نیز انجام دهید.

ماشین قالیشویی خانگی

در صورتی که در قالیشویی شما، خدماتی از قبیل شستن فرش و موکت نیز به مشتری ارائه می‌شود؛ حتماً این دستگاه را انتخاب کنید. البته دستگاه قالیشویی خانگی امکان شستن فرش‌های را نیز دارد.

مزایای استفاده از تجهیزات در قالیشویی

بشر در تمام زمینه‌ها پیشرفت‌های داشته و مطمئناً یکی از مهم‌ترین آن‌ها، وجود انواع تجهیزات در صنعت قالیشویی است. با وجود این ابزار کاربردی، فرایند شستشو فرش‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. همچنین در صورت خرید این ابزارآلات، نیاز به استخدام تعداد نفرات زیادی در قالیشویی ندارید.

از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از تجهیزات در قالیشویی‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم کردن میزان مصرف آب
  • امکان انجام قدرتمندتر فرایند شستشو
  • جلوگیری از ایجاد آسیب به فرش
  • افزایش سرعت شستشو
  • کاهش مصرف مواد شوینده
  • خشک شدن سریع‌تر فرش‌ها
  • تمیز‌تر شستن فرش‌ها
  • امکان تنظیم فشار و دما آب با وجود این تجهیزات
  • صرف جویی در مصرف انرژی

مزایای استفاده از تجهیزات در قالیشویی

 

 

 

عوامل تأثیر‌گذار بر تعیین قیمت قالیشویی در اصفهان

مطمئناً فرش یکی از اصلی‌ترین و باارزش‌ترین لوازم خانه، به شمار می‌رود؛ بنابراین تمییز نگه داشتن و شستن آن، باید با دقت بسیار صورت بگیرد. به همین دلیل بسیار از مردم، فرایند شستشو فرش را به قالیشویی می‌سپارند.

بنابراین افراد حاضر در قالیشویی مانند شما، باید با تمام دقت و حوصله برای شستن آن‌ها اقدام کنند. برای شستشو فرش‌ها، مشتری باید هزینه را تقبل کند که عوامل متعددی برای تعیین میزان آن مبلغ، تأثیر می‌گذارند.

در ادامه به معرفی برخی از این عوامل تأثیر‌گذار بر تعیین قیمت فرایند شستشو فرش‌ها، پرداخته شده است.

اندازه یا سایز فرش

از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت قالیشویی در اصفهان، سایز فرش است. البته اتحادیه نرخ‌های سالانه را بر اساس متر مربع بیان می‌کند. به طور مثال شما فرش ۶ متری را باید در ۶ ضرب کنید. حاصل به دست آمده را ضرب در نرخ اتحادیه، کرده و مبلغ به دست آمده، هزینه است که مشتری باید به شما بپردازد.

مطمئناً هزینه شستشو فرش ۱۲ متری بیشتر از فرش ۶ متری است.

حمل و نقل

هزینه حمل و نقل فرش‌ها، بر عهده قالیشویی نیست؛ بنابراین در زمان تعیین هزینه شستشو فرش‌های مشتری، این مسئله را در نظر بگیرید. سپس به او اطلاع دهید که در زمان تحویل گرفتن فرش‌ها از شما، چقدر پرداخت کند.

نوع فرش

بدون تردید یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت شستشو فرش‌ها در قالیشویی، جنس این محصول است. مطمئناً فرایند شستشو فرش‌های دستبافت و ابریشم ماشینی، بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از فرش‌های معمولی است. در نتیجه هزینه این مدل از فرش‌ها برای شستشو، بیشتر خواهد بود.

تعمیر فرش

در صورتی که فرش نیاز به ریشه بافی یا شیرازه دوری داشت، باید هزینه آن را جداگانه حساب کرده و به مشتری اطلاع دهید.

لیست قالیشویی‌های اصفهان

یکی از اصلی‌ترین وسائل خانه‌های مردم سرزمین ایران، فرش است. این وسائل به دلایل مختلف کثیف شده و صاحب خانه، چاره‌ای جز تمییز کردن آن ندارد. البته امروزه با توجه به آپارتمانی بودن بیشتر خانه‌ها، شستن و خشک کردن فرش در خانه غیر ممکن است.

بنابراین بهترین کار برای این عزیزان برقرار تماس، به واسطه شماره تلفن قالیشویی در اصفهان است. حال که شما قالیشویی در اصفهان تأسیس کرده‌اید، با ارائه خدمات عالی و ‌ایده‌آل قالیشویی خود را در نزد مردم این شهر زبانزد کنید.

البته مشتریان می‌توانند از بین لیست بهترین قالیشویی‌های اصفهان و به واسطه آدرس قالیشویی در اصفهان، نزدیک‌ترین قالیشویی را به خانه خود انتخاب کند. در این جدول به معرفی، شماره تلفن و آدرس قالیشویی در اصفهان پرداخته شده است.

نام قالیشویی آدرس شماره تلفن
سالار اصفهان، محدوده پل رباط ۰۹۱۳۰۱۲۲۲۵۶
پارسی اصفهان، خیابان مولوی ۰۳۱۳۴۷۲۰۴۸۵
آئینه اصفهان اصفهان، محدوده خیابان پروین ۰۳۱۳۵۵۵۵۵۱۵
میر داماد اصفهان، محدوده خیابان آذر ۰۳۱۳۴۳۹۹۴۹۸
سوگند اصفهان، بلوار کشاورز ۰۶۱۳۵۹۵۵۰۳۰
گل ابریشم اصفهان، محدوده رباط ۰۳۱۳۴۳۶۰۸۳۶
نقشینه اصفهان اصفهان، محدوده هیابان هدایت در خیابان باهنر ۰۹۱۳۵۵۵۲۷۷۴
آپادانا اصفهان اصفهان، خیابان آپادانا ۰۳۱۳۶۳۰۳۶۳۰
نگین اصفهان اصفهان، خیابان فلاطوری ۰۳۱۳۳۳۳۲۰۲۰
کوثر اصفهان، خیابان گلستان ۰۹۱۳۲۰۷۰۷۰۳
حکیم اصفهان، خیابان رودکی ۰۳۱۳۶۲۰۰۹۱۳
مرکزی اصفهان، خیابان صغیر اصفهانی ۰۹۱۳۳۰۹۰۶۹۳
صدف اصفهان، خانه اصفهان ۰۳۱۳۴۴۱۲۹۹۱
ملل اصفهان، خیابان آتشکده ۰۹۱۳۷۱۱۵۵۹۶
ممتاز اصفهان، خانه اصفهان ۰۳۱۳۳۳۳۶۷۶۸
قیطران اصفهان، بلوار بعثت ۰۹۱۳۸۸۸۱۰۱۲

لیست قالیشویی‌های اصفهان

 

 

 

سؤالات متدوال

  1. عوامل تعیین‌کننده هزینه قالیشویی را نام ببرید؟

اندازه فرش، نوع فرش و تعمیر فرش

  1. مراحل شستشو فرش‌های دستبافت چیست؟

گردگیری، تست رنگ، شستشو، آبکشی و خشک کردن

  1. مزیت استفاده از تجهیزات مدرن در قالیشویی چیست؟

صرفه‌جویی در انرژی، شستشو آسان‌تر و سریع‌تر و جلوگیری از ایجاد آسیب به فرش‌های مشتری

شارینو

در صورتی که لوازم خانه شما دچار خرابی یا آسیب شده‌اند، اولین پیشنهاد ما تماس با تعمیرکاران متخصص و با تجربه است. البته در صورت علاقه به کسب اطلاعات در این زمینه، می‌توانید از مقالات سایت شارینو بهره ببرید.

مقالاتی از قبیل تعمیر بخاری در اصفهان، تعمیر شومینه در اصفهان، تعمیر مبل در اصفهان، تعمیر یخچال در اصفهان و تعمیر جاروبرقی در اصفهان گزینه‌های پیشنهادی ما به شما هستند. البته در زمینه دیگر لوازم خانگی نیز، مطالب مفیدی در این سایت وجود دارد.

همچنین می‌توانید با مطالعه مقالات ما در وبلاگ شارینو، اطلاعات دقیقی از نحوه سمپاشی در اصفهان و خدمات متنوع کفسابی در اصفهان کسب کنید.

اصفهان یکی از زیبا‌ترین شهر‌های ایران بوده و مطمئناً برای گردش و تفریح شما، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با توجه به این مسئله مطالعه مقالات نویسندگان اصفهان، مراکز تفریحی اصفهان و رستوران‌های اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه آن‌ها، با جذابیت‌های این شهر بیشتر آشنا شوید.

به طور یقین شما نیز مانند بسیاری دیگر از مردم، سلامتی را مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارایی خود بیان می‌کنید. در صورتی که سلامتی شما، با خطر مواجه شده است؛ می‌توانید از مقالات شارینو در زمینه بیمارستان‌های اصفهان و فیزیوتراپی در اصفهان کمک بگیرید.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقالات مرتبط با پزشک زنان در اصفهان، پزشک ارتوپد در اصفهان و پزشکان مغز و اعصاب در اصفهان را مطالعه کنید. ‌امیدواریم سلامتی شما، هرگز دچار مشکل نشود.

 

 

سخن پایانی

بدون تردید کثیفی و کدر شدن فرش‌ها، بسیار  آزار دهنده خواهد بود. صاحبان این فرش‌ها برای رفع این کثیفی‌ها، باید قالیشویی در اصفهان تماس می‌گیرند تا فرش‌های دستبافت یا معمولی را به بهترین شکل بشویند.

در صورتی که شما وارد این عرصه شده‌اید، حتماً تجهیزات لازم را خریداری کنید.مطمئناً وجود این تجهیزات مانند دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، فرایند شستشو فرش‌های مشتری راحت‌تر خواهد بود. همچنین به فرش مشتریان شما، آسیبی وارد نمی‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *