رستوران های یزد

رستوران های یزد با برخورداری از غذا‌های متنوع ایرانی و خارجی و معماری بسیار زیبا و دوست داشتنی می‌توانند سفر به یزد را برای مسافران و گردشگران آسان‌تر و دلچسب‌تر کنند.

یزد از زیبا‌ترین و توریستی‌‌ترین شهر‌های ایران محسوب می‌شود که هرساله گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به منظور دیدن جاذبه‌‌های تاریخی این شهر خشتی به آن سفر می‌کنند.

آشنایی با بهترین رستوران های یزد سبب می‌شود در سفر به این شهر تاریخی بتوانید بهترین مکان‌ها را جهت صرف وعده غذایی لذیذ انتخاب کرده و لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود تجربه نمایید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با کلیه رستوران‌های مدرن و رستوران‌های سنتی در یزد آشنا کنیم.

رستوران های یزد

 

 

 

لیست رستوران های یزد

شهر یزد علاوه بر دیدنی‌های تاریخی و شگفت انگیز بسیار، از رستوران‌های زیبا و جذابی نیز برخوردار است که با ارائه انواع غذا‌های ایرانی و خارجی آماده خدمات رسانی به شهروندان یزدی و مسافران هستند. در ادامه شما را با بهترین رستوران های یزد آشنا خواهیم کرد.

رستوران ترمه و ترنج یزد

رستوران ترمه و ترنج یکی از جذاب‌ترین رستوران های یزد است که در سال ۱۳۹۰ با مدیریت خانم دانشی در یکی از محلات معروف تاریخی یزد یعنی محله فهادان افتتاح شد. این رستوران با داشتن فضایی دلنشین و سنتی، طبخ انواع غذا‌های اصیل ایرانی و بهداشت و کیفیت بالا به یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان دیگر رستوران های یزد تبدیل شده است.

در این رستوران از نیرو‌هایی مجرب و کاربلد برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شود و کیفیت بالا و طعم بی‌‌نظیر غذا‌ها در اولویت قرار دارد. همین موضوع سبب شده است مشتریان این رستوران نخست از طعم خوش غذا‌های ترمه و ترنج اظهار رضایت کنند.

رستوران ترمه و ترنج یزد از ظرفیتی معادل ۲۵۰ نفر برخوردار است و برای برگزاری مراسم و مهمانی‌های بزرگ نیز گزینه بسیار مناسبی است. این رستوران در دل شهر یزد و در فضایی بزرگ و وسیع بنا شده است و به طبخ غذا‌ها و چلوکباب‌های بسیار لذیذ ایرانی شهرت دارد.

آدرس: یزد، فهادان، بازارچه یوزرداران

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۳۰۱۸۰۰

ساعات کاری: از ۱۱ الی ۲۳

رستوران ترمه و ترنج یزد

 

 

 

رستوران مشیرالممالک یزد

رستوران مشیرالممالک یکی از کافه رستوران های یزد است که به عنوان اولین رستوران هتل مشیرالممالک یزد شناخته می‌شود. این رستوران به نام رستوران نقاشی نیز خوانده می‌شود که علت آن وجود دیوار‌های نقاشی شده، شیشه‌های رنگی و پنجره‌های مشبک است که فضای دلنشین و زیبایی را برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کرده‌اند.

شما می‌توانید در این رستوران از طعم بی‌نظیر انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی لذت برده و در فضایی ناب و سنتی لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید. دومین رستوران هتل مشیرالممالک، رستوران باغ است که در محوطه بیرونی هتل قرار دارد.

این رستوران با داشتن درختانی بلند و سر به فلک کشیده و نهر آب روان به یکی از دیدنی‌ترین رستوران های یزد تبدیل شده است. رستوران باغ فرصت لذت بردن از غذایی لذیذ را به هنگام نشستن روی تخت‌های چوبی و تماشای فواره‌های زیبا را میسر می‌کند و تجربه به‌یادماندنی را برای شما می‌سازد.

سومین رستوران هتل مشیرالممالک یزد، رستوران یزد است که ظرفیت پذیرایی معادل ۱۵۰ نفر را دارد و در آن انواع غذا‌های سنتی و محلی و نوشیدنی‌های سرد و گرم برای مشتریان سرو می‌شود. چنانچه در سفر به شهر یزد هتل باغ مشیرالممالک یزد را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کردید، می‌توانید به راحتی به رستوران‌های دنج و زیبای آن دسترسی داشته و لحظات خاطر‌ه‌انگیزی در آن‌ها بگذرانید.

آدرس: یزد، واقع در خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک، هتل مشیرالممالک یزد

شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۵۴۶۸۸

ساعات کاری: از ۱۲ الی ۱۵:۳۰ و ۱۹ الی ۲۲:۳۰

رستوران مشیرالممالک یزد

 

 

 

رستوران خوان دوحد یزد

از دیگر رستوران های یزد می‌توان به رستوران قدیمی‌ خوان دوحد اشاره کرد که از دکوراسیون سنتی و دلنشینی برخوردار است. در یزد این رستوران را به داشتن غذا‌های ایرانی و فست‌فود‌های باکیفیت و خوشمزه می‌شناسند. در این رستوران می‌توان علاوه بر غذا‌های سنتی ایرانی، غذا‌های مدرن را نیز در فضایی سنتی و تاریخی میل کرد و لذت برد.

در این رستوران می‌توانید با قدم زدن در حیاط‌های آن که متعلق به دوران حکومت قاجاریه و صفویه هستند از حال و هوای تاریخی و نوستالژیک لذت ببرید و لحظات خوبی داشته باشید. مسافران می‌توانند با اقامت در هتل سنتی خوان دوحد، هتل لاله یزد یا هتل سنتی سروش به راحتی به این رستوران سنتی و زیبا دسترسی داشته باشند.

آدرس: یزد، میدان امیر چخماق، خیابان سلمان، بلوار عاصی زاده، هتل سنتی خوان دوحد یزد

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۰۳۳۶

ساعات کاری: از ۸ الی ۲۴

کافه عدسی یزد (رستوران پناهنده یزد)

یکی از قدیمی‌‌ترین رستوران های یزد که با مدیریت مرحوم حاج بمانعلی پناهنده از سال ۱۳۲۳ فعالیت خود را در بافت تاریخی یزد آغاز کرد رستوران پناهنده یا کافه عدسی یزد است. این مجموعه تا سال ۱۳۵۱ به شکل کاملاً سنتی اداره می‌شد.

از سال ۵۱ به بعد پس از خرید حجره توسط فرزند مرحوم بمانعلی، حاج علی اصغر پناهنده تا به امروزه فرزندان ایشان به گسترش روزافزون فعالیت خود ادامه داد‌ه‌اند و هم اکنون در چندین شعبه به ارائه خدمات به مهمانان می‌پردازند.

این کافه با برخورداری از فضای دنج و دوستانه و البته طعم فوق‌العاده عدسی به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رستوران های یزد تبدیل شده است. علاوه بر این برخورد محترمانه پرسنل این رستوران از دیگر ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آید.

کافه رستوران پناهنده با بیش از ۷۰ سال سابقه در زمینه سرو غذا‌های ایرانی و پذیرایی از مشتریان، هیچگاه محبوبیت خود را نزد مردم یزد و گردشگران از دست نداده است و حتی با وجود رستوران‌های مدرن بسیار در شهر یزد هنوز هم روزانه به تعداد کسانی که به این رستوران می‌آیند افزوده می‌شود.

اگر به دنبال خوردن یک صبحانه سنگین و مقوی هستید که تا آخر شب از انرژی کافی برخوردار باشید، این رستوران بهترین انتخاب است. مهم‌ترین ویژگی رستوران پناهنده که سبب تمایز آن با دیگر رستوران های یزد شده است این است که در تمام روز‌های سال فعالیت داشته و هیچ وقت تعطیل نیست و از اول صبح تا عصر آماده پذیرایی از مشتریان است.

از دیگر ویژگی‌های مهم این رستوران می‌توان به نزدیکی آن به هتل‌های خوان دوحد، فاضلی، ملک‌التجار، بازار پنجه علی و غیره اشاره کرد.

آدرس شعبه مرکزی: یزد، خیابان قیام، میدان خان، بازار چیت ساز، رستوران پناهنده یا کافه عدسی یزد

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۲۶۰۲

ساعات کاری: از ۶ الی ۱۶

آدرس شعبه دوم: یزد، محله صفائیه، بلوار دانشگاه، کنار داروخانه سلامت، ابتدای تندگویان

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۶۲۲۴۵

کافه عدسی یزد (رستوران پناهنده یزد)

 

 

 

رستوران مظفر یزد

از دیگر رستوران‌های سنتی در یزد می‌توان به رستوران مظفر اشاره کرد که همه روزه با ظرفیت ۳۵۰ نفره و پرسنل مجرب و خوش برخورد آماده پذیرایی از مهمانان است. این رستوران در طبقه همکف هتل مظفر یزد واقع شده است.

هتل سنتی مظفر یزد یکی از عمارت‌های تاریخی متعلق به دوره قاجار است که بعد از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۸۹ به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفت. در رستوران مظفر می‌توانید علاوه بر خوردن غذا‌های لذیذ و باکیفیت از چاپخانه سنتی و کافه این رستوران نیز استفاده کنید.

از دیگر امکانات رستوران مظفر یزد می‌توان به امکان پذیرایی دربست و گروهی، منوی انگلیسی، امکان سرو غذای سفارشی، ارسال غذا با پیک و غیره اشاره کرد. اگر به دنبال زیبا‌ترین و دنج‌ترین رستوران های یزد هستید، رستوران مظفر گزینه بسیار خوبی است.

آدرس: یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه خلف باغ، کنار مخابرات

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۷۷۸۳

ساعات کاری: از ۱۲ الی ۱۵ و ۱۸ الی ۲۴

رستوران مظفر یزد

 

 

 

رستوران ادیب الممالک یزد

یکی از معروف‌ترین رستوران های یزد را می‌توان رستوران سنتی ادیب‌الممالک معرفی کرد که در بافت تاریخی شهر یزد واقع شده و از سال ۱۳۹۶ به مدیریت آقای ادیب آغاز به کار کرده است. این رستوران نیز مانند بسیاری از رستوران های یزد در یک هتل سنتی به نام هتل ادیب‌الممالک قرار دارد.

این مجموعه از ظرفیت پذیرایی ۳۰۰ نفره برخوردار بوده و همه روزه آماده سرو انواع غذا‌های ایرانی و انجام سفارشات مراسم‌ها است. این رستوران از دو منوی ایرانی و انگلیسی برخوردار است که با داشتن تنوع بالایی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها پاسخگوی سلایق مختلف مشتریان خواهد بود.

این رستوران امکان رزرو گروهی و دربست را نیز برای رفاه مشتریان خود فراهم کرده است. رستوران ادیب‌الممالک در مجاورت اماکن دیدنی و تاریخی همچون مسجد جامع یزد و میدان امیر چخماق قرار دارد و شما می‌توانید بعد از بازدید از این مکان‌ها به جهت استراحت و سرو غذایی خوش طعم و لذیذ به این رستوران مراجعه نمایید.

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، پلاک ۸۳، هتل ادیب‌الممالک یزد

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۰۵۰۶

ساعات کاری: از ۸ الی ۲۴

رستوران والی یزد

رستوران والی از دیگر رستوران‌های سنتی یزد است که در خانه‌ای قدیمی‌ و تاریخی که به دوران حکومت صفویه تعلق دارد واقع شده است. این رستوران در سال ۵۷ توسط آقای مختاری افتتاح شد. ظرفیت این رستوران حدود ۲۵۰ نفر است و برای پذیرایی از مهمانان در مجالس مختلف گزینه مناسبی است.

در رستوران والی یزد می‌توانید متنوع‌ترین غذا‌های سنتی و ایرانی و فست‌فودهای خوشمزه را از منو‌های فارسی و انگلیسی انتخاب کرده و سفارش دهید. تلاش این رستوران بر این است که بتواند همه روزه با ارائه غذا‌های باکیفیت پاسخگوی سلایق مختلف مشتریان بوده و رضایت آن‌ها را جلب نماید.

اگر در میان رستوران های یزد به دنبال رستورانی مناسب برای برگزاری مراسم و جشن‌های خود هستید، رستوران والی با برخورداری از امکان رزرو گروهی و دربست می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

آدرس: یزد، خیابان امام، مقابل امامزاده شاهزاده فاضل (ع)

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۲۸۰۵۳

ساعات کاری: از ۸ الی ۲۴

رستوران والی یزد

 

 

 

کافه رستوران فوکا یزد

از دیگر کافه رستوران های یزد که بسیار محبوب و پرطرف‌دار است می‌توان کافه رستوران فوکا را نام برد. این رستوران از سال ۹۴ به مدیریت آقای منتظری شروع به کار کرد و همه روزه با ظرفیت ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفره، پرسنل مجرب و خوش برخورد و منوی متنوع آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

اگر می‌خواهید از طعم بی‌نظیر انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و کیک‌های خوشمزه لذت ببرید، کافه رستوران فوکا با داشتن دو منوی ایرانی و انگلیسی می‌تواند تجربه‌ای عالی و به یاد ماندنی برای شما به ارمغان بیاورد.

این رستوران توانسته است در مدت زمان کم به جایگاه بسیار خوبی در میان رستوران های یزد رسیده و به یکی از کافه‌ رستوران‌های محبوب شهر یزد تبدیل شود. در این کافه رستوران امکاناتی همچون پخش موسیقی برای مناسبت‌های ویژه، سرو غذا‌های سفارشی، امکان رزرو گروهی، منوی غذا‌های گیاهی، استفاده از پشت بام و غیره برای رفاه مشتریان در نظر گرفته شده است.

رستوران فوکا از پرطرف‌دارترین رستوران های یزد به شمار می‌آید که برای تجربه یک طعم متفاوت و خاص از غذا‌های ایرانی و فرنگی و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های دوستانه یک انتخاب عالی و درجه یک است.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰

ساعات کاری: از ۱۰:۳۰ الی ۲۴

رستوران ایتالیایی دنیز یزد

شهر یزد علاوه بر داشتن رستوران‌های سنتی جذاب و خاطر‌ه‌انگیز، از رستوران‌های ایتالیایی نیز برخوردار است. یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی یزد رستوران دنیز است که با مدیریت آقای بیک از سال ۹۸ فعالیت خود را به منظور طبخ غذا‌های لذیذ ایتالیایی آغاز کرده است.

این رستوران به دلیل داشتن قیمت مناسب، طراحی و دیزاین بی‌نظیر و طبخ لذیذ‌ترین غذا‌ها توانسته است در مدت زمانی کوتاه به شهرت بسیاری دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین رستوران های یزد تبدیل شود. این رستوران از وسعتی معادل ۱۵۰ مترمربع و ظرفیت ۹۰ نفره برخوردار است و شما می‌توانید در این رستوران از طعم خوش انواع غذا‌های خوش رنگ و لعاب ایتالیایی لذت ببرید.

مدیریت این رستوران سعی داشته است با ارائه غذاهای باکیفیت در حجمی‌ مناسب و ظاهری مشتری پسند، دکوراسیون شیک و مدرن و به‌کارگیری نیرو‌های باتجربه محیطی دلپذیر و آرام را برای پذیرایی از مشتریان ایجاد کند.

در مورد کادر آشپزی این رستوران ایتالیایی یزد باید بدانید در این بخش از مجرب‌ترین و بهترین آشپزان ایتالیایی استفاده شده است و آن‌ها هرروزه با سرو انواع پیتزا‌های ایتالیایی، آمریکایی، همبرگر، ساندویچ، پاستا، استیک و غیره سعی در جلب رضایت مشتریان دارند.

یکی از امکانات ویژه رستوران دنیز یزد آماده سازی و طبخ انواع غذا‌های گیاهی برای افراد گیاهخوار با بهترین طعم و بالا‌ترین کیفیت است. علاوه بر این شما می‌توانید با رزرو این مجموعه مجالس تولد و دورهمی‌‌های خود را در آن به بهترین شکل برگزار کنید.

اگر در سفر به شهر یزد هوس خوردن پیتزای ایتالیایی به سرتان زد، نگران نباشید در میان رستوران های یزد، رستوران دنیز آماده است تا بهترین خوراک ایتالیایی را در محیطی دنج و زیبا به شما ارائه دهد.

آدرس: یزد، میدان شهدای محراب، اول بلوار مدرس

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۶۹۵۲۰

ساعات کاری: از ۱۹ الی ۲۴

رستوران ایتالیایی دنیز یزد

 

 

 

رستوران باغ شانار یزد

اگر دوست دارید لحظات به‌یادماندنی را در یکی از باغ رستوران های یزد بگذرانید، پیشنهاد ما به شما باغ رستوران شانار است. این رستوران از ظرفیت پذیرایی ۲۰۰ نفره برخوردار بوده و برای پذیرایی از مهمانان در مراسم‌ها مختلف گزینه بسیار خوبی است.

در این رستوران می‌توانید با مطالعه دو منوی فارسی و انگلیسی انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی، پیتزا، فست‌فود، سوخاری و نوشیدنی‌های مختلف را سفارش دهید. جالب است بدانید این رستوران یک کافی شاپ تخصصی و جذاب دارد که می‌توانید در آن از طعم خوش انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، بستنی، کیک، دسر و غیره لذت ببرید.

این رستوران در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری همچون باغ دولت آباد و هتل خاتم یزد قرار دارد. اگر به دنبال دنج‌ترین رستوران های یزد هستید، حتماً رستوران شانار را در اولویت خود قرار دهید.

آدرس: یزد، بلوار جمهوری، مقابل بیمارستان افشار، کوچه سعدی

شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۸۰۹۴۱

ساعات کاری: از ۱۲ الی ۱۷ و ۱۸ تا ۱۲ شب

رستوران ایتالیایی دراگون یزد

رستوران دراگون که در لیست بهترین رستوران‌های ایتالیایی یزد قرار دارد از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرده است و با پرسنلی کارآزموده و مجرب و ظرفیت پذیرایی ۷۰ نفره به ارائه خدمات می‌پردازد.

در این رستوران می‌توانید غذا‌های متنوعی همچون پیتزا سنگی، پیتزا ایتالیایی، پاستا، استیک انواع نوشیدنی، سالاد و غیره را از دو منوی ایرانی و انگلیسی انتخاب کرده و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

در رستوران دراگون یزد هدف اصلی رعایت استاندارد‌های غذایی، ارائه طعم‌های جدید که تلفیقی از غذا‌های ایتالیایی و ذائقه ایرانی‌ها بوده و درنهایت جلب رضایت مشتریان است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این رستوران که سبب خاص بودن آن در میان سایر رستوران های یزد شده است می‌توان به طبخ غذا در سالن پذیرایی اشاره کرد.

با این کار مشتریان می‌توانند در جریان کلیه مراحل طبخ و آماده سازی غذا‌ها قرار بگیرند و از کیفیت و تمیزی سفارش خود اطمینان حاصل نمایند. از جمله خدمات خوب این رستوران می‌توان به قابلیت رزرو گروهی، آماده سازی غذای سفارشی، منوی غذا‌های گیاهی و غیره اشاره کرد که به منظور ساختن لحظات رؤیایی و لذت بخش برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

اگر در لیست رستوران های یزد به دنبال یک رستوران ایتالیایی بسیار خوب و عالی هستید، رستوران دراگون با داشتن محیطی زیبا و آرام و طبخ خوشمزه‌‌ترین پاستا آفریکانو و پیتزا چانو‌های یزد می‌تواند بهترین انتخاب باشد. ‌

اگر برای مسافرت به یزد سفر کردید و در هتل‌هایی همچون هتل صفائیه و هتل ارگ جدید سکونت داشتید، می‌توانید به راحتی به این رستوران دسترسی داشته باشید.

آدرس: یزد، بلوار دانشگاه، واقع در خیابان مجدالعلما

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۷۲۵۸۵

ساعات کاری: از ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۳۰ و ۱۹:۳۰ الی ۰۰:۳۰

رستوران ایتالیایی دراگون یزد

 

 

 

رستوران فیرزه یزد

رستوران سنتی فیروزه را می‌توان به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های سنتی یزد معرفی کرد. این مجموعه در قلب بافت تاریخی یزد قرار دارد و در سال ۹۵ افتتاح شده است. این رستوران سنتی ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر را دارد و از دو منوی فارسی و انگلیسی برخوردار است.

معماری اصیل ایرانی در جای‌جای این رستوران به چشم می‌خورد و یادآور هنر زیبای ایرانیان در معماری و حال و هوایی قدیمی‌ و نوستالژیک برای مهمانان است. مجاورت این رستوران به اماکن دیدنی همچون مسجد جامع یزد، برج ساعت و مسجد حظیره سبب شده است توریست‌های بسیاری برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنند.

اگر دوست دارید بعد از یک گشت و گذار حسابی در یکی از رستوران های یزد به سرو یک غذای ایرانی لذیذ و خوش عطر بپردازید، رستوران فیروزه یزد می‌تواند لحظات خوب و فراموش نشدنی برای شما بسازد.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مهدی، کنار بانک رفاه

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۰۲

ساعات کاری: از ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۳۰ و ۱۹:۳۰ الی ۲۲

رستوران سنتی هتل شرق یزد

از دیگر رستوران های یزد در بخش سنتی می‌توان به رستوران هتل شرق اشاره کرد که با مدیریت آقای جعفری از سال ۷۹ به ارائه خدمات به مشتریان پرداخته است. در این رستوران انواع غذا‌های خوش طعم و باکیفیت در دو منوی انگلیسی و فارسی برای مشتریان سرو می‌شود.

از ویژگی‌های مهم این رستوران می‌توان به داشتن یک کافی شاپ حرفه‌ای اشاره کرد که شما می‌توانید در آن به صرف انواع نوشیدنی گرم و سرد، کیک، دسر، قهوه، بستنی و غیره بپردازید. رستوران هتل شرق یا رستوران مارکوپولو یزد در نزدیکی مسجد جامع و بقعه سید رکن‌الدین قرار دارد و می‌تواند لحظات فراموش نشدنی را در بافت قدیمی‌ شهر یزد برای مهمانان و گردشگران رقم بزند.

آدرس: یزد، واقع در خیابان مسجد جامع، کوچه ششم

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۶۷۷۸۳

ساعات کاری: از ۶ صبح الی ۲۴

رستوران سنتی هتل شرق یزد

 

 

 

رستوران حمام خان یزد

رستوران حمام خان یک رستوران سنتی در یزد است که در سال ۱۳۷۳ بعد از تغییر کاربری حمام خان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخی حمام خان به این رستوران تبدیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مدیریت این رستوران بر عهده آقای مظفری قرار دارد.

این رستوران از کارکنان بسیار خوش اخلاق و باتجربه برخوردار است که در این رستوران ۱۲۰ نفره به ارائه بهترین خدمات و تکریم مشتریان می‌پردازند. معماری زیبای ایرانی به این رستوران حال و هوای خاصی بخشیده است و افراد می‌توانند در یک محیط دنج و آرام سفارش خود را میل کرده و لحظات خوبی را بگذرانند.

اگر در بین رستوران های یزد، رستوران و چایخانه حمام خان را انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از خوردن دیزی سنگی، کشک بادمجان، کوفته، چلو کباب، چلو ماهی، آش سنتی، شولی و قیمه یزدی این رستوران غافل نشوید.

این رستوران برای استراحت و صرف غذا بعد از بازدید از بازار خان یزد گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند لحظات متفاوت و خاطر‌ه‌انگیزی برای شما رقم بزند.

آدرس: یزد، خیابان قیام، میدان خان، کنار مسجد ملا اسماعیل

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۷۰۳۶۶

ساعات کاری: از ۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰

رستوران شاه مردان یزد

یکی از رستوران های یزد با موسیقی زنده، رستوران شاه مردان است که با مدیریت آقای اقتصادی و آقای وطن خواه در خیابان کاشانی واقع شده است. این رستوران از رستوران‌های باسابقه و معروف یزد به شمار می‌آید که قدمتی ۸۰ساله داشته و با ظرفیت ۲۵۰ نفر به پذیرایی از مشتریان می‌پردازد.

این مجموعه مانند دیگر رستوران های یزد از امکاناتی همچون پذیرایی گروهی و دربست، منوی دو زبانه، غذای بیرون‌بر، امکان رزرو و غیره برخوردار است. این رستوران با داشتن سرآشپزانی حرفه‌ای، پرسنل کاربلد، محیط سنتی چشم نواز و غذا‌هایی باکیفیت و خوش طعم به یکی از محبوب‌ترین رستوران های یزد مبدل شده است.

این رستوران در نزدیکی هتل سنتی داد و هتل لیلی یزد قرار دارد و شما می‌توانید با برگزیدن این رستوران از انتخاب خود لذت برده و به سرو غذایی خوشمزه در محیطی جذاب بپردازید.

آدرس: یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار امام جعفر صادق (ع)، ابتدای کوچه مازاری‌ها

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۶۷۷۳۴-۰۳۵۳۸۲۴۴۰۳۹

ساعات کاری: از ۱۲:۳۰ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۴

رستوران شاه مردان یزد

 

 

 

رستوران شاه عباسی میبد یزد

در این بخش از معرفی رستوران های یزد لازم است شما را با رستوران سنتی شاه عباسی میبد آشنا کنیم. این رستوران بسیار زیبا در بخش غربی کاروان‌سرای شاه عباسی قرار دارد و به وسیله آجر و به سبک چهار ایوانی صفوی بنا شده است.

این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های میبد است که با فضای بسیار وسیع و سنتی دوران خوش گذشته را تداعی می‌کند. طاق‌های گنبدی زیبا و دیوار‌های بلند قامت آجری شکوه شا‌هانه و چشم گیری را به فضای این رستوران بخشید‌ه‌اند. این رستوران با ظرفیت بالای خود برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها مورد توجه شهروندان یزدی قرار دارد.

سفره سرای شاه عباسی یزد علاوه بر سرو انواع غذای سنتی ایرانی، فست‌فود‌های متنوع و باکیفیتی را نیز سرو می‌کند تا سلایق مختلف مشتریان را راضی نگه دارد. در این رستوران یک کافی شاپ نیز قرار دارد که در تمامی‌ فصول سال می‌توانید از طعم خوش نوشیدنی‌های گرم و سرد آن لذت ببرید.

مجموعه کاروانسرای شاه عباسی در سال ۵۷ به ثبت ملی رسید. شما با انتخاب رستوران شاه عباسی از میان سایر رستورا‌ن های یزد می‌توانید از صرف غذا‌های خوش عطر و طعم آن لذت برده و خاطر‌ه‌ای به یاد ماندنی با خود به یادگار داشته باشید.

آدرس: یزد، میبد، بلوار قاضی میرحسین، کاروانسرای شاه عباسی میبد

شماره تلفن: ۰۹۱۳۱۵۳۶۷۷۲

رستوران تالار یزد

تالار یزد از قدیمی‌‌ترین رستوران های یزد محسوب می‌شود که به نام حاجی آشپز و آقای قهوه‌چی نیز خوانده می‌شود. این رستوران مجموعه‌ای دارای چند سالن مختلف است که برای برگزاری مراسم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهروندان یزدی این مجموعه را به عنوان یک رستوران مجلل و لوکس به یاد می‌آورند که زیبایی دکوراسیون و کیفیت بالای غذای آن حرف اول را می‌زند.

اگر به دنبال صرف غذایی باکیفیت در یک فضای مدرن و شیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم در بین رستوران های یزد تالار یزد را در اولویت قرار دهید.

آدرس: یزد، واقع در  بلوار جمهوری، دروازه قرآن

شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۲۶۶۶۱

رستوران تالار یزد

 

 

 

رستوران گل سرخ یزد

رستوران گل سرخ یکی از قیمت مناسب‌ترین رستوران های یزد است که منوی کاملی از انواع غذا‌های سنتی ایرانی را با کیفیتی مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. این رستوران ظرفیت پذیرایی ۳۴۰ نفر را دارد. غذا‌های خوشمزه و لذیذ این رستوران همواره نقطه قوت آن به شمار آمده و طرف‌داران بسیاری را جذب کرده است.

اگر در جستجوی رستوران های یزد به رستوران گل سرخ سر زدید، از خوردن چلو کباب‌های لذیذ آن اصلاً غافل نشوید که طعمی‌ بی‌نظیر دارند.

آدرس: یزد، شهرک دانشگاه، واقع در بلوار فردوسی

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۱۹۰۱۰

ساعات کاری: از ۱۱ الی ۱۲ شب

رستوران بامس یزد

رستوران بامس یزد در سال ۱۳۹۶ توسط آقای دستاران تأسیس گردید و در مساحتی حدود ۵۰۰ مترمربع آغاز به کار کرد. این مجموعه در بین رستوران های یزد به عنوان یک رستوران کلاسیک و سنتی شناخته می‌شود که علاوه بر سالن اصلی به کافی شاپ، پشت بام، سالن VIP و غیره مجهز است.

این رستوران جذاب و دیدنی در بافت تاریخی یزد واقع شده است و همواره مورد استقبال توریست‌های خارجی و ایرانی قرار دارد. طراحی سنتی و رنگین رستوران بامس اشتهای هر بازدیدکنند‌ه‌ای را برمی‌انگیزد. خاص بودن و تنوع بالای غذا‌های این رستوران از ویژگی‌های برجسته آن است.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، نرسیده به حسینیه سید محمد آقا، مقابل کوچه ۶۹

شماره تلفن: ۰۳۵۳۵۲۳۳۶۳۹

رستوران بامس یزد

 

 

 

رستوان حاج ملک میبد یزد

رستوران حاج ملک میبد از دیگر رستوران‌های سنتی یزد است که در جای‌جای دکوراسیون آن زیلو بافی و صنایع دستی به چشم می‌خورد و فضای سنتی فوق‌العاد‌ه‌ای را ایجاد می‌کند. این رستوران تاریخی و چشم‌ نواز در سال ۹۰ توسط آقای حبیبی تأسیس شد.

پرسنل این رستوران به زبان انگلیسی مسلط هستند و می‌توانند به خوبی از مسافران خارجی پذیرایی نمایند. قدمت این ساختمان به دوران قاجار برمی‌گردد و معماری این بنا خشتی و سنتی است. حوض زیبای وسط این ساختمان حال و هوای خانه‌های قدیمی‌ را در این رستوران زنده نگه داشته و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

در اطراف حیاط اتاق‌هایی قرار داده شده که در آن‌ها به پذیرایی از مهمانان پرداخته می‌شود و تمامی‌ اتاق‌ها با نام‌های سنتی و لهجه میبدی نام گذاری شد‌ه‌اند که در میان رستوران های یزد ویژگی منحصر به فردی به شمار می‌آید. جالب است بدانید این نام گذاری بر اساس نقش‌های زیلو انجام شده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.

از این اسامی‌ می‌توان به اتاق چیتی، اتاق بندگ، اتاق پیله، اتاق گل و مهر، اتاق پرت توره، اتاق هشت پر و اتاق سروگ اشاره کرد. این رستوران از وسعتی حدود ۹۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرایی ۳۰۰ نفره برخوردار است و آماده است هرروزه به سرو انواع غذا‌های ایرانی و خارجی برای گردشگران و شهروندان یزدی بپردازد.

کیفیت بی‌نظیر غذا‌ها و طعم خوب آن‌ها در کنار معماری اصیل این رستوران سبب شده است این مجموعه از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار باشد. رستوران حاج ملک میبد در هتل حاج ملک واقع شده است و این هتل نیز برای استراحت و اقامت مسافران گزینه بسیار مناسبی است.

آدرس: یزد، خیابان سلمان فارسی، واقع درخیابان فیروزآباد

شماره تلفن: ۰۳۵۳۲۳۲۲۲۲۱

ساعات کاری: از ۱۰ الی ۱۶ و ۱۹ الی ۲۳:۳۰

رستوران ماهور یزد

رستوران ماهور از جذاب‌ترین رستوران های یزد است که در سال ۹۳ آغاز به کار کرده و بنای آن قدمتی ۳۰۰ساله دارد. این رستوران نزدیک به مجموعه امیر چخماق قرار دارد که این موضوع محبوبیت آن را نزد گردشگران دوچندان کرده است. در فضای باصفا و سنتی این رستوران می‌توانید از طعم لذیذ انواع غذا‌های ایرانی، فست‌فود و نوشیدنی‌های متنوع لذت ببرید.

مساحت این رستوران حدود ۵۰۰ مترمربع است و ظرفیت پذیرایی از ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر را دارد. در این رستوران موسیقی زنده نیز برای مشتریان اجرا می‌شود و به ایجاد یک تجربه شیرین و به یاد ماندنی در خاطر مشتریان کمک می‌کند.

اگر در بین رستوران های یزد به دنبال یک محیط سنتی دنج و آرام همراه با موسیقی و غذا‌های لذیذ هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران ماهور یزد بزنید.

آدرس: یزد، میدان امیر چخماق، واقع در کوچه عهدی

شماره تلفن: ۰۹۳۷۵۲۲۶۳۸۰

ساعات کاری: از ۱۰ الی ۱ بامداد

رستوران ماهور یزد

 

 

 

 

کافه رستوران شهریار یزد

رستوران شهریار یک کافه رستوران در یزد است که با ظرفیت ۲۰۰ نفره و پرسنلی باتجربه به پذیرایی حرفه‌ای از مشتریان و انجام سفارشات می‌پردازد. این کافه رستوران سنتی دو منوی انگلیسی و فارسی دارد و غذا‌های ایرانی و فرنگی را با تنوع بالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

از امکانات این رستوران می‌توان به پارکینگ، پیشنهاد ویژه سرآشپز، امکان پذیرایی گروهی، امکان رزرو و موسیقی زنده اشاره کرد. چنانچه در سفر به شهر تاریخی یزد در هتل صفائیه یا هتل فرهنگیان اقامت داشتید، می‌توانید به راحتی در بین رستوران های یزد، رستوران شهریار را انتخاب کرده و از خدمات درجه یک آن بهره‌مند شوید.

آدرس: یزد، سه راه بوستان پرستار، واقع در بلوار منتظر فرج

شماره تلفن: ۰۳۵۳۸۲۷۲۷۹۲

ساعات کاری: از ۱۱ الی ۱۶ و ۱۸ الی ۲۴

رستوران توت فرنگی یزد

از دیگر رستوران های یزد می‌توان به رستوران توت فرنگی اشاره کرد که از ویژگی‌هایی همچون ظرفیت ۴۵۰ نفره، طبخ غذا‌های ایرانی و فرنگی، فضای سنتی و نوستالژیک، کارکنان مجرب و دو منوی فارسی و انگلیسی برخوردار است.

این رستوران یک فضای سرپوشیده دارد؛ اما طراحی داخلی فضای آن به گونه‌ای است که محیطی جذاب و دل باز ایجاد کرده است. مشتریان این رستوران می‌توانند برای صرف غذا از صفه، میز و تخت‌های موجود در رستوران استفاده کنند و راحتی و صمیمیت بیشتری داشته باشند.

ظرفیت بالای این رستوران آن را به یکی از محبوب‌ترین رستوران های یزد برای برگزاری دورهمی‌، جشن تولد و سایر مراسمات تبدیل کرده است. این رستوران جذاب در نزدیکی هتل لاله، آب انبار شش بادگیر و آتشکده زرتشتیان قرار دارد.

آدرس: یزد بلوار امام جعفر صادق (ع)، نزدیک فروشگاه رفاه

شماره تلفن: ۰۳۵۳۶۲۸۲۴۱۱

ساعات کاری: از ۱۲ الی ۲۴

رستوران توت فرنگی یزد

 

 

 

از دیگر رستوران های یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نام رستوران آدرس شماره تلفن
رستوران وحشی بافقی یزد یزد، بافق، اول بلوار وحشی بافقی ۰۳۵۳۲۴۲۷۱۵۱
رستوران باغ دلگشا یزد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار پمپ بنزین، انتهای کوچه، سمت راست ۰۳۵۳۶۲۹۴۷۴۰
رستوران باغ پاییزان یزد یزد، بلوار مدرس، خیابان جنب دادگستری، چهارراه سوم، سمت راست ۰۳۵۳۸۲۸۹۴۷۳
کافه رستوران کلهر یزد یزد، خیابان مسجد جامع، نبش کوچه ‌هاتفی، کنار فرش فروشی پازیریک ۰۹۱۳۶۷۱۲۰۷۷
رستوران خانه ابراهیمی‌ یزد یزد، خیابان مصلی، کوچه کنار نخل میرقطب ۰۳۵۳۶۲۲۳۳۶۷
رستوران شبستان یزد یزد، بلوار امام جعفر صادق(ع) ۰۳۵۳۶۲۳۹۸۸۸
رستوران زرین یزد یزد، بلوار امام جعفر صادق (ع)، کنار فروشگاه رفاه ۰۳۵۳۶۲۹۱۹۶۱
رستوران سزار یزد یزد، میدان شهدای محراب، خیابان آیت الله کاشانی، نرسیده به میدان ابوذر، اول کوچه سنبل ۰۳۵۳۸۲۶۵۶۰۰
کافه رستوران بام یزد یزد، اول خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی ۰۳۵۳۶۲۱۶۴۴۶
رستوران نگین یزد یزد، میدان شهدای محراب، واقع در بلوار مدرس ۰۳۵۳۸۲۵۶۹۶۱
رستوران یاس یزد یزد، خیابان آیت الله کاشانی، قبل از میدان ابوذر ۰۳۵۳۸۳۴۱۶۱۰
رستوران هتل راه ابریشم یزد یزد، واقع در خیابان مسجد جامع، کوچه نو ۰۳۵۳۶۲۵۲۷۳۰
رستوران آپادانا یزد یزد، بلوار جهاد، واقع در دشتی سوم ۰۳۵۳۸۲۴۶۰۹۰
رستوران ایتالیایی شگالیو یزد یزد، خیابان تیمسار فلاحی، خیابان شهیدان نیرنگ، مابین آزادی و شفق ۰۳۵۳۸۲۷۵۶۷۰

سؤالات متداول

۱. رستوران ملک‌التجار یزد کجاست؟

رستوران ملک‌التجار یزد از قدیمی‌‌ترین رستوران های یزد است که در هتل ملک‌التجار واقع در خیابان قیام و بازار پنجه علی قرار دارد.

۲. آیا در بین رستوران های یزد رستوران ایتالیایی نیز وجود دارد؟

بله رستوران‌هایی همچون رستوران دراگون، شگالیو، سزار، دنیز، کترووا، پاییز، کافه رستوران ایتالیایی ریواس و غیره از رستوران‌های ایتالیایی شهر یزد به شمار می‌آیند.

۳. آدرس رستوران ترمه و ترنج یزد چیست؟

این رستوران سنتی و جذاب در محله فهادان و بازار یوزرداران واقع شده است.

۴. قدیمی‌‌ترین رستوران یزد کدام است؟

رستوران سنتی پناهنده یا کافه عدسی یزد که از سال ۱۳۲۳ تابه‌حال بدون تعطیلی به فعالیت خود ادامه داده است را می‌توان به عنوان قدیمی‌‌ترین رستوران یزد معرفی کرد.

۵. کدام یک از رستوران های یزد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است؟

رستوران خانه پدری یزد در سال ۱۳۸۲ با برخورداری از معماری اصیل ایرانی در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

شارینو

اگر تمایل دارید شهر زیبای یزد را بیشتر بشناسید و درمورد اماکن عمومی‌ آن اطلاعات بیشتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم حتماً به وبلاگ شارینو و مقالاتی همچون مراکز خرید یزد، کافه‌های یزد، مراکز تفریحی یزد، سینما‌های یزد و غیره سر بزنید.

با مراجعه به وبلاگ شارینو و مطالعه مقالاتی همچون پزشک ارتوپد در یزد، رادیولوژی در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، فیزیوتراپی در یزد، کلینیک دندانپزشکی در یزد و سایر موارد می‌توانید با مجرب‌ترین و حاذق‌ترین پزشکان شهر یزد آشنا شده و از بهترین خدمات درمانی بهره‌مند شوید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر لوازم خانگی در یزد می‌توانید از مطالبی همچون تعمیر چیلر در یزد، تعمیر آیفون تصویری در یزد، تعمیر بخاری در یزد، تعمیر یخچال در یزد، تعمیر شومینه در یزد، تعمیر جاروبرقی در یزد و تعمیر تلویزیون در یزد  استفاده نمایید.

سخن پایانی

در شهر زیبا و تاریخی یزد به دلیل پذیرایی هرساله از گردشگران، رستوران‌های بسیاری فعالیت دارند که برخی از آن‌ها به دلیل دکوراسیون زیبا و بی‌نظیر و کیفیت و تنوع بالای منو از شهرت بیشتری برخوردارند.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل و جامع شما را با معروف‌ترین رستوران های یزد آشنا کنیم تا در سفر به این دیار کهن بتوانید علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های تاریخی و مهمان نوازی مردمان این شهر، از غذا‌های سنتی و اصیل ایرانی نیز لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *