فروش عسل کردستان

خرید عسل طبیعی و مرغوب یکی از دغدغه‌های همیشگی انسان است. فروش عسل کردستان درجاهای مختلفی صورت می‌گیرد. در مغازه‌ها یا حتی به‌ صورت دست ‌فروشی نیز در اکثر نقاط مختلف در شهر می‌توانید چنین فروشندگانی را مشاهده کنید. گاهی اوقات افراد به خرید اینترنتی و آنلاین رو می‌آورند که این کار هم ریسک بالایی دارد.

فروش عسل کردستان

فروش عسل مرغوب و پیدا کردن فروشندگان عسل اصل در این روزگار اندکی سخت شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با معتبرترین فروشندگان عسل در کردستان آشنا شوید.

 

مقاله پیشنهادی:

بهترین رستوران های سنندج

فروش عسل از خود زنبوردار یا واسط؟

درباره باورهایی نظیر اینکه امکان خرید عسل خوب و طبیعی در بازار مصرف کشورمان بسیار دشوار یا غیر ممکن است، گفتنی‌های زیادی وجود دارد، که در این مطلب به چند نکته ضروری در این خصوص پرداخته شده است.

قطعاً خرید عسل طبیعی از زنبوردار بهترین روش برای خاطر جمعی مصرف ‌کننده است اما اکثر اوقات سخت و دست نایافتنی!

بنابراین؛ می‌توان با تحقیق و پیدا کردن فروشندگانی که با زنبورداران در ارتباط هستند و حاصل اطمینان از آن‌ها، این را سخت را آسان‌تر نمود. فروش عسل  کردستان یکی از حرفه‌هایی است که قدمت بسیار بالایی دارد.

عسل کردستان

عسل کردستان

مقاله پیشنهادی:

باشگاه‌های بدنسازی در سنندج

 

ویژگی های عسل طبیعی

عسل یا انگبین مایعی شیرین با گران ‌روی نسبتاً خوبی است که توسط زنبورعسل و برخی حشرات دیگر نیز تولید می‌شود. زنبورها، عسل را از تراوش شکری گیاهان و گل‌ها (شهد گل‌) یا تراوش‌های برخی دیگر (مانند عسلک) از راه بالا آوری، فعالیت آنزیمی و بخار آب فرآوری می‌کنند. زنبورها عسل را در ساختارهایی از جنس موم به نام کندو اندوخته می‌کنند. عسل از کلونی‌های زنبورهای عسل وحشی یا از کندوهای زنبورهای پرورشی گردآوری می‌شود که به این کار زنبورداری گفته می‌شود.

ویژگی ‌های عسل طبیعی

ویژگی ‌های عسل طبیعی

عسل در طب سنتی و تغذیه ایرانی اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و در منابع طب سنتی کشورمان کنار روایات متعدد، تأکید فراوانی بر مصرف عسل برای حفظ سلامتی و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شده است.

اما بسیاری از مردم کشورمان با تصور اینکه در حال حاضر امکان دسترسی به عسل طبیعی و خالص وجود ندارد، عملاً خود را از این ماده غذایی شفا بخش و بسیار مفید، محروم کرده‌اند یا سرانه مصرف آن‌ها به دلیل چنین تصوراتی، در سطحی بسیار پایینی قرار دارد.

 

مقاله پیشنهادی:

پزشکان تغذیه در سنندج

 

عسل کردستان

عسل کردستان

عسل خوب الزاماً عسلی نیست که از زنبوری تهیه شده باشد که آن زنبور صد درصد ازگل‌های دشت و باغ‌ها تغذیه کرده باشند. بلکه حتی عسلزنبورهایی هم که برای مثال در فصل سرما توسط زنبوردار با شکر یا شیره‌های شیرین تغذیه ‌شده باشند، نیز دارای بخش قابل ‌توجهی از خواص عسل طبیعی است و به ‌راحتی می‌توان با مصرف چنین عسلی که فرایند تولید آن توسط زنبور طی شده، از فواید مختلف ذکر شده برای عسل، منتفع شد!

 

مقاله پیشنهادی:

کافه‌های سنندج

 

نکته دوم اینکه برخی تصور دارند که عسل اصل و خالص الزاماً باید قیمت‌های بسیار بالایی داشته باشد و عسل‌هایی که باقیمت‌هایی مثلاً کم‌تر از ۱۰۰هزار تومان به ازای هر کیلو در بازار به فروش می‌رسند، نمی‌توانند عسل طبیعی، مفید و قابل اعتمادی باشند! فروش عسل در کردستان نیز همانند هر جای دیگری دارای قیمت‌هایی متفاوت است.

در صورتی که این تصور نیز غلط است چرا که به‌ راحتی خودمان می‌توانیم با زنبورداران خوب و باسابقه کشور ز جمله فروشندگان عسل کردستان صحبت کنیم و نادرست بودن چنین تصوری را متوجه شویم. عسل چهل گیاه خالص تولیدی خود در سر کندو را به قیمت‌های بسیار پایین‌تری از تصورات ما به خریداران عمده بازار می‌فروشند؛ به طور نمونه، عسل خالص بهاره چهل گیاه توسط زنبوردار به خریداران عمده به قیمت حدود ۱۰۰تا  ۱۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد و عسل خالص تابستانه نیز باقیمتی حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد!

عسل کردستان

عسل کردستان

در همین رابطه یکی از زنبورداران نمونه و برتر کشورمان درباره قیمت عسل‌های تولیدی خود می‌گوید: سالانه به ‌طور میانگین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلو عسل در دو مرحله برداشت می‌کنم، عسل بهاری و عسل تابستانی؛ عسل بهاری ارزان‌تر از عسل تابستانی و کیفیت عسل تابستانی بهتر است، در فصل تابستان زنبورعسل شهد‌های متنوع‌تری را به کندو می‌آورد؛ عسل بهاری را باقیمت میانگین هر کیلو ۲۹۰هزار تومان می‌فروشم و عسل تابستانی را به قیمت ۲۸۰هزار تومان به فروش می‌‌رسانم.

نمایندگیهای فروش عسل در کردستان شهر سنندج

. عسل فروشی که‌ژان شماره تماس: ۰۹۱۸۸۷۱۹۵۹۹

. کینگ عسل: آدرس سایت: kingasal.ir@

. ملکه آدرس: خیابان فردوسی

. زنبور ملکه: آدرس: شهرک کشاورز روبروی پمپ بنزین

. زنبور: آدرس: خیابان حسن آباد

. مارال: آدرس اینترنتی @maralhoney :

. اسد درفشی: شماره تماس: ۰۹۱۸۳۷۹۰۵۹۴

 

مقاله پیشنهادی:

سوغاتی فروشی‌های سنندج

 

عسل کردستان

عسل کردستان

. رئوف ملایی: آدرس اینترنتی: raofmollaei@

. آقای کرسباچی: شماره تماس: ۰۹۱۸۶۶۶۶۳۳۷

. اسعد درفشی: ۰۹۱۸۸۷۷۹۹۰۳

. هوزان: آدرس اینترنتی: hozan_honar

. عسل مارال: شالمان کوچه مسجد علی‌پناه فروشگاه امیر

. ماکوان

فروش عسل کردستان

فروش عسل کردستان

مقاله پیشنهادی:

جگرکی های سنندج

 

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

عسل طبیعی به شهد گل‌هایی گفته می‌شود که زنبور پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آن را فرآوری و تغلیظ کرده و در کندو ذخیره کرده باشد. در صورتی که زنبوران به‌ جای شهد گل‌ها و گیاهان از قند سفید و یا شکر و یا انواع آب‌میوه‌ها تغذیه کرده باشند محصول آن را نمی‌توان عسل طبیعی نامید.

پس علاوه بر اینکه عسل را باید زنبور تولید کرده باشد، طبیعی بودن منبع شهد نیز فاکتور مهمی است که عسل طبیعی را از غیرطبیعی متمایز می‌کند.

همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای تولید عسل تقلبی وجود دارد که تشخیص آن‌ها در بیشتر مواقع برای خریدار عادی کاری دشوار و حتی غیرممکنی است. در زیر به دو روش مطمئن برای پیدا کردن عسل طبیعی اشاره شده است.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

خرید از فروشنده و زنبوردار معتمد

شاید ساده به نظر بیاید اما یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مطمئن شدن از طبیعی بودن عسل، خرید آن از افراد یا بستگانی است که به آن‌ها اعتماد دارید و مطمئن هستید که عسل را با مواد دیگری مخلوط نکرده‌اند و یا تغذیه مصنوعی به زنبور نداده‌اند.

اگر در بین افراد خانواده،‌ فامیل و حتی محل خود زنبورداری را می‌شناسید که به صداقت و درستی او اعتماد دارید، خرید از او می‌تواند مطمئن‌ترین راه برای خرید عسل طبیعی باشد.

 

مقاله پیشنهادی:

لباس کردی

 

عسل کردستان

تشخیص کیفیت و طبیعی بودن عسل با آزمایش

آزمایش عسل توسط آزمایشگاه‌های معتبر نیز یکی دیگر از راه‌های مطمئن برای تشخیص طبیعی بودن عسل است؛ اما این گزینه به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد معمولاً زمانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهید به‌صورت عمده عسل بخرید. آزمایش عسل علاوه بر اینکه می‌تواند طبیعی بودن یا نبودن عسل را نشان دهد، می‌تواند میزان کیفیت عسل که به شاخص‌هایی مثل رطوبت، میزان ساکارز و… وابسته است را نیز برای شما مشخص کند.

عسل کردستان

عسل کردستان

مقاله پیشنهادی:

پزشکان قلب و عروق در سنندج

 

آیا عسل طبیعی شکرک میزند؟

همانطور که بیان کردیم، تمامی عسل‌های طبیعی، بعد از مدتی شکرک می‌زنند اما زمان شکرک زدن آن‌ها بسته به نوع گیاهی که زنبور از شهد آن تغذیه کرده است می‌تواند از دو هفته تا دو سال متفاوت باشد.

نکته مهم این است که باوجود اینکه عسل طبیعی شکرک می‌زند اما نمی‌توان گفت هر عسلی که شکرک می‌زند صدرصد طبیعی است، چراکه عسل تغذیه‌ای (زنبور با شکر تغذیه شده است) هم شکرک می‌زند. درنتیجه شکرک زدن عسل نمی‌تواند معیار مناسبی برای تشخیص عسل طبیعی باشد.

آیا عسل طبیعی شکرک میزند؟

عسل کردستان

شارینو، معرفی نمایندگی فروش عسل کردستان

شارینو (سنه‌آگرین) اپلیکیشن جامع خدمات شهری است که با ارائه خدمات متنوع و مختلفی از قبیل مکان‌یابی، کاریابی و مشاغل سیار، مشاوره و پزشکی و حتی مشاغل خانگی، در خدمت همشهریان محترم کردستانی است. این اپلیکیشن از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون تعداد ۴۵ هزار کاربر فعال از آن استفاده می‌کنند.

 

مقاله پیشنهادی:

بیمارستان های سنندج

 

اگر به دنبال مراکز فروش معتبر عسل طبیعی در سنندج هستید می‌توانید با نصب اپلیکیشن شارینو به آدرس و راه‌های ارتباطی با این مراکز دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن شارینو که به معرفی مشاغل و ادارات و اماکن عمومی سنندج و سایر شهرهای استان کردستان می‌پردازد، دارای دیتای کامل مشاغل است و به نوع فعالیت آن‌ها دسترسی دارد.

این اپلیکیشن مشاغل برتر را دسته ‌بندی کرده است و اخیراً بخش تخفیف‌ها و مسابقه را هم به امکانات خود اضافه کرده است.

شما کاربر عزیز می‌توانید با عضویت و ساختن حساب کاربری خود در اپلیکیشن شارینو، پر کردن فرم موردنظر، درخواست خود را برای تبلیغ کسب ‌و کار خود ثبت کنید.

عسل کردستان

عسل کردستان

 سایر خدمات شارینو:😊

طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن

سئو در سنندج

تولید محتوا

پشتیبانی اینستاگرام

طراحی و ساخت تیزر

طراحی پوستر

طراحی لوگو

 

سوغاتی فروشی های سنندج

پزشک زنان در سنندج

کافه های سنندج

۱۷ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *