تعمیر رادیو در اصفهان-شماره تماس 10تعمیر کار رادیو و ضبط صوت

خدمات تخصصی تعمیر رادیو در اصفهان

آیا مراکز تعمیر رادیو در اصفهان را می‌شناسید؟ احتمالاً برای شما هم این اتفاق افتاده که هنگام روشن کردن رادیو با قطع و وصلی صدا مواجه شوید. در این مواقع اگر با تعمیر لوازم برقی آشنایی دارید، می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار رادیو در اصفهان  نسبت به تعمیر جزئی اقدام کنید.

رادیو به‌عنوان یک وسیله نوستالژیک با وجود پیشرفت در رسانه‌های اینترنتی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. اگر مایل به آشنایی با انواع مختلف رادیو و تعمیر رادیو در اصفهان هستید، مطالب را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

انواع رادیو کدام‌اند؟

خدمات تخصصی تعمیر رادیو در اصفهان

 

رادیو یکی دیگر از وسایلی است که در اندازه‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. انواع رادیو شامل موارد زیر هستند:

  • رادیو ماشینی: هنگام ساخت ماشین‌ها در کارخانه روی ماشین به همراه ضبط، رادیو نیز نصب می‌کنند که در بین بزرگ سالان طرف‌داران بیشتری دارد.
  • رادیوهای گوشی همراه: روی گوشی‌های هوشمند، رادیوهایی نصب می‌شوند که با سیگنال fm از موسیقی‌ها و اخبار مختلف پشتیبانی می‌کنند.
  • رادیوهای لامپی: به دلیل وجود لامپ در داخل آن‌ها، این رادیوها با عنوان رادیوهای لامپی شناخته شده‌اند که جزو قدیمی‌ترین رادیوها به شمار می‌روند. رادیوهای لامپی در بین طرف داران خود با قیمت بالایی خرید و فروش می‌شوند.
  • رادیو ترانزیستور: دومین نسل رادیو، رادیوهای ترانزیستوری هستند که در ابعاد کوچک‌تری تولید می‌شوند و جزو بهترین برندها به شمارمی روند.
  • رادیوهای تک موج (fm): با توجه به نام این رادیو طول موج آن کوتاه است و مقدار کمی از ایستگاه‌های رادیویی را پوشش می‌دهد.
  • رادیوهای دو موج (fm،am): رادیوهای دو موجی بیشتر در اتومبیل‌ها کاربرد دارند که در موج‌های کوتاه و متوسط سیگنال‌های خود را دریافت می‌کنند.
  • رادیوهای چند موج (sw): این رادیو دربردارنده دو مدل قبلی نیز است که در مجموع کل فرکانس شبکه‌های رادیویی جهان و کشور را پوشش می‌دهد.

این رادیوها با مشخصاتی که گفته شد، ممکن است با ایرادهایی مواجه شوند که می‌توانید نسبت به تعمیر انواع رادیو در اصفهان اقدام کنید.

رادیو شامل چه قطعاتی می‌شود؟

رادیو یک دستگاه الکتریکی است که سیگنال‌های صوتی را به وسیله آنتن دریافت می‌کند. در قدیم رادیوها با استفاده از سیستم‌های آنالوگ کار می‌کردند؛ اما به‌مرور زمان رادیوهای پیشرفته‌تری ساخته شدند که به صورت سیگنال‌های دیجیتال، امواج صوتی را پخش می‌کنند. این رادیوهای دیجیتال برای تعویض قطعات می‌توانند از تعمیر رادیو در اصفهان کمک بگیرند.

قطعات رادیو در تمامی مدل و برندها یکسان هستند و باهم تفاوتی ندارند. این قطعات را در ادامه برای شما معرفی می‌کنیم.

برد تغذیه

یکی از قطعات اصلی این دستگاه صوتی، برد تغذیه است که بدون ایجاد سروصدا به تغذیه منبع‌های صوتی مشغول هستند. این منبع یکی از قوی‌ترین سوئیچ‌های منبع تغذیه است که در باندهای بلند، متوسط و کوتاه کاربرد دارد.

علاوه بر آن، برد تغذیه نیز برای فرستنده‌های کوچک برقی قابل استفاده است.  هنگام تعمیر رادیو، قطعه برد از مهم‌ترین قطعات در تعمیر رادیو در اصفهان به شمار می‌رود.

مدار اف‌ام

در آنتن مدار اف‌ام حدود یک متر سیم مسی یا آنتن تلسکوپی وجود دارد. قطر آن سیم ۹ میلی متر است که به هم پیچیده شده و طول آن ۴ میلی متر می‌شود. به‌علاوه این مدار مجهز به یک خازن ۷ تا ۲۰ پیکوفارادی است.

برد قدرت

برد قدرت از اصلی‌ترین پایه‌های سیستم الکتریکی به شمار می‌رود که منجر به عبور جریان اصلی برق می‌شود، در واقع مدار قدرت باعث حرکت جریان‌های الکترونیکی از سوی منبع تغذیه به سمت بار الکتریکی می‌شود. برد قدرت شامل اجزایی مانند: فیوز، کلید حرارتی، کنتاکتور و کنترل بار است.

برد قدرت از اصلی‌ترین پایه‌های سیستم الکتریکی- تعمیرکار رادیو اصفهان

 

ترانزیستور

از قطعه ترانزیستور برای تقویت ولتاژ استفاده می‌شود. این قطعه از ابزارهای جامدی ساخته شده که مواد نیمه رسانا دارند و دارای پیوند n و p هستند. ترانزیستورها به دو بخش ترانزیستور اتصال دو قطبی و ترانزیستور میانی تقسیم می‌شوند. این قطعه با توجه به حجم و فرکانس کاری در ظاهرهای متفاوتی تولید می‌شود.

علاوه بر همه این موارد، ترانزیستور در قسمت مدار منطقی و سوئیچ نیز کاربرد دارد. عملکرد قطعه ترانزیستور در سه ناحیه قطع، فعال و اشباع کردن جریان برقی ولتاژ است.

بلندگو یا پخش کننده صدا

کاربرد بلندگو در رادیو چیست؟ بلندگو یکی از قطعات مهم رادیو است که حدود ۵۰٪ تولید صدای استاندارد و دلنشین سیستم رادیو به این قطعه بستگی دارد.

قطعات دیگر این وسیله الکتریکی نیز شامل موارد زیر هستند:

  • خازن‌ها
  • کلیدهای پاور
  • پیچ تغییر رادیو
  • مقاومت تغییرت
  • شاسی‌های مدار

رایج‌ترین مشکلات رادیو

آیا رادیو شما خش‌خش دارد؟ رادیو هم مانند دستگاه‌های دیگر به ایرادهای مختلفی دچار می‌شود که در این مواقع بهتر است از بهترین تعمیرکار رادیو در اصفهان برای تعمیر وسیله خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی متداول‌ترین خرابی‌های رادیو و تعمیر رادیو در اصفهان می‌پردازیم.

رادیو روشن نمی‌شود

یکی از متداول‌ترین دلایل مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر رادیو در اصفهان، روشن نشدن رادیو است. در این مواقع ابتدا سیم و اتصال‌های رادیو را چک کنید و از خراب نبودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر سیم دچار خرابی شده بود، به تعویض آن اقدام کنید، اگر نه به تعمیر تخصصی با استفاده از تعمیر رادیو در اصفهان مشغول شوید.

مرکز تخصصی تعمیر رادیو در اصفهان- رادیو روشن نمی‌شود

 

بلندگوی رادیو خراب می‌شود

ممکن است بعد از روشن کردن رادیو صدایی را از بلندگوی آن نشنوید؛ در این حالت مشکل از کجاست؟ مشکل از قسمت خروجی رادیو است و باید استادکار تعمیر رادیو در اصفهان بخش الکتریکی را مورد بررسی تخصصی قرار دهد.

در هنگام خرابی بلندگو عملکرد رادیو ناقص می‌شود و صداهای ناهنجاری از رادیو خارج می‌شود یا فرکانس‌های ناقصی ارسال می‌گردد.

بلندگوی رادیو خش‌خش می‌کند

از خرابی‌های آزار دهنده رادیو که باید به تعمیر سریع آن اقدام کرد، مسئله خش‌خش کردن بلندگو است. علت این خرابی وجود اختلال در دریافت سیگنال‌های صوتی یا ضعیف بودن دریافت آن‌ها است. در خدمات تخصصی رادیو در اصفهان این مشکل با تزریق سیگنال‌های قوی قابل حل است.

پیچ تغییر موج رادیو خراب می‌شود

این خرابی بیشتر برای رادیوهای قدیمی اتفاق می‌افتد که مجهز به پیچ تغییر دستی هستند و نیاز به تعمیر رادیو در اصفهان دارند. کار نکردن این پیچ‌ها رادیو را عملاً از کار می‌اندازد؛ زیرا دیگر نمی‌توان طول موج‌ها را تنظیم یا شبکه رادیو را عوض کرد. بهتر است پیچ تغییر موج را بیش از حد نچرخانید.

در حین پخش، رادیو دچار نویز می‌شود

رادیو یک گیرنده پر قدرت امواج است که حتی ریزترین امواج‌ روی نویز آن تأثیر می‌گذارند. نویز طولانی مدت منجر به اختلال در گیرنده رادیو و قطعات آن می‌شود. برای جلوگیری از این نوع خرابی، رادیو را از دستگاه‌های نویز دار دور کنید و از محکم بودن بست‌ها مطمئن شوید؛ چون شل بودن بست باعث ایجاد نویز می‌شود.

خدمات تخصصی رادیو در اصفهان- در حین پخش، رادیو دچار نویز می‌شود

 

درگاه usb آسیب می‌بیند

درگاه رادیوهایی که usb  دارند، ممکن است به دلیل ضربه یا گرما آسیب ببینند؛ به همین دلیل بهتر است زمان طولانی فلش را داخل درگاه رها نکنید.

در هنگام خرید رادیو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رادیو از قدیمی‌ترین وسایل ارتباطی است که در بین نسل قدیم خواهان زیادی داشت؛ اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی کاربرد آن کمتر شده است. اگر به دنبال خرید رادیو هستید، باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه خدمت شما معرفی خواهد شد. این نکات عبارت‌اند از:

  • نوع موج‌های دریافتی
  • منبع تغذیه
  • قابلیت نصب فلش
  • قابلیت نصب سی دی
  • کیفیت صدا
  • قابلیت اتصال به بلوتوث
  • قابلیت اتصال اف سی
  • ظاهری زیبا
  • قیمت مناسب
  • مقایسه انواع رادیوهای موجود در بازار

رعایت چه نکاتی در حین استفاده از رادیو ضروری است؟

محافظت از رادیو مسئله‌ای است که منجر به افزایش بازدهی و عمر مفید آن می‌شود و کمتر به تعمیر رادیو در اصفهان نیاز پیدا می‌کنید. محصولات الکترونیکی به دلیل آسیب‌پذیربودن به مراقبت بیشتری نیاز دارند. این نکات مراقبتی، تخصصی نیست؛ یعنی شما بدون نیاز به کارگاه تعمیر رادیو در اصفهان می‌توانید آن‌ها را اعمال کنید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • از اضافه کردن ولوم به شدت خودداری کنید.
  • از رادیو در برابر نویزهای مختلف مراقبت کنید.
  • پیچ تنظیم طول موج را دست کاری نکنید.
  • به نظافت رادیو توجه داشته باشید.
  • از قرار دادن رادیو در مکان مرطوب دوری کنید.
  • در مقابل گرمای بیش از حد قرار نگیرد.

کارگاه تعمیر رادیو در اصفهان- رعایت چه نکاتی در حین استفاده از رادیو ضروری است؟

 

بهترین برندهای موجود در بازار و نمایندگی‌های تعمیر آن کدام‌اند؟

شناخت برندهای مختلف رادیو و ارزیابی کارایی‌های آن، منجر به خرید با کیفیت می‌شود که در طول استفاده از آن رضایت داشته باشید. در ادامه به معرفی مدل‌های موجود رادیو در بازار و نمایندگی تعمیر رادیو در اصفهان می‌پردازیم.

تعمیر رادیو گولون مدل rx در اصفهان

یکی از بهترین برندهای رادیو که در رده اول از لحاظ کیفیت و زیبایی ظاهری قرار دارد، برند گولون است. این رادیو ساخت کشور چین است که اکثر رضایت کاربران خود را جلب کرده است. از مشخصات ظاهری این رادیو می‌توان به دسته چرم در بالای آن، وزن سبک، نور پردازی و کابل شارژر آن اشاره کرد.

رادیو گولون قابلیت پخش ۴ موج am،  fm، sw، sw2 را دارد. این رادیو پرکاربرد با تمام قابلیت‌های آن ممکن است دچار ایرادهایی شود که بهترین کار استفاده از نمایندگی تعمیر رادیو گولون در اصفهان است. این نمایندگی تعمیر رادیو در اصفهان سابقه چندین ساله در این حوزه دارد و تمامی مدل‌های برند گولون را پشتیبانی می‌کند.

تعمیر رادیو مییر در اصفهان

یکی دیگر از رادیوهای ساخت چین با امکانات متنوع، برند مییر است که ظاهری نوستالژیک و کلاسیک دارد. بدنه این دستگاه از پلاستیک مقاوم است که کمتر در برابر ضربه دچار شکستگی می‌شود. این رادیو با باتری انرژی خود را تأمین می‌کند و علاوه بر باتری، دارای پنل خورشیدی به‌عنوان منبع تغذیه است که می‌تواند از نور خورشید استفاده کند.

رادیو مییر سه موج am، fm، sw را با آنتن دهی قوی پوشش می‌دهد. نمایندگی تعمیر رادیو مییر در اصفهان از نمایندگی‌های تعمیر قدیمی و خوش نام اصفهان است که در هنگام نیاز به تعمیرکار رادیو در اصفهان یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. این مرکز به صورت تخصصی به عیب یابی از رادیو شما با قیمت کاملاً به صرفه می‌پردازد.

تعمیر رادیو سونی در اصفهان

باکیفیت‌ترین رادیو موجود در بازار، رادیو سونی تولید کشور ژاپن است که در کل جهان مصرف کننده خود را دارد. سونی رادیوهای دیجیتالی چهار موج sw، fm، lw وmw را که پروسه پیچیده‌ای دارد تولید می‌کند. رادیوهای سونی جزو رادیوهای خوش ساخت و خوش قیمت به شمار می‌روند.

رادیوهای سونی مجهز به نمایشگر سرعت، چراغ قوه و نمایشگر تنظیم موج رادیو هستند. با این ویژگی‌هایی که درباره رادیوهای سونی گفته شد، تعمیر آن نیازمند به دانش و تخصص بالایی با تجهیزات الکتریکی مجهز دارد. نمایندگی تعمیر رادیو سونی در اصفهان آماده خدمات رسانی پیشرفته در زمینه تعمیر رادیو در اصفهان است.

تعمیر رادیو سونی در اصفهان

 

تعمیر رادیو بوش در اصفهان

رادیو بوش تولید کشور آلمان است که در حوزه‌های دیگر مهندسی مکانیکی و الکتریکی، دستگاه‌هایی نیز تولید می‌کنند. رادیوهای مدل بوش بدون باتری نیز کار می‌کنند و به علت وزن سبک و خوش دست بودن قابلیت حمل آسانی دارند.

 اگر رادیو بوش شما داغ کرد و روشن نشد در اسرع وقت با شماره تماس تعمیر رادیو در اصفهان تماس بگیرید. آن‌ها شما را به نمایندگی تعمیر رادیو بوش در اصفهان ارجاع می‌دهند. این آکادمی تعمیر رادیو با قطعات اصلی بوش به تعمیر و تعویض به وسیله تعمیرکاران ماهر اقدام می‌کند و شما بدون نگرانی می‌توانید دستگاه خود را به آن‌ها بسپارید.

تعمیر رادیو پاناسونیک در اصفهان

پاناسونیک محصول کشور مالزی است که جزو یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رادیو ها به شمار می‌رود. اگر رادیو پاناسونیک دچار ایرادهایی شد، بهتر است دست هر تعمیر کاری نسپارید؛ چون این برند پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که فقط نمایندگی تعمیر رادیو پاناسونیک در اصفهان می‌تواند آن را به درستی تعمیر کند.

پس در نهایت، دستگاه خود را به این نمایندگی ببرید تا توسط استادکاران کاربلد رادیو با تجهیزات به روز تعمیر شوند.

تعمیر رادیو مارشال در اصفهان

رادیو مارشال جزو برندهای ایرانی است که در مرکز ایران به تولید وسیله‌های برقی می‌پردازد. نمایندگی تعمیر رادیو مارشال در اصفهان از مجرب‌ترین و خوش‌سابقه‌ترین نمایندگی‌های موجود در شهر اصفهان برای تعمیرات است که هنگام نیاز به مراکز تعمیر رادیو، این نمایندگی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 نمایندگی تعمیر رادیو در اصفهان دارای کادر تعمیر ماهر و تحصیل‌کرده‌ای است که در تمامی شاخه‌های تعمیرات سر رشته دارند. از قطعات با کیفیت و اصل در حین نیاز به تعویض قطعه استفاده می‌کنند تا رادیو شما مانند روز اول کار کند.

تعمیر رادیو مارشال در اصفهان

 

هزینه تعمیر رادیو در اصفهان

تعمیرات لوازم الکترونیکی یکی از رشته‌های پر درآمد فنی و حرفه‌ای است. هزینه تعمیر رادیو در اصفهان با توجه به عوامل متفاوتی مشخص می‌شود که عبارت‌اند از:

  • نوع برند رادیو
  • میزان خرابی قطعه
  • میزان تجربه
  • رقابت در بازار کار
  • قدیمی بودن دستگاه
  • ابزار آلات استفاده شده برای تعمیر

جدول زیر قیمت تعمیر قطعات رادیو در اصفهان را در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

نوع تعمیرات هزینه (تومان)
تعمیر برد قدرت ۴۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰
تعمیر آی سی ۳۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰
تعمیر مدار ای جی سی ۵۰۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰
تعمیر برد تغذیه ۳۵۰۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰۰
تعمیر مدار اف‌ام ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰

سؤالات متداول

۱. برندهای پر فروش رادیو کدام‌اند؟

برندهای مارشال، پاناسونیک، سونی و مییر

۲. در چند مدل رادیو تولید می‌شود؟

در دو مدل فانتزی و کلاسیک

۳. قیمت خرید رادیو برند گولون چقدر است؟

۴۵۰ هزار تومان

 

شارینو

در صورتی که به کسب اطلاعات درباره تعمیر وسایل مختلف منزل علاقه دارید، می‌توانید مقالات وبلاگ شارینو را در زمینه‌های تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر جاروبرقی در اصفهان و تعمیر مبل در اصفهان مطالعه کنید.

همچنین اگر به یک تعمیرکار حرفه‌ای در حوزه تعمیر سیستم‌های گرمایشی نیاز دارید، باید خدمات مرتبط با تعمیر شومینه در اصفهان، تعمیر بخاری در اصفهان، تعمیر فن کویل در اصفهان و تعمیر پکیج در اصفهان را بشناسید.

برای اطلاع از انواع بیماری‌ها، علائم آن‌ها و بهترین پزشکان متخصص جهت درمان آن‌ها مطالعه مقالات پزشک ارتوپد در اصفهان، پزشکان قلب و عروق در اصفهان و پزشک مغز و اعصاب در اصفهان را توصیه می‌کنیم.

وبلاگ شارینو برای آشنایی شما با بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی نیز مقالاتی را آماده کرده است؛ بیمارستان های اصفهان و آمبولانس در اصفهان از جمله این مقالات مفید هستند.

در آخر بهتر است برای آشنایی هر چه بیشتر با شهر اصفهان، مقالات مراکز تفریحی اصفهان، رستوران های اصفهان و نویسندگان اصفهان برای شما در نظر گرفته شده‌اند.

صحبت نهایی

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات به درد بخور و کاملی درمورد رادیو و تعمیر رادیو در اصفهان برای شما جمع آوری کنیم. رادیو جزو وسیله‌های برقی نوستالژی حساب می‌شود که تعمیر قطعات آن کمی دشوار است و باید به نمایندگی‌های مخصوص خود مراجعه کنید. امیدواریم که ارائه این اطلاعات برای آشنا شدن شما با قطعات و ساختار رادیو مفید واقع شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *