مشاور خانواده در یزد

مشاور خانواده در یزد

آیا تابه‌حال از خدمات مشاور خانواده در یزد استفاده کرده‌اید؟ برای همه ما ممکن است پیش بیاید که در خانواده دچار مشکلات و تعارضات بسیاری شده و حس کنیم به یک فرد راهنما نیاز داریم. در این زمینه کمک گرفتن از خدمات مشاوره خانواده یزد بهترین کاری است که می‌تواند به بهبود روابط بین اعضای خانواده کمک کند.

اگر نمی‌دانید که در چه مواردی می‌توانید از مشاور خانواده کمک بگیرید و این متخصصان چه وظایفی دارند، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با هرآنچه لازم است پیش از مراجعه به مراکز مشاور خانواده در یزد بدانید آشنا کنیم.

چرا باید به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد در زمینه مشاور خانواده در یزد این است که اصلاً چرا باید از مشاور کمک بگیریم؟ در این باره باید بگوییم مشاوره خانواده یکی از زیر شاخه‌های روان‌شناسی یا مشاوره است که با توجه به شیوه‌های نوین زندگی و سخت‌تر شدن شرایط زندگی افراد سعی می‌کند به بهبود روابط بین زوجین و اعضای خانواده با یکدیگر بپردازد.

اختلافات و تعارضات از موضوعات عادی در هر خانواده‌ای هستند و ممکن نیست بتوانید خانواده‌ای را پیدا کنید که اعضای آن اصلاً دچار مشکل نشده و اختلافی با یکدیگر نداشته باشند. وجود اختلافات خانوادگی موضوع غیرعادی نیست؛ اما چیزی که اهمیت دارد نحوه صحیح مدیریت این مشکلات و کنترل آن‌ها است.

در این شرایط به جای مشورت با دوست و فامیل، بهتر است مسائل خانوادگی را نزد خودتان حفظ کرده و تنها از مشاور خانواده در یزد برای رفع آن‌ها کمک بگیرید. مشاور خانواده بدون هیچ‌گونه قضاوتی به حرف‌ها و دغدغه‌های شما گوش می‌دهد و سعی می‌کند از طریق همدلی و با استفاده از معلومات خود به رفع آن‌ مشکلات کمک کند.

فرقی نمی‌کند درگیر طلاق عاطفی باشید یا با مسائلی همچون سردی رابطه یا اعتیاد دست و پنجه نرم کنید، مشاور و روانشناس خانواده در یزد می‌تواند با برخورداری از دانش و تجربه کافی در این حوزه به شما کمک کند با این بحران‌ها مقابله کرده و آن‌ها را پشت سر بگذارید.

مشاور خانواده در یزد

در اینکه تمامی‌ خانواده‌ها به مشاور خانواده در یزد نیاز دارند هیچ شکی نیست؛ اما پیش از تشکیل هر خانواده‌ای نیز لازم است از خدمات مشاوره استفاده کرد؛ زیرا ممکن است قبل از ازدواج افراد به دلیل مسائل احساسی یا نظرات دیگران سریع تصمیم گرفته و به تمامی‌ جوانب توجه نکرده باشند.

خدمات مشاوره قبل از ازدواج در یزد به افرادی که قصد ازدواج دارند کمک می‌کنند به خوبی خصوصیات مثبت و منفی یکدیگر را شناخته و تشخیص دهند آیا می‌توانند با یکدیگر سازگاری داشته و ازدواج خوبی تجربه کنند یا خیر؟ مشاوره ازدواج نباید تنها به مشورت با پدر و مادر و بزرگان فامیل ختم شود.

علت این موضوع این است که هر فردی بر اساس دیدگاه شخصی خود شما را راهنمایی می‌کند و ممکن است توصیه‌های او برای زندگی شما کارآمد نباشد و حتی سبب ایجاد تصمیمی اشتباه شود؛ اما مشاوره خانواده در یزد فردی است که نه تنها تجربه بیشتری از دیگر افراد شما دارد، بلکه از علم کافی در این حوزه برخوردار بوده و می‌داند که چگونه باید درمورد آینده ازدواج شما قضاوت کند.

پس اگر فکر می‌کنید برای تصمیم‌گیری به هنگام ازدواج نیاز به کمک دارید یا حس می‌کنید برای مدیریت مشکلات زندگی زناشویی و ارتباط با خانواده دچار مشکل هستید، مطمئن باشد مراجعه به مشاوران خانواده در یزد، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید و از این طریق به کاهش دغدغه‌ها و مسائل خود کمک کنید.

چه زمانی به مشاور خانواده نیاز داریم؟

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی، خانواده‌ها با مسائل و مشکلات پیچیده‌تری روبرو هستند و یکی از موضوعاتی که می‌تواند به کنترل بهتر این مشکلات کمک کند مراجعه به مشاور خانواده است. حال ممکن است بپرسید ما در چه زمینه‌هایی می‌توانیم از مشاور خانواده کمک بگیریم؟

در این باره باید بگوییم مشاوره خانواده در یزد طیف وسیعی از موضوعات و تعارضات خانوادگی را در برمی‌گیرد و می‌تواند به افزایش مهارت شما برای حل این مشکلات کمک کند؛ اما برخی از مسائل اهمیتی دوچندان دارند و در این زمینه نیاز به مشاور خانواده در یزد بسیار افزایش پیدا می‌کند.

 در ادامه به مهم‌ترین شرایطی که لازم است برای مدیریت آن‌ها از مشاور کمک بگیرید خواهیم پرداخت.

ارتباط صحیح با همسر

زندگی زناشویی مملو از چالش‌ها و مسائلی است که باید با آگاهی و آرامش با آن‌ها روبرو شده و به کنترل آن‌ها پرداخت. هنگامی‌ که به جای آرامش و همدلی با همسرتان، به طور مداوم تنش و استرس را تجربه می‌کنید، باید در اسرع وقت برای حل این مشکل اقدام کنید.

حواستان باشد بهبود روابط بین زوجین زمانی که مرز‌ها شکسته شده و حرمت‌ها از بین رفته‌اند کار آسانی نخواهد بود؛ بنابراین لازم است مهارت‌های حل مسئله و مدیریت مشکلات زندگی را آموخته و در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

مشاوره خانواده در یزد

عدم آگاهی از مهارت‌های ارتباطی صحیح با شریک زندگی می‌تواند مشکلات زیر را به همراه داشته باشد:

  • بی‌علاقگی و سردی
  • بی‌اعتنایی
  • عدم علاقه و اشتیاق به ارتباط با همسر
  • بی‌میلی جنسی
  • افزایش تعارضات و مشکلات
  • همدلی نکردن با همسر
  • سو استفاده‌های عاطفی و جسمی‌

خشونت خانگی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به هنگام مواجه با آن لازم است حتماً از مشاور خانواده در یزد کمک بگیرید خشونت خانگی است. بسیاری از ما شنیده‌ایم که فلان مرد دست بزن دارد و همواره خشونت شدیدی نسبت به همسر و فرزندانش در منزل نشان می‌دهد.

معمولاً این‌گونه افراد می‌خواهند قدرت و کنترل‌گری خود را از راه خشونت و کتک زدن اعضای خانواده ابراز کنند و به آن‌ها نشان دهند کنترل زندگی در اختیار آن‌ها است. علاوه بر این برخی افراد از توانایی کنترل خشم برخوردار نیستند و به همین دلیل در مواجه با اختلافات زناشویی و مشکلات زندگی مشترک به خشونت و کتک‌کاری روی می‌آورند.

از دیگر علل ایجاد این مشکل می‌توان به تربیت اشتباه در دوران کودکی، مصرف مواد مخدر و اختلالات روانی اشاره کرد. حال ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که در مقابل خشونت خانگی همسرمان چه اقدامی‌ باید انجام دهیم؟ در این باره باید بگوییم بهترین کار در چنین شرایطی در میان گذاشتن این موضوع با دیگران به‌خصوص مشاور خانواده است.

در واقع رفتار مناسب با دست بزن همسر موضوع بسیار پیچیده‌ای است و برای اینکه بتوانید به سلامت از این وضعیت دشوار ر‌ها شوید، باید از مشاور خانواده در یزد کمک بخواهید. معمولاً در چنین مواقعی مشاوران خانواده چند راهکار زیر را به شما پیشنهاد می‌کنند:

  • آرامش خود را حفظ کرده و در مواقع مشاجره و خشم همسرتان با او جروبحث نکنید.
  • در مقابل ظلم و خشونت همسرتان ساکت نمانده و وضعیت موجود را قبول نکنید.
  • اگر خشونت همسرتان از کنترل خارج شده است، بهتر است به مکانی امن مراجعه کنید.
  • حق و حقوق قانونی خود را بشناسید تا در صورت لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • با افراد مورداعتمادتان مشورت کرده و حتماً اطرافیانتان را در جریان این موضوع قرار دهید.
  • بعد از رسیدن به یک آرامش نسبی درمورد آینده ازدواجتان تصمیم بگیرید.

به طور کلی در زمینه خشونت خانگی مشاور خانواده در یزد قابل‌اعتماد‌ترین فردی است که می‌تواند به شما کمک کند و شما را راهنمایی کند که به زندگی ادامه دهید یا گزینه طلاق را انتخاب کنید؛ بنابراین به جای سکوت و پذیرش شرایط با مراجعه به مشاور قدم مهمی‌ برای تغییر زندگی‌تان بردارید.

خیانت

خیانت یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای افراد پیش بیاید. مشاور خانواده در یزد در این زمینه نیز می‌تواند بسیار مفید بوده و بعد از بررسی کیفیت رابطه بین زوجین و حدوحدود خیانت، دلایل بروز آن را شناسایی کرده و به شما کمک کند بدون هیجان برای قطع یا ادامه رابطه تصمیم‌گیری کنید.

در واقع مشاور بنا به درخواست شما راهکار‌هایی پیشنهاد می‌دهد تا مشکلاتی که به بروز خیانت منجر شده‌اند را حل کنید و بار دیگر به رابطه خود فرصت بدهید. همچنین اگر تمام کردن آن رابطه بهترین گزینه باشد، خانواده درمانگر در یزد به شما کمک می‌کند تا با کم‌ترین آسیب‌ از آن رابطه خارج شوید.

خیانت

طلاق عاطفی

زمانی که رابطه بین زن و شوهر به رابطه دو هم‌خانه تبدیل شود و هیچ احساس و علاقه‌ای میان آن‌ها وجود نداشته باشد، وقت آن است که از یک مشاور خانواده خوب در یزد کمک گرفته شود. در واقع بروز ندادن احساسات به شریک زندگی به‌مرورزمان سبب سرد شدن روابط زناشویی و از بین رفتن صمیمیت و دوستی بین زوجین می‌شود.

جالب است بدانید در بسیاری از جلسات مشاوره خانواده شاهد این هستیم که عدم ابزار محبت به همسر سبب بروز برداشت‌های اشتباه و دوری زوجین از یکدیگر شده است؛ بنابراین برقراری ارتباط احساسی صحیح با همسر یکی از مهم‌ترین موضوعات برای هر خانواده‌ای است که روی تربیت فرزندان نیز تأثیر بسیاری دارد.

اگر فکر می‌کنید در زندگی با همسر خود دچار طلاق عاطفی شده‌اید و نمی‌دانید برای رفع آن باید چه کار‌هایی انجام دهید، مشاور خانواده یزد می‌تواند به شما کمک کند از این مرحله سخت گذر کرده و بار دیگر طعم عشق و سازگاری با شریک زندگی‌تان را بچشید.

رفتار‌های منفی زوجین

در زندگی همه ما تنش‌ها و اضطراب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در موقعیتی خاص بروز کرده و به شریک زندگی ما منتقل شوند. احساسات منفی همچون حس ناامنی، ناامیدی، ناراحتی، خشم و غیره از رفتار‌های آسیب‌زایی هستند که در زندگی مشترک ممکن است ایجاد شوند.

برخی از رفتار‌های بد همسر شما ریشه در تربیت دوران کودکی یا اختلالات شخصیتی وی دارند و در شخصیت او تثبیت شده‌اند. در این شرایط بهترین مشاور خانواده در یزد می‌تواند به شما و همسرتان کمک کرده تا بتوانید احساسات منفی خود را تشخیص داده و نحوه برخورد با آن‌ها را به شکل اصولی بیاموزید.

به یاد داشته باشید تحمل و سازگاری با رفتار‌های منفی همسرتان راه درمان آن‌ها نیست و با صبر کردن و اهمیت ندادن مشکل حل نمی‌شود؛ بنابراین به هنگام بروز چنین مشکلاتی حتماً از مشاور خانواده در یزد کمک بخواهید.

مدیریت چالش‌های زندگی زناشویی

از دیگر خدمات بهترین مشاور خانواده در یزد می‌توان به رفع چالش‌ها و مسائل زندگی مشترک اشاره کرد. لازم است بدانید ریشه اصلی بسیاری از مشکلات زناشویی عدم وجود تفاهم بین زوجین است. در بسیاری از جلسات مشاوره خانواده زوجین ادعا دارند که ما می‌دانیم مشکل اصلی‌مان چیست؛ اما نمی‌دانیم چگونه آن را برطرف کرده و مدیریت کنیم.

در این شرایط وجود مشاور خانواده در یزد که در این زمینه دانش و آگاهی کافی داشته باشد و بی‌طرف به حل مشکل بپردازد بهترین گزینه است.

بهترین مشاور خانواده در یزد

طلاق و جدایی

زمانی که فکر می‌کنید طلاق آخرین گزینه است بهتر است پیش از اقدام به هر کاری با مشاور خانواده در یزد مشورت کنید. زمانی که اختلالات و دعوا‌هایی میان زن و شوهر به وجود می‌آید ایجاد مقداری فاصله میان زوجین می‌تواند مفید باشد؛ اما این فاصله برای زمان طولانی و مداوم می‌تواند بسیار آسیب‌زا بوده و برای مدیریت آن باید از مشاور کمک گرفت.

مطمئن باشید دور از یکدیگر زندگی کردن و فاصله از خانه، مشکلات زندگی شما را حل نمی‌کند و شما باید به شکل صحیح با همسر خود گفتگو کرده و ریشه مشکلات را پیدا کنید. آمار بالای طلاق نشان می‌دهد اغلب زوجین در ۱ الی ۵ سال اول زندگی اقدام به جدایی می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد که در سال‌های اولیه زندگی نیاز زوجین به داشتن مهارت‌های حل مسئله و شناخت بیشتر یکدیگر بسیار افزایش پیدا می‌کند و باید به آن توجه کرد. در واقع در برخی موارد می‌توان بدون نیاز به فکر کردن به طلاق آن ازدواج را نجات داده و به بهبود روابط بین زوجین کمک کرد.

در این شرایط مشاور خانواده در یزد مناسب‌ترین کسی است که می‌تواند شما را برای تصمیمی درست راهنمایی کند و طرز برخورد صحیح با چالش‌های زندگی را به شما نشان دهد.

ادامه زندگی به خاطر آبرو یا فرزندان

زمانی که تصمیم می‌گیرید تنها به خاطر حرف خانواده، آبرو، فرزندان و دید جامعه به طلاق به زندگی مشترک با همسر خود ادامه دهید، لازم است حتماً از مشاور خانواده در یزد کمک بگیرید؛ زیرا ادامه چنین این زندگی تنها به سلامت روح و روان شما، همسر و فرزندانتان آسیب می‌زند.

در واقع علت دوام یک زندگی باید رابطه صمیمی و مسالمت‌آمیز بین زوجین باشد و زندگی تنها به خاطر ترس از طلاق و به هم خوردن نظم زندگی فرزندان نباشد. زمانی که رابطه مثبتی بین پدر و مادر وجود نداشته باشد، زندگی فرزندان نیز تحت تأثیر قرار گرفته و تربیت آن‌ها مختل می‌شود.

حواستان باشد فرزندان شما نسبت به کیفیت روابط شما و همسرتان آگاه هستند و تعارضات موجود بین والدین می‌توانند روی کیفیت زندگی آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشند و آن‌ها را متوجه سردی ارتباط بین والدین کنند. با اینکه تمامی‌ زندگی‌های مشترک قابل نجات نیستند؛ اما در این شرایط مراجعه به مشاور بهترین کاری است که می‌توانید برای بهبود زندگی خود انجام دهید.

مشکلات جنسی

اگر فکر می‌کنید اختلافات شما و همسرتان در مسائل جنسی سبب شده‌اند روابط احساسی و کیفیت زندگی شما تحت تأثیر قرار بگیرند، باید از مشاور خانواده در یزد کمک بگیرید. همچنین اگر حس می‌کنید در برقراری ارتباط صمیمی و درست با شریک زندگی‌تان دچار مشکل شده‌اید و این مسئله شما را نگران کرده است، سکس تراپی نیاز مهمی‌ برای شما خواهد بود.

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که رابطه جنسی یک عمل کاملاً غریزی بوده و بشر می‌تواند به شکل ذاتی آن را با بهترین کیفیت انجام دهد؛ اما باید بگوییم این باور اشتباه است و به دلیل نقش بسیار پررنگ روابط جنسی در زندگی افراد لازم است هر فردی با آگاهی و شناخت کافی در این زمینه قدم بردارد.

زوج درمانگر در یزد به شما کمک می‌کند کیفیت زندگی جنسی خود را افزایش داده و روابطی رضایت بخش و سالم را با شریک جنسی خود تجربه کنید. پس بدون ترس و استرس از مشاور خانواده در یزد کمک گرفته و دغدغه‌ها و مشکلات زندگی زناشویی خود را بیان کنید.

مشکلات جنسی

برای جلسات سکس تراپی در یزد همواره نیاز نیست با همسرتان به مشاور مراجعه کنید و می‌توانید به تنهایی با مشاور گفتگو کرده و دغدغه‌ها و نیاز‌های خود را به طور راحت با او در میان بگذارید. معمولاً در سکس تراپی مشکلات زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  • مشکلات مربوط به امیال جنسی و گرایش‌های جنسی
  • اعتماد به نفس پایین در روابط جنسی با شریک زندگی
  • بی‌علاقگی به رابطه
  • میل جنسی کم
  • نزدیکی دردناک
  • اختلال نعوظ
  • میل جنسی بیش از حد
  • نرسیدن به ارگاسم
  • بی‌تفاوت بودن به محرک‌های جنسی

تربیت اصولی فرزندان

از دیگر مواردی که مشاور خانواده در یزد می‌تواند در آن به شما کمک کند می‌توان به فرزندپروری به شکل صحیح و اصولی اشاره کرد. این نوع از درمان علاوه بر کوتاه مدت بودن می‌تواند شامل شما و همسرتان نیز شود. با تربیت کودکان در واقع شما به آن‌ها مهارت‌های لازم برای زندگی را آموزش داده و الگو‌های رفتاری و اصول فکری آن‌ها را شکل می‌دهید.

به همین علت لازم است والدین از ‌مهارت کنترل هیجانات و احساسات برخوردار بوده و سعی کنند فرزندشان را به‌گونه‌ای تربیت کنند که در رویارویی با زندگی آینده خود به بهترین شکل عمل کند. از آنجایی که همه ما از علم کافی درمورد شیوه‌های صحیح فرزندپروری و تربیت کودکان آشنا نیستیم، مراجعه مرکز مشاور خانواده در یزد می‌تواند کمک کننده باشد.

در این زمینه مشاور خانواده در یزد سعی می‌کند علاوه بر آموزش شیوه‌های صحیح تربیتی و رفع ایرادات رویکرد تربیتی شما، راهکار‌های مفیدی برای برخورد با فرزند دلبندتان و بهبود ارتباطات خانوادگی پیشنهاد دهد. با آگاهی از این راهکار‌ها شما می‌توانید بنیان خانواده را محکم‌تر کرده و به بهترین شکل فرزند خود را تربیت کنید.

فرقی نمی‌کند درگیری بین شما و فرزندتان مربوط به چیست یا اینکه ارتباطی به مشکلات رشد یا آسیب‌های خانوادگی دارد یا نه؛ به هر حال مشاور خانواده در یزد می‌تواند به بهترین شکل به مدیریت و کنترل مسائل خانوادگی شما کمک کند. اگر می‌خواهید پدر و مادر خوبی باشید و نیاز‌هایتان به‌عنوان یک والد برطرف شود، مشاور خانواده در یزد بهترین انتخاب است.

وظایف مشاور خانواده

حال که متوجه شده‌اید مراجعه به مشاور خانواده در یزد در بهبود چه مسائلی می‌تواند به شما کمک کند، لازم است به طور کامل با وظایف روانشناس خانواده در یزد آشنا شوید. مشاوران خانواده به دلیل بررسی کل اعضای خانواده می‌توانند تحلیل بهتر و واضح‌تری از مشکلات موجود در کانون خانواده داشته باشند و به حل آن‌ها کمک کنند.

مشاور خانواده در یزد وظیفه دارد در موارد زیر به مراجعین کمک کرده و آن‌ها را در بهترین مسیر هدایت کند:

  • مشکلات ارتباطی بین زوجین
  • اختلاف در زمینه فرزند پروری
  • مشکلات زناشویی و تمایلات جنسی
  • مصرف الکل یا مواد مخدر
  • مشکلات مربوط به خویشاوندان همسر
  • کمک به خانواده‌های درهم آمیخته
  • اختلالات روحی و جسمی‌
  • خیانت به همسر
  • مدیریت خشم و کنترل هیجان
  • دخالت خانواده‌ها
  • اختلافات فرهنگی بین زوجین
  • اختلافات مالی در خانواده
  • سردی و بی‌علاقگی در رابطه
  • مشکلات رفتاری و اخلاقی
  • بیکاری
  • نازایی و ناباروری
  • تغییر نقش اعضای خانواده همچون بازنشستگی یا آشیانه خالی
  • طلاق
  • ارتباط با فرزندان به‌خصوص در دوره نوجوانی و جوانی

وظایف مشاور خانواده

جلسات مشاوره خانواده شامل چند جلسه هستند؟

معمولاً مشاور خانواده در یزد در پکیج‌های مختلفی که از ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشند برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند و به شکل هفتگی جلسات را برگزار می‌کند؛ اما در مواردی ممکن است بنا به شرایط خانوادگی موردنظر، جلسات مشاوره ۲ الی ۳ بار در هفته برگزار شوند.

این موضوع به تصمیم شما و مشاور خانواده در یزد بستگی دارد. به طور کلی نمی‌توان گفت مشاوره خانواده برای تمامی‌ خانواده‌ها و زوجین تعداد مشخصی دارد و ممکن است از چند جلسه تا بیش از یک سال به طول بینجامد.

روش‌های مشاوره خانواده در یزد

مرکز مشاور خانواده در یزد خدمات خود را به سه شکل حضوری، تلفنی و آنلاین به مراجعین ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با شناخت ویژگی‌های هریک از این شیوه‌ها مناسب‌ترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. در ادامه درمورد بهترین شیوه‌های مشاوره خانواده در یزد صحبت خواهیم کرد.

مشاور خانواده حضوری در یزد

مشاوره حضوری از مؤثرترین روش‌های مشاوره است که در آن می‌توانید به صورت حضوری با خانواده درمانگر در یزد روبرو شده و در محیطی مناسب و راحت با متخصص مشورت کنید. برای استفاده از این روش باید به آدرس مشاور خانواده در یزد مراجعه کرده یا با مرکز مشاوره تماس حاصل کرده و از قبل وقت بگیرید.

در مراجعه حضوری شما می‌توانید در محیطی خصوصی با مشاور صحبت کرده و بدون استرس از دغدغه‌ها و مشکلات خانوادگی خود صحبت کنید. لازم به ذکر است اگر تمایل داشته باشید، مشاور خانواده در یزد می‌تواند علاوه بر برگزاری جلسات به صورت فردی آن‌ها را به شکل گروهی نیز برگزار کند.

این شیوه برای بسیاری از افراد که به مشاور خانواده در یزد مراجعه می‌کنند خوشایندتر است و حس همدلی و درک شدن توسط دیگر افراد را برای آن‌ها تداعی می‌کند. در این شرایط شما می‌توانید علاوه بر کمک مشاور از نظرات و ایده‌های دیگر افراد نیز استفاده کنید.

مشاور خانواده حضوری در یزد

مشاور خانواده تلفنی در یزد

روانشناس خانواده در یزد از روش دیگری نیز برای برگزاری جلسات مشاوره خانواده استفاده می‌کند و آن هم روش تلفنی است. این روش راحت‌ترین شیوه مشاوره است و به شما کمک می‌کند از اتلاف وقت جلوگیری کرده و بدون مراجعه حضوری جلسات مشاوره را دنبال کنید.

این روش برای افرادی که شاغل هستند یا امکان مراجعه حضوری به مشاوره خانواده در یزد را ندارند بهترین گزینه است. در برخی موارد نیز ممکن است شما از بیان احساسات و مشکلات زندگی خود به ویژه مسائل جنسی خجالت بکشید؛ در این شرایط مشاوره غیرحضوری و تلفنی می‌تواند به شما کمک کند.

مشاور خانواده آنلاین در یزد

از جدید‌ترین متد‌های مراکز مشاوره و روان‌شناسی در یزد می‌تواند به برگزاری جلسات به شکل آنلاین اشاره کرد. در این شیوه مراجع می‌تواند به شکل تصویری با مشاور خانواده در یزد ارتباط برقرار کرده و دغدغه‌ها و مسائل خود را بازگو کند. در واقع مشاور خانواده آنلاین در یزد تمامی‌ مزایای جلسات حضوری و تلفنی را به همراه دارد.

این روش خانواده درمانی در یزد برای کسانی که فاصله دوری با مشاور دارند یا خارج از کشور هستند، بسیار مناسب است. علاوه بر این برای افرادی که در جلسات حضوری راحت نیستند نیز انتخاب مناسبی است.

چگونه بهترین نتیجه را از جلسات مشاوره خانواده بگیریم؟

اگر با این پرسش روبرو شده‌اید که چگونه بازدهی جلسات خود را با مشاور خانواده در یزد افزایش دهید و نتیجه بهتری بگیرید، باید بگوییم لازم است به چند موضوع مهم توجه داشته باشید. این موضوعات شامل موارد زیر هستند:

  • حتماً پیش از برگزاری جلسه نکاتی که می‌خواهید با مشاور خانواده در یزد در میان بگذارید را یادداشت کنید.
  • به‌موقع برای شرکت در جلسه مشاوره حاضر شوید.
  • اگر جلسه مشاوره شما به شکل آنلاین یا تلفنی است، حتماً در محیطی مناسب و آرام آن را برگزار کنید.
  • چند موضوع جداگانه را در یک جلسه مطرح نکنید و اجازه بدهید مشاور روی یک موضوع تمرکز کافی داشته باشد.
  • در صورتی که متوجه صحبت‌های مشاور نشدید، از او بخواهید موضوع را واضح و روشن برایتان توضیح دهد.
  • در جلسات مشاوره خانواده از بیان جزئیات غیرضروری خودداری کنید و به مسائل مهم بپردازید.
  • جلسات مشاوره را تا پایان دنبال کنید و پروسه خانواده درمانی را نصف و نیمه ر‌ها نکنید.
  • انتظار غیرواقعی از مشاور نداشته باشید و بدانید قرار نیست مشکلات بزرگ زندگی یک شبه رفع شوند.
  • صبور باشید و با حوصله کافی به سؤالات مشاور خانواده در یزد در اوایل جلسه پاسخ بدهید.
  • به مشاورتان اعتماد داشته باشید و به طور هم‌زمان به چند مشاور مراجعه نکنید.
  • در صورتی که مشاور به شما تمرین یا تکلیفی توصیه کرد، حتماً به دقت آن را انجام دهید.

مشاور خانواده در یزد

هزینه مشاور خانواده در یزد

آیا از هزینه خدمات مشاور خانواده در یزد خبر دارید؟ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید پیش از مراجعه به مشاور از آن شناخت کافی داشته باشید، هزینه جلسات مشاوره خانواده و زوج درمانی است. این هزینه تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • شهرت و میزان تجربه مشاور
  • خصوص یا دولتی بودن مرکز مشاوره
  • تعداد جلسات مشاوره
  • تخصص مشاور

 تعرفه خدمات روان‌شناسی و مشاوره طبق مصوبه سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع خدمات هزینه
مشاوره قبل از ازدواج (کارشناسی ارشد) ۲۴۰۰۰۰ تومان
مشاور قبل از ازدواج (دکترا) ۲۵۰۰۰۰ تومان
مشاور روان درمانی فردی (کارشناسی ارشد) ۲۵۰۰۰۰ تومان
مشاوره روان درمانی فردی (دکترا) ۳۰۰۰۰۰ تومان
زوج درمانی (کارشناسی ارشد) ۲۷۰۰۰۰ تومان
زوج درمانی (دکترا) ۳۰۰۰۰۰ تومان

 هزینه‌های ذکر شده برای هر جلسه ۴۵ دقیقه‌ای با مشاور خانواده در یزد هستند.

لیست مشاوران خانواده در یزد

فرقی نمی‌کند به دنبال مشاور خانواده آقا در یزد باشید یا بخواهید از مشاور خانواده خانم در یزد کمک بگیرید، به‌هرحال باید بهترین مشاور خانواده در یزد و بهترین مراکز مشاور خانواده در یزد را بشناسید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه می‌توانید لیست مشاوران و مراکز مشاوره یزد را به طور کامل مشاهده کنید.

مشاوران خانواده در یزد

نام مشاور یا مرکز مشاوره آدرس شماره تلفن
دکتر مهدی خان آبادی یزد، واقع در بلوار منتظر قائم، نرسیده به میدان مهدیه، نبش کوچه شماره ۵ نقیب زاده، طبقه بالای باشگاه، مرکز مشاوره مدرسه زندگی ۰۹۰۱۹۶۶۸۶۸۰
اعظم حسینی یزد، واقع در میدان معلم، بلوار ۲۲ بهمن، کنار مجتمع کالج، مرکز مشاوره رهیاب حقیقت ۰۹۹۰۱۷۷۳۴۶۱
اعظم جوکار یزد، میدان معلم، به سوی نعل اسبی، مرکز مشاوره و روان‌شناسی هوشیار ۰۹۱۳۵۱۶۰۰۵۸
سمیرا سادات صندوق ساز یزد، واقع در میدان معلم، بلوار ۲۲ بهمن، مرکز مشاوره رهیاب حقیقت ۰۹۱۶۵۲۲۲۱۶۴
آزیتا بهجت یزد، واقع در بلوار تیمسار فلاحی، محوطه هتل صفائیه، کنار کافه ایتالی، ساختمان شیشه‌ای، مرکز مشاوره آرکو ۰۳۵۹۱۰۱۵۵۰۲
الناز تهی دست یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه کنار مجتمع تجاری شهاب، آخر کوچه سمت راست، مرکز مشاوره کیامهر ۰۳۵۳۶۲۹۷۲۳۴
سید جلیل جبلی یزد، واقع در بلوار امام جعفر صادق (ع)، کوچه ۴۳، ساختمان سوم از سمت چپ نبش نسیم ۲، طبقه دوم، کلینیک روان‌شناسی اکسیر ۰۹۳۶۴۸۱۳۸۲۳
محمد بلوچ یزد، خیابان فرخی یزدی، کوچه اورژانس کلانتری، مرکز مشاوره و روان‌شناسی سگال ۰۳۵۳۶۲۶۲۷۵۷
نورسته سمسار دهجی یزد، واقع در سه راه شحنه، میدان معلم، بلوار ۲۲ بهمن، کنار ساختمان کالج، مرکز مشاوره رهیاب حقیقت ۰۹۹۲۰۶۹۴۴۷۳
زهره صادق پور یزد، آزادشهر، فلکه چهارم، واقع در بلوار گلستان غربی، خیابان ‌هادی، کوچه بوستان، مرکز مشاوره و روان‌شناسی معین ۰۳۵۳۷۲۲۰۲۴۱
فاطمه حسینی پناه یزد، واقع در میدان عالم، به سوی نعل اسبی، کنار کافی شاپ درکه، مرکز مشاور و روان‌شناسی مهربان ۰۳۵۳۸۲۰۹۷۸۴
فاطمه جوهری یزد، بلوار آیت الله بهشتی، مقابل بنیاد شهید، مرکز مشاوره امام حسین (ع) ۰۳۵۳۷۲۴۰۰۵۰
وحید رنگی یزد، خیابان کاشانی، کلینیک تخصصی اعصاب و روان بهمن ۰۳۵۳۶۲۹۲۳۰۰
محمود شجاعت رفسنجانی یزد، واقع در خیابان فرخی یزدی، کوچه اورژانس کلانتری، مرکز مشاوره سگال ۰۳۵۳۶۲۶۲۷۵۷
نسترن احمدی یزد، محله صفائیه، بلوار دانشگاه، مجتمع کالج، طبقه دوم، کلینیک ذهن برتر ۰۳۵۳۸۲۶۷۴۶۷
محمد مهدی اسدی یزد، بلوار آیت الله بهشتی، مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز مشاوره و روان‌شناسی امام حسین (ع) ۰۳۵۳۷۲۴۰۰۵۰
مریم کریمی‌ یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان بهمن، کلینیک مغز و اعصاب و روان ۰۳۵۳۶۲۹۲۳۰۰
حمیده فهیمی‌ یزد، بلوار شهید بهشتی، مقابل بنیاد شهید، مرکز مشاوره و روان‌شناسی امام حسین (ع) ۰۳۵۳۷۲۴۰۰۵۰
مهدیه مهدی زاده یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه حافظ، فرعی ۷، کوچه شهید حاضری، مرکز مشاوره و روان‌شناسی آرامش گستر ۰۳۵۳۶۲۸۳۰۱۹
شکوفه دادفرنیا یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کلینیک اعصاب و روان بیمارستان بهمن ۰۳۵۳۶۲۹۲۳۰۰
مرکز مشاوره حامی‌ یزد، آزادشهر، بعد از اولین فلکه، کنار بانک صادرات، طبقه بالای بستنی کلبه ۰۳۵۱۷۲۱۷۷۴۴
مرکز مشاوره ندای سعادت یزد، خیابان امام خمینی (ره)، طبقه بالای فروشگاه کیف و کفش ۰۳۵۳۱۵۲۱۶۶۶۳
مرکز مشاوره شهاب یزد، واقع در بلوار شهید پاک نژاد، کوچه زیتون، پلاک ۱۱۰ ۰۹۱۳۱۵۲۶۵۲۳
مرکز مشاوره روزبه یزد، واقع در خیابان مسکن، ساختمان آسمان، طبقه ۳ ۰۳۵۱۶۲۹۱۵۵۵
مرکز مشاوره بیدار یزد، بلوار امام جعفر صادق (ع)، مقابل تربیت بدنی، کوچه شهید عظیمی‌ ۰۳۵۱۸۲۵۲۳۳۵
مرکز مشاوره امام جواد یزد، محله صفائیه، میدان جانباز، بلوار شهید اشرف، واقع در خیابان جوادالائمه ۰۳۵۱۸۲۳۸۳۸۰
مرکز مشاوره همراه یزد، واقع در بلوار جمهوری، کوچه کنار شیرینی فروشی سنتی ۰۳۵۱۵۲۶۱۰۸۵
مرکز مشاوره نیایش یزد، واقع در بلوار شهید صدوقی، کنار مسجد اهرستان، پلاک ۲۳۱ ۰۳۵۱۷۲۵۴۹۰۰
مرکز مشاوره مهر شفا یزد، واقع در بلوار ۲۲ بهمن ۰۳۵۱۵۲۳۰۱۴۵

شارینو

اگر می‌خواهید با بهترین و مجرب‌ترین روانشناس‌های یزد آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به وبلاگ شارینو و مطلب معرفی بهترین روانشناس‌های یزد بزنید.

علاوه بر این در وبلاگ شارینو می‌توانید مطالب بسیار مفیدی در حوزه‌های دیگر درمانی همچون معرفی آزمایشگاه‌ های یزد، پزشک ارتوپد در یزد، پزشک تغذیه در یزد، بیمارستان‌ های یزد و غیره پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از کولر آبی برای خنک کردن فضای خانه یا محل کار خود استفاده کنید، لازم است حتماً به موضوع کانال سازی کولر توجه داشته باشید. به همین منظور توصیه می‌کنیم پیش از نصب کولر به مطلب کانال سازی در یزد سر بزنید.

اگر می‌خواهید از بهترین خدمات حوزه خودرو بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب شارینو در زمینه باتری سازی در یزد، برق کار در یزد، امداد خودرو یزد و مکانیک سیار یزد استفاده کنید.

اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه خود را تغییر داده و ظاهر جدیدی در آن ایجاد کنید؛ اما نمی‌دانید لازم است چه کار‌هایی انجام دهید، اصلاً لازم نیست نگران باشید، کلینیک‌های ساختمانی می‌توانند به شما کمک کنند. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم به مطلب کلینیک ساختمانی در یزد مراجعه کنید.

اگر برای نظافت منزل یا محل کار خود به نیرو‌های خدماتی نیاز دارید؛ اما بهترین شرکت‌های نظافتی یزد را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب شرکت نظافتی در یزد مراجعه کنید.

اگر قصد گشت‌وگذار در شهر یزد را دارید؛ اما نمی‌دانید از چه اماکنی دیدن کنید، مطالعه مطالبی همچون سینما‌ های یزد، مراکز تفریحی یزد، کافه‌ های یزد و غیره می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

کلام پایانی

هیچ یک از ما آن‌قدر کامل نیستیم که بتوانیم کلیه مشکلات و اختلافات خانوادگی خود را کاملاً مدیریت کرده و به رفع آن‌ها بپردازیم. تمامی‌ انسان‌ها برای اینکه بتوانند با بحران‌های زندگی خود روبرو شوند از دیگر افراد مشورت می‌گیرند؛ حال اگر این مشاور فردی آگاه و باتجربه باشد، نتیجه مطلوب‌تری از این مشورت حاصل می‌شود و دغدغه‌های فرد کاهش پیدا می‌کند.

اگر فکر می‌کنید برای بهبود روابط خود با خانواده، همسر یا فرزندانتان به راهنمایی احتیاج دارید و مدیریت این روابط تنها از عهده شما برنمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از بهترین مشاور خانواده در یزد کمک بگیرید. در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات ارزشمندی درمورد اهمیت مراجعه به مشاور خانواده در یزد به شما ارائه دهیم.

سؤالات متداول

۱. چرا باید از مشاور خانواده کمک بگیریم؟

زیرا مشاوره خانواده به بهبود روابط بین اعضای خانواده و مدیریت تعارضات خانوادگی کمک بزرگی می‌کند.

۲. هزینه مشاوره خانواده در یزد چقدر است؟

هزینه خدمات مشاور خانواده بر اساس تخصص مشاور و نوع خدمات درمانی از ۲۴۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان است.

۳. مشاوره خانواده چند دقیقه است؟

معمولاً مدت زمان هر جلسه با مشاور خانواده ۴۵ دقیقه است.

۴. مشاوره خانواده حضوری بهتر است یا آنلاین؟

این موضوع به شرایط شما بستگی دارد؛ اما مشاوره آنلاین از هزینه کمتر و مزایای بسیاری به نسبت حضوری برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *