مراکز خرید یزد

مراکز خرید یزد

مراکز خرید یزد یکی از پرازدحام‌ترین و محبوب‌ترین اماکن این شهر تاریخی هستند که برخی از آنها هنوز هم ظاهر سنتی خود را حفظ کرده‌اند و برخی دیگر در عین حال با پیشرفتهای جهان امروزی تغییر شکل یافته و ظاهری امروزی و لوکس دارند.

شناخت بهترین مراکز خرید یزد برای مسافرانی که به این شهر زیبا سفر می‌کنند یکی از مهم‌ترین موضوعات است و اغلب مسافران به منظور خرید سوغاتی یزد تمایل دارند بهترین مراکز خرید را بشناسند و سری به آنها بزنند.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید یزد، انواع سوغات یزد و بهترین مراکز فروش سوغات یزد آشنا کنیم.

مراکز خرید یزد

 

 

 

مراکز خرید یزد را بهتر بشناسید

در استان    یزد چندین مرکز خرید مختلف، بازار و پاساژ معروف برای خرید شیرینی، پوشاک و سوغات شهر یزد وجود دارد که در ادامه هر یک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازار حاجی قنبر  یزد

بازار حاجی قنبر  یزد یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر یزد به شمار می‌آید که تقریباً می‌توان گفت قدمت آن به قرن نهم هجری برمی‌گردد. در این بازار می‌توانید از مغازه‌های رنگارنگ و شلوغ شیرینی، فرش، طلا و جواهر خرید کنید.

این بازار علاوه بر اینکه یک مرکز خرید در یزد شناخته می‌شود؛ به دلیل ظاهری زیبا با کاشی‌کاری‌هایی چشمگیر به عنوان مکانی برای عکاسی نیز طرف‌دار دارد. بازار حاجی قنبر از آن دسته مراکز خرید یزد است که با گذشت زمان ظاهر قدیمی و تاریخی خود را حفظ کرده و به همان شکل باقی مانده است.

گشت و گذار در این بازار حال و هوایی خاص و دلپذیر دارد و حجره‌های قدیمی این بازار حس زندگی در روزگاران قدیم ایران را برای شما تداعی خواهند کرد.

آدرس: یزد، مجموعه  امیرچخماق بزد

بازار زرگری یزد

بازار زرگری یکی از زیباترین اماکن دیدنی یزد است که در فهرست آثار ملی نیز نام آن ثبت شده است. قدمت این بازار به قرن ۱۳ هجری برمی‌گردد. طول دالان این بازار ۹۴ متر با ۳ متر عرض و ارتفاعی ۶ متری است و درخشش زیبای طلا نمای زرد رنگی را برای بازار زرگری یزد ایجاد کرده است.

در این بازار قدیمی می‌توانید به خرید طلا و سنگ‌های قدیمی پرنقش و نگار بپردازید و با قیمتی مناسب خرید خود را انجام دهید. بازار زرگری از دوست‌داشتنی‌ترین مراکز خرید یزد است که حتی برای تفریح هم که شده باید به آن سر بزنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آدرس: یزد، قسمت شمالی خیابان قیام، مقابل مجموعه امیر چخماق

بازار زرگری یزد

 

 

 

بازار قیصریه یزد

جالب است بدانید در کشورمان ایران ۵ بازار معروف به نام بازار قیصریه در اصفهان، یزد و شیراز وجود دارد که همواره مورد توجه مردم قرار داشته و اهمیت بسیاری دارند. بازار قیصریه یزد از شلوغ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید در یزد است که شما می‌توانید هر چیزی که فکرش را بکنید در این بازار پیدا کنید.

پس چنانچه به دنبال خرید از بهترین مراکز خرید یزد هستید حتماً سری به بازار قیصریه  شهر یزد بزنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار خان یزد

بازار پنچه علی یزد

بازار پنچه علی یا بازار مسگرهای یزد یکی از مهم‌ترین مرکز خریدهای یزد است که قدمتی ۶۰۰ساله داشته و به دورانی که ایرانیان در ظروف مسی غذا میل می‌کردند باز می‌گردد. مس به دلیل خواص منحصر به فرد خود برای سلامتی انسان، از روزگاران قدیم نزد ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته است.

در سفر به شهر یزد گشت و گذار در این بازار را فراموش نکنید و اگر قصد خرید ظروف مسی با نقش و نگار ایرانی را دارید حتماً به آن سری بزنید.

آدرس: یزد، واقع در خیابان قیام

بازار پنچه علی یزد

 

 

 

مرکز خرید آریا یزد

یکی دیگر از مراکز خرید یزد، مرکز خرید آریا است که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده و از ۵ طبقه که ۳ طبقه آن تجاری است برخوردار بوده و ۱۱۳ واحد تجاری فعال دارد.

در این مرکز خرید معروف و لوکس می‌توانید به خرید پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، محصولات چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، فرش ایرانی و غیره بپردازید و محصولات باکیفیتی را خریداری نمایید.

آدرس:  یزد ، محله صفائیه، بلوار شهید قندی

مجتمع تجاری صدف یزد

مجتمع تجاری صدف را میتوان به عنوان یکی از بهترین پاساژهای یزد معرفی کرده که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده است. این پاساژ از ۵ طبقه و ۱۹۰ واحد تجاری برخوردار است که در زمینه فروش پوشاک، طلا و جواهر، لوازم آرایشی، صنایع دستی و غیره فعالیت دارند.

اگر به دنبال خریدی مطمئن و باکیفیت هستید مجتمع صدف یکی از بهترین مراکز خرید یزد برای شما محسوب می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان تیمسار فلاحی، بعد از هتل صفائیه

مجتمع تجاری علاءالدین یزد

پاساژ علاءالدین  یزد یکی دیگر از مراکز خرید یزد است که امروزه به مرکزی برای فروش تجهیزات کامپیوتر و موبایل تبدیل شده است. در این پاساژ می‌توانید به خرید انواع تجهیزات الکترونیک و تلفن همراه بپردازید و از خریدی عالی لذت ببرید.

آدرس: یزد، محله صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی

 پاساژ کویتی‌های یزد

به جرئت می‌توان گفت در هر بک از شهرهای ایرانی یک یا چند مرکز خرید کویتی وجود دارد. پاساژ کویتی‌ها مخصوص فروش اجناسی بود که از کویت وارد ایران می‌شدند و حتی بسیاری از فروشندگان آن ایرانی نبودند.

البته پاساژ کویتی‌های یزد دیگر مانند قدیم نیست و چندان تفاوتی با سایر مراکز خرید یزد ندارد. اگر به دنبال خرید انواع لباس، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، طلا و غیره هستید، این پاساژ گزینه خوبی برای خرید است و تنوع بالایی دارد.

آدرس: یزد، میدان بهشتی

 پاساژ کویتی‌های یزد

 

 

 

مجتمع تجاری الماس  یزد

یکی دیگر از مراکز خرید یزد مجتمع الماس است که از معماری دو طبقه و تقریباً کم وسعت برخوردار است. در پاساژ الماس یزد انواع پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، عطر، لوازم بهداشتی، کیف، اسباب بازی کودکان، جواهرات، لباس زیر و غیره عرضه می‌شود و بهترین پاساژ یزد برای گشت و گذاری کوتاه مدت است.

این پاساژ کافی شاپ نیز دارد و می‌توانید بعد از خرید برای استراحت به آن مراجعه نمایید.

آدرس: یزد، آزادشهر، بعد از فلکه اول، مجتمع تجاری الماس

مجتمع تجاری شهاب یزد

مجتمع تجاری شهاب  در کنار پاساژ علاءالدین به عنوان یکی دیگر از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات موبایل و کامپیوتر در یزد شناخته می‌شود و از وسعت بالایی برخوردار است. ظاهر این مرکز خرید یزد بسیار لوکس و امروزی است و نمایندگی معتبر برندهای بسیاری در این مرکز قرار دارد.

این پاساژ برای خرید لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر نیز انتخاب بسیار خوبی است. از دیگر امکانات مجتمع تجاری شهاب می‌توان به پارکینگ، پله برقی ‌و آسانسور اشاره کرد.

آدرس: یزد، خیابان آیت الله کاشانی، جنب بیمارستان مجیبیان

مجتمع تجاری ستاره یزد

مجتمع تجاری ستاره یزد را می‌توان از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید یزد به شمار آورد. این مجتمع تجاری با برخورداری از ۷۰۰ واحد تجاری در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. این پاساژ را می‌توان به عنوان بازار لوازم خانگی یزد، مرکز لباس مجلسی یزد، مرکز خرید مانتو در یزد و هر آنچه که فکرش را بکنید معرفی کرد.

اگر به دنبال جایی برای تفریح و پاساژ گردی در یزد هستید، مجتمع تجاری ستاره انتخاب بسیار خوبی است. از امکانات این مرکز می‌توان به شهربازی، سینما، کافه و رستوران اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت پاساژ ستاره یکی از بهترین مراکز خرید در یزد است که می‌توانید در آن لحظات خوبی با دوستان و خانواده سپری کنید.

آدرس: یزد، بلوار آیت الله طالقانی

مجتمع تجاری ستاره یزد

 

 

 

 مرکز خرید شقایق یزد

اگر به دنبال مرکز خرید مانتو در یزد هستید، ‌پاساژ شقایق انتخاب مناسبی است.  این مرکز خرید بیشتر به داشتن بخش اداری شامل دفاتر وکلای دادگستری معروف است و در مقابل دادگستری شهر یزد قرار گرفته است.

در طبقه همکف و زیر همکف این پاساژ فروشگاه‌های بسیاری در زمینه پوشاک زنانه و مردانه، کالای ورزشی، لوازم آرایشی، عطر و غیره فعالیت دارند.

آدرس: یزد، خیابان فرخی، مقابل دادگستری

بازار آجیل سلطانی یزد

آجیل یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها نزد ایرانیان است که در نزدیکی ایام عید خرید آن با استقبال بسیاری مواجه می‌شود. اگر به دنبال یکی از بهترین فروشگاه‌های خرید یزد در زمینه آجیل هستید، آجیل سرای سلطانی بهترین انتخاب است.

آجیل سرای سلطانی در واقع یک فروشگاه بزرگ و معروف است که به دلیل تنوع بالا و قدیمی بودن به بازار آجیل سلطانی در یزد معروف شده است. اگر می‌خواهید در سفر به شهر یزد تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین آجیل ایرانی را خریداری نمایید، آجیل سرای سلطانی را فراموش نکنید.

آدرس: یزد، خیابان شهید مطهری، بعد از کوچه سیدالشهدا

بازار  رنگرزی یزد

قسمتی از بازار قدیمی یزد مخصوص به رنگرزی است و در این بازار افرادی به منظور عرضه انواع نخ طبیعی رنگی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این چند کارگاه رنگرزی قدیمی نیز در این قسمت قرار دارد.

رنگرزی یکی از مشاغل کهن در شهر یزد است که بسیاری افراد به صورت خانوادگی از سالیان دور به این حرفه مشغول هستند. گشت و گذار در بازار رنگرزی یزد برای گردشگران جذابیت بسیار زیادی دارد؛ پس حتماً به این بازار سری بزنید.

آدرس: یزد، بازار قدیم یزد

بازار  رنگرزی یزد

 

 

 

 

بازار خان  یزد

قدمت این بازار قدیمی که جزو معروف‌ترین مراکز خرید یزد به شمار می‌آید به دوران قاجار برمی‌گردد. این بازار از ارتفاعی معادل ۴ الی ۶ متر و طول ۲۷۴ متر برخوردار است و در منطقه قدیمی و سنتی لب خندق قرار دارد.

در این بازار ۱۵۳ حجره وجود دارد و کسبه در آنها به فروش محصولات مختلف می‌پردازند. بازار خان یزد در فهرست آثار ملی ایرانی نیز قرار دارد و بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: یزد، واقع در خیابان قیام

 بازار تبریزیان یزد

در انتهای بازار پنجه علی یزد، بازار قدیمی و مشهور دیگری به نام بازار تبریزیان قرار دارد که به نام بازار ۱۷ شهریور نیز شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از بازار مسگرها حتماً سری به بازار تبریزیان نیز بزنید و لذت ببرید.

آدرس: یزد، خیابان قیام

 بازار تبریزیان یزد

 

 

 

 

 هایپر استار خلیج فارس یزد

هایپر استار یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران محسوب می‌شود که از تنوع بالایی برخوردار است و افراد را از مراجعه به مراکز خرید دیگر بی نیاز می‌کند. هایپر استار خلیج فارس یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید یزد است که فرصت خریدی عالی در بین محصولات باکیفیت و متنوع را برای شما فراهم می‌کند. حتماً مراجعه به این مرکز را در لیست کارهای خود در سفر به یزد قرار دهید.

آدرس: یزد، بلوار آزادگان، مجتمع خلیج فارس

بازار بزرگ ‌ امیر یزد

بازار بزرگ امیر یزد در سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است و از ۴ طبقه و ۹۹ مغازه برخوردار است. زمینه اصلی فعالیت این مرکز خرید در یزد تجهیزات دیجیتال اعم از موبایل و کامپیوتر است.

این پاساژ علاوه بر بخش تجاری از بخش تفریحی نیز برخوردار است و شما می‌توانید در بازدید از این مرکز خرید که جزو بهترین مراکز خرید یزد است از وجود بیلیارد، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و غیره لذت ببرید.

از دیگر امکانات بازار بزرگ امیر یزد می‌توان به رستوران، پارکینگ، آسانسور، کافه، پله برقی و غیره که در راستای رفاه عموم مردم در نظر گرفته شده‌اند اشاره کرد.

آدرس: یزد، خیابان آیت الله کاشانی، مقابل مخابرات هفت تیر

بازار بزرگ ‌ امیر یزد

 

 

 

بازار دروازه مهریز یزد

بازار دروازه مهریز یکی دیگر از کهن‌ترین مراکز خرید یزد است که از زمان حکومت قاجار تا به امروز فعالیت دارد. این بازار سنتی یزد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و به عنوان مرکز خرید سوغات یزد و صنایع دستی مورد توجه گردشگران قرار دارد.

آدرس: یزد، واقع در خیابان قیام

شیرینی حاج خلیفه یزد

اگر می‌خواهید پس از یک گشت و گذار حسابی در شهر یزد از بهترین و تازه‌ترین شیرینی‌های محبوب در یزد خریداری نمایید، پیشنهاد ما به شما شعبات شیرینی حاج خلیفه در یزد است.

این شیرینی فروش محبوب و قدیمی را در جای‌جای یزد می‌توانید ببینید و نسبت به خرید باکیفیت‌ترین شیرینی‌ها اقدام نمایید.

آدرس شعبه ۱: یزد، میدان امیر چخماق

آ شعبه ۲: یزد، بلوار جمهوری اسلامی، جنب امامزاده سید جعفر محمد

آدرس شعبه ۳: یزد، محله صفائیه، بلوار دانشگاه مقابل پارک پهلوان یزدی

بهترین مراکز خرید یزد برای خرید ترمه

ترمه  نوعی پارچه سنتی و گران قیمت از سوغات اصلی شهر یزد است که به منظور خرید آن از معتبرترین و بهترین مراکز خرید می‌توانید به بازار قدیم یزد و بازار چخماق مراجعه کنید و در آن محدوده به صورت تخصصی از بهترین پارچه‌های ترمه یزد دیدن فرمایید.

ترمه از پرطرف‌دارترین سوغات یزد به شمار می‌آید و در سطح شهر یزد مراکز بسیاری در زمینه فروش این پارچه ارزشمند فعالیت دارند. در این مراکز انواع پارچه، کفش و کیف، روفرشی و سجاده ترمه عرضه می‌شود.

بهترین مراکز خرید یزد برای خرید ترمه

 

 

 

بازار  کاشی‌گری یزد

این بازار مربوط به دوران حکومت زندیه است و شامل تعدادی کارگاه و مغازه کوچک برای فروش ابزارآلات کشاورزی است. این بازار نیز در فهرست آثار ملی ایرانی قرار دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

آدرس: یزد، میدان خان یزد

سوغات یزد

سوغات یزد  شامل کالاهای بسیار جذاب و متنوعی از شیرینی و‌ خوراکی گرفته تا پارچه‌های رنگارنگ و زیبا با طرح‌های سنتی است که گردشگران در سفر به این شهر تاریخی نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.

در واقع شهر یزد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و جهان علاوه بر داشتن جذاب‌ترین مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری از سوغات بسیاری نیز برخوردار است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

سوغات یزد

 

 

 

کیک یزدی

کیک زدی یکی از محبوب‌ترین سوغات شهر یزد است که کمتر کسی ممکن است نام آن را نشنیده باشد. این شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ را می‌توانید از بسیاری از مراکز خرید یزد خریداری کنید. البته کیک یزدی علاوه بر یزد در بسیاری دیگر از شهرهای ایران نیز تولید می‌شود.

باقلوای  یزدی

باقلوای یزدی هم مانند کیک یزدی از محبوبیت زیادی برخوردار است و کمتر کسی است که این شیرینی خوش مزه و خوش طعم را نشناسد. . این شیرینی قدیمی‌ترین شیرینی در یزد است و بسیار پر طرف‌دار  است.

قطاب  یزد

سوغاتی‌های یزد از تنوع بسیاری برخوردار هستند و به همین دلیل گردشگران بسیاری را جذب می‌کنند. یکی دیگر از سوغاتی‌های یزد، قطاب یزدی است که تقریباً در همه مراکز خرید یزد با کیفیت بالا عرضه می‌شود.

لایه خارجی قطاب با روغن سرخ میشود و داخل آن با شکر پر شده و به عطر هل آغشته میشود. اگر به شهر یزد سفر کردید خرید این شیرینی خوشمزه را فراموش نکنید‌.

قطاب  یزد

 

 

 

پشمک  یزد

پشمک از محبوب‌ترین خوردنی‌های کودکی هر یک از ما ایرانیان است و ممکن نیست کسی تابه‌حال آن را امتحان نکرده باشد؛ اما پشمک یزدی به دلیل ترکیبات خود تفاوت بسیاری با سایر پشمک‌ها دارد و به همین علت از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

پشمک یزدی را می‌توانید به عنوان بهترین گزینه برای سوغات یزد از مراکز خرید یزد که قبلاً معرفی کردیم تهیه کرده و لذت ببرید.

شیرینی حاج  بادامی

این شیرینی معروف یزدی از ترکیباتی همچون تخم مرغ، پودر بادام، هل، پودر قند و غیره ساخته می‌شود و بسیار مقوی است. این شیرینی یکی از اصلی‌ترین سوغات یزد است که می‌توانید آن را در مراکز خرید شهر یزد بیابید.

شیرینی حاج  بادامی

 

 

 

نقل  یزدی

نقل یزدی از پرطرف‌دارترین و لذیذترین نقل‌های ایرانی است که ترکیب آن با چای، مورد علاقه بسیاری از ایرانیان قرار دارد. این شیرینی پرطرف‌دار و خوش عطر از انواع مختلفی برخوردار است و افراد با سلیقه مختلف می‌توانند از آن استفاده نمایند.

نان  برنجی یزد

اغلب ما نان برنجی را با نام استان کرمانشاه می‌شناسیم و برخی نیز گمان می‌کنند نان برنجی تنها در کرمانشاه تولید می‌شود. اما لازم است بدانید در شهر یزد نیز نان برنجی‌های مخصوصی تولید می‌شود که از عطر و طعم بسیار خوبی برخوردار هستند.

در سفر به یزد نان برنجی یزدی را از مراکز خرید یزد تهیه کنید و در کنار یک چای تازه از آن لذت ببرید.

شیرینی  پنجره‌ای

یکی دیگر از مشهورترین سوغات یزد که می‌توان آن را از بزرگ‌ترین مراکز خرید یزد خریداری کرد شیرینی پنجره‌ای است.  نان مقنا یا شیرینی پنجره‌ای ظاهری شبیه به پنجره دارد و پس از آماده شدن در روغن انداخته و سرخ می‌شود. این شیرینی از طعم و مزه بسیار لذیذی برخوردار است؛ پس حتماً آن را در لیست خرید خود قرار دهید.

سوهان آردی و خانی یزد

همان‌طور که نان برنجی با نام کرمانشاه شناخته می‌شود؛ اغلب افراد نیز گمان می‌کنند که قم تنها مرکز تولید سوهان است. اما باید بدانید یزد سوهان مخصوص به خود را تولید می‌کند که با نام سوهان آردی و سوهان خانی در مراکز خرید یزد به فروش می‌رسد. این سوهان‌ها یکی از لذیذترین سوغات یزد به شمار می‌آیند و طرف‌داران بسیاری دارند.

لوز  یزد

در سفر به شهر یزد می‌توانید انواع لوز یزد از جمله لوز نارگیل، بادمی و بید مشک را تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آنها لذت ببرید.

لوز  یزد

 

 

 

حلوا اردکان

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های یزدی، حلوای اردکان یزد است که اغلب از آن در وعده صبحانه استفاده می‌شود.

در این قسمت می‌توانید جدولی شامل قیمت هریک از سوغات یزد را مشاهده کنید. (قیمت‌ها برحسب کیلو درج شده است)

۸۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ تومان قطاب یزدی
۷۰۰۰۰ تومان کیک یزدی
۵۰۰۰۰ تومان نان برنجی یزد
۸۰۰۰۰ تومان سوهان یزد
۴۰۰۰۰ تومان پشمک یزد
۹۰۰۰۰ تومان باقلوای یزدی
۳۰۰۰۰ تومان شیرینی حاج بادامی
۲۰۰۰۰ تومان نقل یزدی
۱۴۰۰۰۰ تومان شیرینی پنجره‌ای
۷۰۰۰۰ تومان حلوا اردکان

 

صنایع دستی  یزد

سوغات شهر یزد علاوه بر شیرینی‌های خوشمزه، سوهان و پشمک شامل صنایع دستی زیبا و متنوعی است که از نقش و نگارهای ایرانی برخوردار هستند و هنر تاریخی ایرانیان را نمایش می‌دهند. از مهم‌ترین صنایع دستی یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمه

ترمه را می‌توان به عنوان یکی از نمادهای اصلی یزد معرفی کرد. این پارچه ارزشمند در نقش‌ها و رنگ‌های مختلف در سراسر شهر یزد عرضه می‌شود و یکی از بهترین سوغات یزد برای گردشگران به شمار ‌می‌آید.

  • زیلو

زیلو یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی یزد است که در مراکز خرید یزد به فروش می‌رسد. زیلو بسیار بادوام بوده و به عنوان زیرانداز کاربرد دارد. با استفاده از زیلو و ترمه می‌توانید خانه خود را به طرح و نقش ایرانی آراسته کنید.

  • چادر شب

از دیگر سوغات یزد می‌توان به چادر شب اشاره کرد که با طرح‌های ساده و زیبا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

  • سفال یزد

یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که هنر ایرانی خود را نشان می‌دهد می‌توان به ظروف سفالی اشاره کرد. در شهر یزد می‌توانید زیباترین ظروف سفالی را با نقش و نگارهای سنتی و اصیل ایرانی مشاهده کنید.

اگر به دنبال خرید یک سوغاتی مناسب از یزد هستید، سفال بهترین گزینه است.

  • مس یزد

یکی از سوغاتی‌هایی که در اغلب مراکز خرید یزد عرضه می‌شود ظروف مسی است که برای زیبایی دکوراسیون منازل انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. ظروف مسی از زیباترین صنایع دستی یزد هستند که در معروف‌ترین مراکز خرید یزد با کیفیت بالا می‌توانید آنها را خریداری کنید.

بهترین سوغات یزد را از کجا بخریم؟

حال که با مهم‌ترین و اصلی‌ترین سوغات یزد آشنا شدید، لازم است بهترین مراکز فروش این سوغاتی‌ها را نیز بشناسید. در شهرهای توریستی همچون یزد مراکز بسیاری به منظور فروش سوغات و محصولات سنتی فعالیت دارند و شما با شناخت این مراکز خرید یزد می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین سوغاتی‌های یزد از جمله شیرینی‌های لذیذ آن را خریداری کنید.

بهترین مراکز فروش سوغات یزد شامل موارد زیر هستند.

فروشگاه حاج خلیفه رهبر

فروشگاه حاج خلیفه که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم یکی از مشهورترین مراکز خرید یزد در زمینه اصلی‌ترین سوغات یزد یعنی باقلوا و قطاب یزدی است. اگر قصد خرید خوشمزه‌ترین شیرینی‌های شهر یزد را دارید، فروشگاه حاج خلیفه بهترین انتخاب است.

علاوه بر قطاب و باقلوا در این فروشگاه می‌توانید تازه‌ترین حلوا ارده، حاجی بادومی، پشمک، سوهان و نان برنجی یزد را خریداری کرده و از طعم خوب آنها لذت ببرید. این فروشگاه حتی در ایام تعطیل نیز فعالیت دارد.

شیرینی بهشت یزد

شیرینی بهشت یزد یکی دیگر از مراکز خرید برای تهیه سوغات شهر یزد است که می‌توانید تنوعی بالا از انواع شیرینی‌های اصیل ایرانی را در این فروشگاه مشاهده کرده و خریدی مطمئن داشته باشید.

آدرس: یزد، ابتدای بلوار خاتمی، نرسیده به میدان طبی

شیرینی سنتی یزد

یکی دیگر از فروشگاه‌هایی که در لیست مراکز خرید یزد در زمینه سوغات قرار دارد شیرینی سنتی یزد است که از دو شعبه برخوردار بوده و شیرینی‌های خوشمزه و متنوعی را عرضه می‌کند.

این فروشگاه مشتریان بسیاری دارد و همواره مورد توجه شهروندان یزدی و مسافران قرار دارد.

شعبه ۱: یزد، بلوار جمهوری

شعبه ۲: یزد، خیابان ولیعصر

شیرینی عروس کویر یزد

شیرینی عروس کویر سالیان زیادی است که خوشمزه‌ترین شیرینی و شکلات را در یزد تولید میکند و از قیمتی مناسب نیز برخوردار است. به منظور خرید قطاب یا نان برنجی یزد این فروشگاه را حتما در اولویت خود قرار دهید.

آدرس: یزد، بلوار دهه فجر، اول بلوار جعفری، کنار فروشگاه عقیق

علاوه بر این به منظور خرید صنایع دستی یزد بازدید از فروشگاه ترمه حسینی واقع در بازار خان یزد و فروشگاه ترمه شایسته در خیابان امام خمینی یزد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه‌ها از معروف‌ترین مراکز خرید یزد در زمینه صنایع دستی هستند.

سؤالات متداول

۱. بهترین بازار برای خرید صنایع دستی یزد کجاست؟

برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین صنایع دستی یزد می‌توانید با مجموعه امیر چخماق یزد و بازار خان یزد مراجعه کنید.

۲. بازار مسگرهای یزد در کجا قرار دارد؟

بازار مسگرهای یزد در خیابان قیام یزد قرار دارد.

۳. معروف‌ترین سوغاتی‌های یزد چیست؟

از مهم‌ترین سوغات یزد می‌توان به ترمه، زیلو، قطاب، باقلوا، سوهان و غیره اشاره کرد.

۴. بهترین آجیل یزد را از کجا بخریم؟

در شهر یزد مراکز بسیاری برای خرید آجیل وجود دارند؛ اما از بهترین و معروف‌ترین آنها می‌توان به آجیل سرای سلطانی اشاره کرد.

شارینو

اگر می‌خواهید در مورد شهر یزد بیشتر بدانید، می‌توانید از مقالات سایت شارینو در زمینه‌هایی همچون مراکز تفریحی یزد، رستوران‌های یزد، کافه‌ های یزد، نویسندگان یزد، بیمارستان‌های یزد و غیره استفاده نمایید.

به منظور استفاده از بهترین خدمات پزشکی و درمانی در شهر یزد می‌توانید به مطالبی نظیر آزمایشگاه‌های یزد، سونوگرافی در یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، پزشک ماما در یزد و غیره مراجعه نمایید.

اگر به دنبال استفاده از بهترین خدمات نماشویی ساختمان در یزد هستید، می‌توانید جهت شناخت بهترین مراکز فعال در این حوزه از مطلب نماشویی در یزد استفاده نمایید.

به منظور شناخت بیشتر معتبرترین و حرفه‌ای‌ترین آژانس‌های هواپیمایی شهر یزد، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله آژانس هواپیمایی در یزد بزنید‌.

اگر می‌خواهید از خدمات مجرب‌ترین متخصصان در زمینه امور ساختمان بهره‌مند شوید، مطالعه مطالبی همچون گچ‌کار ساختمان در یزد، کناف‌کار در یزد، لوله‌کشی ساختمان در یزد و غیره می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به شهر یزد و گشت و گذار در این شهر با قدمت و کهن را دارید، شناخت مراکز خرید یزد می‌تواند در زمینه تأمین نیازهای شما و البته خرید سوغات یزد بسیار مفید باشد. در این مطلب سعی کردیم معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید یزد را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *